سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

چگونه یک ایده کسب و کار خلاقانه و جدید خلق کنیم.

1 کار را بیهوده برای خود غیر ممکن نکنید.
بسیاری از مردم وقتی به کارآفرینی می‌اندیشند، رویای باز کردن کارخانه‌هایی با ارزش میلیاردی دارند. با وجود این که داشتن اینگونه رویاها عالی‌ است و باید برای حفظ آنها کوشید، باید دانست کارخانه‌هایی از این قبیل به مرحله پختگی کامل دست یافته و از آغاز اینگونه نبوده‌اند. سرمایه گزاران آنها ابتدا با مفاهیم ابتدایی آشنا و به قول خودمانی خاک گود را خورده‌اند تا به این مرحله رسیده‌اند. به همین دلیل به جای شروع با یک کارخانه میلیاردی، ما تشکیل یک کارخانه به درآمد ماهانه ۳ میلیون تومان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با بوجود آوردن یک کارخانه در این حجم شما چگونگی تولید محصول مورد نظر خود، بازاریابی و فروش، توزیع محصول و پیدا کردن مشتری را یاد خواهید گرفت. با یادگیری چگونگی کسب و کار از این روش شما باعث بوجود آمدن تاثیرات بسیار مثبت روانی نیز در خود خواهید بود. تلاش برای بوجود آوردن یک سرمایه‌گزاری و کسب و کار میلیاردی آنقدر دست نیافتنی به نظر میرسد که غالب مردم قبل از شروع تسلیم شده و آنرا به فراموشی می‌سپارند. اما در طرف دیگر بوجود آوردن کاسبی با درآمد ماهانه ۲ تا ۳ میلیون تومان در ماه نه تنها واقع‌گرایانه و قابل وصول است بلکه ترس و فشار روانی ناشی از شکست را نیز از معادله خارج می‌کند. پس از موفقیت در این حجم کوچک اعتماد به نفس و خودباوری در شما شروع به رشد می‌کند و شما می‌توانید به ارتقا هدف خود و دوبرابر کردن درآمد فعلی اقدام کنید. در این مرحله مغز شما به صورت ناخودآگاه به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها، فعالیت و فروش بیشتر برای رسیدن به هدف جدید خواهد بود و به طور کلی نحوه تفکر و عمل کردن شما به شکل یک کارآفرین موفق تغییر خواهد کرد.

 

چگونه یک ایده کسب و کار خلاقانه و جدید خلق کنیم.

2 خلق یک ایده کسب و کار جدید
در ابتدا باید به اهمیت والای علاقه شما به کاسبی که در شرف آغاز آن هستید پرداخت. اگر شما یک تازه کار و نوپا هستید، باید منتظر اشتباهات پی در پی، اضافه‌کاری و شب‌کاری‌های متعدد و یادگیری حجم خارق‌العاده‌ای از اطلاعات باشید. در نتیجه اگر شما واقعا علاقه‌مند به آن موضوع نباشید انرژی و انگیزه پیروزی در شما یافت نخواهد شد. به عنوان مثال اگر شما علاقه‌مند به مد و زیبایی هستید بوتیک‌های لباس یا کیف و کفش و جواهرات، مجلات مربوط به حیطه لباس و مد، طراحی لباس، آزانس‌های مدلینگ و یا خیاطی ایده‌های مناسبی برای یک کسب و کار موفق برای شما خواهد بود. مشاهده میکنید وسعت کارهای موجود در یک صنعت بسیار زیاد است پس هر ایده‌ای که انتخاب می‌کنید، از علاقه به آن اطمینان حاصل کنید.

 

چگونه یک ایده کسب و کار خلاقانه و جدید خلق کنیم.

