سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

۱ تاریخ BPA

اولین گزارش ترکیب بیس فنول A مربوط به توماس زینک از دانشگاه ماربورگ آلمان در سال ۱۹۰۵ می باشد. هرچند این یک گزارش خواص فیزیکی بود اما زینک نتوانست هیچ استفاده ای را برای آن پیشنهاد کند. در سال ۱۹۵۳ دکتر هرمان شنل از بایر آلمان و دکتر دن فاکس از جنرال الکتریک ایالات متحده از BPA به عنوان یک ماده در تولید پلاستیک های پلی کربناتی استفاده کردند. این پلاستیک ها سبک وزن، با دوام، وضوح نوری و قابل شکستن و مقاوم در برابر حرارت بالا هستند که برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی می توانند استفاده شوند. استفاده بازرگانی از پلاستیک های پلی کربناتی از سال ۱۹۵۷ در ایالات متحده برای ده ها مورد صنعتی و احتیاجات مصرف کنندگان شروع شد.

 

۲ پلاستیک های BPA

پلاستیک های پلی کربناتی BPA منحصرا در نوشابه ها و ظروف غذا مثل کارد و چنگال، بطری های آب و شیشه های کودک و فنجان ها یافت می شود. پلاستیک های پلی کربناتی همچنین می توانند در اسباب بازی ها و دیگر وسایل مصرف کنندگاه مثل لنزهای عینک ها، تلفن های همراه، وسایل الکترونیکی، لوازم خانگی و اتومبیل ها استفاده شوند. پلاستیک هایی که دارای بیس فنول A نیستند معمولا دارای مارک BPA-free هستند که این مارک معمولا بصورت برجسته در زیر بطری یا ظروف پلاستیکی مهر شده است. پلاستیک های دارای مارک No.7 معمولا پلی کربنات دارند و شامل BPA می باشند.

 

۳ اثرات مضر

بر اساس مطالعات پزشکی و تحقیقات بنیاد مایو، بعضی تحقیقات نشان می دهند که BPA ظروف پلاستیکی می توانند به غذا و نوشیدنی نفوذ کرده و آنها را سمی کنند. برنامه ملی سم شناسی وزارت بهداشت و خدمات انسانی نگرانی هایی را در مورد اثرات ممکنه بر روی جنین ها، نوزادان و کودکان و کسانی که سیستم ایمنی شان در حال گسترش است دارند. گامهایی نیز در جهت کاهش اثرات BPA در غذاها و نوشیدنی ها بوسیله یافتن جایگزین برای BPA در ظروف غذا بوسیله اداره دارو در حال انجام است.

 

۴ به حداقل رساندن استفاده

هرچند شورای شیمی آمریکا در حال مباحثه است که BPA ،برای سلامتی شما خطرناک نیست، شما می توانید استفاده خود را به حداقل رسانید. یک راه استفاده از تولیدات بدون BPA است که مرجعشان پلاستیک نباشد مانند بیشتر قوطی های آلومینیومی یا بطری هایی که با BPA پوشیده شده باشند. اگر شما مطمئن نیستید که پلاستیک ها بدون BPA هستند یا ظروف آلومینیومی لایه ای از آن را دارند، می توانید از شیشه، چینی یا ظروف استیل استفاده کنید. هرچند شورای شیمی آمریکا می گوید که آنها ایمن هستند، برنامه ملی سم شناسی توصیه می کند که پلاستیک های پلی کربناتی را در ماشین ظرفشویی نشورید و از مواد شوینده قوی استفاده نکنید و پلاستیک های پلی کربناتی را در مایکروویو نگذارید، به این دلیل که پلاستیک ها می شکنند و ممکن است داخل غذا نفوذ کنند.


تگ ها : چگونه پلاستیک های آزاد BPA را بشناسیم BPA چیست؟ و در چه ظرف هایی وجود دارد؟ ماده BPA و خطرات آن برای کودکان نوپا با بطری پلاستیکی به کودکانتان آب ندهید تکنولوژی بطری های پلاستیکی ظرف ها؛ تعیین تکلیف مواد غذایی سرطان زا را بشناسیم علمی مخبر [PDF]ﻫﺎي ﺗﺠﻠﻴﻞ ﻣﺴﺌﻮﻻن و ﭼﻬﺮه ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ از داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﻲ ﻣ raspberry image 1080p high quality (Renton Butler matlab pc توصیه‌های پزشکی در مورد مایکروفر اقدام عجیب آمریکایی‌ها برای مقابله با توفان ایرما! عکس اتاق گفتگوی صفحه 35 رهبران عربستان نسبت به ایران استراتژی آفندی دارند قطره آهن نوزادان، تداخل با شیرمادر [PDF]ﭼﻨﺪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد وﯾﮋه ﺑﺮاى ﺟﯿﺐ ﺧﺎﻧﻮاده ﻋﺮوس و داﻣﺎد اﯾﻦ ﺗﭙﺶ How to grow garlic and use it as medicine. Learn how! روش های موثر برای کاهش وزن مواد حساس به حرارت به این دلایل نوشابه های گازدار نخورید فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ:جوانان هیجانی، شیشه بانک آموزش والدين كودك مبتلا به ديابت تلگرام باز جوش های پوستی ماسک هاي زيبايي شادابی پوست با ماسک های خوراکی جستجوی بیولوژی تولیدمثل برچسب ها دلایل پنهان چاقی که نادیده می گیریم جستجوی عبارت تولیدمثل خوبی ها و بدی های نان سنتی نیازهای جوانان و نوجوانان نقد پیشنهاد آری اضطراب نه هورمون های بدن را چگونه تنظیم کنیم؟ مردم باید حشیش را بشناسند/ کاشت گلخانه ای این محصول نخود فرنگی و خواص جادویی آن The 18 Embarrassing Beauty Questions دستگاه ظروف آلمینیومی پاسخ دادستانی تهران به یادداشت علی مطهری بدترین مواد شیمیایی مختل‌کننده هورمون‌ها پلاستیک و بطری ها و میزان دوام آنها در طبیعت راحله لیست فعالیت های من رویای منتظر1 عکس های بسیار خنده دار و جالب انگیز چه مواد غذایی دندان ها را زرد می کنند؟ / بیماران مبتلا به آسم در علت افسردگی و خلق و خوی بد شما رزیم غذایی بی ارز تجمع داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی مقابل وزارت ارگانیک مواد محصول محصولات شیمیایی گیاهی ارگانیک بودن واقعا نیازی ساخت زیر دامنه بدون دیتابیس همه چیز درباره نوشابه های رژیمی و غیر رژیمی پرورش خلاقیت کودکان، شیوه کهنه آموزشی جنایت مسلحانه «شعبان بی مخ» فعالیت بیش از 34 هزار پلیس افتخاری در کشور غذاهای مقوی جاهایی واقعا سلامت نیوز اجتماعي بلايي كه پلاستيك بر سر آبزيان مي‌آورد قند یکی از مضرترین مواد غذایی وبلاگ شخصي مهندس عباس بهلولي مطالب قدیمی‌تر مراکز خرید پاتایا بدن، باقی جستجوی رازک پوست شیمیایی می شود استفاده هورمون های نه مواد 15 غذای ضد سرطان را بشناسید جستجوهای مربوط به چگونه پلاستیک های آزاد BPA را بشناسیم

نظرات




نماد