سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

چگونه ایده های تجاری نو و خلاقی داشته باشیم

1 هر کسی در شروع کار احساس شما را دارد. زمانی که می خواهید کار خود را به عنوان یک کارآفرین شروع کنید یک چیز را در ذهن داشته باشید. سعی نکنید با یک دست چند هندوانه بردارید. معمولا مردم وقتی به کارآفرین شدن فکر می کنند تاسیس شرکتی چند میلیاردی در ذهنشان تداعی می شود. خیلی هم خوب است و ما هم می خواهیم که این رویا را در ذهن خود نگه دارید. با این حال، شرکت هایی از این دست در مرحله ی بلوغ زندگی تجاری ایجاد می شوند. آنها از همین نقطه شروع نکرده اند. موسسان این شرکت ها یاد گرفته اند که قبل از دویدن بخزند. این همان توصیه ی ما به شماست. به جای تاسیس شرکتی چند میلیاردی، شرکتی تاسیسی کنید که ماهی ۱ میلیون تومان سوداوری دارد. با ایجاد کسب و کاری که ماهی یک میلیون سودآوری دارد، نحوه ی تولید محصول، فروش و بازاریابی، توزیع و رساندن آن به مشتری را فرامی گیرید. در واقع شما ایجاد یک کسب و کار را فرامی گیرید. این امر تاثیر روانی شگرفی بر شما دارد. تلاش برای راه اندازی یک کسب و کار میلیاردی به قدری دست نیافتنی است که اغلب مردم قبل از شروع به کار از آن دست می کشند. با این حال تاسیس شرکتی با یک میلیون سود ماهانه واقع گرایانه و عملی است. این امر فشار و ترس از شکست را از معادله کنار می گذارد. زمانی که به سود یک میلیونی برسید اعتماد به نفستان رشد می کند و به هدف پنج میلیون فکر می کنید. در این مرحله مغزتان شروع به کار میکند و به راه های کاهش هزینه و عملکرد بهتر و افزایش فروش برای رسیدن به فروش ۵ میلیونی فکر می کند. در اینجا مانند یک کارآفرین فکر می کنید و به انجام می رسانید.

 

۲ ابداع یک ایده ی تجاری جدید در ابتدای امر ذکر این نکته ضروری است که تنها به راه اندازی کسب و کاری فکر کنید که به آن علاقه دارید. اگر در حوزه ای تجاری تازه وارد باشید احتمال بروز خطا زیاد می شود، شبهای زیادی باید بیدار بمانید و چیزهای زیادی باید در این راه فرابگیرید. در این صورت اگر به آن علاقه مند هم نباشید دیگر انگیزه و انرژی لازم برای موفقیت در کار را نخواهید داشت. برای مثال اگر به مد و لباس علاقه دارید می توانید در این زمینه ها شروع به کار کنید: لباس و کیف و کفش مجله ی آنلاین مد طراحی مد برگزاری نمایشگاه های مد آژانس مد مشاور مد فروشگاه مد و فشن

 

۳ همانطور که می بینید طیف فعالیت ها در یک صنعت خاص وسیع است و این فقط یک مثال بود اما هر کاری که می خواهید شروع کنید باید نسبت به آن مشتاق باشید. بنابریان قبل از شروع هر کاری باید بدانید که دو راه برای رقابت وجود دارد: فروش محصول به قیمتی پایین تر از رقبا و ارائه ی محصولی متفاوت از رقبا به مشتریان. به این روش می توانید محصول خود را به قیمتی بالاتر از رقبا بفروشید. مثالی خوب از این مورد شرکت اپل در صنعت تکنولوژی است. اگر محصولی ارائه کنید که به لحاظ قیمت رقابتی نباشد یا چیزی متفاوت از سایرین نباشد در این صورت در فروش محصول مشکل پیدا خواهید کرد. این امر به خصوص در مورد شرکت های جدیدی صدق می کند که مشتریان بلافاصله به آنها اعتماد نمی کنند. اجازه ندهید این مشکل شما را ناامید کند، در عوض از آن به عنوان انگیزه ای برای ابداع راه های جدید استفاده کنید.

 

۴ تولید محصول جدید به سادگی روند تولید محصولی است که به مشتری نفع می رساند. این محصول می تواند چیزی جدید یا بهبود و رفع نواقص محصولات قبلی باشد. مشتری یا از قیمت پایین تر یا از عملکرد بهتر سود می برد. در این راستا می توانید از مشتری بپرسید چه می خواهد و سپس این خدمت را برای وی تامین کنید. در حاالی که این راه مزایایی دارد، اما شرکت ها و تجار بزرگ می دانند که مشتری ها همیشه نمی دانند دقیقا چه چیزی می خواهند. باید به آنها نشان بدهید که به چه چیزی نیاز دارند. در این مرحله ممکن است بترسید و فکر کنید به اندازه ی کافی خلاق نیستید. ممکن است نگران این مسئله باشید که توانایی برنامه نویسی کامپیوتری یا مهندسی برای تولید یک محصول جدید را ندارید. این تفکر درست نیست، شما خلاقید و این چگونه به شما در شکوفایی خلاقیتتان کمک می کند.

 

۵ ابتدا، اغلب مردم خلاقیت را با هنر اشتباه می گیرند. همه ی هنرمندان خلاق هستند اما همه ی افراد خلاق هنرمند نیستد. برای مثال اغلب مردم برای نان به نانوایی، برای گوشت به قصابی و برای خواروبار به خشکبار فروشی می روند. سپس روزی کسی به ایده ی جمع کردن همه ی اینها در زیر یک سقف رسید و هایپرمارکت ها ایجاد شدند. این ایده ی جدیدی بود اما به مهارت تکنیکی خاصی نیاز نداشت. شما نیز می توانید چنین ایده های خلاقی داشته باشید.

