سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

۱صندوق اضطراری درست کنید. اگر تا به حال این کار را نکرده اید، بهتر است اکنون آن را در نظر بگیرید. حسابی باز کنید و هزینه ی ۳ تا ۶ ماه زندگی را در آن پس انداز کنید. این پول را هرگز نباید سرمایه گذاری کنید و فقط برای مواقع اضطراری است و باید از نوسانات بازار به دور باشد. هر ماه پول خود را تقسیم کنید. بخشی را در این صندوق و بخشی را در حوزه ی سرمایه گذاری وارد کنید.

۲هر گونه بدهی با بهره ی بالا را تسویه کنید. اگر وام یا بدهی با بهره ی بالا (بیشتر از ۱۰ درصد دارید)، سریعا تسویه کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که پول عزیز خود را دور بریزید. وام های با بهره ی کمتر از ۱۰ درصد تفاوت چندانی در طول سال ایجاد نمی کنند، اما وام های دارای بهره ی بالا فشار زیادی به شما وارد می کنند.

۳اهداف سرمایه گذاری خود را بنویسید. بعد از پرداخت بدهی ها و ایجاد صندوق موارد اضطراری، باید به دلیل سرمایه گذاری خود فکر کنید. چقدر پول می خواهید و چقدر زود می خواهید به سود برسید؟ اهداف شما چقدر محافظه کارانه یا جسورانه است؟ به طور کلی هر کس هدف متفاوتی از سرمایه گذاری دارد که استراتژی وی را تحت تاثیر قرار می دهد، برخی برای خرید خانه در ده سال آینده، برخی برای تامین خود در دوران بازنشستگی و برخی برای تامین هزینه های تحصیل فرزند خود سرمایه گذاری می کنند.

۴لزوم وجود یک برنامه ریز مالی را مشخص کنید. یک برنامه ریز مالی نوعی “مربی” است که زمان، استراتژی، و نوع سرمایه گذاری را مشخص می کند. وی با بررسی روند بازار، می تواند به شما در این رابطه مشاوره بدهد.

۵ریسک سرمایه گذاری خود را تعیین کنید. سرمایه گذاری هایی که ریسک بالایی دارند معمولا سود سرشاری هم دارند، اما از سویی امکان شکست و خسارت نیز در این راه بالا است. سرمایه گذاری های امن هر چند امکان شکست کمتری در پی دارند، اما در عین حال از سود ناچیزی هم برخوردار هستند. سرمایه گذاری در بازارهای در حال ظهور، سهام شرکت های تازه کار، و سهام کالا سود بالقوه ی زیادی دارد، اما باید توان خود را نیز در صورت بروز شکست در آنها ارزیابی کنید.

۶تنوع، تنوع، تنوع. اگر تخم مرغ های خود را در یک سبد بگذارید، همیشه در معرض گند شدن و خراب شدن هستند. هدف این است که پول خود را با ضریب اطمینان بیشتری حفظ کنید. در صورتی که در حوزه های مختلفی سرمایه گذاری کنید، در صورت شکست و ضرر در یکی از آنها کل پول خود را از دست نمی دهید. سهام، اوراق قرضه، کالا، املاک و مستغلات، طلا و بخش صنعت تنوع خوبی برای سرمایه گذاری هستند.

۷همیشه به یک دلیل قابل تعریف خرید و فروش کنید. قبل از اینکه حتی یک تومان هزینه کنید، باید دلیل کافی برای این کار داشته باشید. اینکه بدانید در ماه های اخیر سهام فلان شرکت بالا رفته و سود داشته است، دلیل کافی برای خرید سهام آن نیست. این کار سرمایه گذاری نیست، بلکه قمار است. همیشه سابقه ی شرکت، سودآوری قبلی، سابقه ی خسارت مالی و دلیل خود برای ورود به یک حوزه را بررسی کنید.

۸سرمایه گذاری بلند مدت کنید. اغلب افراد توقع دارند به سرعت به سود دست یابند. نتایج نشان داده اند که اغلب افرادی که یک شبه در بازار سهام سود به دست آورده اند، به همان سرعت هم آن را از دست داده اند. در حوزه ای سرمایه گذاری کنید که در طولانی مدت پول خوبی به دست می آورید. مثلا اگر مقدار کمی پول دارید می توانید زمینی را در منطقه ای خارج از شهر اما رو به رشد بخرید. این زمین طی ده سال یا بلکه زودتر می تواند تبدیل به سرمایه ای بزرگ شود.

