سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

در میان تحقیقات بی شماری که روی پرتال اینترانت اجرا نمودیم، ما به طور مکرر به نتیجه گیری هایی دست یافتیم:

  • زمانی که ساختارهای اطلاعاتی اینترانت بر اساس چارت سازمانی شکل می گیرد، کارمندان به سختی می توانند مسیر و جستجویابی خود را ادامه دهند. بهتر است تا ساختار اطلاعاتی را بر اساس چگونگی استفاده مردم و یا همان کارمندان شکل دهیم، نه بر اساس آن چه که سازمان ها می خواهند.
  • ویژگی "خصصوصی سازی" در اینترانت ها به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعاتی را برای کاربران از بخش های مشخصی مهیا نماید، نه اینکه کاربران را مجبور کند حجم اطلاعات وسیعی را جستجو کند تا به مکان های مورد نظر خود دست یابد. 

ویژگی های اجتماعی در اینترانت ها حتی فراتر از این دو مرحله پیش می رود و "ساختار فردی یا Intranet IA" را می سازد که روی هر کاربر مانند هر شخص دیگری در اینترانت تمرکز می کند.

 

آماده باشید، در این جا بحث ENTERPRISE 2/0 به میان می آید

همان طور که مردم رسانه های اجتماعی را در زندگی شخصی خود پذیرفته اند، آن ها به طور طبیعی انتظار دارند از این ابزارهای مشابه در داخل شرکت نیز استفاده نمایند. این مورد مخصوصا برای کارمندان جوانی صدق می کند که با این ابزارها در زندگی روزمره شان سر و کار دارند. ارتباطات وسیع، همکاری و ساخت محتواها، بخش بیشتر این رسانه های اجتماعی اینترانت ها را مانند استفاده از کامپیوتر و گوشی های همراه شکل می دهد.

از این رو، چگونه شرکت ها باید با این انتظارات روز افزورن که وب 2.0 در شرکت های 2.0 به کار رود، مطابقت یابند؟

  • روند کم سرعت و یا پروسه کم سرعت در این زمینه به این معنا می باشد که شرکت ها ریسک از دست دادن کارمندانی را دارند که انتظار نوآوری را در دنیای بیرون دارند تا به این وسیله بتوانند به طور مستقیم ارتباطاتی که در محل کار داشتند را انعکاس دهند.
  • تطابق سریع و پر سرعت به این معنا می باشد که شرکت ها باید راه هایی بیابند تا ریسک این طرز فکرها را که "وجود این ابزارها مشکلاتی ایجاد می کند و وقفه در کار را باعث می شوند"، کاهش دهند.

اگر سازمان و یا شرکت شما هم چنان نمی داند و دودل می باشد که باید با این تکنولوژی جدید چگونه برخورد کند و چگونه آن را در فرهنگ شرکت به کار ببرد، شما مطمئنا در شرکتی خوبی حضور دارید. یکی از یافته های اصلی در مصاحبات ما این است که شرکت های بسیار زیادی وجود دارند که خیلی از تکنولوژی وب 2.0 به دور نمی باشند- زیرا خیلی از این سازمان های مورد مطالعه ما، می گفتند "در این باره سال بعد با ما صحبت کنید".

اما برای سازمان هایی که به خوبی با این تکنولوژی خو گرفته اند، چند مورد بسیار آشکار می باشد. نرم افزار های رسانه اجتماعی یک گرایش نیست که نادیده گرفته شود، بلکه می تواند تغییرات پایه ای را در چگونگی انتظار مردم برای ارتباط یافتن در داخل شرکت و یا با شرکت هایی که تجارت هایی را با آن ها انجام می دهند، شکل دهد. خیلی از شرکت ها هم اعتقاد دارند که این وب 2.0 تنها برای سازمان هایی کاربرد دارد که می خواهند با مشتریان خود ارتباط داشته باشند و زمانی که همکاران و یا کارمندان یک شرکت می خواهند با هم در ارتباط باشند، این گزینه اصلا مناسب نمی باشد.

با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها، شرکت ها در زمینه های مختلفی دچار چالش شده اند، از این رو افزودن "ابزارهایی برای استفاده کارمندان جوان" در اینترانت شرکت ممکن است اولویت ارجح آن ها نباشد.

