سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

گام ۱ قبل از تاریخ مصاحبه، خود را به خوبی آماده کنید. شما باید از سؤال ها و جزئیات وظایف و مسئولیت های کار مورد نظر آگاهی کامل داشته باشید. علاوه بر این باید با مدارک هر کاندید از قبل آشنا شوید و در زمان مصاحبه مجبور نباشید از آن ها رزومه کاریشان را بخواهید.

 

گام ۲ برای روند مصاحبه یک ساختار طرح ریزی کنید و این روند را برای همه کاندیدها حفظ کنید. این کار باعث می شود که همه افراد به طور عادلانه بررسی شوند و به شما این اجازه را می دهد که در مورد پاسخ های عینی آن ها قضاوت کنید.

 

گام ۳ یک اتاق ساکت و آرام را برای مصاحبه در نظر بگیرید تا رفت و آمد افراد در اطراف یا به درون اتاق حواستان را پرت نکند. اگر مصاحبه در دفتر خودتان است، مطمئن شوید که دستیار و یا منشی تان به تلفن ها جواب دهد. در حین یک مصاحبه به تلفن ها جواب ندهید. این کار هم غیر حرفه ای است و هم باعث پرت شدن حواس می شود.

 

گام ۴ وقتی با متقاضیان مصاحبه می کنید، فقط سؤالات کاربردی بپرسید و چون جزئیات موقعیت شغلی را می دانید، بنابراین سؤالاتی بپرسید که به طور خاص به این موارد مربوط شود.

 

گام ۵ از فردی که برای مصاحبه آمده و او را کاندید کرده اید، در مورد شرکت و جایگاه آن سؤال کنید.

 

گام ۶ در مورد میزان دانش و سطح مهارت های فردی که کاندید کرده اید سؤال کنید. درباره ی میزان تحصیلات و یا هر مدرک یا گواهی نامه ای که کسب کرده است، بپرسید.

 

گام ۷ ویژگی های لازم برای موقعیت شغلی را تعیین کنید و در مورد اینکه آیا در طول مصاحبه با سؤالاتی که از او پرسیده می شود این ویژگی ها نشان داده می شوند یا نه، نتیجه گیری کنید. به عنوان مثال اگر موقعیت مورد نظر، رهبری و مدیریتی است، در مورد مسئولیت هایی که شخص اخیراً داشته است سؤال کنید. به عنوان مثال در مورد مسئولیت های انضباطی، توانایی ایجاد اهداف، مسئولیت های مالی و سازماندهی تیم.

 

گام ۸ در حین مصاحبه حتماً سؤالات اجتماعی هم بپرسید تا کاندید را مجبور کنید که در مورد رهبری یک پروژه یا یک موقعیت بحرانی که به مهارت های مدیریتی خاص نیاز دارد، به شما بگوید. از او بخواهید که بگوید در چنین موقعیتی چه اتفاقی رخ داده است.

 

گام ۹ می توانید برای اینکه کمی درباره ی او قضاوت کنید، چند پرسش فرضی که منجر به یک موقعیت بحث برانگیز می شود بپرسید. حتماً به دنبال پاسخ این سؤالات باشید. به عنوان مثالی موقعیتی که یک همکار و یا زیردست به هنگام سرقت دیده شود.

 

گام ۱۰ واضح صحبت کردن و عمل کردن مرحله ی بعدی این فرآیند است. هر زمان که تصمیمی گرفتید، در مورد آن به فرد کاندید هم بگویید تا مجبور نباشید به سؤالات زیادی از جانب او جواب دهید.

 

نکات و هشدارها

با دقت به پاسخ های کاندید گوش کنید. به این ترتیب می توانید کمی شخصیت، استانداردها و انگیزه های او را هم درک کنید. اگر در مورد دستاوردهای خودش صحبت کرد، نشان می دهد که فرد بلند پروازی است. اگر در مورد همکاران گذشته و یا مافوق شکایت کرد، شاید کنترل کردن او کمی سخت باشد. این موارد نشانه های کوچکی است که کمک می کند که بدانید چگونه باید با این فرد کار کنید. بنابراین این نکات را حتماً در نظر بگیرید و زمانی که تصمیم به استخدام فردی می گیرید به آن ها توجه کنید.


