سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

بیایید تصور کنیم که من و شما در یک همایش تجاری در رابطه با تجربه کاربری هستیم. پس از صحبت‌های کوتاه و اولیه درباره پیش غذاها که جهت آشنایی بیشتر با یکدیگر خواهیم داشت ، صحبت به مسائل جالب‌تری مثل پروژه‌های تحقیقی جدید کشیده می‌شود. من به شما می‌گویم که اوایل امسال در سنگاپور یک کنفرانس درباره تجربه کاربری داشتیم و من این فرصت را داشتم که مطالعاتی درباره کاربردی بودن انجام دهم. در آنجا حتی طراحی سایت رستوران بسیار زیادی را دیدم.پس از آن شما سؤالی از من می‌پرسید که از ابتدای صحبتمان مشتاقانه منتظر شنیدن آن بودم. "کدام یافته‌ها در تحقیقتان به نظرتان جالب تر آمدند؟" خوشحالم که این سؤال را پرسیدید. آنها را به ترتیب برایتان شرح خواهم داد.

آنچه در زیر می‌بینید سه روایت شخصی من از تفاوت‌های ظریف فرهنگی است که در تحقیق اخیرمان در سنگاپور مشاهده کردم.

 

١- به خانواده همسرت نگو

یکی از شرکت کننده‌ها که به وب سایتی در رابطه با خدمات نظافت منزل نگاه می‌کرد نگران این بود که خانواده همسرش سر برسند:

"من فکر می‌کنم که آنها نباید عکس افراد را این جا بگذارند. مثلاً ممکن است که من فقط بخواهم قبل از اینکه خانواده همسرم بیایند خانه را تمیز کنم. می‌خواهم که مورد تشویق آنها قرار بگیرم. ممکن است که آنها به صورت اتفاقی به این وب سایت بروند و عکس من را ببینند و متوجه شوند که من خانه را تمیز نکرده‌ام بلکه افراد دیگری این کار انجام داده اند. اگر عکس نباشد خیلی بهتر است."      

 

 

یکی از شرکت‌کنندگان درباره عکس‌هایی که این وب سایت خدمات نظافتی، در قسمت نظرات کاربران گذاشته بود دچار نگرانی شد. او نگران آن بود که اگر از وب سایت استفاده کند و نظرات خود را بنویسد ممکن است خانواده همسرش به نحوی این وب سایت را ببینند و پس از آن مشخص شود که (علیرغم انتظار خانواده همسرش) او خودش تمیزکاری را انجام نداده است.

 

برای اطمینان از صحت این که میزان نگرانی این شرکت‌کننده درباره خانواده همسرش نمایانگر یک الگوی بزرگ‌تر فرهنگی است یا خیر، باید تحقیقات بیشتری انجام شود. ولی قطعاً در فرهنگ‌هایی که خانواده‌های اشخاص نقش مهمی در زندگی آنها ایفا می‌کنند، تأثیر داشتن آنها بر افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند دور از انتظار نیست. مثلاً در آمریکا این خیلی رایج است که والدین نقشی فعال در انتخاب دانشگاه و فرستادن درخواست به دانشگاه‌ های مختلف برای فرزندانشان دارند و وب سایت های دانشگاه ‌ها این نیاز را برآورده می‌کنند. گاهی اوقات طراحان باید حقیقت زندگی کاربران و خانواده ‌های همان منطقه را در نظر بگیرند.

 

٢- تأثیرات فرهنگی بر معرفی محصول

هنگامی که یک شرکت‌کننده مسلمان در حال خرید از یک وب سایت خواربار به صورت آنلاین بود درخواست کرد گوشت مرغ حلال نیز به سبد خریدش اضافه شود که در زمان طراحی سایت فروشگاهی به این نکته مهم توجه شده بود. اما نه در صفحه فهرست محصولات و نه در صفحه معرفی کامل محصول، حلال بودن یا نبودن مرغ ذکر نشده بود. نهایتاً او روی عکس کلیک کرد، روی عکس زوم کرد، و آنقدر عکس را بالا و پایین کرد تا بالاخره توانست لوگوی حلال روی بسته‌بندی را ببیند.

