سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

شاید تا به حال بارها برای‌تان پیش آمده باشد که از خود بپرسید ثروتمندان چگونه زندگی می‌کنند و طرز فکر آنها نسبت به زندگی چگونه است؟ اصلا ثروتمند کیست و برای اینکه فردی را ثروتمند بدانیم، چه معیارهایی وجود دارد؟ در ادامه، با توجه به سه عامل درآمد، نحوه‌ی زندگی و دارایی خالص به تعریف ثروتمند می‌پردازیم و دیدگاه‌های مختلف در این‌باره را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اگر اتفاقی ده نفر را از خیابان انتخاب کنید و از آن‌ها بپرسید که دوست دارند ثروتمند باشند یا نه، احتمالاً پاسخ هر ده نفر آنها مثبت خواهد بود. ولی اگر از همان ده نفر بپرسید که «ثروتمندی» به چه معنایی است، پاسخ هر ده نفر آنها متفاوت خواهد بود.
احتمالا به‌نظر یکی از آن‌‌ها ثروتمندی یعنی داشتن یک میلیون دلار پول؛ درحالی‌که نظر فرد دیگری این است که ثروتمندی یعنی داشتن ده میلیون دلار پول و شاید دیگران پاسخی دهند که فقط محدود به داشتن پول نباشد. به‌نظر آن‌ها ثروتمندی یعنی داشتن خانه‌‌‌ای بزرگ، کشتی، هواپیمای شخصی و شاید فقط داشتن یک خانه‌ی راحت و بیمه‌ی سلامتی خوب و مطمئن.
ولی درحقیقت ما هنوز به‌معنای واقعی ثروتمندی پی نبرده‌ایم. چون افراد دیدگاه‌های مختلفی نسبت به‌معنای ثروتمندی دارند. اگر ثروتمندشدن یکی از اهداف مالی زندگی‌تان است، باید مفهوم دقیق ثروتمندبودن را بفهمید. شما به ایده‌ای روشن از تصورات‌تان راجع به نوع ثروتمندی خود نیاز دارید. شما می‌توانید با کمک برنامه‌ای از قبل تعیین‌شده رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

تعریف مفهوم ثروتمندی بر مبنای درآمد

تعریف ثروتمند بر اساس درآمد - ثروتمند کیست؟

مردم آمریکا هنگام بحث در مورد ثروتمندی بر داشتن مقدار درآمد بالا تأکید زیادی می‌کنند. برای مثال معترضان در تظاهرات وال‌استریت شعار سر می‌دادند و می‌گفتند: «ما جزو گروه ۹۹٪ هستیم» و خود را از گروه ۱٪ که در سال ۲۰۱۲ به‌طور میانگین دارای درآمد ۱.۳ میلیون دلار از مؤسسه‌ی سیاست اقتصادی بودند، جدا می‌کردند. این مقدار پول تقریبا سه برابر درآمد ۹۹٪ بقیه بود. لازم به ذکر است که گروه ۱ ٪ به نام ثروتمندان خیانتکار در جامعه‌ی آمریکا شناخته شده‌اند.

 

به هر حال تعریف ثروتمندی با استفاده از این روش ایراداتی دارد. اول از همه اینکه میانگین درآمد سالانه‌ی گروه ۱٪ پردرآمد خیلی کمتر از افراد پردرآمدی که به ده‌ها میلیون نفر رسیده است، افزایش می‌یابد. حداقل میزان درآمد افراد گروه ۱٪ و مقدار درآمدی که فردی برای عضویت در این گروه باید داشته باشد، خیلی کمتر از ۳۸۵۱۹۵ دلار مؤسسه‌ی سیاست اقتصادی است.
مسلما هنوز هم مقایسه‌های زیادی بین این میزان پول و ۴۳۷۱۳ دلار میانگین درآمد بقیه‌ی افراد آمریکا انجام می‌شود. در هر صورت، این یافته متعلق به کل کشور و مخصوصا گروه ۱٪ بوده و نشانگر این است که درآمد این افراد می‌تواند بیشتر یا حتی کمتر از این مقدار هم باشد. در ایالت ارکانزاس، افرادی با میزان درآمد بیشتر از ۲۲۸۲۹۸ دلار جزو گروه ۱٪ پردرآمد به‌شمار می‌روند؛ درحالی‌که در ایالت کنیتکت افراد با درآمد بالای ۶۷۷۶۰۸ دلار جزو گروه ۱٪ هستند.

