سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

این واقعیت که باید صورت حساب های هر ماه را بپردازیم و اینکه نمی خواهیم بین پرداخت صورت حساب ها و کمک به مؤسسات خیریه یکی را انتخاب کنیم، باعث می شود تحت فشار قرار بگیریم. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هر مقداری که می توانید کمک کنید. هیچ کس از شما انتظار ندارد که وقتی خودتان گرفتار یک بحران مالی هستید به دیگران کمک کنید. در عوض می توانید به شکل دیگری این کار را انجام دهید. در اینجا روشهایی برای کمک به دیگران نوشته شده که علاوه بر ساده بودن، شما را هم از لحاظ مالی دچار مشکل نمی کند.

 

۱: هر چیزی

ممکن است آنقدر پول نداشته باشید که بتوانید یک چک به مؤسسه ی خیریه بدهید، اما مثلاً می توانید از درخت گلابی خانه تان، میوه بچینید و چند شیشه مربا درست کنید و آن ها را به یک مؤسسه ی خیریه که مایلید به آن کمک کنید بدهید. و یا به نیازمندانی که می شناسید هدیه بدهید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مقدار زیادی سبزیجات در باغچه تان بکارید و سپس آن ها را به دیگران هدیه بدهید. فکر کنید که چه کار ارزشمند دیگری می توانید انجام دهید؛ همان ها را انجام دهید و ثمره ی کارتان را ببینید.

چگونه با وجود بودجه ی محدود، به دیگران کمک کنیم

۲: وقت

یک پیشنهاد این است که چند ساعت در هفته یک کار خدماتی مثل جواب دادن به تلفن انجام دهید. و یا به عنوان منشی چند ساعت در هفته برای شخص یا مؤسسه ای که گمان می کنید نیاز دارد؛ کار کنید. مطمئن باشید اگر وقت تان را به دیگران هدیه بدهید، گاهی با ارزش تر و تأثیرگذارتر از پول است.

 

۳: صبر

بسیاری از مؤسسات خیریه کارهای سطح پایینی دارند که هیچ کس حاضر به انجام آن ها نیست. به جای اینکه به آن ها پول بدهید، می توانید این کارها را برایشان انجام دهید. ممکن است کاری وجود داشته باشد که به صبر و حوصله و تلاش و فعالیت بدنی زیادی نیاز داشته باشد. با داوطلب شدن برای این کارها می توانید صبرتان را نشان دهید. مثلاً می توانید یک روز در هفته به عنوان دستیار به مربی مهد کودک کمک کنید.

چگونه با وجود بودجه ی محدود، به دیگران کمک کنیم

۴: مهربانی

بعضی آسایشگاه ها شدیداً به افرادی احتیاج دارند که به اشخاصی که به آخر عمرشان نزدیک اند کمک کنند و برای آن ها قدمی بردارند. اگر یک فرد عمیقاً دلسوز هستید، این کار برای شما مناسب است و ارزش معنوی زیادی دارد؛ کاری که کسانی که پول زیادی دارند هم نمی توانند آن را انجام دهند.

چگونه با وجود بودجه ی محدود، به دیگران کمک کنیم

۵: تخصص

هر فردی در یک زمینه ی خاص تخصص و مهارت دارد. مثلاً برنامه نویسی کامپیوتر، مهارت های حقوقی، مهارت های آموزشی و غیره. مطمئناً مهارت های شما برای سازمان های خیریه ازرشمند تر است. مثلاً اگر با مهارت های برنامه نویسی تان می توانید به توسعه ی یک قسمت کلیدی و مهم نرم افزار کمک کنید، به این ترتیب باعث می شوید که آن ها مجبور نشوند برای مشاوره جهت توسعه ی یک قسمت نرم افزار، هزینه ی قابل توجهی بپردازند. اگر تخصص تان حسابداری است می توانید به صورت رایگان به عنوان حسابدار یک مؤسسه ی خیریه کار کنید. این کار علاوه بر اینکه برای آن ها ارزش زیادی دارد، یک تجربه ی حرفه ای در رزومه ی کاری خودتان هم محسوب می شود. هر کاری که در زمینه ی تخصصتان انجام دهید برایتان یک تجربه ی کاری است؛ چه به شما پول پرداخت کنند و چه به صورت داوطلبانه و رایگان برای آنها کار کنید. به علاوه ممکن است بعضی از این پروژه ها برایتان چالش برانگیز باشد و کمک کند تا کارکرد واقعی تان را در دنیای حرفه ای ثابت کنید.


بعضی افراد با تخصص در زمینه ی کاریشان به دیگران کمک می کند و بعضی نیز با قرار دادن دانش خود در اینترنت آن را در اختیار دیگران قرار می دهد و به این ترتیب به سایرین کمک می کنند. سایت هایی مثل Wikipedia (دانش عمومی) و یا سایت هایی که پروژه های برنامه نویسی را به طور رایگان در اختیار دیگران قرار می دهند، در همین راستا عمل می کنند. این کار موجب می شود که دانش شما تا جایی که ممکن است برای دیگران مفید باشد. اگر به افرادی که از این مطالب استفاده می کنند، اجازه بدهید که به طور رایگان آن را به اشتراک بگذارند، به این ترتیب همه می توانند از چیزی که شما درست کرده اید استفاده کنند.

چگونه با وجود بودجه ی محدود، به دیگران کمک کنیم

۶: شور و اشتیاق می توانید تدریس خصوصی و یا مشاوره ی کودکان و جوانان را در یک مؤسسه ی خیریه ی رسمی به عهده بگیرید.