این موارد دقیقا می تواند توضیح دهد که چرا ابتکارات موفق رسانه اجتماعی در خیلی از شرکت ها خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد و این سازمان ها توجه ای به ارتباطات مردمی نمی کنند. این امر می تواند شگفت انگیز باشد که خیلی از شرکت ها برای استفاده از این ابتکارات تکنولوژی، طفره می روند و کارمندان خود را مجبور می سازند تا به ساختار دسک تاپ های استاندارد و نسخه اجباری مروگر وب بسنده نمایند. اما کارمندان درست برعکس این مدیران انتظار دارند تا از این ابزارها در اینترانت شرکت استفاده کنند.

 

مطالعات و تحقیقات

برای اینکه دریابید که چگونه به بهترین وجه می توانید از ویژگی های رسانه اجتماعی در اینترانت ها استفاده کنید، ما روش همیشگی خود را به کار می بریم: اجتناب از آن چه که مد روز می باشد و توجه بیشتر به مواردی که در زندگی واقعی کاربرد دارد.

برای این پروژه، ما مطالعات مان را روی 14 شرکت متفاوت در 6 کشور مختلف متمرکز نمودیم:

  • AXA UK
  • Agilent Technologies, Inc.
  • American Electric Power (AEP)
  • BT
  • IBM
  • Intel
  • Johnson & Johnson Pharmaceutical Research & Development, L.L.C.
  • Officenet Staples Argentina
  • Portugal Telecom — Sistemas De Informação
  • Philips Healthcare (بخشی از Koninklijke Philips Electronics N.V.)
  • The Rubicon Project
  • Sprint Nextel Corporation
  • Sun Microsystems, Inc.
  • Telecom New Zealand Limited

ما این مطالعات را با اطلاعاتی از شرکت های مختلفی که ترجیح می دهند تا بی نام باشند، تکمیل نمودیم.

 

یافته ها

شاید بیش از دیگر نوآوری های اینترانت شرکت ها، نرم افراز های رسانه اجتماعی برای ارتباطات داخلی شرکت و همکاری ها کاربردی تر و مفید تر باشند- 

در این جا مواردی وجود دارد که درباره نوآوری هیا رسانه اجتماعی واقعا شگفت انگیزتان می کند:

  • تلاش هایی که بیشترین نتیجه ها را به دنبال دارد. شرکت هایی وجود دارند که می خواهند چشمان خود را روی تلاش های غیر آشکار ابتکارات رسانه اجتماعی ببندند تا ارزش شان ثابت شود، و سپس از آن ها در داخل اینترانت ها استفاده می کنند.
  • کارمندان ویژه شرکت ها بیشتر احساس نیاز به رسانه ها اجتماعی در اینترانت سازمان ها دارند. اغلب، مدیران ارشد حتی احتمال استفاده از اینترانت 0 را در خاطر خود نمی گذرانند، زیرا آن ها حتی از این ابزارها در خارج از شرکت نیز استفاده نمی کنند. در واقع، مدیران ارشد سازمان ها هنوز هم استفاده از این ابزارها را کودکانه می دانند. یکی از راز های مخفی در پس اینترانت های 2.0 این می باشد که شما مجبور نیستید تا کارمندان جوان را به استفاده از این ابزارها آموزش دهید، آن ها از این ابزار ها در زندگی روزمره خود به وفور استفاده می کنند و می خواهند حتی از این موارد در زندگی شغلی شان نیز به کار ببرند.
  • امروزه ارتباطات در سازمان ها می توانند به صورت خود مختار باشند. زمانی که هر کارمندی از ابزارهای خود برای انجام امور شرکتی استفاده نماید، نیازی به کنترل مکرر سازمان ها نیست. این چنین سیاست های تک نفره اغلب موثر تر از روش های دیگر می باشد. شرکت هایی که ما مورد مطالعه قرار دادیم اظهار داشتند که توسط این روش، دیگر سوء استفاده هایی در سازمان مشاهده ننمودند.
  • نیاز های تجاری در این زمینه بسیار مطرح تر می باشند. اگر چه گزارشات ما درباره ابزار های مشخص مانند وبلاگ، ویکی و مانند این ها به بحث می پردازد، اما اینترانت 0 ارتباطی به نوع ابزارها ندارد، بلکه روی ارتباطاتی که این ابزار ها باعث می شوند تمرکز دارد.
  • سازمان ها باید از قدرت خود برای کنترل برخی شرایط صرفه نظر کنند. استفاده از تکنولوژی وب 0 در ارتباطات با مشتریان، به خیلی از شرکت هایی که روی پیام های مشتریان خود کنترل زیادی ندارند، آموزش داده شده است. زمانی که از ابزارهای وب 2.0 برای اینترانت و ارتباطات مابین مشتریان استفاده می کنیم، این موضوع نیز صدق می کند. شرکت هایی که می خواستند تنها خودشان روی پیام ها مشتریان نظارت و کنترل داشته باشند، به سختی می توانستند این وضعیت را پایدار نگه دارند.

