سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

اعداد بسیار قدرتمند می باشند. آنها ساده ترین راه را برای ارتباط دادن یافته های تست کاربردی بودن وب سایت به منخاطبین کلی سایت می باشند. برای مثال، AMAZON .COM حدود 72 درصد از دستورالعمل های کاربردی وب سایت های تجارت الکترونیک را در طراحی خود رعایت کرده است. شاید این موضوع به این معنا باشد که این وب سایت کاربرد بسیار بالایی دارد، اما به یاد داشته باشید که این درصد نشان می دهد که در طراحی سایت نواقصاتی نیز وجود دارد.

بر اساس مقاله هایی قبلی که بیان کردیم هر وب سایت باید کاربرد خود را حداقل 20 درصد در هرسال افزایش دهد، اگر وب سایت شما به این درجه از بهبود و پیشرفت دست نیابد، مطمئن باشید که در میان رقیبان خود با شکست مواجه می شوید و نمی توانید کاربران زیادی را به خود جذب نمایید. همیشه چالش هایی میان داده های آماری و داده های بینشی (کیفی) وجود دارد. اگرچه اعداد و آمارها می توانند به ارتباط کاربرد وب سایت تان با نیاز های کاربران وب سایت بسیار کمک کند، اما هدف بیشتر تست های کاربردی بودن طراحی سایت این است که طراحی عالی و اصولی ساخته شود، نه این که تنها به نشان دادن اعدادی بسنده نماییم.

بهترین راه افزایش کاربرد طراحی وب سایت این است که به صورت مکرر تست های کوچکی را اجرا نماییم و این امر بهتر از این است که یک بار تست بسیار بزرگی را اجرا نماییم. شما می توانید با به کار گیری 4 تا 5 کاربر و یا شرکت کننده در هر تست طراحی سایت به نتایج شگرفی برسید. از زمانی که کاربران مشکلاتی را شناسایی می کنند، شما باید در طول این پروسه تست به رفع آن بلافاصله بپردازید. شما می توانید دوباره وب سایت را مورد تست و بررسی قرار دهید تا مطمن شوید که مشکل رفع گردیده است.

شاید این گونه تست های کوچک برای شما بینش ها و داده های کیفی را مهیا کند اما به اندازه معیار های طراحی وب سایت نمی توانند موفقیت آمیز عمل کنند. اینکه کاربران طرز فکر خود را با صدای بلند اعلام کنند می تواند به شما کمک کند تا ایده ها آن ها را به طور واقعی درک نمایید و بدانید که باید برای آن ها چگونه طراحی سایت انجام دهید. اما این بیان کردن طرز فکر کاربران سایت نیز باعث می شود تا زمان های بسیاری هدر رود. از این رو، بهترین روش در این زمینه روشی است که با اعداد و آمارها سر و کار داشته باشیم.

 

ارزیابی میزان موفقیت

برای آن که معیارهایی برای کاربردی بودن طراحی سایت به دست بیارویم، توصیه می کنم که این تست ساده را اجرا نمایید: میزان موفقیت کاربران سایت. منظورم این می باشد که سعی کنید درصد از عملکردهای کاربران را که به طور موفقی به پایان رسیده اند را مشخص نمایید: این معیار درباره این که چرا کاربران نتوانستند باقی عملکردهای خود را به طور واقعی و تماما تکمیل نمایند و یا چگونه عملکردهای خود را با موفقیت به اتمام رساندند، توضیحی ارائه نمی دهد.

از جایی که آمارهای میزان موفقیت، واقعی هستند و به راحتی نیز به دست می آیند، روش مورد علاقه بسیار ی از افراد می باشد.

میزان موفقیت عملکردهای کاربران برای ارزیابی، بسیار ساده هستند، تنها در این زمینه یک استثنا وجود دارد: چگونه عملکردهای تقریبا موفقیت آمیز را حساب کنیم و باید در کدام دست از عملکردها قرار دهیم، تکمیل شده و یا ناقص؟

به یاد داشته باشید که نباید هیچ عملکردی را به صورت نسبی در این گروه ها قرار دهید، عملکرد موفقیت آمیز، موفقیت آمیز است و عملکرد ناقص، ناقص. هیچ چیز دیگری در این دوسته قرار نخواهد گرفت. ما هیچ گاه موفقیت و یا شکست های نسبی نداریم. اگر به این ترتیب فکر کرده و عمل کنیم، هرگز نمی توانیم به نتایج صد در صدی و صحیحی دست یابیم.

 

مطالعات و تحقیقات

جدول زیر نشان دهنده داده هایی است که در مطالعات اخیر خود به دست آورده ام. در این پروسه، من یک وب سایت با محتواهای بسیار را مورد مطالعه قرار دادم، و از 4 کاربر خواستم تا 6 عملکرد را در این وب سایت انجام دهند:

عملکرد ششم

عملکرد پنجم

عملکرد چهارم

عملکرد سوم

عملکرد دوم

عملکرد اول

 

S

F

F

S

F

F

کاربر  اول

F

P

F

P

F

F

کاربر  دوم

S

P

S

S

F

S

کاربر  سوم

S

P

F

S

F

S

کاربر چهارم

توجه: S= موفقیت، F=شکست، P= موفقیت های نسبی

 

 

به طور کلی ما 24 تلاش برای اجرای عملکردهایی را در طراحی وب سایت مشاهده نمودیم. از این میان 9 عدد از آن ها موفقیت آمیز و 4 عدد از آن ها تقریبا موفقیت آمیز بودند. برای این وب سایت بخصوص، ما برای هر موفقیت نسبی نصف امتیاز در نظر گرفتیم.

