سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

مزیت رقابتی یا UPS همان چیزی است که شما را نسبت به رقبایتان برتر می کند. در واقع هرکسب و کار اینترنتی یا حتی سنتی باید مزیت رقابتی داشته باشد. یا باید نسبت به رقیبانش وجه تمایز داشته باشد. این وجه تمایز ممکن است از کیفیت محصولات تا شعار هر کسب و کاری باشد. در این مقاله قصد دارم درباره مزیت رقابتی و مزایای آن در کسب و کارتان صحبت کنم. پس اگر می خواهید بدانید مزیت رقابتی چیست؟ و چرا باید داشته باشیم؟ در این مقاله همراه من باشید.

مزیت رقابتی چیست؟ و چرا باید داشته باشیم؟

مزیت رقابتی عاملی است که مشتریان، شما را نسبت به رقبایتان ترجیح می دهند. همان چیزی است که کسب و کار شما را معروف می کند. همان چیزی است که نام برند شما را در ذهن مخاطبانتان حک می کند.

مزیت رقابتی شاید به خاطر قیمت کم یا قیمت زیاد محصولاتتان ایجاد شود. به محصولات شرکت اپل نگاه کنید. شاید قیمت محصولاتش نسبت به رقباش خیلی بیشتر باشد. ولی افراد خیلی خاصی هستند که از محصولات شرکت اپل استفاده می کنند. افرادی که می خواهند با بقیه فرق داشته باشند. افرادی که می خواهند خاص باشند.

برای ایجاد مزیت رقابتی باید ابتدا به رفتار رقبایتان توجه کنید. ببینید محصولاتشان چه مزیت هایی دارند. ببینید کیفیت محصولاتشان در چه حدی است. شما باید از هر لحاظ بهتر از آن ها باشید. شاید پشتیبانی رقبای شما ضعیف باشد. ولی شما در هر زمان و مکان پاسخ گوی نیاز مخاطبانتان باشید. این هم می تواند عاملی باشد تا شما را از رقبایتان متمایز می کند.

اهمیت مزیت رقابتی

اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق و همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید باید مزیت رقابتی داشته باشید.

 

چگونه مزیت رقابتی ایجاد کنیم؟

یکی از راه هایی که شما بتوانید مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید این است که وعده ای بهتر به مخاطبانتان بدهید. باورهای رایج آنها را به چالش بکشید. یعنی باوری که الان در ذهنشان هست را نقض کنید.

مثلا همه می گویند فقط با ورزش کردن می توان چربی های بدن را سوزاند. فردی محصولی ارائه می کند و می گوید که با محصول ما بدون ورزش کردن می توانید سریع چربی سوزی کنید و لاغر شوید.

یا اینکه محتوای ارزشمند و یونیکی ارائه کنید که رقبای خود نداشته باشند و آن ها بیایند از شما کپی کنند. مردم عاشق محتوای ارزشمندی هستند که تازه است و نیازشان را به راحتی رفع کند.

یکی از راه های دیگر ایجاد مزیت رقابتی این است که بازار هدف خود را دقیقا مشخص کنید و روی یک قشر خاص تمرکز کنید. منظور همان نیچ مارکتینگ است. اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت کار می کنید مخاطبانتان کاملا مشخص است و دیگر نباید مثلا روی طراحی سایت هم کار کنید. این کار ممکن است شما را مانند بقیه رقبایتان کند. فراموش نکنید که تخصصی کار کردن، شما را از بقیه رقبایتان متمایز می کند.

 

آیا کاهش قیمت محصولات مزیت رقابتی ایجاد می کند؟

در بعضی از مواقع کم بودن قیمت محصولات خود نسبت به رقبایتان ممکن است مزیت رقابتی برای شما محسوب شود. ولی در بعضی از مواقع هم ممکن است کاهش شدید قیمت محصولات، برند شما را نابود کند.

زمانی که قصد دارید قیمت محصولات خود را از رقبای خود کمتر کنید باید به این نکته توجه کنید که حتما باید کیفیت محصول شما بهتر از رقبیتان باشد. مثلا محصولی که قصد فروش آن را دارید یک محصول دانلودی دارای فیلم های آموزشی است. شما می توانید قیمتی کمتر از محصول رقیبتان برای آن محصول در نظر بگیرید به شرط اینکه محتوای شما نسبت به محصول رقیبتان قوی تر باشد. مثلا مدت زمان فیلم های آموزشی موجود در محصولتان بیشتر از محصول رقیبتان باشد. این هم یک مزیت رقابتی است.

از طرفی مانند شرکت اپل می توانید قیمت محصولات خود را بیشتر از رقبایتان در نظر بگیرید ولی به شرط اینکه کیفیت بالایی هم ارائه دهید. با این حال مخاطبانتان به شما اعتماد می کنند و پیش خود می گویند حتما کیفیت شما بالاتر از رقبایتان است که قیمت محصولاتتان هم از آن ها بیشتر است.