 

نکات و هشدارها

“هر کاری که می توانید انجام دهید” به این معنا نیست که زیاد به خودتان فشار بیاورید؛ در عوض سعی کنید دید وسیع تری نسبت به همه چیز داشته باشید. ببینید که واقعاً چطور می توانید به دیگران کمک کنید. مطمئناً تعداد زیادی از کارهایی که می توانید در زندگی تان انجام دهید را پیدا می کنید. یک راه عالی برای انجام یک کار متفاوت، این است که کاری که دیگران بیشتر به آن نیاز دارند انجام دهید؛ نه کاری که بیشترین تأثیر را داشته باشد. در اکثر مواقع چیزهای به دیگران بدهید که برایشان مفید باشد و به خاطر آن از شما قدردانی کنند.


تگ ها : چگونه با وجود بودجه ی محدود، به دیگران کمک کنیم ۱۰ مدل برای جمع آوری کمک مالی چگونه می توانیم به دیگران کمک کنیم؟ پاسخی به ابهامات کمک به فلسطینیان 7 استراتژی خلاقانه‌ بازاریابی برای وقتی که بودجه‌ شما محدود چرا به نیازمندان کمک کنیم؟ چطور اقتصاد خانواده را مدیریت کنیم؟ Bill Joy: افکار بیل جوی در رابطه با اینکه مرحله ی بعدی برای سوالات متداول چگونه روابط اجتماعی سالم‌تری داشته باشیم؟ آیا شهرداری ها با بودجه دولتی اداره می شوند؟؟؟ زنی که با انگیزه خداشناسی وارد عرفان حلقه شد اما به شیطان توصیه برترین‌های کنکور 96 به پشت‌کنکوری‌ها/ وقت‌تان را در [PDF]ﺟﺰوه ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ بلایی که آمریکا بر سر حکومت پهلوی آورد رهبر حزب سوسیال دموکرات به پرسش‌های شنوندگان پاسخ می‌دهد [PDF]مزایا نامه برای درخواست [PDF]آموزش گام به گام بورس.pdf دیر شروع کردن برای کنکور بایگانی‌ها دسته‌بندی نشده آینده ایران در دستانی لرزان . (نامه رنانی به شورای نگهبان ۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم حکومت آرتیکولت، پرسش‌های همیشگی [PDF]اقامت و کار در اتریش روزنامه های تهران، بالاخره چی میشه؟ [DOC]بهره وری نیروی انسانی چگونه در دوست یابی به فرزندان خود کمک کنیم؟ هفت استراتژی بازاریابی با بودجه کم [PDF]تقاضانامه برای کارت تأمین اجتماعی خلاصه کتاب اصول مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان چطور مانتویی متناسب با سلیقه خود بخرید کارآفرینی و اشتغال زایی (معرفی مشاغل و شرایط و چگونگی باید در مدرسه افکار دیگران را تحمل و به فکرها احترام بگذاریم پنج گزینه برای کارآفرینی با کمترین سرمایه اولیه اسلامی‌ نکردن دانشگاه‌ها کشور را با مشکل مواجه می‌کند/رشد [PDF]بررسی جرم خودداری از کمک به افراد در معرض خطر [PDF]چگونه پیشنهادات حقوق برش ملل متحد را پیگیری کنیم [PDF]واگذاشتن به خودشان؟ حقوق زنان در افغانستان در حال گذار سايت اطلاع رساني شوراي نگهبان/قانون انتخابات مجلس شوراي الف دانشگاه علوم پزشکی تهران بحثی نوشتاری با آقای "د" در موضوع خدا و شناخت او توسط ساختار فرهنگی دروپال، همراه با نگاهی به دروپال 8 [PDF]داده برای داده نگاری : آنچه که باید بدانــیم! راهنمای کمیسریای عالی پناهندگان سازمان ملل | پلیس فتا گفت‌وگو با پروفسور توماس پوگ [PDF]ترویج جامعه مدنی پویا ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش/ ثروت واقعي "بابک چگونه برای کسب و کارم یک شریک B۲B خوب انتخاب کنم؟ اقتصاد مقاومتی و خانواده بسیاری از مشکلات آغاز به کار دولت یازدهم برطرف شد؛ مسیر را آشنایی با فرآیند تصمیم گیری و انواع مدل های تصمیم گیری [PDF]ﻧﯾﺎز بﮫ تﺎﮐﺗﯾﮏ هﺎی جدﯾد کنترل از راه دور بودجه پایتخت / h7hfq 8 نکته برای موفقیت در بازار یابی با بودجه محدود ! [PPT]مقدمه: چگونه در حرفه آرایشگری برند شوم؟ [PDF]چه چیز هایی را یاد نمی دهند؟ ی مهندسی دانشگاه ها شما مردم چگونه می‌توانید به رأی‌آوری نامزد با برنامه کمک کنید؟ وب سایت حسن روحانی [PDF]ﻧﮕﺎهﯽ ﮔﺬرا ﺑﺮ وﺿﻌﻴﺖ ﺗﻮاﻧﺒﺨﺸﯽ و ﻣﻌﻠﻮﻻن در اﻳﺮان اقتصاد و جین آستین [PDF]بسمه تعالی شایستگی های کارآفرینانه FFF [PDF]به نام خدا کنترل کردن احساسات: چگونه با خشم مقابله کنیم چجوری میشه با صرف زمان کمتر کتاب بهتری انتخاب کرد؟ فنای رؤیای آمریکایی ، ده اصل تمرکز ثروت و قدرت (6) [PDF]راﻫﻨﻤﺎى ﻓﺎرﺳﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ آزاد جستجوهای مربوط به چگونه با وجود بودجه ی محدود، به دیگران کمک کنیم

نظرات




نماد