سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

متخصصان بسیاری هستند که برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکارها و رسیدن به استانداردهایی برای فاکتورهای تاثیرگذار بر کمپین‌های تبلیغاتی نیز به تحقیقات و انجام تست می‌پردازند. خیلی از آنها نتایج خود را برای عموم منتشر می‌کنند و خیلی از این نتایج هم هیچ وقت منتشر نمی‌گردد و فقط مستندسازی می‌گردند. در این مطلب از بلاگ‌اَد، سراغ یکی از تست‌هایی می‌رویم که روی یک کمپین تبلیغاتی واقعی صورت گرفته و نتایج جالبی هم دربر داشته است. قبل از مطالعه این مطلب، به این سوال در ذهن خود پاسخ دهید: به نظر شما، آیا استفاده از چهره در بنر تبلیغاتی بازخورد منفی در پیش دارد یا بازخورد مثبت؟

خیلی از افراد معتقدند که استفاده از چهره‌ها در بنرهای تبلیغاتی، به شدت روی میزان اثرگذاری بنر تبلیغاتی نیز تاثیر مثبت می‌گذارد و افراد به خاطر وجود یک ارتباط چشمی با فردی که در بنر قرار گرفته است، بیشتر به کلیک کردن بر بنر تبلیغاتی تمایل نشان می‌دهند. اما آیا واقعا این فرضیه یک موضوع قابل اثبات است یا فقط یکی دیگر از حدسیات بی‌اساس محسوب می‌شود؟

به همین منظور محققی به نام لیدن جی. بال، یک تست روی یک سری بنر تبلیغاتی انجام داده است که از همه لحاظ مشابه هم بودند، به جز در همان المانِ صورت که به سه شکل در بنر تبلیغاتی به کار رفته است:

۱) به همراه فردی که لبخند بر لب دارد و نگاهش به صورت مستقیم است

۲) به همراه صورتی که لبخند بر لب دارد و نگاهش غیرمستقیم است

۳) صورت در این بنر به کار نرفته است.

این بنرها که به یک رستوران به نام ارکید تای متعلق هستند، به مدت دو ماه تست شدند و در نهایت با ارزیابی روی مدت زمانی که افراد بنر را مشاهده می‌کردند نیز میزان اثرگذاری هر کدام مشخص شد.

نتایج:

همان طور که در نمودار زیر مشخص است، بنر شماره ۲ بهترین بازخورد را  به همراه داشته و این در حالی است که بازخورد بنر تبلیغاتی شماره ۱ نیز بازخورد همچنان بهتری نسبت به بنر تبلیغاتی شماره ۳ داشته است.

face-banner-test-outcome

این تست روی یک سری بنر تبلیغاتی مشابه دیگر هم صورت گرفت که به صورت عمودی بوده‌اند و جالب اینجاست که بازخورد حاصل از تست انجام شده بر آنها هم، مشابه سه بنر تبلیغاتی اولی بوده که  این محقق نیز آنها را تست کرده است. حالات صورتی که در سری بنرهای اول عنوان شد، دقیقا در سری بنرهای دوم هم لحاظ شدند و هیچ فرقی از این لحاظ وجود نداشته است.

در حقیقت ستون‌های قرمز رنگ نمودار بالا، متعلق به بنرهایی هستند که در این مطلب آورده‌ایم و ستون‌های آبی، متعلق به بنرهای سری دوم که به صورت عمودی بودند.

نتیجه‌گیری

استفاده از چهره اشخاص به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بازخورد بهتری از بنر تبلیغاتی خود داشته باشند و اما همچنان پیشنهاد می‌شود که در صورتی که تصمیم گرفته‌اید تا از چهره‌ها استفاده کنید، حتما دو حالت مختلفی که در بالا عنوان شد را تست کنید. زیرا خیلی مواقع، تفاوت‌های فرهنگی روی نتایج حاصل از این تست‌های تاثیر می‌گذارند.


تگ ها :

نظرات




نماد