۹خاصیت نقد شوندگی سرمایه گذاری را بررسی کنید. سرمایه گذاری به خاطر کسب سود است، اما گاهی سرمایه گذاری شما مشتری ندارد. در این صورت با وجود سود بالقوه ای که داشته اید، نمی توانید این سود را نقد کنید. برای درک بهتر به این مثال توجه کنید. ماشین های چینی در حال حاضر در جامعه بسیار رایج شده اند. کمپانی ها آنها را با قیمت های مناسب و اقساطی به فروش می رسانند و به شما این نوید را می دهند که می توانید بعدا همین ماشین را با حداقل ده تا پانزده میلیون سود بیشتر به فروش برسانید. اما از سوی دیگر اگر چرخی در بنگاه های فروش ماشین بزنید، دلال های ماشین به اطلاع شما می رسانند که اغلب مدل های ماشین های چینی خریدار چندانی در بازار ندارند و به سختی به فروش می رسند. بنابراین اگر شما صرفا با توجه به حرف کمپانی فروش ماشین چینی روی ده ماشین سرمایه گذاری کرده باشید و به طور بالقوه ۱۰۰ میلیون هم سود کرده باشید، اما توان نقد کردن این سود را نداشته باشید و کسی ماشین های شما را نخرد، حاصل سرمایه گذاری شما چه بوده است؟


تگ ها : راهنمای سرمایه‌گذاری برای تازه‌ کارها 6 استراتژی ساده پولسازی با مقدار پولی که دارید کجا و چگونه سرمایه گذاری کنیم؟ با پول اندک و کم چگونه سرمایه گذاری کنیم در سال ۹۶ پول خود را کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟ در ایران کجا سرمایه گذاری کنیم تا پولدار شویم؟ چگونه بدون از دست دادن پول، سرمایه‌گذاری کنیم؟ در کجا سرمایه‌ گذاری کنیم ؟ توضیح 4 روش سرمایه‌ گذاری در بانک سرمایه گذاری کنیم یا خانه بخریم؟! ۳ روش که چگونه سرمایه گذاری کنیم ؟ aidabourse پولمان را کجا سرمایه گذاری کنیم تا درخت پول سبز شود؟ سرمایه گذاری در بانک یا بورس،کدام بهتر است؟ با کاهش نرخ سپرده‌ی بانکی در کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟ پولمان را در کجا سرمایه‌ گذاری کنیم؟ روش پس انداز با درآمد کم : چگونه برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز چطور 20 میلیونمان را دو برابر کنیم؟ چگونه سرمایه گذاری در بورس را شروع کنیم؟ راهنمای ورود به با یک سرمایه کوچک، چگونه سرمایه گذاری کنیم چگونه سرمایه گذاری کنیم ؟ چگونه مانند یک میلیونر سرمایه گذاری کنیم؟ چگونه پول دار شویم چگونه پول در بیاوریم چگونگی سرمایه چگونه سرمایه گذاری در سهام را شروع کنیم سرمایه گذاری روی بیت کوین چگونه است؟ چگونه سرمایه گذاری خود را شروع کنیم چگونه در بازار طلا سرمایه گذاری کنیم؟ چطور در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنیم؟ چگونه در عراق سرمایه گذاری کنیم چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟ « چگونه سرمایه گذاری کنیم؟ » در سایت ثروت مسعودی پور پول‌مان را چگونه زیاد کنیم پرده‌های اقصاد سرمایه‌گذاری ایران [6]کجا و چگونه سرمایه گذاری کنیم؟(ازتوحرکت) چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟ – مرجع آموزش بازار بورس و ارز عصر بازار شرکت کارگزاری مدبر آسیا • چگونه در بورس سرمایه گذاری چگونه مانند میلیونرها سرمایه گذاری کنیم چگونه از اشتباهات سرمایه گذاری دوری کنیم؟ چگونه همانند وارن بافت سرمایه گذاری کنیم؟ چطور و کجا با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟ پولم را کجا سرمایه گذاری کنم؟ / چگونه در بورس سرمایه گذاری چگونه پولدار شویم بدون سرمایه چگونه پولدار شویم در ایران سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به زبان ساده – ارز دیجیتال چگونه میتوان در بورس سرمایه گذاری کرد چگونه روی فروشگاه اینترنتی سرمایه گذاری کنیم ؟ [PDF]چگونه مانند وارن بافت سرمایه گذاری کنیم؟ چگونه در gta v سرمایه گذاری کنیم مغز پولساز چگونه سرمایه گذاری کنیم؟ چگونه با سرمایه کم در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنیم؟ با 10 میلیون تومان پول کجا سرمایه‌ گذاری کنیم؟ چگونه در بورس به صورت آنلاین سرمایه‌ گذاری کنیم چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم؟ ۵ دلار را کجا سرمایه گذاری کنم ؟ تماشا چگونه سرمایه گذاری کنیم کتاب الکترونیکی فرش قرمز : چگونه در سرمایه گذاری خود چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را شروع کنیم؟ سبدگردان آسمان چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟ شویم چگونه ابراز علاقه کنیم چگونه از طریق اینترنت پولدار چگونه با پس اندازمان سرمایه گذاری کنیم؟ بانک گردشگری چگونه در بورس سرمایه گذاری کنیم کارگزاری امین سهم چگونه در Cryptocurrencies سرمایه گذاری کنیم؟ یک قانون ساده چگونه میتوان در بورس سرمایه گذاری کرد؟ فارکس برای مبتدیان جستجوهای مربوط به چگونه سرمایه گذاری کنیم

نظرات




نماد