سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

۱برای بررسی قرارداد از یک وکیل کمک بگیرید. اگر قرارداد از ارزش قابل توجهی برخوردار است، به عنوان مثال برای خرید و یا فروش یک خانه، یک وکیل باید آن را از نظر لحاظ شدن تمام مواد و جنبه ها بررسی کند. اگر دچار شک هستید بهتر است در مرحله ی نوشتن قرارداد از وکیل کمک بگیرید.

 

۲قانونی بودن موضوع قرارداد را بررسی کنید. قراردادها به دلایل مختلف عقد می شوند اما به هر حال برای اعتبار داشتن باید هدفی قانونی داشته باشند. قراردادهایی که به جهت انجام فعالیتی غیرقانونی عقد می شوند معتبر نبوده و در دادگاه تایید نخواهد شد. نمونه هایی از قراردادهای غیر قانونی فروش مواد مخدر و یا توافق برای ارتکاب یک جرم غیر قانونی است.

 

۳صحت اطلاعات قرارداد را بررسی کنید. اگر در قرارداد اطلاعات نادرستی وجود داشته باشد، آن قرارداد اعتبار ندارد (احتمالا فرد هدفی از گول زدن شما دارد). تمام اطلاعات، بندها، اعداد، متراژ، درصد سود، حقوق، خسارت و سایر موارد را از نظر تطبیق با موارد گفته شده و توافق شده بررسی کنید.

 

۴متن قرارداد را از نظر بیان بررسی کنید. متن و بندها باید روشن، صریح و مستقیم باشد.

 

۵امضا قرارداد را بررسی کنید. یک قرارداد کتبی معتبر باید حاوی نام کامل طرف ها و امضا آنها باشد. در عین حال باید در زیر امضا تاریخ هم داشته باشد.

 

۶محضری شدن قرارداد را پیگیری کنید. اکثر قراردادها بدون ثبت در محضر اعتبار ندارند. علاوه بر این، برای تایید آن به شهود و یا اسناد رسمی نیز نیاز است. هرگز قراردادی را که گفته می شود بین خود طرفین و بدون حضور در محضر نوشته می شود را قبول نکنید.

 

۷ظرفیت حقوقی و سلامت عقلی طرف مقابل را بررسی کنید. فرد طرف قرارداد باید در سن قانونی و دارای سلامت عقلی باشد. افراد زیر سن قانونی و افراد دچار بیماری های روانی صلاحیت ورود به یک قرارداد را ندارند. چنین قراردادی باطل است.

 

۸در صورت اجبار یا تحت فشار بودن یک طرف برای امضا آن قرارداد باطل است. تا جایی که ممکن است شرایط طرف دیگر قرارداد را بررسی کنید و از رضایت کامل وی اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است بعدا با خلف وعده ی طرف دیگر و اصرار وی برای پرداخت قیمت بالاتر یا تغییر در شرایط قرارداد یا حتی شکایت وی به مراجع قانونی برای ابطال سند مواجه شوید.

 

۹قدرت چانه زنی طرفین را در قرارداد بررسی کنید. اختلاف فاحش در قدرت چانه زنی بین طرفین موجب نامعقول به نظر رسیدن قرارداد می شود. در صورتی که به موجب بندها یک طرف قدرت بیشتری دارد، سود بیشتری می گیرد یا میزان خسارت شما در صورت بروز ضرر بیشتر است مفاد قرارداد باید مورد تجدید نظر واقع شوند.

 

۱۰زنده بودن طرف خود را بررسی کنید. در صورت فوت طرف های قرارداد، آن قرارداد باطل است. در صورتی که طرف قرارداد را نمی شناسید و قرار نیست او را ببینید حتما در مورد زنده بودن وی تحقیق کنید.

 

۱۱غیر ممکن یا غیر عملی بودن بندهای قرارداد را بررسی کنید. در صورت تغییر شرایط بعد از قرارداد احتمالا آن قرارداد ملغی می شود. برای مثال ممکن است قرارداد رنگ شدن خانه را بسته اید، اما بعد از ان خانه می سوزد. در این صورت انجام این قرارداد غیر ممکن است. غیر عملی بودن به شرایطی گفته می شود که در آن تغییر موقعیت به نحوی است که هزینه ها بسیار گزاف تر و نامعقول می شوند. برای مثال شما قرارداد عکس برداری از عروسی خود را بسته اید. اما در این بین تصمیم میگیرید که عروسی را در کشوری دیگر برگزار کنید. در این صورت انجام قرارداد غیر عملی می شود. از سوی دیگر اگر نام شهر محل برگزاری را در قرارداد ذکر کرده باشید، شما قرارداد را نقض کرده اید و ممکن است دچار مراحل قانونی پرداخت خسارت شوید.