این موارد در ارتباط با نوع ابزارها نیست، بلکه کارهایی که این ابزارها انجام می دهند بسیار اهمیت دارد.

زمانی که اشخاصی درباره "وب 2.0" صحبت می کنند، از عباراتی مانند وبلاگ، ویکی و یا تگ کردن و یا حتی برند هایی مانند فیس بوک، تویتر، ویکی پدیا و یا یوتوب استفاده می نمایند. اما در حقیقت، نرم افزارهای اجتماعی واقعا در ارتباط با نوع ابزارها نمی باشند، بلکه درباره این است که ابزارها چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهند تا موارد را به سرانجام برسانند و چگونه این ابزارها به حل شدن مشکلات موجود در تجارت ها کمک می کنند.

یک یافته مشابه در تمامی مطالعات و تحقیقات این می باشد که سازمان ها در زمینه استفاده از رسانه های اجتماعی و تکنولوژی ارتباطاتی میان کارمندان، تنها زمانی موفق می باشند که ابزارها را به هدف تامین نیازهای تجارت خود به کار بگیرند. شرکت های مختلفی دارای اولویت های متفاوت می باشند و از انواع ارتباطات داخلی گوناگونی استفاده می نمایند. هر شرکتی از هر ابزار استفاده نمی کند. اگر چه انتخاب ابزار ها برای پشتیبانی از نیاز تجارت ها بسیار واضح می باشد، اما به شدت مخالف این است که شرکت ها از ابزارهایی استفاده کنند که در بیشتر سازمان ها و یا فضای اینترنتی به کار فته است و بسیار محبوبیت دارد.

از این رو به جای این که بگویید: "X" در بیشتر وب سایت ها بسیار محبوبیت دارد، بیایید این گونه عمل کنیم: "ما باید تا نیاز Y خود را رفع کنیم، آیا X به ما کمک می کند؟"

زمانی که یک بار این شیوه را به کار ببرید، ابزار های انتخابی شما می توانند به طور متناسبی در تجربه کاربری اینترانت شرکت تان تاثیر بگذارند. از این رو، در پروژه های واقعی، تیم های شرکتی و یا کارمندان و مدیران، روی افزایش سرعت ابزارها و ساختن ارتباطاتی میان آن ها تمرکز می کنند. یک درس همیشگی که در ابزارهای رسانه اجتماعی نیز صدق می کند این می باشد که انتخاب ابزارهای نامتناسب نمی تواند ارتباطات خوبی را میان کارمندان شرکت و یا حتی کارمندان با مشتریان برقرار نماید و به تجربه کاربری آسیب می رساند و هم چنین باعث می شود تا کارمندان وقت خود را به علت استفاده از ابزارهای مختف هدر دهند. بیشتر از یک دهه، ما بیشتر از این که به تکنولوژی ها بپردازیم، درباره نیاز به یک تجربه کاربری اینترانت متحد و یکپارچه، طراحی پایدار و ویژگی های سازمان یافته دیگر در اطراف زندگی انسان ها پرداخته ایم. و این موضوع هم چنان صدق می کند و صحیح می باشد.

 

راهنمایی کاربران، استفاده از ویژگی های رسانه اجتماعی

در حالی که کاربران اشتیاق دارند تا خود به تنهایی از ویژگی های رسانه اجتماعی بهره ببرند، افراد دیگری نیز به راهنمایی هایی نیاز دارند تا بتوانند تصمیم گیری های خود را انجام دهند. یک روش موفق این است که از تبلیغات ابزارهای جدید به عنوان موارد مجزا از اینترانت اجتناب کنیم. در عوض، از این ابزارها در اینترانت موجود به کار ببرید، از این رو کاربران به طور طبیعی با آن ها رو به رو می شوند.

