سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

۱از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید. این ابزار می تواند در قالب نرم افزار یا تیم بازاریابی به کمک شما بیاید. ابزار CRM به شما در جمع آوری این اطلاعات کمک می کند: پیگیری موفقیت بازاریابی، پیگیری روابط مشتری، پیگیری اطلاعات مشتری، پیگیری مشتریانی که به مواد تبلیغاتی پاسخ داده اند، پیگیری موفقیت فعالیت های بازاریابی شما.

 

۲از روش بهترین عمل بعدی (NBA) استفاده کنید. این رویکرد فعال می تواند نیازهای آینده ی مشتری را پیش بینی کند. با استفاده از این روش شما همیشه یک گام جلوتر هستید و وفاداری مشتری را به خود جلب می کنید. برای مثال، فرض کنید که قنادی دارید. فردی سفارش کیک عروسی دخترش را به شما می دهد. با پیش بینی اقدام بعدی و نیازهای بعدی وی می توانید فروش خود را افزایش دهید. برای مثال به وی پیشنهاد ست کارد و چنگالی را بدهید که با رنگ کیک همخوانی دارد. یا به او پیشنهاد ساخت دکوری برای قرار دادن کیک در آن را بدهید که با تم مجلس همخوانی دارد.

 

۳چشم انداز روشنی برای آینده ی کسب و کار خود داشته باشید. بهتر است پاسخ تمام سوالات مربوط به کسب و کار خود و آینده ی آن را بدانید. این امر به پیش بینی نیازهای مشتری نیز کمک خواهد کرد. پاسخ سوالاتی مانند موارد زیر را بیابید: از مشتریانم چه چیزی می خواهم؟ چه نوع مشتریانی را باید جذب کنم؟ چرا کسب و کار من به کار افراد می آید؟ چگونه باید دیدگاه های خود را به کارمندان، سهام داران و مشتریان انتقال دهم؟

 

۴پاسخگو باشید. در حالی که ضرب المثل قدیمی “مشتری همیشه حق دارد” کمی کلیشه ای شده است، اما به هر حال در دنیای کسب و کار حقیقت دارد. برای جلب وفاداری مشتری همواره مسئول اعمال شرکت خود باشید. پاسخگویی از ورود مشتری از در شروع می شود. به او خوش آمد بگویید تا مسئول بودن خود را در قبال وی نشان دهید. در گام بعدی مسئولیت هر اشتباهی را بپذیرید و آن را جبران کنید.

 

۵به طور فعال دهید. گوش دادن فعال به درک بهتر نیازها و شکایات افراد کمک می کند. با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و با زبان بدن به آنها نشان دهید که دقیقا به آنها گوش می دهید. حرف مشتری را قطع نکنید و وارد جریان فکری وی نشوید. حتی اگر پاسخی برای حرف وی دارید اجازه دهید کاملا منظور خود را بیان کند. پس از صحبت هایشان از آنان سوال بپرسید تا تمام ابعاد موضوع و ومشکل را بهتر متوجه شوید. به صحبت های درگوشی مشتریان با هم گوش دهید. برخی از مشتریان شکایت خود را به شما انتقال نمی دهند، اما در تعامل با یکدیگر در مورد نواقص کار شما حرف می زنند. سعی کنید این نواقص را برطرف کنید و در جهت نیازهای آنان حرکت کنید.

 

۶در درک مخاطب از فرآیند تحلیل مشتری بهره بگیرید. در این روش می توانید اطلاعات مهمی از جمله نوع مشتری و عادات آنها را گردآوری کنید. از ساختن فرضیات پیش از بررسی جلوگیری کنید زیرا باعث گمراهی فکر شما می شود. از کارکنان یا همکارانی که با مشتریان بیشتر سر و کار داشته اند سوال بپرسید. از وی در مورد نوع مشتری ها، جنسیت، سلیقه و حرف های انها تحقیق کنید. در عین خود نیز در فرآیند تحقیق وارد شوید. در گوشه ای از محل کار مشتریان را زیر نظر بگیرید و خواسته ی اغلب آنها را بررسی کنید.

 

۷از مشتریان بخواهید شما را نقد کنند. به آنها اجازه دهید نظر خود را در صفحات اجتماعی برای شما پست کنند. آنها را تشویق کنید که پیشنهادات و انتقادات خود را برای شما بفرستند و در ازای آن تخفیف بگیرند.

 

۸خود را به جای مشتری قرار دهید. هیچ چیز بهتر از قرار دادن خود در قالب مشتری جواب نمی دهد. سعی کنید خود را از منظر مشتری ببینید و علت خرید محصولات و منافع آنها برای مشتری را بررسی کنید. فرض کنید اگر شما مشتری بودید، دوست داشتید چه خدمات دیگری به شما ارائه شود. در عین حال می توانید از دوست خود نیز کمک بگیرید. برای مثال اگر عکاس هستید، او را به آتلیه ی خود دعوت کنید و تجربه ی یک روز عکاسی در آتلیه را در اختیار وی قرار دهید. سپس نظر وی را در مورد کاستی ها و نیازها جویا شوید.