 

۱۲نقض قرارداد را بررسی کنید. اگر یکی از طرفین قرارداد از انجام بندهای آن سرباز زد، انجام تعهدات طرف دیگر نیز ملغی می شود. نقض قرارداد به موارد جزئی گفته نمی شود. برای نقض کامل قرارداد باید یکی از شروط اصلی نقض شود.


تگ ها : چگونه اعتبار یک قرارداد را تایید کنیم تنظیم حقوقی و تخصصی قرارداد ها همه چیز درباره سندی عادی به نام قولنامه چگونه قراردادهای خود را تنظیم کنیم؟ برای تنظیم یک قرارداد قانونی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برگه سفید امضاء و بررسی اعتبار قانونی آن – وکیل پایه یک قرارداد کار و روش‌های دور زدن آن آیا مبایعه نامه بنگاهی معتبر است؟ سوالات متداول پرسش و پاسخ‌های متداول در مشارکت در ساخت قرارداد مشارکت را چگونه تنظیم کنیم؟ پرسش‌های متداول راهنمای سرویس پیامکی طرح صنعتی آیا سند دستی در قانون اعتبار دارد تنظیم حقوقی و تخصصی قراردادها/ چگونه قرارداد بنویسیم؟ terms قرارداد مشترکین بخش چهارم Deutsche Botschaft Teheran فسخ و ابطال مبایعه نامه شرايط لازم جهت عضويت سوالات متداول در ثبت اختراع خارجی(FAQ) همراه اول آنچه باید در مورد موسسات اخذ پذیرش و اعزام دانشجو بدانیم هر آنچه که بايد در مورد مبايعه نامه بدانيد؟ نماد اعتماد الكترونیكی روش دریافت اعتبار معاملاتی در بورس اوراق بهادار از کارگزاری [PDF]راﻫﻨﻤﺎي ﻧﺤﻮه ﮔﺸﺎﻳﺶ اﻋﺘﺒﺎرات اﺳﻨﺎدي ﺧﺎرﺟﻲ اعتبار اسنادی LC چیست؟ از تایید وزیروقت اطلاعات تا رد امان‌نامه دادستانی اقامت کاری در آلمان اتمام یا فسخ قرارداد و تخلیه همه چیز در مورد پرفکت مانی کارگاهی چگونه از اعتبار گواهینامه های ایزو اطمینان حاصل کنیم؟ – مجله جام جم سرا اعتبارنامه TAP30 چگونه می توان از خدمات ترجمه شفاهی و کتبی رایگان در راهنمای گام به گام معامله خودرو 1 چه جوری اکانت توییتر خود را تایید کنیم و تیک آبی رنگ [PDF]فسخ قرارداد پیمانکاری از ناحیه کارفرما [DOC]خرید خارجی از شروع تا خاتمه فسخ قرارداد مجموعه پرسش و پاسخ هاي مربوط به قانون كار جمهوري اسلامي مقررات و قوانین کد رهگیری در معاملات مسکن و ایرادهای حقوقی تاییدیه ZAB (ارزشیابی مدرک تحصیلی در آلمان) — نوشته های من! سؤالات متداول فارکس شرايط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج [DOC]قواعد انعقاد قرارداد در دستگاههای دولتی مساله قراردادهای بین المللی موضوع اصل 77 و 139 قانون اساسی قانون گذرنامه [PDF]تا کی می توانم حقوق پرداخت نشده ام را تقاضا کنم؟ اسنپ بخشنامه 14 جدید درآمد قیمت سرویس‌ها و تجهیزات [PPT] [PDF]راهکار بخش عمومی (دولت) همکاران سیستم [PDF]جعبه ابزار اشتغال برای افرادی که در اسلوونی چگونه یک ویراستار نیتیو و قابل اطمینان برای Pamela Meyer: پاملا مِیر: چگونه یک دروغگو را تشخیص بدهیم چگونه به بهترین نحو با دیگر شرکت‌ها قرارداد ببندیم تنظیم قرارداد آنچه باید درمورد حق بیمه پیمانها بدانید قوانین نقل و انتقالات بازیکنان (بخش سوم) جستجوهای مربوط به چگونه اعتبار یک قرارداد را تایید کنیم

نظرات




نماد