سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

انتخاب CPU
یک برند انتخاب کنید. دو برند معروفی که باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید ““AMD و “Intel” هستند. “AMD” برندی است که معمولاً پردازنده های با قیمت مناسب تر و کمتر، نسبت به کارایی اش دارد. Intel معمولاً پاورهاوس می سازد. شما در مقایسه با AMD پول بیشتری پرداخت می کنید ولی در نهایت از خود می پرسید این پول بیشتر را برای چه چیزی پرداخت کرده اید. از چیدمان قطعات آگاه باشید. اگر یک پردازنده AMD بخرید، مجبور خواهید بود که یک مادربرد AMD هم بخرید و به مالتی جی پی یو که روی کارت گرافیک AMD نصب شده است، محدود می شوید. اگر یک CPU اینتل بخرید مجبورید مادربرد Intel هم بخرید و روی AMD و در کنار کارت گرافیک های انویدیا، مالتی جی پی یو نصب کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که CPU چهار هسته ای ۳٫۰ گیگاهرتز Intel لزوماً همان کارایی CPU چهار هسته ای ۳٫۰ گیگاهرتز AMD را ندارد.

انتخاب CPU
در مورد تعداد هسته های CPU تصمیم بگیرید. تعداد هسته های پردازنده مانند یک دستگاه تقویت کننده احساس می شود. اگر در حال استفاده از برنامه ای هستید که از ستاپ های ۴ هسته ای پشتیبانی می کند، تفاوت خاصی بین پردازنده یک هسته ای در حال اجرا که سرعتش ۴٫۰ گیگاهرتز است و یک پردازنده چهار هسته ای ۱٫۰ گیگاهرتز نمی بینید. اگر یک هنرمند حرفه ای هستید که کارهای ۳D انجام می دهید، یا ادیتور حرفه ای فیلم هستید، به یک پردازنده حداقل ۴ هسته ای نیاز دارید. اگر گیمر هستید به پردازنده دو هسته ای یا بیش تر نیاز دارید. اگر فقط از اینترنت استفاده می کنید، بسته به سرعت، پردازنده یک هسته ای برایتان خوب خواهد بود. به هر حال همه برنامه ها یا بازی ها از همه هسته های پردازنده پشتیبانی نمی کنند؛ بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد این که پردازنده چند هسته ای می خواهید، در مورد برنامه هایی که می خواهید اجرا کنید فکر کنید.

انتخاب CPU
در مورد سرعت پردازنده تصمیم بگیرید. سرعت CPU بر حسب گیگاهرتز اندازه گیری می شود که به صورت مخفف با Ghz نشان داده می شود. در این عصر و زمان سرعت های زیر ۲٫۰ گیگاهرتز ارزشی ندارند، مگر اینکه فقط از اینترنت یا برنامه های ویرایشگر متن استفاده کنید. اگر می خواهید بازی کنید، به پردازنده ای با سرعت بیش تر از ۲٫۵ گیگاهرتز نیاز دارید. اگر سیستم تان یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند دارد، باید مطمئن شوید که به دلیل سرعت کم در تنگنا قرار نگیرد. اگر می خواهید ویدئو ادیت کنید، از حداقل سرعت ۳٫۰ گیگاهرتز استفاده کنید.

انتخاب CPU
قطعات دیگر را در تنگنا قرار ندهید! اگر از یک کارت گرافیکGTX 590 استفاده می کنید و آماده بازی با آخرین ورژن گیم ها با حداکثر تنظیمات هستید، “CPU ارزان نخرید!” اگر یک پردازنده ۲ هسته ای ۲٫۰ گیگاهرتز را در کنار گران ترین کارت گرافیک جهان قرار دهید، CPU شما زیر بار GPU خم می شود و نمی گذارد بازی ها را انجام دهید! سعی کنید CPU و GPU تان از نظر قیمت نزدیک هم باشند.

انتخاب CPU
قطعات سازگار بخرید! یک مادربرد AMD را همراه یک CPU اینتل نخرید! همچنین در مورد تعداد سوکت ها مطمئن شوید که تعدا آنها روی CPU و مادربردتان یکی باشد. سوکت های یک CPU اینتل ۱۱۵۵ روی سوکت های مادربرد اینتل ۱۱۵۶ کار نمی کند.

 

نکات و هشدارها

یادتان باشد که بهتر است برای CPU مطابق نیازتان هزینه کنید. اگر فقط گیم بازی می کنید، به یک پردازنده ۶ هسته ای ۵٫۰ گیگاهرتز نیاز ندارید و هزینه ای اضافی و غیر ضروری باید برای آن بپردازید. وقتی CPU خریده اید و آماده نصب است، یادتان باشد که آن را به زور جا نزنید.