راه زیادی در پیش دارید تا بفهمید چرا نظر‌های مختلفی راجع‌به میزان درآمد لازم برای ثروتمندشدن وجود دارد .برای مثال در سال ۲۰۱۲ زمانی‌که اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفت که مالیات افراد را با درآمد بالاتر از ۲۵۰۰۰۰ دلار افزایش دهد، فیشال تایمز (یکی از خبرگزاری‌های آمریکا) اظهار داشت که خانواده‌ی چهار نفره برای تأمین هزینه‌‌های مالیات، مسکن، خوراک، حمل‌و‌نقل، آموزش‌وپرورش، مراقبت و تربیت کودکان و… نیاز به این درآمد دارد. این خانواده در صورت قطع یا کاهش این درآمد زندگی سختی را خواهد داشت و دیگر به داشتن ویلا، عضویت در باشگاه‌های معروف، پوشیدن لباس‌های مارک‌دار قادر نخواهد بود یا به عبارتی صاحب یک زندگی اشرافی و مجلل نخواهد شد. سرانجام رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس، قانون دیگری را تصویب کردند که در آن فقط مالیات خانواده‌هایی با درآمد بالای ۴۵۰۰۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کرد. تصویب این قانون جدید تأثیر زیادی در شناخته‌شدن افراد ثروتمند آمریکا داشت.

به هر حال، این قانون هم نتوانست ایراد تعریف مفهوم ثروتمندی را با استفاده از میزان درآمد رفع کند. اگر شما درآمد زیادی داشته باشید و تمام آن مقدار را خرج کنید، در آخر هیچ پس‌اندازی نخواهید داشت. به این معنی است که اگر شما به‌طور غیرمنتظره شغل خود به‌‌عنوان تنها منبع درآمدتان از دست بدهید، یک شبه تمام چیز‌های زندگی‌تان را از دست می‌دهید. نظر بسیاری از مردم راجع‌به ثرتمندی تعریفی نیست که طبق آن، تغییری کوچک هنگام قرارگیری در شرایط بحرانی باعث نزدیک‌شدن به ورشکستگی یا ورشکستگی شود.

تعریف مفهوم ثروتمندی بر مبنای دارایی یا ارزش خالص

سرمایه‌گذارانی با سرمایه‌ی خالص بالای ۵ میلیون دلار معتقدند که درآمد معیار خوبی برای تعریف مفهوم ثروتمندی نیست. در بررسی بیش از ۱۱۰۰ سرمایه‌دار توسط اسپکتروم گروپ، فقط ۶ درصد از آن‌ها با معیار درآمد مطابقت داشتند و ثروتمند به‌شمار می‌آمدند. در مقابل عده‌ی زیادی باور دارند که برای تعریف ثروتمندی باید به دارایی خالص مردم (کل دارایی آن‌ها منهای بدهی‌های پرداخت‌نشده‌ی آن شخص) تمرکز کرد.
این در حالی است که تعدادی از سرمایه‌گذاران ثروتمند معتقدند که مفهوم ثروتمندی را می‌توان با معیار پول بیان کرد و آن‌ها مخالفت زیادی در مورد مقدار پول لازم برای ثروتمندی دارند. وقتی اسپکتروم گروپ از سرمایه‌داران ثروتمند می‌پرسد که چه مقدار پول برای ثروتمندی نیاز است، آن‌ها نظرات مختلفی در حد فاصل ۱ میلیون دلار تا بیشتر از ۵ میلیون دلار راجع‌به مقدار این پول دارند. مطالعات دیگری نشان می‌دهد که بعضی از سرمایه‌داران با اینکه مقدار پول لازم برای ثروتمندی را کسب کرده‌اند، ولی باز هم ادعای ثروتمندی ندارند، چون آن‌ها انتظار دارند درآمدشان افزایش بیابد و سرمایه‌شان توسعه پیدا کند.