 

۶ ممکن است به ایده ی تولید محصولی برسید که به مهارتی نیاز دارد که شما فاقد آن هستید. این مسئله مشکل بزرگی نیست و بسیاری از کارآفرینان به ایده هایی فراتر از توانایی های بالفعل خود می رسند. در واقع بدون شک، بالاخره به جنبه هایی از کسب و کار خود خواهید رسید که در آنها مهارت کافی ندارید. کارآفرین بودن به معنی حل مسئله و رهبری در طی مسیر است. کارآفرینان از افراد باهوش برای حل مشکلات و تولید چیزهایی که نیاز دارند کمک می گیرند. برای اثبات این مسئله کافی است کمی تحقیق کنید و متوجه می شوید که بسیاری از کارآفرینان از مدرسه یا دانشگاه اخراج شده اند. با این حال کارمندان آنها دارای تحصیلات عالیه در MBA و دیگر رشته های مهم هستند. بنابراین در طی این مسیر، شروع از پله های ابتدایی و قابل دسترسی و داشتن ایده های جدید و کمک گرفتن از افراد کاردان از نکات کلیدی هستند.


تگ ها : چگونه ایده های تجاری نو و خلاقی داشته باشیم چطور پرو ۱۵ تکنیک عالی برای ایده پردازی چگونه یک ایده تجاری داشته باشیم؟(۱) چگونه یک ایده تجاری داشته باشیم؟(۲) چگونه ایده های نو خلق کنیم؟ چگونه یک کسب و کار شخصی داشته باشیم سایت ایده و خلاقیت: ایده های خلاقانه در کسب و کار، کارآفرینی چگونه ایده‌های جدید پیدا کنیم؟ نـوآوری : چگونه تفکر تجاری با چاشنی خلاقیت داشته باشیم؟ چگونه در تبليغ محيطي خلاق باشيم؟ 12 روش برای ایجاد خلاقیت و ایده های بزرگ در ذهن چگونگی ایجاد خلاقیت و نوآوری را درکسب و کار آموزش یک تکنیک ایده یابی ( تفکر معکوس ) [PDF]ﺟﺰوه ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ [PDF]داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺧﻼق و ﻧﻮآور ﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧ ﭼﮕﻮﻧﻪ هفت روش برای خلق ایده های زیبا [اینفوگرافیک ] چطور خلاقیت درونی خود را بروز دهیم؟ چگونه ایده‌های تبلیغاتی خلاق ایجاد کنیم تفکر خلاق چگونه موانع ایده پردازی و خلاقیت را به زانو درآوریم؟ چطور متفاوت بیندیشیم و ایده پردازی خلاقانه داشته باشیم؟ آموزش خلاقیت چگونه ایده های ناب ئو کارهای خلاقانه خود را تجاری نماییم؟ ایده‌های دکتر علی اصغر جهانگیری برای خوداشتغالی Cesar Harada: سزار هارادا: یک ایده نو برای پاک کردن نفت معنا و مفهوم خلاقیت چیست؟ DNA افراد خلاق چه شکلی است؟! هفت روش برای آنکه خلاقیت خود را ارتقا ببخشیم خلاقیت در مدیریت ایده شگرف؛ شما به یک استراتژی نوآوری نیاز دارید چگونه خلاقیت خود را مدیریت کنیم؟ جذب مشتری و ایده ی جدیدی که در این پست بیان می شود فروش 5 تکنیکهای خلاقیت در کارآفرینی خلق یک رسانه جدید در عرصه بازاریابی و تبلیغات ایران خلاقیت چیست؟افراد خلاق چگونه هستند؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم روش های تدریس خلاق خلاقیت به معنای خلق و آفرینش اندیشه ها، چگونه خلاق باشیم؟ ایده های خود را چگونه برای پولدار شدن پرورش دهیم؟ هفت ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، مناسب برای خلاقیت تجارت تجاری سازی خلاقیت در قرن 21 به کمک فناوری اطلاعات ارائه طرح های خلاق و ایده های نو در آموزش شیمی [PPT]تکنيکهاي خلاقيت ایده چیست؟ چگونه جامعه ای خلاق داشته باشیم چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم؟ اندیشه پرواز خلاقیت و نوآوری در کسب و کار GO 30 ایده های جدید برای فروش بیشتر چگونه با پیامک فروش بیشتری داشته باشیم Tcuir.xyz 30 چگونه ایده خلق کنیم چگونه یک طراح لباس موفق باشید چگونه قدرت خلاقیت را در خود تقویت کنیم؟ NET 30 تکنیکهای ایده پردازی طراحی سایت خلاقانه 4 قدم برای تبدیل نهال نحیف ایده به درخت تنومند کسب و کار چگونه ایده هایی را که به ذهنمان می رسد عملی کنیم؟ چگونه کسب و کار موفق داشته باشیم؟ ایده و خلاقیت چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را شروع کنیم؟ ۴ راه که یک کار پردرآمد با سرمایه کم داشته باشیم صفحه کارگروهی خلاقیت ترجمه تخصصی و ویرایش نیتیو مقاله جستجوهای مربوط به چگونه ایده های تجاری نو و خلاقی داشته باشیم

نظرات




نماد