سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

گام ۱ هدف فردی که در بازار اوراق بهادار شرکت می کند مشخص است. او برای بدست آوردن سود و کسب منافع بیشتر در این بازار گام می‌نهد. هنگامی که سرمایه‌گذار یک ورقه بهادار را خریداری می‌کند سرمایه گذاری صورت پذیرفته است، اما خرید یک خانه به قصد زندگی سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود. در حقیقت شخص سرمایه‌گذار به امید بدست آوردن ارزشی در زمان آینده از ارزش‌های کنونی صرف نظر می نماید.

 

گام ۲ اگر عوامل ترغیب کننده برای سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، افراد به طور معمول مصرف کنونی را به مصرف آینده ترجیح می‌دهند. بنابراین فرد سرمایه‌گذار باید از سرمایه‌گذاری کنونی خود انتظار بدست آوردن بازده مثبت داشته باشد و بهره‌مندی از ثروت و فرصت‌های مصرف در آینده ترغیب کننده وی خواهد بود.

 

گام ۳ سرمایه‌گذاری به صورتهای دیگری نیز تعریف شده است: سرمایه‌گذاری خرید اقلام دارایی و یا اوراق بهاداری است که میزان بازده و ریسک مورد انتظار آن دارای تناسب باشد. سرمایه‌گذاری خرید اقلام دارایی و یا اوراق بهاداری است که با گذشت زمان منجر به ایجاد درآمد و افزایش ارزش برای سرمایه‌گذار خواهد شد.

 

گام ۴ سرمایه‌گذاری در مسکن و زمین یک‌ سرمایه‌گذاری واقعی نامیده‌ می‌شود. هدف این نوع سرمایه‌گذاری تولید کالا و خدمات با هدف بیشینه کردن ثروت است. در واقع در دوران تورم، افراد برای ایجاد درآمد و گریز از کاهش ارزش پول اقدام به خرید کالاهای بادوام و دارایی‌های واقعی می‌کنند. این نوع سرمایه‌گذاری هیچ نوع درآمد جاری و منظمی برای سرمایه‌گذار در پی نخواهد داشت.

 

گام ۵ فرآیند سرمایه‌گذاری

بیشتر از آنچه در مورد تجزیه و تحلیل سهام باید به آن توجه شود، فرآیند سرمایه‌گذاری خواهد بود. یک سرمایه‌گذار باید به مراحل کلی سرمایه‌گذاری بیاندیشد که در زیر خلاصه‌ای از آن آمده است:
– مشخص کردن هدف‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت
– تعیین میزان ریسک و بازده مورد انتظار
– شناسایی و محاسبه ریسک و بازده اوراق بهادار
– مشخص کردن سبد بهینه از اوراق بهادار یا دارایی
– اندازه‌گیری عملکرد حاصل از سرمایه‌گذاری
– شناخت ساختار بازار سرمایه
– یادگیری و شناخت قوانین دادوستد در بازار اوراق بهادار

 

گام ۶ پس از برآورد میزان ریسک و بازده، سرمایه‌گذار باید نقدینگی لازم جهت خرید سهام را فراهم نماید. موجودی نقدی بابت خرید سهام بهتر است که از پس‌انداز، مازاد ثروت و یا ارث تامین شود و تاکید می‌شود از تامین مالی به شکل قرض یا وام پرهیز نمایید. چرا که در برخی موارد دیده می‌شود که افرادی با فروش اقلام ضروری مورد نیاز اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

گام ۷ دوره سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذار باید مشخص کند که برای چه دوره زمانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. به بیان دیگر خرید سهام برای چه دوره‌ زمانی صورت می‌گیرد که البته به انتظارات شخص سرمایه‌گذار بستگی دارد. در واقع نگرش افراد برای در نظر گرفتن دوره سرمایه‌‌گذاری متفاوت است. برخی از صاحب نظران دوره سه ساله سرمایه‌گذاری را به عنوان بهترین زمان جهت سرمایه‌گذاری می‌پندارند.

 

گام ۸ نکته مهم آن است که سرمایه‌گذاری با مفهوم سفته‌بازی متفاوت است. چرا که این دو از لحاظ نرخ بازده مورد انتظار و میزان ریسک و دوره سرمایه‌گذاری در یک سطح نمی‌گنجند. هدف سفته بازی افزایش ارزش دارایی برای یک دوره کوتاه‌مدت است و در مجموع گرفتن سود ناشی از افزایش قیمت سهم. شخص سفته باز به گرفتن بهره و سود سهام بی‌توجه است و بنابراین کسانی که برای یک دوره زمانی کوتاه مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند، سفته باز Speculator نامیده می‌شوند.