 

3 ایجاد محصول
قبل از پرداختن به محصول اشاره به دو نکته حیاتی برای رقابت با رقبای شما ضروری است.
۱٫ قیمت کمتر محصول شما نسبت به رقبا
۲٫ ارائه یک محصول متفاوت نسبت به رقبا
اگر محصول شما توان رقابت در قیمت یا تفاوت با محصولات نظیر خود را ندارد کار شما برای فروش آن بسیار سخت خواهد بود، خصوصا برای کارخانه‌های نوپا که شناخته شده نیستند و فقدان اعتماد از طرف مشتری نسبت به آنها و محصولشان محسوس خواهد بود. شما از این مانع باید به عنوان یک انگیزه برای نوآوری و خلق ایده‌ها و محصولاتی که نظم بازار را به نفع شما مختل کند استفاده کنید. خلق یک محصول جدید به معنی ساخت و تولید محصولی که دارای مزایا و فایده‌هایی برای مشتریان است تلقی می‌شود. حال این می‌تواند خلق یک محصول کاملا متفاوت و جدید باشد یا بهبود یکی از محصولات موجود در بازار و افزایش کارایی آن و مشتری از قیمت پایین‌تر یا کارآیی یهتر آن یا هردو بهره‌مند خواهد شد. گرایش ذاتی شما، شما را به سمت سوال کردن از مشتریان در راستای یافتن نیاز آنها سوق خواهد داد. این کار اگرچه ممکن است مفید باشد اما تجار و سرمایه‌گزاران موفق می‌دانند مردم همیشه از نیازهای خود مطلع نیستند. شما باید به آنها نشان دهید به چه چیزی نیاز دارند. این ممکن است باعث نگرانی شما شود. اگرچه ممکن است تصور کنید شما خلاقیت و مهارت‌های مهندسی یا مربوط به کامپیوتر، برای خلق یک محصول جدید و ارائه آن به مشتری را ندارید این مقاله به شکوفا شدن خلاقیت شما و استفاده از آن در این راه کمک می‌کند. بسیاری خلاقیت را با هنر اشتباه می‌گیرند.هنرمندان همگی خلاق هستند اما تمام افراد خلاق هنرمند نیستند.خلاقیت می‌تواند به راحتی آب خوردن و با وصل کردن چند مفهوم ساده به هم برای آسانتر کردن آنها نمایان شود.به عنوان مثال در زمان‌های نه چندان دور مردم برای خرید غذا ومایحتاج خود مجبور بودند اول به نانوایی، بعد قصابی و سپس میوه‌فروشی بروند. اما شخصی با خلق ایده مبتکرانه و خلاقانه سوپرمارکت و جمع‌آوری تمامی این مغازه‌ها زیر یک سقف انقلابی در این زمینه بوجود آورد. همانطور که مشاهده می‌کنید خلق ایده‌های نوین اینچنینی نیازمند هیچگونه مهارت خاصی نبوده و می‌تواند توسط شما نیز صورت پذیرد. حتی اگر شما دارای ایده‌ای هستید و دارای مهارت‌های فنی لازم در رابطه با آن نیستید مشکلی نیست. بسیاری از کارآفرینان ایده‌ها، ابتکارات و اختراعات خارج از توانایی‌های خود داشته‌اند. در حقیقت، بدون شک شما در بسیاری از ابعاد کسب و کار خود با مراحلی که هیچ آشنایی و مهارتی برای مواجهه با آن ندارید، روبه‌رو خواهید شد. کارآفرینی به معنی حل مشکلات و رهبری است. کا‌رآفرینان از افراد باهوش‌تر برای خلق محصولات مورد نیاز خود و حل مشکلات سر راه آنها استفاده می‌کنند. برای اثبات این موضوع، شما با یک جستجوی کوتاه و ساده  در اینترنت خواهید یافت بسیاری از کارآفرینان موفق و مشهور از دانشگاه یا مدرسه به خاطر ضعف درسی اخراج یا ترک تحصیل کرده‌اند اما کارمندان آنها افرادی با مدارج بالای علمی و تحصیلی هستند. به عنوان مثال همین وبسایت phow را در نظر بگیرید. مهارت ما در نوشتن و خلق موضوعات جدید است اما برای ساخت آن مجبور به استفاده از افراد متخصص در طراحی وب و وردپرس شدیم و از صفحات اجتماعی دیگر برای ترویج و ترقی آن استفاده می‌کنیم. مهارت ما در زمینه نوشتن مطالب جدید و جمع‌آوری افراد مناسب برای به دنیا آوردن این وبسایت بوده است.