 

مفهوم ارزش خالص

نظر وارن بافت در مورد افراد ثروتمند - ثروتمند کیست؟

معمولا اقتصاد‌دانان با مطالعات اسپکتروم گروپ موافق بوده‌اند و تعریف مفهوم ثروتمندی بر مبنای ارزش یا سود خالص را بهترین تعریف از ثروتمندی می‌دانند. هر چند آن‌ها بر این تأکید دارند که ارزش خالص فقط مربوط به دارایی‌هایتان نیست، بلکه بدهکاری‌ها و قرض‌های شما را هم شامل می‌شود. برای محاسبه‌ی ارزش خالص‌تان باید تمام دارایی‌ها، سرمایه‌ها، حساب‌های بانکی، خانه، ماشین و بقیه‌ی چیزها را باهم جمع کنید و تمام بدهی‌های خود را ازجمله وام دانشجویی، مالیات پرداخت‌نشده و‌… از آن مقدار کم کنید.

نظریه‌ی بالا درمورد ارزش خالص به این معنی است که حتی افرادی که زندگی لوکس، خانه‌های مجلل بزرگ و ماشین‌های تشریفاتی و گران‌بها دارند، لباس‌های مارک‌دار می‌پوشند و مهمانی‌های آن‌چنانی برپا می‌کنند، لزوما خود را فردی ثروتمند نمی‌دانند. اگر خانه و ماشین‌های خودشان را بابت وام‌های هنگفت‌شان پرداخت کنند، تساوی حقیقی بین مردم برقرار خواهد شد. چیز‌هایی که این افراد مالک حقیقی‌شان هستند، درواقع می‌تواند خیلی کمتر از این مقدار هم باشند. البته مهم نیست که بابت خرید لباس‌های مارک‌دار و مد روز چه هزینه‌ای صرف کرده‌اند، دارایی‌های زیادی داشته‌اند و مهمانی‌های آن‌چنانی می‌گیرند؛ شاید این چیزها به‌معنای داشتن ثروت و سرمایه نیست.
درعوض، افرادی با وضع مالی متوسط هم می‌توانند دارایی خالص زیادی کسب کنند. سرمایه‌گذاری به‌نام وارن بافت نمونه‌ی قدیمی و خوبی برای نظریه‌ی بالاست. با اینکه او توانسته با کسب ارزش خالص بیشتر از ۶۰ میلیون دلار، خود را به‌عنوان یکی از پولدارترین افراد دنیا معرفی کند، ولی طبق گفته‌های اینوستو پدیا (نام یک خبرگزاری) وارن بافت هنوز هم در همان خانه‌ای که در سال ۱۹۵۸ به قیمت ۳۱۵۰۰ دلار در شهر اوماها خریداری کرده است، زندگی می‌کند. او علاقه‌ای به خرید ماشین‌های مجلل و گرانبها نداشت و مراسم عروسی دومین ازدواج خود را در سال ۲۰۰۶ در ساده‌ترین و مختصر‌ترین حالت در خانه‌ی دخترش برگزار کرد.