تگ ها : چگونه CPU انتخاب کنیم چگونه یک پردازنده cpu مناسب انتخاب کنیم پردازنده یا CPU را چگونه باید انتخاب کنیم راهنمای خرید پردازنده مرکزی مناسب (CPU) در دیجی‌کالا مگ مقاله چگونه یک سی پی یو را انتخاب کنیم چطور فن مناسب CPU را انتخاب و نصب کنیم؟ (قسمت اول) چگونه سی پی یو انتخاب کنیم چطور پردازنده‌ سیستم خود را اورکلاک کنیم؟ چه جوری قدرت پردازنده‌های (CPU) مختلف را با هم مقایسه کنیم چگونه cpu مناسب برای لپ تاپ انتخاب کنیم؟ راهنمای خرید CPU: چگونه یک پردازنده مناسب انتخاب کنیم! چه پردازنده ای (CPU) برای شما مناسب است؟ (بخش آخر) بستن یک کامپیوتر: آشنایی با CPU و انواع آن و نحوه‌ی چه زمانی کارت گرافیک و CPU جدید بخریم چگونه سرعت سیستم را افزایش دهیم چگونه یک کامپیوتر را اسمبل یا سرهم کنیم؟ چگونه سرعت سی پی یو را در ویندوز چک کنیم 5 نکته برای انتخاب سرور مجازی مناسب چگونه از استفاده بیش از حد CPU جلوگیری کنیم چگونه لپ تاپ مناسب انتخاب کنیم؟ چگونه یک میزبان وب خوب را انتخاب کنیم؟ میدونستی؟ چطور فن مناسب CPU را انتخاب و نصب کنیم خمیر سیلیکون حرارتی سی پی یو CPU را چگونه استفاده کنیم چطور یک مادربورد خوب انتخاب کنیم؟ انتخاب بهترین CPU برای گیم و بازی در سال ۲۰۱۷ ⋆ xLearning راهنمای خرید لپتاپ چگونه یک Server مناسب برای سایت Drupal انتخاب کنیم؟ چگونه مشخصات کامپیوتر را بررسی کنیم؟ چگونه Application های ویندوزی را مجبور به استفاده از CPU چگونه مادربورد سیستم را عوض کنیم؟ انتخاب سیستم عامل 32 بیتی یا 64 بیتی چطور یه CPU خوب پیدا کنم !! اتنخاب يك كامپيوتر خوب راهنمای انتخاب CPU اینتل ترنجی چطور فن معقول CPU را انتخاب و نصب کنیم؟ (قسمت اول) راهنمای کامل انتخاب سرور و استوریج مناسب راهنمای جامع انتخاب پردازنده‌(CPU) مناسب لپ‌تاپ راهنمای انتخاب CPU مناسب کار شما – ژیرو سیستم چگونه درجه حرارت مجاز CPU را محاسبه کنیم؟ چگونه یک رایانه خوب جمع کنیم؟ بهترین کلیدواژه کانونی را چگونه انتخاب کنیم؟ بایگانی روتربورد ؛ چگونه انتخاب کنیم ؟ چگونه یک cpu انتخاب کنم؟؟ ماتریس CPU چیست و چگونه کار می‌کند؟ چگونه دمای واحد پردازنده مرکزی (CPU) را کاهش دهیم؟ چگونه CPU و GPU کامپیوترهای شخصی را بنچمارک کنیم؟ چگونه PLC مناسب انتخاب کنیم؟ چگونه هاستینگ مناسب سایت خود را انتخاب کنیم؟ تنظیم هسته پردازنده برای اجرای برنامه ها در ویندوز چگونه بهترین سرور مجازی را برای سایت خود انتخاب کنیم؟ » راهنمای خرید پردازنده، مادربرد و حافظه رم بر اساس کاربرد های آدامز چگونه برای انتخاب قطعات راهنمای انتخاب سرور اختصاصی امسی سافت چگونه یک هاست مناسب انتخاب کنیم؟ چگونه یک رمز عبور ایمن انتخاب کنیم؟ سی پی یو سرور CPU 2690 V2 مناسب گرافیک کارت انتخاب چگونه سیستم خود را برای اجرای بهتر بازی‌ها بهینه کنیم؟ راهنمای خرید: چگونه یک کارت گرافیک مناسب انتخاب کنیم؟ یک کامپیوتر چگونه اطلاعات را پردازش میکند؟ راهنماي ارتقاي پردازنده ‍CPU 8 گام برای نصب پردازنده‌های اینتل روی مادربرد چگونه می توان یک کولر پردازنده، یک کارت گرافیک، یک چگونه یک کارت گرافیک مناسب برای کامپیوترمان انتخاب

نظرات




نماد