تگ ها : چگونه یک ایده کسب و کار خلاقانه و جدید خلق کنیم چگونه ایده های جدید خلق کنیم؟ چطور یک ایده جدید برای کسب و کارمان خلق کنیم؟ سایت ایده و خلاقیت: ایده های خلاقانه در کسب و کار، کارآفرینی ایده برای کسب و کار جدید 10 ایده کسب و کار برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی چگونه یک ایده تجاری داشته باشیم؟(۲) چگونه ایده های نو خلق کنیم؟ ۱۵ تکنیک عالی برای ایده پردازی هفت روش برای خلق ایده های زیبا [اینفوگرافیک ] ۴ راه برای خلق ایده کسب و کار چگونه عمدا ایده خلق کنیم! راهنمای سیستماتیک تولید و انتخاب چگونه ایده پردازی کنیم ؟ (هفت روش خلق ایده) چهار راه برای خلق ایده کسب و کار [PDF]ﺟﺰوه ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ 101 ایده برای کسب و کارهای کوچک راهنمای جامع طراحی مدل کسب و کار خلاقانه بیل گیتس ایده های خود را از کجا می آورد؟ ایده کسب و کار را از کجا بیاورم؟ ( قسمت اول چگونه یک ایده ناب خلق کنیم هدف من از خلاقیت چیست و چگونه برای آن ایده پردازی کنم؟ چگونه ایده‌های تبلیغاتی خلاق ایجاد کنیم چگونه ایده‌های نو و تازه پیدا کنیم؟ [PDF]متناسب سازی ایده های جدید برای شروع کسب وکار.docx ایده های جدید کسب و کار میکرو 10 راه خلاقانه و تضمینی برای کسب درآمد در خانه ۳۴ ایده پولساز کسب و کار اینترنتی ایرنا [PPT]جهانی شدن و کارآفرينی از خلق تا اجرای ایده و تولید محصول / مجله / h7wa8 خلاقیت و نوآوری در کسب و کار روش ها و تکنیک های جدید ایده های خلاقانه را امتحان کنید ایده های ساده و خلاقانه برای محیط کار کسب‌ وکار اینترنتی ،ایده‌ پردازی ایده های پولساز کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم ۲۰ تکنیک برای طراحی و اجرای تبلیغات خلاق کسب و کار پروژه های کوچک ایده زنگ خلاقیت: چگونه محصولات متفاوت خلق کنیم؟ مزایای خلاق بودن : افراد خلاق از چه مزایای بهرمند هستند ؟ چگونه ایده های تبلیغاتی خلاق ایجاد کنیم ایده های خلاقانه ی پولساز را در این مقاله به طور کامل بخوانید و ایده تبلیغاتی از کجا بیاوریم؟ 5 گام برای اینکه بتوانیم ایده پردازی کنیم ایده کسب و کار با سرمایه کم : راه اندازی کسب و کار کوچک با . مروری بر کتاب "چگونه به ایده ها دست یابیم؟" برای کارآفرینان با سرمایه اندک: 7 کسب و کار کوچک خانگی چگونه انجامش دادم؛ یکی از موسسان توئیتر در خلق فرصت ها Tcuir.xyz 30 چگونه ایده خلق کنیم کارآفرینی؛ از خلق یک ایده تا ارزش‌آفرینی در اقتصاد چطور خلاقیت درونی خود را بروز دهیم؟ NET 30 تکنیکهای ایده پردازی ایده ۱۰ ایده ی جالب که صاحبانش رامیلیونرکرد 13 کتاب استارتاپی که هر کارآفرینی باید بخواند (قسمت 1) خلق ایده ها چگونه ایده خلاقانه داشته باشیم نمونه های موفق: از ایده تا عمل به روش پونیشا نقشه راه کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک 10 مکان برای پیدا کردن ایده‌های استارتاپی نکات مفید برای عبور از مرحله ایده پردازی و راه اندازی یک چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم؟ راز موفقیت خلاق‌‌ ترین ذهن‌ ها همسا داستان سرایی یکی از الزامات در بوم کسب و کار کسب و کار اینترنتی به سبک سوئدی ها چه گونه است؟ پرورش خلاقیت چگونه برای یک کسب و کار اینترنتی ایده‌های مناسب پیدا کارآفرینان چگونه فرصت‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند؟ دستگاهی برای خلق ایده های ناب کسب و کار جستجوهای مربوط به چگونه یک ایده کسب و کار خلاقانه و جدید خلق کنیم

نظرات




نماد