 

ارزیابی ارزش خالص

با اینکه سرمایه‌داران معتقدند که تعریف مفهوم ثروتمندی بر مبنای ارزش خالص بهترین روش تعریف ثروتمندی است، ولی حتی درصورت داشتن ارزش خالص چندین میلیونی هم خود را فردی ثروتمند نمی‌دانند. اتحادیه‌ی بانک‌های سوئیس در سال ۲۰۱۳ در یک تحقیق از اداره‌ی دارایی به این نکته پی برد که ۲۸٪ از سرمایه‌داران با سرمایه‌ی ۱ الی ۵ میلیون دلاری به این سؤال که شما خود را فردی ثروتمند می‌دانید یا نه، جواب مثبت داده‌اند و ۶۰٪ از سرمایه‌داران با سرمایه‌ی بیش از ۵ میلیون دلار به این سؤال پاسخی مثبت دادند.
آنها به اینکه چگونه می‌توان فردی ثروتمند شد، پاسخ‌های مختلفی می‌دادند. ۱۶٪ از آن‌ها این‌گونه پاسخ دادند که ثروتمندی یعنی رسیدن به میزان خاصی از ارزش خالص که احتمالا بقیه‌ی افراد حتی با وجود رسیدن به این مقدار ارزش خالص باز هم خود را فردی ثروتمند نمی‌دانند. به‌هرحال بسیاری از پاسخ‌های رایج این بود که ثروتمندی به‌معنای نداشتن هیچ‌گونه محدودیت مالی در انجام کار‌هاست. به عبارتی دیگر، این افراد مولتی‌میلیونر به‌دلیل نداشتن توانایی برآورده‌کردن تمام خواسته‌هایشان، خود را فردی ثروتمند تلقی نمی‌کنند.

طبق این تعریف، ثروتمندی هم به مقدار پولی که دارید و هم به کار‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، بستگی دارد. اگر شما زندگی‌ای راحت و متوسط ازنظر مالی می‌خواهید به چیزی بیشتر از آن‌چه وارن بافت انجام داد، نیاز ندارید ولی اگر شما زندگی‌ای بسیار رؤیایی مثل زندگی دونالد ترامپ توقع دارید، برای رسیدن به آن باید بخت و اقبالی بلند مثل اقبال ترامپ داشته باشید.

مقایسه‌ی ارزش خالص

کارشناسان با مطالعه نتایج یک مطالعه دیگر از طریق پژوهش‌های انجام‌شده درمورد افراد با دارایی بیش از یک میلیون دلار که خود را ثروتمند نمی‌دانند، متوجه شدند که این افراد فقط با کسانی در ارتباط هستند که ثروت آنها بیشتر از دارایی‌های خودشان است. طبق نظر محاسبه‌کننده‌ی ارزش خالص شانگی پرسونال فیننس که بر اساس اطلاعات حاصل از فدرال رزرو به‌دست آمده، این افراد میلیونر ثروتمند‌تر از ۹۰٪ کل مردم آمریکا هستند و حتی طبق اسامی افراد ثروتمند دنیا و در سنجش جهانی آن‌ها پول بیشتری نسبت به ۹۹.۴٪ بقیه‌ی مردم دنیا دارند.

در مطالعات انجام‌شده توسط شبکه‌‌ی خبری سی‌ان‌بی‌سی مشخص شده که فقط ۹٪ افراد میلیونر خود را جزو ثروتمندان و افراد طبقه‌ی بالا دانسته‌اند و ۸۴٪ آنها خود را فردی در طبقه‌ی متوسط می‌دانند. کارشناسان اقتصادی دلیل دیدگاه‌ها‌‌ی این‌چنینی را در این می‌دانند که افراد ثروتمند فقط خود را با افرادی ثروتمند مثل خودشان مقایسه می‌کنند و با بقیه‌ی افراد دنیا مقایسه نمی‌کنند. حتی فقط ۱۱٪ مردم آمریکا با دارایی خالص بیش از ۵ میلیون دلار که جزو ۸٪ ثروتمند مردم آمریکا و جزو ۰.۰۶٪ ثروتمند مردم دنیا هستند، خود را فردی ثروتمند می‌دانند.

