سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

کسب و کارهای کوچک همیشه به دنبال روش‌های هوشمندانه و کم هزینه برای تبلیغات تجاری خود هستند. اما این کسب و کارها چگونه می‌توانند در این بازار انبوه و شلوغ که از تبلیغات پر زرق و برق و پیام‌های تجاری پر هزینه انباشته شده، رقابت کنند؟ خوشبختانه، هنوز هم چند روش رایگان و کم هزینه برای ارتقای کسب و کارتان وجود دارد. با کمی خیالپردازی و ترفند، می‌توانید از همان نتایج تبلیغات بزرگ بهره مند شوید. در ادامه، چندین روش رایگان و کم هزینه برای تبلیغ تجارت معرفی شده اند:

نحوه‌ی استفاده از Help A Reporter Out را یاد بگیرید.

Help A Reporter Out یک روش رایگان برای معرفی عمومی تجارت شماست. این کار از طریق ثبت نام به عنوان “expert source” یا “منبع متخصص” برای گزارشگرهایی که به دنبال سوژه‌ی مصاحبه هستند، عملی می‌شود. هر زمان که به سوالی از طرف یک گزارشگر در HARO برخوردید که با مهارت‌ها و تخصص شما همخوانی دارد، می‌توانید طرز تفکر خود را به اشتراک بگذارید. با این روش،  تبلیغات تجاری شما در جوامع آنلاین مختلف دیده می‌شود؛ علاوه بر این، می‌توانید تجارت خود را به عنوان یک متخصص در صنعت مورد نظر، معرفی کنید.

به جای بیزنس کارت، از ماگ یا لیوان‌هایی استفاده کنید و اطلاعات شرکت را از طریق آنها به نمایش بگذارید.

همه جا از کارت‌های تجاری انباشته شده است که گاهی مردم را خسته می‌کند و باعث می‌شود که آنها را دور بیاندازند. یک ماگ با اطلاعات شرکت که روی آن به تصویر کشیده شده، همیشه قابل مشاهده است.

commercial advertisements

یادداشت‌های تشکر را به صورت کارت پستال ارسال کنید.

از آخرین باری که برای مشتری مورد علاقه‌ی خود، یادداشت تشکر ارسال کردید، چقدر می‌گذرد؟ برای خرید چند عکس رنگارنگ یا کارت پستال، کمی هزینه کنید و لوگوی تجاری، عکس و سایر محتواهای مربوط به شرکت را روی آنها چاپ کنید. این یادداشت‌های تشکر شخصی سازی شده، به مشتریان شما یادآوری می‌کند که از یک تجارت واقعی و افراد واقعی خرید می‌کنند. با مشتریان خود در سطوح انسانی ارتباط برقرار کنید.

از مشتریان بخواهید که افراد را به شما ارجاع دهند.

هر زمان که یک ارتباط مستحکم تجاری را با یک مشتری برقرار کردید، از آنها بخواهید که مشتریان جدید را به سراغ شما بفرستند. شما می‌توانید از این برنامه به صورت غیر رسمی استفاده کنید و یا اینکه روی آنها هدف گذاری کنید؛ در هر حال، این روند را مدبرانه پیش ببرید و با دقت بیشتری به مشتریان خود نزدیک شوید. از هر کسی درخواست نکنید که این کار را انجام دهند؛ شما در واقع از آنها می‌خواهید که لطف بزرگی را در حقتان انجام دهند. پس به یاد داشته باشید که متناسب با لطف انجام شده با آنها رفتار کنید. به اینگونه از مشتریان، هدایای ویژه ای را اختصاص دهید. ارزش یک مشتری جدید برای شما چقدر است؟ به همان میزان سخاوتمند باشید.

 customersatisfaction

از یک برنامه‌ی وفاداری مشتری در تبلیغات تجاری استفاده کنید.

در حال حاضر، ابزارهای آنلاین بیشماری وجود دارند که در ایجاد برنامه‌های وفاداری مشتری حرفه ای و کم هزینه، به تجارت‌های کوچک کمک می‌کنند؛ این برنامه در روند پیگیری و پاداش دادن به مشتریان مفید خواهد بود. ترغیب مشتریان فعلی به تکرار بیشتر کسب و کار می‌تواند در افزایش فروش موثر باشد.

استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را بازبینی کنید.

داشتن حساب در شبکه‌های اجتماعی رایگان است. با وجود شلوغی زیاد در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات فروش بیشمار، هنوز هم می‌توانند بدون صرف هیچ هزینه ای، در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشند.

تبلیغات فیس بوک را خریداری کنید.