 

۹کارکنان مشتری محور استخدام کنید. هر چقر هم که کالای شما مورد نیاز مردم باشد و به آنها سود برساند، اگر رفتار خوبی با مشتری نداشته باشید، همه چیز بر باد می رود. به هر حال ممکن است سایر رقبا هم خدمات مشابهی را ارائه کنند و مشتری در پی یک تجربه ی بهتر به آنها رجوع کند. بر رفتار کارکنان نظارت کنید و در صورت یافتن هر گونه بدرفتاری یا بی حوصلگی در ارتباط با مشتری، مورد را اصلاح یا جایگزین کنید.


تگ ها : چگونه مشتریان ماه آینده را پیش بینی کنیم چگونه نیازهای مشتری را پیش بینی کنیم شناسایی نیاز مشتریان ، راهی برای خلق بازارهای جدید شناخت نیاز مشتریان؛ اولین قدم مشتری مداری چگونه فروش محصول خود را پیش از تولید پیش بینی کنیم آشنایی با روش‌های پیش بینی فروش و عوامل موثر بر آن باداده کاوی مشتریان خود را پیش بینی کنیم چطور تبدیل مشتری بالقوه به مشتری را پیش بینی کنیم؟ ۹ روش آنالیز بازاریابی و فروش که هر مدیری باید بداند چگونه نیازمندی های مشتری را پیش بینی کنیم؟ (2) چگونه نیازمندی های مشتری را پیش بینی کنیم؟ (1) اهمیت پیش بینی و تحلیل فروش و تقاضا در کسب و کار شما چگونه مشتری را شگفت زده کنیم – بخش اول چگونه میزان تقاضا را به شکل صحیح پیش بینی کنم؟ راهکار های طلائی برای پیش بینی نیاز های مشتریان چگونه Airtel شناسایی مشکلات مشتری و به دست آورد 300٪ رشد ارتباط مناسب با مشتری چگونه است؟ پیش بینی طرح بازاریابی شما در سال جاری چگونه با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از مشتریان خود چرا تجارت الکترونیک ؟ و البته چگونه تجارت الکترونیک را باشگاه مشتریان مدیر آینده چگونه درک بهتری از مشتریان خود داشته باشیم (7 دقیقه) هوش مصنوعی در مرکز ارتباط با مشتریان چگونه کار می‌کند چرا گیمیفیکیشن بهترین راه برانگیختن مشارکت مشتری چگونه یک گزارش تحلیل بازار بنویسیم؟ 5 پیش بینی دیجیتال در سال 2018 چگونه به کمک 9 قانون اعتماد مشتری را جلب کنیم؟ راهنمای شناخت مشتریان به کمک پرسونا چگونه روش‌های بازاریابی را به روز کنیم؟ ۴ پیش بینی برای دنیای بازاریابی آنلاین در سال ۲۰۱۶ – elwin بازاریابی مشتری محور آینده‌ بانکداری‌ چگونه‌ خواهد‌ بود؟ ایجاد ارزش به کمک داده های بزرگ آشنایی با تجزیه و تحلیل مشتری چگونه تجربه‌های مشتریان را آنالیز کنیم؟ [PDF]اصل مقاله Larry Burns: لری برنز در مورد آینده ماشین ها صحبت میکند چگونه با پیامک مشتری جذب کنیم؟ چگونه اعتراض مشتری را درک کنیم؟ محتوا شناخت مشتری، گامی مهم در پروژه های طراحی محیط کار نرخ ریزش مشتری+یادگیری رایگان در کالج تپسل چرا و چگونه فروش B2B از هر زمان دیگری قابل پیش بینی تر چگونه مشتري را جذب و حفظ كنيم؛ اكسنچر پاسخ مي‌دهد پیش بینی تغییر و تحولات بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۷ سرمایه گذاری در بورس برای تازه واردان [PDF]ارائه چهارچوب برای پيش بينی سطح خسارت مشتریان بيمه مقالات CRM مشتری را چگونه جذب کنیم؟ حساب دمو تمرینی چیست و چگونه آن را افتتاح کنم؟ روش کار ما چگونه مشتری ملک پیدا کنید چگونه به شکایت‌های مشتریان رسیدگی کنیم؟ چگونه با نظرسنجی از مشتریان، نرخ تبدیل را بهبود دهیم – آموزش شغل فروشندگی ، چگونه یک فروشنده موفق باشیم، خدمات بازاريابی تبلیغات بایگانی چگونه فروش خود را با CRM مدیریت کنیم؟ مدرسه کارآفرینی اجتماعی پرتو طراحی کسب و کار: پیش مدیریت ارتباط با مشتری – برگه 2 – نرم‌افزار CRM تحلیل آماری بنگاه خودتنظیم؛ چگونه علی بابا از تفکر الگوریتمی برای چگونه یک طرح بازاریابی مختصر و مفید تدوین کنیم؟ مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ها اولین قدم مشتری مداری :شناخت نیاز مشتریان Episode: چگونه با مشتری برخورد کنیم؟ چگونه رضایت مشتری را جلب کنیم؟ بازار هدف خود را چگونه پیدا کنیم و به کسب و کار خود رونق جستجوهای مربوط به چگونه نیازهای مشتری را پیش بینی کنیم

نظرات




نماد