برای مثال، می توانید به جای استفاده از عبارت ریسک پذیر RSS -که خیلی از مردم را دچار ابهام می کند- از "لیست های خبری اخیر" در فید ها استفاده کنید و تغییراتی در آن ایجاد نمایید تا مردم به راحتی بتوانند آن ها را کشف کنند. بهتر است در این فید ها، اطلاعاتی را از قبل قرار دهید: به گونه ای که اگر به کاربران یک صفحه جدید را نشان می دهید، آن ها با بیوگرافی و توضیحات اندکی از نویسنده مطالب رو به رو شوند. خوشبختانه، استفاده از رسانه های اجتماعی در یک اینترانت به شما اجازه می دهد تا به طور مشابه عمل نمایید: شما به اندازه کافی درباره کامندان و سوابق تحصیلی و شغلی شان می دانید و می توانید برای جلب نظر کاربران اینترانت از آن ها استفاده کنید.

  خیلی اهمیت دارد تا ویژگی های رسانه اجتماعی را در اینترانت اصلی شرکت به کار ببرید تا مانع دوباره کاری کاربران خود شوید. برای مثال، کاربران را مجبور نکنید تا پروفایل و یا تصویر شان را در دایرکتوری کارمندان در اینترانت و ابزارهای رسانه اجتماعی مانند فیس بوک تغییر دهند.

به یاد داشته باشید که این موارد گفته شد تا شما از ویژگی های رسانه اجتماعی در داخل اینترانت ها استفاده کنید نه به صورت مجزا. این اصول باید جزوی از سیاست های شرکت و سازمان تان محسوب شود.

هم چنین بسیار اهمیت دارد تا بودجه ای را به مدیریت روابط در رسانه های اجتماعی موجود در اینترانت ها اختصاص دهید. اما این موضوع به این معنا نمی باشد تا تمامی مکالمات را کنترل داشته باشید، بلکه به معنای راهنمایی هر چه بیشتر کاربران می باشد. مدیران کنترل روابط باید به عنوان یه تهیه کننده و یا تعدیل کننده در سازمان عمل کنند. آن ها باید کاربران کم سرعت را سرعت ببخشند. در نهایت، این مدیر نظارت کننده بر روابط می باشد که تعیین می کند چه زمانی باید وقفه ایجاد شود و چه زمانی باید این روابط در رسانه های اجتماعی اینترانت ها سرعت یابد.

استفاده از رسانه های اجتماعی در اینترانت ها فقط یک موضوع فنی نیست، بلکه یک مسئله سازمانی می باشد. برای مثال، اگر قرار باشد تا نتیجه گیری هایی در مباحث شرکت به وجود بیاید، تمامی صحبت ها باید عملی شود. کافی نیست تنها اطلاعات و آگاهی هایی را جمع آوری نماییم؛ شما به واکنش ها و بازخوردهایی از عملکردهای خود در زمینه فروش، بازاریابی و دیگر گروه های مسئول برای انجام امور شرکتی، نیاز دارید.

با توجه به وسعت اینترنت و پهنای باند آن، نابرابری قابل توجه ای در میزان شرکت کارمندان در استفاده از رسانه های اجتماعی وجود دارد: برخی از کارمندان بسیار ارتباطات خود را بسط می دهند، در حالی که برخی دیگر اصلا این چنین نمی باشند. از این رو بهتر است در میان کارمندان پروسه ترکیبی پست گذاشتن در رسانه اجتماعی و استفاده از آن ها رواج یابد و در میان این دو تعادلی ایجاد شود. نوآوری اینترانت 2.0 باید توسط مشارکت کارمندان در شرکت بر اساس اطلاعات و آگاهی هایی که دارند، اعتبار یابد.

در برخی شرایط، حتی شرکت کنندگان کم فعالیت می توانند  ارزش های چشمگیری را به سازمان ارائه دهند. در مطالعات ما، اثبات شده است که این شرکت کنندگان کم فعالیت می توانند با تگ کردن و یا با رتبه بندی کردن سیستم نیز نتایج الویت بندی جستجو در اینترانت را بهبود ببخشند. روش های رتبه بندی وب سایت ها به طور مشابه برای اینترانت ها کاربرد ندارد: برای مثال، شمارش لینک ها تنها اگر با پایگاه عظیمی از لینک ها کار می کنید، کاربرد دارد. اما حتی اگر اندک کارمندانی یک صفحه را با یک کلمه کلیدی تگ نمایند، به نظر می رسد که صفحه نتایج جستجو مربوط به این کلمه کلیدی بسیار ارتقاء یابد.