مزیت رقبابتی هر چیزی که شما را نسبت به رقیبانتان بهتر جلوه دهد شامل می شود. مثلا پشتیبانی یا هدیه های ویژه ای که در قبال خرید هر محصول به مشتریان خود می دهید ممکن است باشد.

بهترین مزیت رقابتی برای شما این است که در کار خود مرجع باشید.

 

صحبت پایانی

سخن آخر این است که اگر مزیت رقابتی ندارید بهتر است اصلا رقابت نکنید! بهتر است اصلاکسب و کار اینترنتی خود راه راه اندازی نکنید. بله اگر دقیقا می خواهید بگویید من هم یکی مثل بقیه هستم هیچ وقت نمی توانید در کسب و کار خود موفق شوید. عامل موفقیت شما در کسب و کارتان ایجاد مزیت رقابتی است. این چیزی است که در بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی مشاهده نمی کنیم. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.


تگ ها : مزیت رقابتی چیست؟ و چرا باید داشته باشیم؟ مزیت رقابتی چیست؟ استراتژی در مدیریت مزیت رقابتی در استراتژی مزیت رقابتی چیست و چرا در کسب‌کارها اهمیت دارد؟ – مدیریت و تبلیغات اهمیت مزیت رقابتی در کسب و کار استراتژي رقابتي مزيت رقابتي منابع انسانی مزیت رقابتی سازمانها نقش خرید مشارکتی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان – قسمت اول / خرید یادگیری سازمانی راه رسیدن به مزیت رقابتی است! چگونه یک تبلیغ موثر در بازار رقابتی داشته باشیم – مشاوره بازاریابی شهرزاد اسفرجانِی مزیت کسب و کار اینترنتی شما نسبت به رقیبانتان چیست؟ روش های یافتن مزیت رقابتی فیلیپ ایوَنس: چگونه داده‌ها کسب و کار را تغییر می‌دهند چگونه چشم انداز موجب موفقیت رقابتی کسب و کارها می شود ؟ نطق آسانسوری چیست؟ چرا مهم است؟ و چگونه نطق تاثیرگذاری داشته باشیم دسترسی آسان، تجهیزات با کیفیت و قیمت مناسب، مزایای رقابتی ایران فرهنگ، مزیت رقابتی ایران در دنیا/اولویت‌ سیاست بر فرهنگ خطرناک همیار وب (hamyarewebco) sur Pinterest چگونه استراتژی فروش بنویسیم،آیا باید استراتژی فروش داشته باشیم 191 best بازاریابی اینترنتی images on Pinterest استعارات مهم اند، خیلی مهم فرهيختگان چگونه یک برنامه بازاریابی موثر داشته باشیم؟ – دوست خوب ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کار [PDF]گزارش برگزاری 4 ساله همایش برندینگ مزیت رقابتی میتواند میزان فروش هر کسب و کاری را تایین کند موفق وب سایت و تجارت الکترونیک در جهان علمی (بخش اول) نوآوری چیست ؟ اصول و ابعاد نوآوری چرا باید زبان انگلیسی بیاموزیم؟ چگونه تکرار می‌تواند به مزیت رقابتی ما تبدیل شود؟ چرا باید وب سایت داشته باشیم؟ چرا باید طراحی وب سایت داشته باشیم؟ درباره ما برنامه بازاریابی چیست و چگونه تدوین میشود؟ چرا صادرات ایران حرفی برای گفتن در جهان ندارد ؟ یادگیری سازمانی راه رسیدن به مزیت رقابتی فرهنگ، مزیت رقابتی ایران در دنیا 7 باور اشتباه در تبلیغات که باید از آنها دور ماند [DOC]برنامه‌ريزي استراتژيك منابع انساني بوم مدل کسب و کار چیست؟ تنظیم یک استراتژی موفق بازاریابی اینترنتی در صنایع و کارخانجات گپ‌و‌گفت با سرکار خانم دکتر نظری در رابطه با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بانک کارآفرین سرمایه گذاری در بورس برای تازه واردان مزیت رقابتی، قابلیتهای متمایز و هماهنگی استراتژیک روزنوشته های پرویز درگی دل گفته ها و دل نوشته های معلم بازاریابی موسسه کارآفرینان و نوابغ سعیدی اهمیت یادگیری ؛ چرا باید مدام یاد بگیریم؟ [PDF]از کتاب ای ه خالص استراتژی قیمت گذاری Pricing with confidence 10 موفقیت عوامل اصلی موفقیت در بازار – آی ثروت استراتژی برای رشد و توسعه کسب و کار شما استراتژی محصول جدید و دانش بنیان در بازاریابی استراتژی ادغام عمودی و فرصتها و تهدیدهای آن – درس 11 راه اندازی فروشگاه اینترنتی – آکادمی فرجی چرا باید وب‌سایت داشته باشیم؟ برنامه‌ ریزی و مدیریت استراتژیک چگونه یک شخصيت کاریزماتيك داشته باشيد؟ استراتژی شغل ویژه مدیران چیست؟ آموزش شغل فروشندگی ، چگونه یک فروشنده موفق باشیم، روشهای موفقیت

نظرات




نماد