اگر می‌خواهید تبلیغات یکی از شبکه‌های اجتماعی را در اختیار داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که فیس بوک را در نظر بگیرید. شبکه‌ی اجتماعی فیس بوک از بهترین ابزارهای هدف یابی در جهان تبلیغات و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برخوردار است. این شبکه می‌تواند مخاطب دقیق با نیازهایی را پیدا کند که تنها محصول شما آن را برطرف می‌کند. برای مثال طراحی تبلیغ شما، مخاطبانی که در یک گروه سنی و گروه جنسیتی قرار دارند را مد نظر قرار داده که در منطقه‌ی جغرافیایی مشخص حضور دارند.

بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید.

شبکه‌های اجتماعی تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرده است، اما بازاریابی ایمیلی هنوز هم یک روش کاربردی برای دسترسی به مخاطبان، مشتریان، هوادارن و دنبال کنندگان به شمار می‌رود.

بازاریابی پارتیزانی را امتحان کنید.

منظور از بازاریابی پارتیزانی، جلب توجه عموم با صرف هزینه‌ی اندک است. باید بتوانید منظره و ذهنتی از کسب و کار خود را ایجاد کنید. بازاریابی پارتیزانی می‌تواند به آسانی پخش کردن تراکت و نمونه کار در خیابان باشد؛ حتی می‌توانید ویدیو تولید کنید و یا افرادی را استخدام کنید که با پوشیدن عروسک‌های تبلیغاتی مربوط به کسب و کار شما، جلوی درب فروشگاه‌ها به تبلیغ محصول شما بپردازند. هدف این است که جلب توجه کنید و بتوانید بدون صرف هزینه‌های هنگفت، با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

پوشش رسانه ای رایگان دریافت کنید.

یکی دیگر از روش‌های رایگان و موثر در امر بازاریابی برای تجارت، استفاده از “رسانه‌ی به دست آورده” است که با نام‌های “تبلیغات” و “پوشش رسانه ای” نیز شناخته می‌شود. سعی کنید رسانه‌های خبری، بلاگ‌های تجاری، رسانه‌های محلی و مدل‌های دیگر رسانه را دریافت کنید تا بتوانید داستان‌های خبری را درباره‌ی تجارت خود بسازید. البته، فراموش نکنید که دریافت پوشش رسانه ای برای کسب و کارتان به اندازه‌ی درخواست از افراد برای نوشتن داستان تجارت شما، موثر نیست. شما باید کمی زیرکانه تر عمل کنید و زوایای خبری را پیدا کنید که داستان تجارت شما با آن سازگارتر باشد. برای مثال، اگر به فصل عید نزدیک هستید، می‌توانید به عنوان متخصص مهمان در برنامه‌ها شرکت کنید و به آنها بگویید که تجارت‌های کوچک برای فصل خریدهای عید چه مواردی را ارائه می‌دهند. اگر کسب وکار شما داستان موفقیت ارزشمندی دارد، می‌توانید از طریق نوشتن یک بیانیه‌ی مطبوعاتی، آن را به اخبار محلی یا خبرنگاران ارسال کنید.

روش های مقرون به صرفه برای تبلیغات تجاری

از روش قدیمی “ایمیل مستقیم” استفاده کنید.

بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک معتقدند که بازاریابی از طریق ایمیل‌های مستقیم کمی قدیمی شده است؛ اما اینطور نیست و این روند هنوز هم می‌تواند نتایج چشمگیری را به همراه داشته باشد. بازاریابی ایمیل مستقیم هنوز هم مقرون به صرفه است. در حقیقت، این احتمال وجود دارد که مشتری شما به یک ایمیل مستقیم، بهتر پاسخ دهد، چرا که میل باکس‌ها از اینباکس‌ها خالی ترند و رسیدگی به آنها آسان تر است. مطالعات اخیری که توسط Direct Mail Assiciation انجام شده نشان می‌دهد که نرخ پاسخگویی ایمیل مستقیم (۴.۴ درصد)، بالاتر از ایمیل (۰.۱۲ درصد) است و میزان هزینه در هر لید در بازاریابی ایمیل مستقیم (۵۱.۴۰ دلار) کمتر از ایمیل (۵۵.۲۴ دلار) و میزان پرداخت در هر کلیک (۵۲.۵۸ دلار) است.

صاحبان کسب و کارهای کوچک هرگز نباید فکر کنند که بودجه‌ی کافی برای رسیدن به نتایج بازاریابی عالی را در اختیار ندارند. مهم نیست که در چه زمینه ای فعالیت می‌کنید و چه محصولی را به فروش می‌رسانید، هنوز هم راه‌های بسیاری وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید تجارت خود را ارتقا دهید. اگر از پول و سرمایه‌ی کافی برای خرید تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا روش بازاریابی ایمیلی مستقیم برخوردار شدید، بدانید که پیدا کردن فرصت  تبلیغات تجاری مناسب از گذشته نیز آسان تر شده و می‌توانید با اندک سرمایه ای که دارید، تبلیغ مناسب خود را پیدا کنید.


تگ ها :

نظرات




نماد