تگ ها : چگونه مصاحبه شغلی انجام دهیم چگونه مصاحبه شغلی مناسبی انجام دهیم چگونه مصاحبه استخدامی را برای جذب بهترین کارکنان انجام چهار سؤال حیاتی که هنگام مصاحبه باید بپرسید میگنا ۱۹ نمونه سوال زیرکانه که در مصاحبه‌ شغلی از شما می‌پرسند با رعايت اين نكات حتماً در شغل مورد نظر انتخاب مي‌شويد چطور برای "استخدام" باید "مصاحبه" انجام دهیم؟ چگونه در مصاحبه شغلی خود موفق شویم؟ [PDF]چگونه در مصاحبه شغلی مهارت هاي خود را نشان دهيم؟ چگونه به سوالات مصاحبه استخدام به طور صحیح جواب دهیم؟ ۱۴ کار که حتما باید بعد از مصاحبه شغلی انجام دهید چگونه به سوالات مصاحبه های شغلی پاسخ دهیم؟ چگونه مصاحبه شغلی خوبی انجام دهیم؟ هفت مهارت ضروری برای حضور در مصاحبه شغلی چگونه به سوالات غیرمنتظره در مصاحبه پاسخ دهیم؟ [PDF]ﭼﮕﻮﻧﻪ ﯾﮏ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺷﻐﻠﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار و ﻣﻮﻓﻖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ چگونه مصاحبه کاری موفق داشته باشیم؟ چگونه به سوال “بزرگترین نقطه قوت شما چیست؟” در یک در مصاحبه شغلی چه بگوییم و چه رفتاری از خود نشان دهیم؟ قبل از مصاحبه شغلی چه باید و نباید هایی را مورد توجه قرار سوالات رایج مصاحبه های شغلی ، چگونه به این سوالات تکراری، بایدها و نبایدهای مصاحبه های شغلی و استخدامی اگر می‌خواهید در مصاحبه شغلی قبول شوید؛ این ده مطلب را چگونه یک مصاحبه شغلی مفید انجام دهیم؟ جزوه آموزشی چگونه استخدام شویم؟ چگونه در مصاحبه های استخدامی موفق شویم؟ 15 نکته مهم که 15 دقیقه قبل از مصاحبه کاری باید انجام دهید به مهم ترین پرسش های مصاحبه کاری چطور پاسخ دهیم؟ در مصاحبه های شغلی چگونه به سوالات پاسخ دهیم بهتر است چگونه علت تصمیم خود به تغییر محل کارمان را در مصاحبه های موفقیت در مصاحبه در مصاحبه شغلی چگونه نقاط ضعف خود را پوشش دهیم؟ دانلود کتاب چگونه یک مصاحبه شغلی موفق و تأثیرگذار داشته ۱ + ۱۳ راهکار طلایی برای مصاحبه کاری چگونه در مصاحبه شغلی حاضر شویم؟ کارهایی که در مصاحبه استخدامی نباید انجام داد مصاحبه استخدامی و گزینش نیروی انسانی جملاتی که نباید در مصاحبه شغلی به کار برد | ۳سوت جابز | سامانه هوشمند استخدام و ارتباط مستقیم می اشتباهاتی که ممکن است در اولین شغل خود انجام دهیم برای استخدام فردی شایسته چگونه مصاحبه کنیم؟ روابط عمومی سوالات مصاحبه استخدامی با عملکردی مثبت در کسب موقعیت ۱+۱۳ راهكار طلايی برای مصاحبه كاری موفقیت در مصاحبه شغلی مصاحبه سایت نقاشی ساختمان با عبادت ذبیحی پاسخ به سخت ترین سوال استخدامی چگونه به سوالات مصاحبه دشوار حسابدار پاسخ دهیم؟ ده سؤال خاص برای استخدام مدیر پروژه در مصاحبه‌ی شغلی 10 روش برای درخشیدن در مصاحبه شغلی رویایی‌تان چند نکته طلائی که هنگام مصاحبهٔ شغلی به کارتان می‌آید! 13 اشتباه رایج در مصاحبه شغلی اینفوگرافیک: 10 سوالی که پرسیدن آن در مصاحبه شغلی شما مطالب مفید 20 سوال رفتاری برای طرح در مصاحبه های شغلی ساده سازی روند استخدام با ویدئو کنفرانس مصاحبه شغلی و سنجش مصاحبه گزینش احکام + مصاحبه شغلی تقاضای کار و رزومه (CV) 7 کاری که باید در 30 سالگی انجام دهید تا به خاک سیاه آشنایی با شغل مهندس معماری رزومه نویسی را چگونه به بهترین نحو انجام دهیم؟ چرا در مصاحبه کاری رد می‌شوید؟ شغل مناسب من چیست؟ (بر مبنای مدلی سه‌گانه برای انتخاب مدیران شرکت های موفق چه سوالاتی در جلسه استخدامی می پرسند در جستوی شغل مناسب؛ «چگونه توانایی‌های خود را بفروشیم» 5 سوال مهم برای شرکت در مصاحبه های معماری

نظرات




نماد