 در مطالعات قبلی کاربردی بودن اینترانت ها، ما متوجه شدیم که وجود یک جستجو یکپارچه در سراسر اینترانت ها واجب و ضروری می باشد. در این باره به یکی از مطالعات خود درباره ساختار جستجو در اینترانت ها می پردازیم:

ساختار جستجو ضعیف تنها دلیل قدرتمند برای کاهش کاربرد طراحی اینترانت ها می باشد. جستجوی کاربردی و بهینه در اینترانت ها باعث افزایش 43 درصدی بازدهی کارمندان در سازمان ها و شرکت ها می شود.

وجود مشکلاتی در بخش های مختلف جستجوی کاربردی در اینترانت ها مشکلاتی را برای کاربران به وجود می آورد:

  • برخی از گزینه های جستجو در صفحات اینترانت فهرست بندی نمی شوند؛ در برخی اینترانت های دیگر، کاربران مجبور هستند تا پروسه طولانی را پشت سر بگذارند تا به هدف خود دست یابند.
  • نتایج جستجو به طور ضعیفی بهینه سازی شده اند. ما به ندرت مواردی را که توصیه کرده بودیم را در این طراحی اینترانت ها مشاهده می نماییم. یکی از این توصیه ها، نشان دادن نتایج پر کاربرد در بالای صفحه اینترانت به صورت آشکار می باشد.
  • تیترهای صفحات به طور ضعیفی نگارش شده اند و از این رو کاربران نمی توانند به سرعت نتایج جستجو را مرور کنند تا آیتم هایی را که مد نظرشان می باشند را بیابند.
  • خلاصه محتواهای موجود در صفحات گاهی بدتر از تیترها نمایان می شود و به خوبی نمی توانند محتوای موجود در اینترانت ها را به صورت خلاصه به نمایش بگذارند.

 در خیلی از اینترانت ها کمبود وجود جستجویابی پایدار وجود دارد که به یک مسئله بزرگی تبدیل شده است. کاربران در استفاده از طراحی اینترانت های غیر پایدار و دارای محتواهای به هم ریخته و نامرتب، بسیار با دشواری رو به رو می شوند. اگر جستجویابی سراسری پایدار و یکپارچه در اینترانت ها موجود باشد، می تواند بهترین و کاربردی ترین گزینه را به وجود آورد.

این موارد گفته شده باز هم به استفاده از رسانه های اجتماعی در اینترانت ها باز می گردد: جستجو در اینترانت ها باید کاربران و کارمندان را به راحتی به مواردی که می خواهند برسانند و این ساختار جستجو باید به صورت یکپارچه در سراسر اینترانت وجود داشته باشد، نه این که برای هر ابزار رسانه اجتماعی، ساختار جستجوی مجزایی را در نظر گرفته شود. هر چه یک سازمان بخواهد کامل تر باشد، باید روی ساختار جستجویابی خود بیشتر تمرکز نماید و باید جستجوی یکپارچه ای را در تمامی نرم افزارهای رسانه های اجتماعی در اینترانت ها به وجود آورند.

 

محتوا یکی از برجسته ترین موارد در اینترانت 2.0  می باشد

برای تمامی ابزارهای اینترانت 2.0، محتوا، بارزترین ویژگی می باشد. ابزارها به خودی خود اهمیتی در این زمینه ندارد: ارزش این ابزارها از قدرت محتواهای دربردارنده آن ها به وجود می آید. یک ویکی خالی می تواند به سختی کاربرانی را به خود جذب نماید. اما زمانی که کاربران با یک مکانی رو به رو می شوند که مملو از محتواهی ارزشمند می باشد، به سرعت ارزش ابزار مورد نظر را درک می کنند.