اینکه افراد میلیونر و حتی مولتی‌میلیونر هم خود را جزو ثروتمندان نمی‌دانند، شما باید از آن‌ها بپرسید که چه مقدار دارایی برای ثروتمندشدن لازم است؟ در مطالعات وال‌استریت ژورنال (پایگاه خبرگزاری آنلاین) اکثر مردم معتقد بودند که برای ثروتمندشدن باید حداقل دو برابر دارایی فعلی را داشته باشند. افرادی با درآمد سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلار معتقد بودند که برای ثروتمندشدن باید ۲۰۰۰۰۰ دلار درآمد کسب کنند. آن افرادی هم که سالانه ۳ میلیون دلار ارزش خالص کسب می‌کردند، باور داشتند که باید سالانه ۶ میلیون دلار کسب کنند تا فردی ثروتمند تلقی شوند.
پس برای پاسخ به اینکه چه مقدار دارایی خالص، فردی را ثروتمند می‌کند، باید سؤال دیگری بپرسیم که آنها خود را با چه افرادی مقایسه می‌کنند؟ خود را با گروه ۱٪ ثروتمند دنیا صاحب ارزش خالص ۷۷۰۰۰۰ دلار مقایسه می‌کنند یا با افرادی مقایسه می‌کنند که با دارایی خالص ۸ میلیون دلار جزو ۱٪ ثروتمندترین افراد آمریکا هستند. درصورتی‌که شما علاقه‌مندِ رسیدن به طبقاتی بالاتر از وارن بافت هستید، ثروتمندبودن امری دسترس‌ناپذیر به‌نظر خواهد رسید.

 

تعریف مفهوم ثروتمندی بر مبنای نوع زندگی

خانه ترامپ ثروتمند - ثروتمند کیست؟

تعریف مفهوم ثروتمندی به‌وسیله‌ی درآمد و مقدار ارزش خالص تعریفی ناکارآمد است. امیدواریم بتوانیم با استفاده از معیار نوع و شرایط زندگی به تعریف درستی از مفهوم ثروتمندی برسیم.
پژوهشی که واشنگتن پست در سال ۲۰۱۲ -زمانی‌که یک میلیونر به نام میت رومنی برای ریاست جمهوری اقدام کرد- نشان می‌دهد حتی افرادی که رومنی را به‌عنوان فرد ثروتمند بی‌لیاقتی که توانایی حل مشکلات مردم آمریکا را نداشت، مسخره و تحقیر می‌کردند، خودشان مخفیانه خواستار داشتن خانه‌های بزرگ، ماشین‌های گران‌قیمت و پارکینگ‌هایی مجهز به آسانسور برای حمل خودرو‌هایشان بودند.
بااین‌حال بسیاری از افراد ثروتمند دیگر با دیدگاهی متفاوت به مفهوم ثروتمندی نگاه می‌کردند. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ که اسپکتروم گروپ بر روی ثروتمندترین سرمایه‌داران آمریکا انجام داد، پاسخ آنها این بود که صاحب کشتی یا اتومبیل‌هایی گران‌تر از ۵۰۰۰۰ دلار نبوده‌اند و سالانه مبلغی بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلار برای خرید طلا و جواهرات خرج نمی‌کنند. ۶۰٪ این افراد به سفرهایی علاقه داشتند که سالانه بابت آن‌ها مبلغی بالغ‌بر ۱۰۰۰۰ دلار را اختصاص می‌دادند.

افراد ثروتمند دیگری هم وجود دارند که مانند دونالد ترامپ فکر می‌کنند و به داشتن زندگی پرزرق‌وبرق علاقه دارند. در عوض افرادی هم مثل وارن بافت فکر می‌کنند و به جنبه‌های دیگری از مفهوم ثروتمندی بیشتر از جنبه‌های ظاهری‌اش اهمیت می‌دادند.

