سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

تبدیل جریان متناوب به مستقیم
ولتاژ AC ورودی تان را تعیین کنید. معمولا مقدار آن ۲۳۰ تا ۲۴۰ ولت در ۵۰ هرتز است.

تبدیل جریان متناوب به مستقیم
ولتاژ و شدت جریان برق مورد نیاز برای اجزای دستگاه الکترونیکی تان را بیابید. در صورت لزوم دستور العمل کارخانه سازنده را که روی دستگاه است چک کنید. ولتاژ یا آمپر بیش از حد، باعث خراب شدن قطعات دستگاه می شود، در حالی که مقدار خیلی کم آمپر و ولتاژ باعث می شود که دستگاه به درستی کار نکند. معمولاً یک رنج برای آن در نظر می گیرند که هدف، مرکز این رنج است. بنابراین برق ورودی تان می تواند تا حدی متفاوت باشد.

تبدیل جریان متناوب به مستقیم
از یک ترانسفورماتور برای کم کردن خروجی از ولتاژ بالای AC به ولتاژ پایین AC استفاده کنید. جریان الکتریکی وارد سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور می شود و با وارد کردن یک جریان در سیم پیچ ثانویه که سیم پیچ های کمتری دارد، ولتاژ پایین تری ایجاد می کند. برق کمی در این پروسه از بین می رود که به دلیل افزایش آمپر نسبت به کاهش ولتاژ است.

تبدیل جریان متناوب به مستقیم
ولتاژ کم را از یکسو کننده (rectifier) عبور دهید. یکسو کننده معمولاً از ۴ دیود که به شکل الماس کنار هم چیده شده اند- نوعی یکسو کننده که پل نامیده می شود – تشکیل شده است. دیود فقط اجازه می دهد که جریان در یک جهت حرکت کند. پیکر بندی الماس به دو دیود اجازه عبور نیمه مثبت جریان و به دو دیود دیگر اجازه عبور نیمه منفی جریان را می دهد. خروجی هر دو، جریانی است که از ۰ ولت تا ماکزیمم ولتاژ مثبت بالا می رود.

تبدیل جریان متناوب به مستقیم
یک خازن بزرگ الکترولیتی اضافه کنید تا ولتاژ را آزاد کند. خازن، بار الکتریکی را برای مدت کوتاهی ذخیره می کند و سپس آن را به آرامی آزاد می کند. ورودی از یکسو کننده به رشته های برآمده همانند سازی می شود. خروجی از “آزاد سازی خازن” ولتاژ تا حدودی ثابت است و حرکت موجی دارد.

تبدیل جریان متناوب به مستقیم
برای دستگاه هایی که تنها نیاز به یک جریان کم دارند، می توانید از یک تنظیم کننده (regulator) با یک مقاومت و یک دیود زنر استفاده کنید که طوری طراحی شده است که اگر به ولتاژ خاصی برسد آن را می شکند و اجازه می دهد جریان از آن عبور کند. مقاومت جریان را محدود می کند.

تبدیل جریان متناوب به مستقیم
خروجی را از یک تنظیم کننده عبور دهید. این کار باعث می شود حرکت موجی از بین برود و جریان کاملاً ثابت و پایداری را به وجود آورد و دستگاه بدون هیچ گونه آسیبی فعال شود. تنظیم کننده ها مدارات مجتمعی هستند و می توانند ولتاژ خروجی ثابت یا متغیری داشته باشند. اگر چه تنظیم کننده ها دارای محافظ در مقابل گرما و جریان بیش از حد هستند، ممکن است هنوز نیاز به اضافه کردن یک هیت سینک (heat sink) برای جلوگیری از بیش از حد گرم شدن آن داشته باشید.

 

نکات و هشدارها

جریان متناوب شامل ولتاژهای مثبت و منفی است که مانند موج سینوسی بالا و پایین می رود و می تواند انرژی را سریعتر و بیشتر، بدون از دست رفتن آن حمل کند. اگر نمی خواهید مبدل AC به DC را خودتان بسازید می توانید یکی بخرید. کار با برق می تواند خطرناک باشد. اقدامات احتیاطی لازم را در موقع تماس مستقیم با برق انجام دهید.


تگ ها : چگونه جریان AC را به DC تبدیل کنیم؟ چگونه جریان متناوب را به مستقیم تبدیل کنیم تبدیل برق متناوب به مستقیم چگونه جریان AC را به DC تبدیل کنیم؟ مدار تبدیل 12v DC به 220v AC مدار اینورترMersa.Elc تبدیل 12 مستقیم به 12 متناوب : یکسو سازی جریان الکتریکی جریان متناوب (AC) و جریان مستقیم (DC) چه هستند و چه تبديل 12 مستقيم به 12 متناوب جریان متناوب و مستقیم (مفاهیم ، کاربردها و نحوه استفاده از آنها مبدل های الکتریکی [PDF]5 آزمایش شماره طرح و ساخت منبع تغذیه ساخت یکسوکننده با استفاده از ترانس سر وسط (12v جریان متناوب اینورتر پل دیود یا یکسوسازچیست؟ آموزش الکترونیکی » اینورتر چیست؟ چرا برق شهر متناوب (AC) است؟ دیود چگونه کار میکند؟ PS 30 تفاوت جریان مستقیم و متناوب تبدیل برق ماشین به 220 ولت شهری [PDF]بخش پنجم AC در برابر DC چگونه برای تبدیل آمپر به وات جریان مستقیم. نسبت وات و آمپر تبدیل dc به ac بایگانی انجمن مهندسین برق ایران چگونه جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کنیم تحقیق درباره دیود چگونه کار می کند تحقیق درباره دیود چگونه کار می کند علوم تجربی برق و بدن انسان – اتصالات کابل آریا تحقیق درباره ديود چگونه کار مي کند آنتن چرخان مدار تبدیل برق ماشین به برق شهری برق و الکترونیک چگونه جریان ac را به dc تبدیل کنیم؟ در مورد الکترونیک از صفر تا صد هرچی بخوای هست پاسخ به سئوالات برق و الکترونیک برق دیود چگونه کار می کند کاروفناوری سال هفتم ، هشتم و نهم اينورتر برق (Inverter) چيست؟ جریان خروجی هرکیلوولت برق (برق) دستگاه برگردان (که جریان متناوب را به جریان مستقیم چگونگی تولید جریان متناوب چرا در شبکه برق شهری از سیستم برق dc استفاده نمیشود جستجوی چگونه جریان مستقیم را به متناوب تبدیل کنیم تحقیق جریان متناوب ac و جریان مستقیم dc عملکرد شارژر؟؟؟؟ خازن در جریان متناوب (word) برق والکترونیک دانلود تحقیق دیود چگونه کار می کند چگونه می توان از شر هارمونیک ها خلاص شد؟ تحقیق در مورد ديود چگونه کار مي کند ؟ 11 ص مبدل برق 12 به 220V با توان 400W سارا با قیمت مناسب و Famco انواع منابع تغذیه ( آداپتور ) طرز کار مدارات شوکر یا مبدل ولتاژ دیود و آلترناتور جالب و دیدنی انتخاب پاور تابلو روان و محاسبه جریان و توان مصرفی [PDF]ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﻮﺭﻣﺎﺗﻮﺭﻫﺎ : ﻓﺼﻞ ﺷﺸﻢ ۶. آموزش در مورد باتری ها ،ولتاژ و جریان تحقیق جریان مستقیم و جریان متناوب جستجوهای مربوط به چگونه جریان متناوب را به مستقیم تبدیل کنیم

نظرات




نماد