سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

در این مقاله قصد بررسی کمپین تبلیغات کلیکی آوانک را داریم، که با هدف ارائه سرویس دموی نامحدود ورایگان به کاربران آغاز شد. آوانک اولین اپراتور پیام صوتی در ایران است که توانایی برقراری تماس و ارسال صدای افراد به صورت همزمان برای انبوهی از مخاطبین تلفن ثابت و همراه را فراهم کرده است. 

در ابتداصفحه فرود کمپین آوانک، صفحه اول وبسایتشان بود که در زیر تصاویر آن را مشاهده می کنید:

طراحی این وبسایت بسیار با دقت و خوب انجام شده و البته از جذابیت بصری بالایی هم برخوردار است.

اما آیا برای یک کمپین تبلیغاتی با هدف ارائه نسخه دمو به کاربران مناسب است؟

در طراحی صفحه فرود، با هدفی مشخص باید نکات زیر را در نظر گرفت:

۱. در طراحی صفحه فرود باید تنها روی یک هدف متمرکز بود. چرا که مورد هدف قرار دادن چند موضوع مختلف احتمال دستیابی به آن را کاهش می دهد. باید در زمان کوتاهی که کاربران در صفحه فرود ما قرار دارند تمامی عناصر آنها را دعوت به اقدامی کند که متناسب به هدف کمپین است.

۲. از قرار دادن لینک های اضافی که تمرکز کاربر را از هدف اصلی دور می کند خودداری کنید.

۳. از ارائه اطلاعات طولانی و زیاد به کاربران خودداری کنید. چرا که امروزه و در فضای وب کاربران زمان زیادی را صرف مطالعه مطالب طولانی نمی کنند. از طرفی تعداد بالایی از افرادی که از طریق تبلیغات بنری وارد صفحه فرود شما می شوند، اولین بار است که با برند شما آشنا شده اند و بهتر است در کوتاه ترین زمان و به خلاصه ترین شکل ممکن پیغام خود را به آنها منتقل کنید.

۴. استفاده از یک و نهایتا دو دکمه فراخوان برای جلب توجه از کاربر برای اقدام به عملی که مربوط به هدف کمپین است.

۵. اشاره به مزیت های محصول و خدماتی که به کاربر ارائه خواهید کرد. در اینجا با اشاره به جذاب ترین مزیت های سیستم پیام رسان آوانک سعی در بهترین معرفی آن به کاربران داشتیم.

۶. جلب اعتماد و توجه از کاربران به وسیله: ثبت شماره تماس مجموعه آوانک (ایجاد یک مسیر ارتباطی) و نام تعدادی از شناخته شده ترین مجموعه هایی که از این سیستم استفاده کرده اند .

نهایتا با توجه به تمامی نکات فوق تنها پس از گذشت چند روز از آغاز تبلیغات که توسط تیم ای‌نتورک صورت می‌گرفت، طراحی مجددی برای صفحه فرود این کمپین صورت گرفت:

همانطور که می بینید تمام مواردی که پیشتر به آنها اشاره شد در طراحی این صفحه فرود در نظر گرفته شده است. کاربر پس از کلیک روی دکمه فراخوانِ ثبت نام رایگان، به قسمت پایینی صفحه اسکرول شده و علاوه بر مشاهده امکانات سیستم دموی پیام رسان، می تواند برای دریافت آن ثبت نام کند.

پس از اعمال تغییرات فوق از مجموع ۹۷۳۴ کلیک، ۹۰۰ کاربر اقدام به ثبت نام و استفاده از دموی پیام رسان صوتی کرده اند (نرخ تبدیل ۱۰٪)‌ و همینطور میانگین ماندگاری کاربرانی که از این صفحه وارد وبسایت شده اند، به ۳ دقیقه رسیده است.

تغییر در هر یک از اجزای کمپین تبلیغاتی، هر چند جزئی و کوچک می تواند در پیشبرد اهداف شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد. رفتار کاربران در صفحه فرودی که طراحی کردید، همیشه بهترین سرنخ برای شناخت سلیقه و علایق کاربرانتان است که با آنالیز و بررسی آن می‌توانید تمام تغییرات لازم را در طراحی کمپین تبلیغاتی خود ایجاد کنید.

 


تگ ها :

نظرات




نماد