سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

گام ۱ عادات خرج کردن خود را بررسی کنید. آیا خریدتان به دلیل علایق خودتان است یا تبلیغات شما را به خرید وا داشته اند؟ تحت تاثیر مصرف گرایی قرار نگیرید و همیشه به خرج کردن فکر نکنید. از خود بپرسید که آیا به وسیله ای نیاز دارید و به خرید می روید یا اینکه از آنجایی که دوستانتان خرید می کنند، شما هم به خرید می روید؟ به جای همراهی در چنین فعالیت هایی، می توانید در فعالیت هایی گروهی چون ورزش و یا گردش بروید.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۲ کمتر از خانه بیرون بروید. اگر نیازی به خرید ندارید، بهتر است بخاطر اینکه حوصله تان سر رفته، به خرید نروید. خرید را راهی برای سرگرمی ندانید. سرگرمی های دیگری مثل بازی های گروهی را به جای خرید عملی کنید.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۳ پول زیاد و یا کارت اعتباری همراه خود نداشته باشید تا مجبور شوید چیزی نخرید.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۴ سعی کنید از کارت اعتباری تنها در مواقع حیاتی استفاده کنید.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۵ از بین اجناس دست دوم خرید کنید. اگر واقعا به چیزی نیاز دارید و نمی خواهید از کسی قرض بگیرید، می توانید به فروشندگانی که اجناس دست دوم دارند سری بزنید. جمعه بازارها نیز برای خرید اجناس، جای مناسبی هستند.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۶ نقد پرداخت کنید. مطالعات نشان داده است که مردم تمایل کمتری به خرج کردن دارند، زمانی که نقد پرداخت می کنند و در پرداخت با کارت اعتباری، به خرج کردن خود اصلا فکر نمی کنند.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۷ بودجه ماهیانه تعیین کنید. بهتر است روی دخل و خرج خود کنترل داشته باشید تا بدهی بالا نیاورید و یک مشت جنس به درد نخور در خانه تلنبار کرده باشید. برای بیهوده خرج نکردن، به خود جایزه دهید و برای چیزی که به آن نیاز دارید، بودجه تعیین کنید.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۸ لیستی تهیه کنید و به آن عمل کنید. در خانه، در مورد خریدهایی که دارید تصمیم بگیرید و چیزهایی که نیاز دارید را بنویسید، نه اینکه به قفسه مغازه ها نگاه کنید و هر چه به ذهنتان رسید را بخرید. تهیه لیست خرید به شما برنامه می دهد تا ارجحیت یک خرید را تعیین کنید.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۹ از خود بپرسید که: آیا این وسیله را می خواهم هر روز مورد استفاده قرار دهم؟ آیا می خواهم از آن زیاد استفاده کنم؟ چند ساعت باید کار کنم تا پول آن را درآورم؟ آیا بعد از ۳ ماه هم از آن استفاده خواهم کرد؟ آیا به این وسیله نیاز دارم و بدون آن زندگیم پیش نمی رود؟ اگر همواره در حال اسباب کشی هستید، آیا این وسیله ارزشش را دارد که آن را همراه خود به این طرف و آن طرف ببرید؟

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۱۰ عوض جایگزین کردن، تعمیر کنید. اگر خرید خوبی داشته اید و از وسیله ای نهایت استفاده را برده اید، تصور نکنید که باید آن وسیله را با وسیله ای دیگر جایگزین کنید. یک تعمیرگاه خوب می تواند آن را با قیمتی مناسب تعمیر کند و دیگر نیازی نیست آن را دور بیاندازید.

چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم

گام ۱۱ سعی کنید چیزهایی که لازم دارید و یا می خواهید را به صورت رایگان به دست آورید. قرض بگیرید. اگر وسیله ای را برای زمان کوتاهی نیاز دارید، می توانید آن را از شخصی دیگر قرض بگیرید. اصلا نباید خجالت بکشید، چرا که می شود شما هم وسیله ای را که شخصی به آن نیاز دارد، به او امانت دهید. مبادله پایاپای را امتحان کنید. زیاده روی ای که داشته اید، ممکن است باعث شده باشد چیزی را خریده باشید که دیگر به کارتان نمی آید. می توانید جستجو کنید و ببینید اجناسی را که می خواهید، چه کسی نیازی به آن ندارد و اجناس خود را مبادله کنید. شما چطور خریدتون رو مدیریت می کنید؟ چقدر برای تفریح و بهتر شدن حالتون خرید می کنید؟