 

گام ۹ مفهوم ریسک سرمایه‌گذاری

با توجه به رابطه‌های ریاضی بازده در می‌یابیم که ریسک هر سهم به واسطه تغییرات قیمت و سود تقسیمی آن سهم معلوم می‌گردد. عوامل تاثیر‌گذار بر ریسک باعث تغییر قیمت سهم در بازار می‌شوند که این عوامل از ریسک بازار، ریسک تجاری، ریسک نرخ بهره، ریسک تورم و ریسک قدرت خرید پول تشکیل می‌شوند. تمامی تصمیمات سرمایه‌گذاری افراد بر مبنای میزان ریسک و بازده انجام می‌شود. بدیهی است که هدف اصلی سرمایه‌گذاری کسب بازدهی بالا در سرمایه‌گذاری است. وضعیت نامطمئن آینده بازار سهام موجب می‌شود که برای یک دوره زمانی کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری نکنیم و بدین صورت اجباری به فروش سهام در مواقع کاهش شدید قیمت نخواهیم بود.

 

گام ۱۰ شخص سرمایه‌گذار در عین آمادگی برای پذیرش نامطلوب‌ترین شرایط بر این باور است که افت و خیزهای کوتاه‌مدت بر سرمایه‌گذاری وی تاثیر‌گذار نخواهد بود. شخص سرمایه‌گذار بهتر است به این اصل مهم توجه کند که ریسک سرمایه‌گذاری باید متناسب با بازدهی باشد. موجودی نقد در بانک به شدت در معرض ریسک ناشی از تورم خواهد بود. اگر ریسک تورم مهم باشد سرمایه‌ها از حساب‌های پس‌انداز و اوراق قرضه به سمت اوراق بهادار خواهد رفت.


تگ ها : چگونه سرمایه گذاری در بورس را بشناسیم سهام برتر را چگونه بشناسیم؟ ریسک در بازار بورس را دقیق تر بشناسیم! آشنایی با انوع بایگانی‌ها سرمایه‌گذاری در بورس روانشناسی سرمایه‌گذاران در بورس: چگونه احساسات مانع سرمایه چگونه یک کارگزار بورس اوراق بهادار، انتخاب کنیم؟ بازار سرمایه آلمان را بهتر بشناسیم صندوق های سرمایه گذاری بادرآمد ثابت را بهتر بشناسیم روزنامه اعتماد91/9/27: چگونه سهام ارزنده بورس را بشناسيم؟ [PDF]شناخت گاو ها در بورس سرمایه گذاری در بورس – مشاوران چگونه در صندوق سرمایه کذاری کنم ؟ چگونه سهام برتر را بشناسيم؟ چگونه سرمایه گذاری در بورس را بشناسیم بایگانی عصر اعتبار عصر بازار تجربیات من از بازار بورس ویدیو های رها سرمایه دارایی های شرکت های بورسی را چگونه بشناسیم؟ فیلم 3 بخش یک سیستم سرمایه گذاری موفق در بازار بورس عوامل موثر بر قیمت سهام را بشناسیم اقسام سرمایه را بشناسیم نحوه خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار چطور در بورس سرمایه گذاری کنیم؟ [PDF]فرصت‌های ‌‌سرمایه‌گذاری‌ جزییات سرمایه گذاری های سرآوا در استارت آپ های ایرانی پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری در ایران را بشناسید + سنا رونمایی از سکه 5 هزار ریالی در سالگرد 50 سالگی بازار سرمایه اقتصاد آنلاین عملکرد دوره ای پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور پول نیوز ترفند شرکت های کاغذی برای فرار از پرداخت بدهی های بانکی جامعه ایرانی در مرحله تغییر برنامه‌ریزی دولت برای ورود به عرصه اقتصاد دیجیتال فعالیت ایرانیان در توئیتر ممنوع نیست دانستن جایگاه حرم امام رضا (ع) مهم‌ترین موضوع برای خادم‌یاران پروفسور اورعی: وزارت نیرو از تبدیل مجوزهای کاغذی به وزیر ارتباطات: از فیلترشکن استفاده نمی کنم محور کرج محسن آرمین: بازسازی«امید به آینده» و ایجاد و تقویت «اعتماد به سطح آموزش بسیار عالی رشته‌‌های علوم و ریاضیات در مدارس ماسک آرد برنج: ۱۸ ماسک صورت طبیعی آرد برنج برای سف امروز، جهان «حزب الله» را زیر ذره‌بین قرار داده است فعالیت ایرانیان در توئیتر ممنوع نیست/روند اقتصاد دنیا به هاشمی بدون روتوش؛ از سِرّ «سَر به مُهر» یک ترور تا خطبه خوان - نکاتی ساده برای تصمیم گیری بهتر - پایگاه خبری - عصر خودرو با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش ۹۵سد کشور کمتر از ۴۰ درصد آب دارند اولین عامل مرگ در دهه‌های آینده از 285 روز ناکامی تا دبل‌های متوالی؛ قیمت عجیب مهاجم جدید جهانگیری: توجه به چالش خشکسالی در استان فارس/ افتتاح دو سرمایه گذاری کوچک و پرسود جستجوهای مربوط به چگونه سرمایه گذاری در بورس را بشناسیم

نظرات




نماد