در کنار اینکه باید این ابزارهای اجتماعی در اینترانت را از پیش با محتواهایی مملو سازید، شما باید برای کاربران خود مسیر ساده ای را فراهم کنید تا آگاهی های خود را نیز به این بخش ها بی افزایند و محتواهای موجود را غنی تر بسازند. اینترانت ها در مهیا کردن اخبار بروز درباره شرکت و سازمان ها بسیار عالی عمل می کنند. این ویژگی می تواند مشکل کاربردی بودن طراحی اینترانت ها را کاهش دهد: هم چنین باعث می شود تا کارمندان به عنوان اولین منبع، از اینترانت ها استفاده نمایند.

برای اطمینان از کاربردی بودن محتواهای موجود در اینترانت ها، باید به کارمندان این اجازه را بدهید تا محتوایی را اضافه نمایند و یا آن ها را بروزرسانی کنند. صفحات مربوط به بخش های مختلف شرکت و صفحات مخصوص کارمندان، زمانی که همیشه بروز و جدید باشند، برای اینترانت ارزش های زیادی را مهیا می کنند.

 

شروع یادگیری و آموزش

به طور کلی، شما باید ابزارهای اجتماعی را طراحی کنید که کارمندان به راحتی بتوانند از آن بدون نیاز به آموزش استفاده کنند. علاوه بر دستورالعمل های کاربردی، شما می توانید برای دستیابی به این هدف، از طراحی های محبوبی در محیط وسیع اینترنت نیز کمک بگیرید. برای مثال، می توانید سیستم رتبه بندی توسط ستاره را از وب سایت Amazon و یا Netflix یاد بگیرید.

به طور همزمان، شما نباید انتظار داشته باشید که تمامی کارمندان با سرویس های شبکه اجتماعی آشنا می باشند. برای برخی، معرفی این چنین ابزارها در اینترانت می تواند اولین رویاروی آن ها با این رابط های کاربری باشد. به طور مثال تویتر تنها توسط کمتر از یکصد میلیون کاربر مورد استفاده قرار می گیرد که این میزان در برابر کاربران 6/1 بیلیون نفری اینترنت ناچیز می باشد. بنابراین، اگر شما Yammer را به کارمندان و کاربران اینترانت خود توصیه می کنید، کافی نیست بگوید که "مانند تویتر عمل می کند". این گونه توضیحان مخصوصا برای کاربران سن بالا بسیار سخت می باشد. شما باید پروسه استفاده از این ابزارها را برای کاربران و کارمندان ساده بسازید تا با درک بالایی این سرویس ها را به کار بگیرند.

مهم ترین موردی که درباره آموزش های این چنینی باید به خاطر داشته باشید این است که برای کارمندان و کاربران اینترانت باید مشخص سازید که چگونه باید از هر ابزاری به نفع تجارت و جهت پیشبرد ارزش های تجاری شرکت استفاده نمایند. هم چنین، حتی اشخاصی که بسیار از این ابزارهای اجتماعی در وب سایت ها استفاده می کنند، باید باز هم از این آموزش ها بهره ببرند تا بتوانتد بهترین نتیجه را برای شرکت و یا سازمان به ارمغان آورند.

 

روابط وسیع و گسترده؟

استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی باعث شده است تا روابط و یا ارتباطات بدون مرز باشند. این موضوع بسیار عالی است، اما ممکن است باعث شود تا مردم به این اطلاعات موجود در رسانه های اجتماعی و ارتباطات بسنده کنند. اما شرکت ها می خواهند همیشه روابط و ارتباطات خود را بسط دهند. به این دلیل است که سازمان ها به دنبال راه هایی می باشند تا بتوانند ارزش رسانه اجتماعی در اینترانت های خود را بسط دهند، نه این که تنها از قابلیت های موجود در این شبکه های اجتماعی استفاده نمایند.

ارتباطات شرکت ها باید با قابلیت های رسانه های اجتماعی عجین شود و به این ترتیب باید بیشتر از پیش فعال باشد و بازدهی بیشتری را به وجود آورد.

قبل از این که ابزارهای همکاری و اجتماعی را در اینترانت ها تکمیل نماییم، باید به فرهنگ و قوانین شرکت و سازمان خود دقت داشته باشید. اگر کارمندان یک شرکت تنها به این موضوع بسنده نمایند که " آگاهی و اطلاعات که دارند کافی است و به اندازه کافی موثر می باشد"، از این رو این تکنولوژی های اجتماعی و اشتراکی در این شرکت، به طور آشکاری با شکست رو به رو می شوند.

