سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

از زمانی که گوشی‌های هوشمند به عنوان یکی از الزامات زندگی روزمره هر فردی عنوان شدند، کاملا مشخص شد که از این گجت‌ها می‌توانیم به عنوان فرصتی در زمینه تبلیغات آنلاین بهره ببریم و این صنعت تا به امروز رشد چشمگیری داشته است. رشد این صنعت با سعی و خطاهای بسیاری همراه بوده که در نهایت، دو مدلتبلیغات روی وب موبایل و تبلیغات در اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند به عنوان اصلی‌ترین روش‌های تبلیغات روی این گجت‌ها عنوان گردند. اما همچنان خیلی از کسب‌وکارها هستند که از این دو روش تبلیغاتی، بازخورد مورد نظرشان را نمی‌گیرند و یکی از دلایل عمده این قضیه، عدم رعایت نکات مرتبط با طراحی بنر محسوب می‌شود که در این مطلب به ۳ نکته مهم در طراحی بنر مناسب برای تبلیغات موبایلی می‌پردازیم:

۱) سادگی را حفظ کنید:

همیشه توجه داشته باشید که شما فضای محدودی در یک بنر تبلیغاتی در اختیار دارید و همواره باید به شکلی بنر خود را طراحی کنید که پیام تبلیغاتی شما به درستی به مخاطب هدف شما انتقال یابد. اما مسئله اینجاست که در بنرهایی که برای گوشی‌های همراه طراحی می‌شوند، این فضا بسیار محدودتر است. از این رو لازم است که همواره در همه سایزهای بنر تبلیغاتی خود، چه آنهایی که برای نمایش در کامپیوترهای شخصی و چه آنهایی که برای نمایش در گوشی‌های همراه طراحی می‌شوند نیز در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده باشند.

بنری ساده از کمپانی at&t که ایراد آن، ارائه اطلاعات بیش از حد به حساب می‌آید

توجه داشته باشید که از فونت‌هایی در حین طراحی بنر تبلیغاتی خود بهره ببرید که خوانا باشند و از همه مهم‌تر، توجه داشته باشید که برای بنرهای گوشی‌های همراه باید فونت آنقدر بزرگ باشد که در هر گوشی‌ای خوانا باشد. پیشنهاد می‌شود که هر بنر مختص به تبلیغات موبایلی را روی چندین گوشی همراه با صفحه نمایش متفاوت تست کنید و در صورتی که ایرادی داشتند، آنها را برطرف کنید.

۲) نوشته بنر تبلیغاتی خود را کوتاه درنظر بگیرید

شما به عنوان یک آگهی‌دهنده در فضای وب موبایل و اپلیکیشن‌های موبایل، فرصت بسیار کوتاهی برای جذب یک مخاطب جدید به کمک بنرهای موبایلی خود دارید و از این رو لازم است تا پیام تبلیغاتی‌تان را در کوتاه‌ترین عبارات ممکن انتقال دهید. در حقیقت افراد فقط کمتر از ۵ ثانیه صرف بنر شما می‌کنند و اگر بنر شما برای آنها جذاب نباشد، به راحتی از آن می‌گذرند! پس در کنار تمرکز روی پیام تبلیغاتی، حتما جذابیت آن را هم لحاظ کنید و از این مورد مهم غافل نشوید.

۳) از دکمه‌های فراخوان بزرگ بهره ببرید

دکمه فراخوان شما برای یک بنر مختص به تبلیغات موبایلی، باید آنقدر بزرگ باشد که مخاطب هدف آن بتواند به راحتی روی آن تپ کند و باید توجه شود که فرد دیگر روی آن کلیک نمی‌کند و باید فضای بیشتری برای دکمه فراخوان در بنر مختص به تبلیغات موبایلی استفاده شود. البته توجه کنید که نباید آنقدر بزرگ باشد که کل فضای شما را بگیرد.

بنری با یک دکمه فراخوان نسبتا بزرگ که به منظور تبلیغات در اپلیکیشن مورد استفاده قرار گرفته

حین طراحی دوباره بنرهای مختص به نمایش در کامپیوترهای شخصی برای نمایش در گوشی‌های همراه، توجه داشته باشید که حتما باید دکمه فراخوان بنرهای شما در همه حالتی خوانا باشد و ممکن است که بنر نسخه اولیه، برای گوشی‌های همراه مناسب نباشد و لازم شود که آن را تغییر دهید.

نتیجه‌گیری

بنر تبلیغاتی برای تبلیغات کسب‌وکار شما در فضای وب موبایل، باید همواره ساده و محتوای آن خوانا باشد. پیشنهاد می‌شود برای اینکه بنری اثرگذار برای تبلیغات موبایلی داشته باشید، همواره آن را بارها به شخصه تست کنید و سپس تصمیم بگیرید که از آن بهره ببرید یا باز هم روی آن تغییرات ایجاد کنید.


تگ ها :

نظرات




نماد