امنیت

۸۰٪ از سرمایه‌داران آمریکا در پاسخ به سؤال اسپکتروم گروپ گفتند که ثروتمندی در آمریکا به‌معنای داشتن امنیت بیشتر است. افرادی که برای کسب درآمد تلاش زیادی می‌کنند و تمام یا حتی بیشتر از آن را خرج می‌کنند، روز‌های خود را صرفا بابت پرداخت چک و قبض‌هایشان سپری می‌کنند و پیشامد‌های غیرمنتظره و ناگهانی مثل تصادف یا ابتلا به بیماری خاص زندگی آن‌ها را به سمت ورشکستگی سوق خواهد داد. ولی درعوض افرد ثروتمند مطمئن هستند که هیچ اتفاق ناگواری اعم از آتش‌سوزی خانه یا حتی از دست‌دادن شغل نیز نمی‌تواند زندگی آنها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

آسایش

در تحقیقات یوبی‌اس در سال ۲۰۱۳ مشخص شد که ده درصد مردم معتقد بودند که ثروت یعنی فراهم‌کردن زندگی آرام و راحت برای خود و نسل‌های بعدی. آنها آرزوی داشتن زندگی آرام و راحت را به همراه تفریحات ساده مثل دیدن برنامه‌های ورزشی تلویزیونی یا خوردن غذا‌های خانگی شبیه زندگی بافت داشتند.

زمان

برخی نیز اظهار داشتند که زمان همان پول بوده و خریدن زمان یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که پول می‌تواند برای شما انجام دهد. تورستین وبلن اقتصاددان قرن نوزدهم در کتاب خود به نام «تئوری گروه دارای اوقات فراغت» نوشت: افراد اشرافی زمان من کسانی تلقی می‌شوند که زمان خیلی کمی را صرف کار می‌کنند و اوقات فراغت بیشتری دارند. در گزارش‌های دیگر یو‌بی‌اس ۱۰٪ از افراد نیز دیدگاهی شبیه به چنین دیدگاهی داشتند و معتقد بودند که ثروتمندی یعنی بعد از کنارگذاشتن شغل خود دوباره مجبور به کارکردن نباشید.

آزادی

شاید پذیرفته‌ترین تعریف برای مفهوم ثروتمندی تعریفی باشد که مارک ویکتور، هانسن و روبت جی آلن در کتاب (وان مینت میلیونر) آورده‌اند و طبق آن آزادی به‌معنای ثروتمندی است. احتمالا این ایده همان نظر سرمایه‌داران در مطالعات یو‌بی‌اس باشد که می‌گفتند ثروتمندی یعنی نداشتن هیچ محدودیت مالی و اقتصادی در انجام فعالیت‌های خود. ثروتمندی به این معنا است که برای انجام هر کاری که دوست داری، آزادی لازم را داشته باشی و بتوانی کار‌هایی را که دوست داری بدون نگرانی راجع‌به هزینه‌هایش انجام بدهی یا اینکه بتوانی شغلت را بدون نیاز به آن کنار بگذاری و کار‌هایی را که از انجام آن‌ها لذت می‌بری، انجام دهی.

 

ثروتمندی یعنی رضایت از زندگی خود

رضایت از زندگی یعنی ثروتمندی - ثروتمند کیست؟

نتایج حاصل از مطالعات اسپکتروم گروپ و یوبی‌اس این بود که ثروتمندی فقط به رقم دارایی‌تان یا کار‌هایی که قصد انجامش را دارید، بستگی ندارد. درآمد، ارزش خالص و نوع و شرایط زندگی هر سه راه‌هایی برای سنجش ثروتمندی هستند، ولی هیچ‌یک از آن‌ها اساس و معنای واقعی ثروتمندی نیستند. داشتن آزادی (آزادی مالی) عاملی مهم برای ثروتمندی محسوب‌ می‌شوند. ثروت به این معنی است که شما به‌جای اجبار برای کارکردن و کسب پول زیاد، بتوانید زندگی‌تان را با انجام کاری که دوست دارید سپری کنید.

با این دیدگاه به ثروت نگاه کنید که ثروتمندی یعنی رضایت از زندگی خود و زندگی به هر شکلی که شما را شاد و خوشحال کند. اگر با این دیدگاه به مفهوم ثروتمندی نگاه کنید، دیگر برای رسیدن به زندگی باب میل خود مجبور به میلیونرشدن نخواهید بود و فقط داشتن مقدار پولی که نیاز‌هایتان را رفع کند، کافی خواهد بود. اگر فکر می کنید که داشتن درآمد سالانه‌ی ۱۵۰۰۰ دلار شما را از زندگی راضی می‌کند، پس این مقدار پول برای ثروتمندشدن شما کافی است.