مدیران سنتی شرکت ها و سازمان ها از این که ببیند که کارمندان آزادانه درباره استراتژی های شرکت صحبت می نمایند، استقبال نمی کنند. اما از دست دادن کنترل اطلاعات در اینترانت ها می تواند ریسک بزرگ تر محسوب شود که مدیران باید بیشتر روی این موضوع دقت داشته باشند. زمانی که کارمندان دارای رسانه اجتماعی در اینترانت شرکت و سازمان خود باشند، می توانند سوالات و نظرات خود را در آن جا مطرح کنند و به راحتی می توانند با همکاران خود تبادل نظر نمایند و در جهت پیشبرد تجارت و یا سازمان مربوطه پیش روند.

هم چنان که این تکنولوژی در یک شرکت و یا سازمان رشد می یابد، محتواهای به وجود آمده توسط برخی کارمندان می تواند پاسخ سوالات کارمندان دیگری را مهیا سازد. شما نباید این محتوا ها را با دستورالعمل های کلی در اینترانت ها اشتباه کنید و باید هر یک را به صورت مجزا در این رابط های کاربری نشان دهید.

همانند قطرات آب، پست های نامتناسبی در اینترنت وجود دارد و این میزان نیز هم چنان افزایش می یابد. آیا می خواهید این چنین محتواهای بیهوده ای را در اینترانت خود داشته باشید؟ حتی اگر پست های موجود در اینترانت خیلی هم بی ربط و زشت نباشند، اما بسیار پیش افتاده و یا تکراری هستند و تنها وقت مردم را هدر می دهند. اگر این زمان هدر رفته در اینترانت ها و در سازمان ها روی دهد، سود و بازدهی شرکت به تباهی می رود. از این رو باید محتواهای بیهوده را از رسانه های اجتماعی موجود در اینترانت ها حذف نمایید. خوشبختانه در اینترانت شرکت هایی که ما مورد تست و بررسی قرارد دادیم، محتواهای بیهوده و نامتناسبی را مشاهده ننمودیم.

بزرگ ترین فرق میان اینترنت وسیع و رسانه های اجتماعی موجود در اینترانت ها این است که مردم از ویژگی های شبکه اجتماعی اینترانت ها برای کار و شغل و یا برای ارتباط با همکاران خود استفاده می کنند و در نتیجه هویت کار حرفه ای خود را حفط می نمایند. این موضوع باعث افزایش ترغیب و انگیزه کارمندان به شرکت در ارتباطات در سازمان می شود. در حقیقت، ممنوعیت ارسال محتوا بدون نام و هویت در زمینه ارتقای رسانه اجتماعی در اینترانت ها باید در تمامی سازمان ها اعمال شود. یکی از شرکت های موجود در مطالعات ما  از پست های بی نام و نشانی استفاده می کرد که سپس این سیاست را در اینترانت خود تغییر داد.

 

برخی موارد نیاز به مدت زمان طولانی دارد

مخصوصا در زمینه اینترانت ها این موضوع بسیار صدق می کند. بیشتر افرادی که با آن ها در مطالعات مان مصاحبه کردیم، می گفتند: "سال دیگر در این باره از ما سوال کنید"(آن ها در حال به کارگیری رسانه اجتماعی در اینترانت سازمان خود می باشند، اما هنوز این پروسه آن ها به اتمام نرسیده است).  زمانی که فکر می کنید که استفاده از اینترانت 2.0 برای تجارت ها نیاز به تغییرات در سازمان ها دارد، باید بدانید که این پروسه در عرض یک شب اتفاق نمی افتد. شاید برخی تغییرات جزئی در عرض چند روز بتواند اجرا شود، اما تغییرات ساختاری، سیاستی (اصولی) و فرهنگی در اینترانت ها که باعث کاربردی شدن آن ها برای کارمندان می شود، مدت زمان زیادی نیاز دارد تا به طور کامل به سرانجام برسد.

اگر چه در این میان نمی توان به پاسخ واحدی دست یافت، اما 3 تا 5 سال می تواند مدت زمان رایجی برای به کار گیری رسانه های اجتماعی در اینترانت سازمان ها باشد. این مدت زمان را بیشتر می توانید در این ضرب المثل فرانسوی درک نمایید: یک درخت تنومند و قدرتمند به صد سال زمان نیاز دارد تا به این درجه برسد. به عبارت دیگر اگر می خواهید بهترین ها را در هر زمینه ای به دست آورید، باید از همین حالا شروع کنید و زمان را هدر ندهید. هر چه زود تر به فکر به کارگیری رسانه اجتماعی در اینترانت سازمان خود باشید، زودتر می توانید نتایجی را که انتظار دارید، حاصل نمایید.