تگ ها : چگونه خود را مجبور به خرید عاقلانه کنیم چگونه عاقلانه خرید کنیم؟ ۳ ترفند برای اینکه در خرید مغلوب فروشنده و احساسات نشویم چگونه پس انداز کنیم؛ چگونه می‌توانیم هم حالا خرج کنیم هم در چگونه باکلاس باشیم؛ ۲۶ نکته برای شیک برخورد کردن چگونه از خرید خود پشیمان نشوید؟ چگونه «پس‌انداز» و «خرج» کنیم؟ مقالات و نوشته های دکتر علی شاه حسینی 10 نکته ضروری برای فروش خانه چگونه پس اندازهای خود را عاقلانه سرمایه گذاری کنیم چگونه از خرید بی‌برنامه خودداری کنیم؟ خرید عاقلانه چگونه هم حالا پول خرج کنیم، هم در آینده؟ پس انداز کردن برای آینده با این راهکارهای طلایی چگونه در شب عید بهترین خرید را انجام دهیم؟ چگونه مسائل مالی خانواده را مدیریت کنیم؟ چگونه ارزان تر سفر کنیم؟ هنگام سختی‌ها با تمام دل به یَهُوَه اطمینان کنیم — کتابخانهٔ [PPT]مديريت چطور به کارهایی که دلتون می خواد انجام بدین، نه بگین تربیت ضمیر ناخوداگاه ۶ چیزی که نباید در سفر با هواپیما خریداری کنید مهديدادفر درآمدی بر رفتار مشتری در بازار چگونه در محیط کار با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟ مصاحبه با خانمی که همسر موقت است چگونه با دوست پسر خود رفتار كنيم؟ چگونه کارایی باتری لپ تاپ خود را افزایش دهیم؟ بحث بخریم یا ارتقا دهیم؟ چگونه بیت‌کوین بفروشیم؟ چگونه کسی را که دوستش داریم عاشق خود کنیم چگونه برای خرید CBD نفت؟ مراقب باشید برای این تله 3! افراد موفق، این هشت چیز را قربانی می‌کنند چگونه از بدهی عایدی کسب کنیم مقالۀ "صلح در جهان" چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم؟ چطور رابطه عاطفی ناسالم را تمام کنیم؟ چگونه فردی جسور باشیم؟ راه کاری برای تسلط در حرف زدن به زبان انگلیسی چگونه تصمیم بگیریم؟! چگونه با یک آدم کاملا غریبه دوست شویم؟ چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم؟ چگونه مدیریت پول را به کودکانمان یاد بدهیم معجزه‌ی سود مرکب، چگونه پول‌هایمان چندین برابر می‌شوند. چگونه هزینه لباس را کم کنیم؟ چگونه از ورشکستگی رستوران در سال‌های اول فعالیت چطور نه بگوییم و بله بگیریم؟ پول‌مان را چگونه زیاد کنیم پرده‌های اقصاد سرمایه‌گذاری ایران با مدیریت اعتیاد اصول بانکداری در استرالیا و راه هایی برای کاهش هزینه های چگونه عکس های بهتری بگیریم؟ 15 تکنیک آموزشی مدیریت مالی برای کودکان در شرایط بحرانی چگونه کمک کنیم؟ [PDF]چگونه های کلیدی و برتر برای زندگی بهتر! درمان شکست عشقی یک دوست – رسانه دکتر سلامت چگونه با کیلاگر ها مقابله کنیم ؟(bypass) [PDF]روﺷﻬﺎ و اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ رویای ثروت با بازاریابی شبکه ای ؛ واقعیت یا سراب؟ با 20 میلیون تومان گلفروشی راه بیندازید/ گلفروش ها چقدر چگونه با حسابداری شخصی هزینه و درآمد را مدیریت کنیم؟ کلمات قصار جهان نيوز چگونه از جاذبه ویترین‌ها دور بمانیم؟ چگونه یک منبع تغذیه متناسب با سیستم خود انتخاب کنیم چگونه دختر را از پشت بکنيم - چگونه هم حالا پول خرج کنيم، هم در آينده؟ - پايگاه خبری چگونه در مواقع اضطرارى خودرو را متوقف كنيم؟

نظرات




نماد