گاهی حتی ممکن است که داشتن پول زیاد‌تر باعث شود که شما به‌سختی بتوانید از زندگی‌تان راضی شوید. برای مثال یک‌سوم افراد در تحقیقات اسپکتروم گروپ اظهار داشتنند که زندگی ثروتمندان سرشار از آسودگی و سرخوشی است، ولی درصد بالاتری نزدیک به ۴۰٪ معتقد بودند که زندگی افراد ثروتمند بغرنج و سخت است. درحالی‌که ۲۸٪ بر این عقیده بودند که ثروت بیشتر سبب حمایت بیشتر هم می‌شود و فقط ۲۰٪ بنا داشتند که ثروتمندی سبب لذت بیشتر از زندگی می‌شود.
شاید انجام تمام فعالیت‌های مالی مثل کسب درآمد، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز پول جزو اهداف زندگی برخی از مردم ‌باشد اما اگر این افراد ثروت خود را به‌عنوان قسمتی از هدف اصلی‌شان و دلیل رضایت آنان از زندگی‌شان از دست بدهند، دچار آشفتگی و حیرت خواهند شد.
وارن بافت یکی از افرادی بود که دیدگاهش درباره‌ی ثروتمندی بسیار متفاوت با دیدگاه‌های دیگر بود. او یک‌بار در مجله‌ای بیان کرد که مجلل و مرفه‌ترین زندگی، آن زندگی است که تو در آن بتوانی کار‌هایی را که بسیار دوست داری، انجام دهی. به‌عبارت‌دیگر، برای ثروتمندشدن کافی است به انتخاب خودت زندگی کنی و برای ثروتمندی مجبور نباشی میلیونر شوی.

حرف آخر

همان‌طور که دیدید ثروتمندی معنا‌های مختلفی دارد. فهمیدن اینکه ثروتمندی درنظر شما به چه معنی است، اولین قدم برای تحقق آرزوی ثروتمندشدن است. با فهمیدن این نکته می‌توانید بهترین راه‌ها را برای رسیدن به اهداف‌تان انتخاب کنید. اگر شما باور دارید که در صورت‌ داشتن یک مقدار درآمد مشخص می‌توان ثروتمند شد باید در جست‌وجوی شغلی با آن میزان درآمد باشید و بدانید که چه شرایطی لازمه‌ی اشتغال به آن شغل است. همچنین می‌توانید با کمک انجام کار‌های جانبی و سرمایه‌گذاری‌ها نیز، پول اضافی و بیشتری به‌دست آورید. درصورتی‌که شما معتقد هستید که ثروتمندی یعنی کسب مقدار معینی ارزش خالص، باید برای رسیدن به هدف‌تان در یک بازه‌ی زمانی محدود و مشخص، میزان پول پس‌اندازی هر ماه و مقدار سودی را که باید از سرمایه‌گذاری‌ها کسب کنید، محاسبه کنید.

اگر رویای یک زندگی مجلل و اشرافی را دارید، باید برای خودتان مشخص کنید که کدام‌یک از جنبه‌های آن زندگی برای شما مهم است. باید بدانید که شما دقیقا چه چیزی از ثروتمندی می‌خواهید (داشتن یک خانه‌ی بزرگ یا یک کشتی، پوشیدن لباس‌های مارک‌دار مد روز و یا داشتن سفر‌های دور دنیا) و بعد باید به‌دنبال راهکاری برای تأمین بودجه‌ی لازم باشید. نهایتا اگر رویای شما از ثروتمندشدن داشتن یک زندگی آرام بدون هیچ دغدغه‌ی مالی است، باید بدانید که زندگی ایدئال‌تان چه شکلی است. اگر شما آرزوی داشتن شغلی را دارید که درآمد کمی دارد، درصورتی می‌توانید به آن بپردازید که سطح مخارج و انتظارات‌تان را از زندگی به پایین‌ترین حد ممکن برسانید. شاید معنای حقیقی ثروتمندبودن این است که پول کمتری را خرج کنید.