تگ ها : مقاله به کارگیری شبکه های اجتماعی در اینترانت ها شبکه اجتماعی سازمانی به عنوان پل مدیریت دانش مروری بر شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن در ایران تاثیر شبکه های اجتماعی و شناخت فضا های مجازی بر سئو مدیریت شبکه های اجتماعی، به روز رسانی تلگرام و شبکه های اجتماعی، انفجارهای بی صدا بکارگیری ابزارهای بازاریابی الکترونیک در صنعت به کارگیری ابزارهای بازاریابی الکترونیک در صنعت راه ها و شیوه های تقویت اینترانت خود با استفاده از رسانه های شناسایی عوامل جذابیت شبکه های اجتماعی تلفن همراه از منظر تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر پیشرفت جایگزین‌های تلگرام و اینستاگرام ایرنا مساله ای به نام وقت گذرانی ایرانی ها در شبکه های اجتماعی/ تحقیق بازاریابی الکترونیک و مدیریت زیرساخت های شبکه مدیریت شبکه های اجتماعی کارکرد شبکه های اجتماعی مجازی در عصر جهانی شدن به كارگيري ابزارهاي بازاريابي الكترونيك در صنعت فیلترینگ اینترنت در ایران تاثیر شبکه های اجتماعی بر آموزش شبکه های اجتماعی و تفاوت آنها با گروه های اجتماعی دستور فیلتر پیام‌رسان‌های اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ در [PDF]PDF: تحقیق بازاریابی الکترونیک و مدیریت زیرساخت های بعد از تلگرام به کدام شبکه اجتماعی کوچ کنیم سرويس شبکه خصوصي مجازي MPLS چیست ۵ نوع رفتار کاربران شبکه های اجتماعی را بشناسیم [PDF]های اجتماعی بر تأثیر یادگیری تلفیقی مبتنی بر شبکه مزایا و معایب شبکه های اجتماعی [PDF]نقش آموزش مجازي در یادگیري خالق دانشجویان از دیدگاه اعضای مرکز ملی فضای مجازی شبکه های اجتماعی و دیوار فرو ریخته اعتماد پورتال های سازمانی تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط خانواگی [PDF]الگوي استفاده از شبكه هاي اجتماعي مجازي در دانشجویان نگاهی به وضعیت شبكه های اجتماعی در دنیای اینترنت اینترانت چیست و چه کاربردهایی در کتابخانه ها دارد؟ چرا ممکن است شبکه شما به یک سویچ لایه 3 نیاز داشته باشد میگنا [PDF]سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد امنیت محور جمهوری اسلامی ایران در حوزه اینترنت و آزاد گذاشتن نوجوانان در استفاده از شبکه های اجتماعی درست یا آمارهایی تکان دهنده از بازاریابی محتوا نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار پارک بازاریابی ایران کاربرد رسانه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشجویان تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده چه کسانی در پی محروم کردن مردم از مواهب راه‌اندازی «شبکه ملی مصوبه شورای عالی فضای مجازی با عنوان « سند تبیین الزامات ماژول های داخلی برچسب ها تحقیق بازاریاب الکترونیک [PDF]اﻣﻨﻴﺖ اﻧﺴﺎﻧﻲ و ﻛﺎرﺑﺮد ﻓﻨﺎوري ﻫﺎي ﻧﻮﻳﻦ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ و ارﺗﺒﺎﻃﻲ بانک‌ها و شبکه‌های اجتماعی دانلود مقاله اینترانت چیست و چه کاربردهایی در کتابخانه ها دارد آرشیو کامل پایان نامه های سایت اسناد بالادستی آموزش و پرورش و ضرورت‌های گسترش فناوری لیست جدید پرسشنامه های روان شناسی مقاله بازاریابی الکترونیک و مدیریت زیرساخت های شبکه ای [PDF]کاربرد فناوری های نوین اینترنت اشیا کتاب بازاریابی شبکه های اجتماعی

نظرات




نماد