سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

۱ لباس پوشیدن

مرتبی لباس پیش خدمت ها با یک ظاهر تازه و تمیز یکی از قوانین مهم در نظر گرفته شده است. ظاهر پیشخدمت ها در مقابل مهمان ها نشانه احترام آنان به کارشان و مهمان ها است. طرز لباس پوشیدن به ظواهر محدود نشده است بلکه به طرز برخورد خوب نیز تعمیم داده می شود. چهره ای متبسم، حالت شاد و برخورد دوستانه بخش اساسی از آداب پیش خدمتی است. یک برخورد مثبت، در واقع می تواند به بهبود فضای آشپزخانه رستوران و ایجاد یک تجربه شاد برای مهمان ها کمک کند.

 

۲ کار کردن

گوش به زنگ بودن برترین توانایی یک پیش خدمت برای ارائه خدمات به مشتری است. استفاده از بلندگو یک نقض کامل آداب پیش خدمتی در ازدحام جمعیت است که میتواند کیفیت خدمات را کاهش دهد. ارائه خدمات بدون درنگ به مهمانان و تمیز نگه داشتن میزهای اختصاص داده شده به خدمات، یک نکته اساسی است. حفظ روابط مثبت با کارکنان آشپزخانه، ارتباطات روشن را در رستوران تضمین می کند و به ارائه خدمات به مهمان تاثیر میگذارد. پیش خدمت ها باید گرایش خود را به یادگیری سریع و جامع نشان بدهند تا استانداردهای ارائه خدمات را بهبود ببخشند.

 

۳ خدمات

پیش خدمت ها باید آداب و رسوم میز را هنگام سرو غذا رعایت کنند. تشریفات استاندارد برای پیش خدمت ها، سرو بشقاب ها اول به خانوم ها و سپس دادن شام به آقایان است. بشقاب غذا باید روی میز، سمت راست شخص نشسته باشد. نوشیدنی ها باید از سمت راست شخص سرو شود چرا که لیوان ها در سمت راست بشقاب غذا قرار میگیرند. سرو نوشیدنی از سمت چپ افراد و دست درازی مقابل فرد برای برداشتن لیوان مهمان بی ادبی تلقی می شود.

 

۴ تمیز کردن میز

چگونگی برداشتن ظرف ها و بشقاب ها از روی میز بعد از صرف غذا به اندازه سرو غذا مهم است. اول از همه گرفتن اجازه بسیار مهم است. پیش خدمت ها باید میز را از سمت راست مهمان تمیز کنند. آداب مرسوم این است که پیش خدمت ها تمام ظرف ها را یک باره بعد از اینکه همه مهمان ها غذایشان را تمام کردند جمع کنند. اگرچه عمل مدرن، شامل این است که پیش خدمت ها بشقاب ها و ظرف های هر کسی که شام میخورد را تمیز کنند. پیش خدمت ها میتوانند هر دو روش را مطابق قوانین رستوران خود دنبال کنند.

 

۵ تعامل با مهمان

دیدن مهمان ها سر میز با یک لبخند و خوش آمد گویی با لحن مودب از آداب اساسی است. یک رفتار خوب ایجاد یک تماس چشمی با مهما ها در زمان صحبت با آنها است، صحبت کردن با مهمان ها زمانی که چیزی در دهانتان است، مثل جویدن آدامس، در هر صورت یک بی ادبی کامل است. هرچند این موضوع ممکن است بی ضرر به نظر برسد اما دادن پیشنهاد در مورد گزینه های منو به مهمان ها در صورتی که نظر شما را نپرسیده باشند یک بی ادبی در نظر گرفته می شود، ممکن است مهمانها به اندازه کافی در مورد منو یا غذای عمومی برای انتخاب خود آگاهی کافی داشته باشند و پیشنهاد شما می تواند گستاخی تلقی شود. شما باید منتظر مهمان های خود برای جویا شدن صورتحساب باشید قبل از اینکه خودتان آن را سر میز ببرید و آن را قبل از ترک مهمانی بر نمی گردانید مگر اینکه نیاز به تعویض آن باشد. تشکر از مهمان های خود در زمان تحویل دادن صورتحساب به خاطر انتخاب رستوران یا هتل شما مودبانه ترین راه برای گذاشتن آخرین تاثیر مناسب است.


تگ ها : چگونه آداب پیشخدمتی را بشناسیم چرا و چگونه آداب و رسوم غذا خوردن در جهان چگونه با هر نوع شخصیت موثرترین ارتباط را برقرار کنیم؟ تعویض دنده جام جم سرا سالم غذا خوردن در رستوران را با ما بیاموزید نکاتی مخصوص مادرانِ کودکان خردسال چگونه شخصیت یک دختر را در دوران نامزدی بشناسیم؟ [PDF]ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﺪ ﺪ چگونه کودک را حرف‌شنو تربیت کنیم آزادي معنوي نماز آشتی با خرد/از اینجا و آنجا [PDF]ﻳﺰﺩﺍﻥ ﻓﺮﻭﻍ ﻭ ﻓﺮّ [PDF]خاطرات زندان دوکتور محمد عثمان هاشمی شناخت تیپ های شخصیتی مختلف ندا نقدی فلور طالبی – آدابکده Untitled [PDF]شمشیر کالم [PDF]نسخه‌ی کامل و بدون سانسور کتاب بیشعوری را دانلود نگاهي به سينماي رابرت آلتمن [PDF]نگارش گروه‌های اجتماعی دخیل راه توده دهان بد بوی آیت الله saeedi tarikh ariaye [PDF]دانلود شماره دوم فصلنامه تخصصی جامعه‌شناسی تاریخی بررسی ابعاد نقض حقوق بشر در امارات سخنان مقام معظم رهبری در مورد ازدواج – توصیه های رهبری به [PDF]نویسنده: ربکا‌مک‌کینن [PDF]موزه ها، نوروز و بازدیدکنندگان بی وقفه شماره 5 ماه می 2012 « [PDF]رازهای موثر بودن مستغیثین (مذهبی و تاریخی) [PDF]کاغذ اخبار معنی اسکندر نسیم آنلاین آموزش پیشخدمت اداری فوق حرفه‌ای (آموزش پیشخدمتی) Page 1 چگونه خور را گول میزنیم ؟ {x} عقلا ہی کردن یا عقلائی [PDF]باب پنجم عقیده ها و رسم و آیین های گوناگون دربارۀ عروس و نوزاد گوناگون (137) چگونه موفق شوم Blog Posts Photos tagged with #بدونیم ازدواج tika مطالب قدیمی‌تر [PDF]دانلود متن مهندسی فرهنگی شماره 83 کتاب خوب @ketabekhooob Instagram Profile رسانه‌ها – [مدیـــــر رسانـــه] جوزف ال منکیه ویچ کارگردان فیلم همه چیز درباره ایو چگونه زبان و ادبیات فارسی 10 هتل مجلل و گران قیمت دنیا از دید Readers Digest » [PDF]ﺧَﻀ ﺮَة [PDF]حقوق وجایب افغانستان آغای سید خلیل هاشمیان !/عبدالجلیل جمیلی – www Images about #bedunim on Instagram [PDF]فصلنامه مطالعات سبک زندگي واکنش مناسب در برابر توهین و تحقیر دیگران bettermanager [PDF]نــــگاهتازه 1 فهرســــــــــــت [PDF]شماره چهار [PDF]کتاب موزه بی گناهی ابزار هدایت به بالای صفحه دست نوشته های یک دبیر راه های کتاب خوان شدن [PDF]تاريخ نبيل [PDF]PDF 10.2MB

نظرات




نماد