تگ ها : ثروتمند کیست و ثروتمند بودن بر اساس چه معیارهایی تعیین می‌شود؟ ثروتمند کیست و ثروتمند بودن بر اساس چه معیارهایی تعیین می‌شود ثروتمند کیست و ثروتمند بودن بر اساس چه معیارهایی تعیین می شود شاخص جینی مهاجرت نظریه مقداری پول پولدار واقعی چه کسانی هستند و چه معیارهایی دارند؟ پولدارترین زن ایرانی کیست؟ +عکس درمان واریس ثروت چیست و ثروتمند کیست؟ تعریف فوق العاده زیبای رابرت راستی‌آزمایی مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری ایران هدف گذاری سازمانی چپ واقعی كيست؟ دیوان عدالت اداری چرا دانمارکی ها شاد هستند چطور صبح زود از خواب بیدار شویم؟ ثروتمند ترین کشور های دنیا انّ اکرمکم عند اللّه اتقیکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شمای کلی پنجاه غول اقتصادی ایران بیانگر چیست؟ آدام اسمیت، بنیان‌گذار علم اقتصاد و مکتب اقتصادی کلاسیک کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها ثروت چیست؟ ثروتمند کیست؟ منظور از شرکت های دانش بنیان چیست؟ قانون اساسی حقوق "روحانی" و" لاریجانی" ها چقدر است؟/ بالاترین حقوق از آن کیست؟ بالاخره من هم ثروتمند شدم آسانسور ثروت چپ واقعی کیست؟ "احد عظیم زاده" مولتی میلیارد ایرانی از زندگی اش می گوید ارزش چیست؟انسان ارزشی کیست؟ دانلود کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید جام جم سیما رزق و روزی چیست و چرا پورتال سامانه قانون اساسی/اصول 177 گانه‌ي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران معیارهای انتخاب همسر از نگاه پیامبر اکرم(ص) سعادتمندی انسان از منظر افلاطون (بررسی دو رسالة آلکیبیادس و فیلبُس) [PDF]دانلود کتاب تفسیر سوره واقعه پرسش و پاسخ الف حسابرسی چیست و حسابرس کیست؟ بررسی رابطه بین ساختار مالکیت و عملکرد شرکت در بورس اوراق بهادار 3 دعای ثروت مخصوص بارزترین معیار کفویت چیست؟ / قرآن مهمترین هدف ازدواج را چه می‌داند؟ درمان کم‌کاری تیرویید معیارهای اصلی برای انتخاب همسر چیست؟ معیار تعیین دستمزد ۹۷ کارگران چیست؟ درمان گل مژه 200 سوال و جواب اداری و مالی » اندیشکده اقتصاد فاطمه مقیمی ،پولدارترین زن ایران چه خودرویی سوار می شود؟! چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ اقتصادی › خصوصی سازی پایگاه مطالعات حدیثی شاخص بورس چیست؟ کلمات قصار عصر بازار مرکز پژوهشها پورتال خبری اعتماد آنلاین جک ما(Jack Ma) چگونه میلیاردر شد؟ سود هر سهم و سود تقسیمی هر سهم / EPS & DPS تعاریف و مفاهیم چه کسانی در ایران فقیر محسوب می‌شوند؟ معیار رادیکال بودن چیست؟ فصلنامه شماره 65 تابستان 1392 نظریه اقتصادی آدام اسمیت پاسخ خاص آیت الله مکارم به سوالات عجیب یک خانم معیارها ی انتخاب همسر از منظر اهل بیت(ع) نحوه تهيه طرح ها (آماده سازي،تفصيلي و جامع) اشتیاق، نقطه شروع همه موفقیت ها ثروتمندترین زن و هشتمین میلیاردر ایران

نظرات




نماد