در این مثال، میزان موفقیت به این ترتیب خواهد بود: (9+(4*0.5))/24 = 46%.

به این ترتیب است که می توانید از روش "میزان موفقیت" به خوبی به نتیجه برسید که کاربران در وب سایت تان به چه ترتیب عمل می کنند و میزان پیشرفت و بهبود در وب سایت تان به چه ترتیب می باشد.

 البته بیشتر وب سایت ها نیز مانند این وب سایت به میزان موفقیت کمتر از 50 درصد می رسند و این امر نشان دهنده خطا در تجربه کاربری می باشد، زیرا هر کاربری که به تازگی وارد وب سایت می شود، مطمئنا مواردی را به صورت اشتباهی انجام می دهد و با شکست رو به رو می شود.


تگ ها : مقاله میزان موفقیت ساده ترین معیار کاربردی بودن طراحی رمزهای موفقیت در طراحی سایت 7 نکته اساسی از نکات مهم در طراحی سایت که باید رعایت شود موفقیت در سئو و معیارهای آن روند طراحی سایت این ماه چیست؟ (بخش اول) مهمترین معیارهای سنجش سئو سایت تفاوت طراحی سایت اختصاصی و استفاده از قالب آماده و سایت [PDF]سال هشتم، شامره 30، تابستان 1 1393 سئو سایت – طراحی سایت کارا نرخ پرش Bounce Rate چیست؟ پنج معیار برای ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران در طراحی [DOC]شاخصهای ارزیابی وب سایت معماری پایا آیا وب سایت شما هم دارای قابلیت "چسبندگی" میباشد؟ طراحی سایت مقالات مدیریت و موفقیت طراحی سایت،بهینه سازی سایت نگین نت معیارهای انتخاب طراح سایت ۱۱ راه ساده برای تقویت فن بیان بررسی کیفیت محتوای سایت با استفاده از KPI ها راهکارهای موفقیت در کسب و کار از دید امیر قمصری طراحی قالب وردپرس طراحی پوسته وردپرس طراحی پلاگین طراحی تجربه کاربرپذیری یا User Experience در طراحی وب 4 صورت مالی بسیار مهم و کاربرد آنها در تحلیل بنیادی تاثیر رنگ و اندازه فونت در سئو سایت طراحی تجربه کاربری چیست؟ مرور، ابزارها و منابع خلاصه کتاب اصول مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان زینب خرازانی، نویسنده در همیار توسعه 5 معیار هوش مالی از دیدگاه رابرت کیوساکی طراحی وب سایت برای پذیرش در مقطع دکترا کافی‌ست در کنکور شرکت کنید! بک لینک راهنمای جنگ های نامنظم قوانین جدید اسکرول کردن در طراحی وب سایت دانشکده:برق و مخابرات ترافلاپس چیست و کاربرد آن در گیمینگ چگونه است [PDF]ارائه مدلی برای موفقیت تسهیم دانش 2 اشتباهات شبکه اجتماعی که کسب و کارها مرتکب آن میشوند! طراحی سایت شرکت بازرگانی سه مرحله کلیدی برای تبدیل ایمیل به پول پیج رنک چیست و نحوه محاسبه پیج رنک برای افزایش برق روش های خود ارزیابی در مدل EFQM سئو (SEO) – آژانس دیجیتال مارکتینگ بومرنگ [PDF]بررسی نقش معماری و شهرسازی دیجیتال در بهبود زیر ساخت های [PDF]بندی عوامل آموزشی و شناسایی و اولویت اصول طراحی لوگو، آرم و نشانه 5 شاخص شبکه های اجتماعی که در کسب و کار شما موثر هستند [PDF]عناصر مهم در طراحی رابط کاربری درباره طراحی سایت آموزش اندازه گیری با پیمانه ها نمایش موارد بر اساس برچسب: طراحی غرفه نمایشگاه نیماد سرویس سایت ساز و فروشگاه ساز نیماد [PDF]کاربرد رویکرد بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت Forums فروشگاه اینترنتی بازاریابی محتوا [PDF]نکاتــی کــه در طراحــی بنرهای تبلیغاتـیباید رعایت 10 معیار اشتباه در انتخاب همسر + راه حل مشاهده مقاله Aftabgardan سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست ؟ پرسش و پاسخ سئو زیمنس(سیگنیا) 10 اشتباه رایج در طراحی سایت از نگاه Keith Koons مقالات بهینه سازی سایت(سئو) [PDF]ارزیابی دروس طراحی معماری شیوه تبیین راهکارهایی برای 10 فروشگاه اینترنتی برتر ایران در سال 94

نظرات




نماد