در جهت برآورده کردن نیاز همه گروه‌های کاربری، شناسایی جزئیات مرتبط در رابطه با یک محصول و قراردادن آن در صفحه فهرست محصولات و صفحه معرفی کامل محصول، از اهمیت فراوانی برخوردار است.  حدود 15% جمعیت سنگاپور مسلمان هستند بنابراین از این مثال کوچک می‌توانیم متوجه شویم که چگونه ایجاد یک تغییر کوچک می‌تواند برای گروه بزرگی از کاربران سودمند باشد.

 

آگاهی بیشتر داشتن به حضور در بازار جهانی

به نظر می‌رسید که برخلاف شرکت ‌کنندگان ما در آمریکا، شرکت‌ کنندگان ما در سنگاپور از این حقیقت که وب سایتی ممکن است به درد کشور آنها نخورد آگاه بودند. ما مشاهده کردیم که بسیاری از کاربران به قسمت "درباره ما" در وب سایت ها می‌رفتند تا ببینند که آیا آن شرکت در سنگاپور واقع شده است یا خیر و همچنین آیا دفاتری در کشورهای همسایه مثل مالزی و اندونزی دارد یا نه.

شرکت‌کنندگان همچنین به دامنه URL توجه بیشتری کردند تا متوجه شوند که وب سایت محلی است یا نه. URL هائی که به .sg ختم می‌شدند بهتر از .com محلی بودن آن وب سایت را نشان می دادند. این رفتار بیشتر در کشورهایی مشاهده می‌شود که چندین کشور همسایه به یک زبان صحبت می‌کنند مانند سنگاپور و بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی. برای افراد این کشورها، دیدن اطلاعات از کشورهای همسایه متداول‌ تر است بنابراین محلی بودن وب سایت برای آنها اهمیت دارد. (اهمیت ثبت یک وب سایت با دامنه محلی، مثالی است برای در نظر گرفتن URL به عنوان رابط کاربری که به راحتی نادیده گرفته می‌شود).

 

 

یکی از کاربران که شرکت Homepay را جستجو می‌کرد، برای به دست آوردن آن نتایج بر روی جستجوی پیشنهاد شده homepay Singapore کلیک کرد. نظر او این بود که "چیزی که توجه مرا به خود جلب کرده است این است که لغت Singapore همراه با Homepay دیده می‌شود. این خوب است زیرا حداقل می‌توانم این را بفهمم که Homepay در سنگاپور واقع شده است".

 

برخی از شرکت‌کنندگان از دیدن یک لینک برای زبان‌های دیگر وب سایت خوشحال شدند زیرا دوستان و افراد خانواده‌شان ممکن بود زبان انگلیسی را به خوبی بلد نباشند و با این لینک‌ها می‌توانستند به آنها صفحات را به زبان خودشان بفرستند. (در کشورهایی که در آنها  افراد به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، اطمینان حاصل کنید که وضوح لینک ها برای نسخه‌های مختلف وب سایت به زبان‌های مختلف را افزایش دهید. آنها را در قسمت‌هایی که بیشتر جلوی چشم هستند و راحت‌تر می‌توان آنها را پیدا کرد قرار دهید نه در قسمت‌های پایینی وب سایت که کمتر قابل مشاهده است).

 

تجربه کاربری تقریباً در همه جای جهان یکسان است

نهایتاً برمی‌گردیم به همایش تجربه کاربری خیالی خودمان و فرض می‌کنیم که شما هنوز دارید به پرحرفی های من در رابطه با تحقیقم گوش می کنید. سپاسگزار خواهم بود اگر بتوانم به شما اطلاع دهم که طبق تحقیق ما اصول کلی کاربردی بودن در همه کشورهای جهان صادق است. سنگاپور نیز از این قاعده مستثنا نبود.

درست همان طور که در تحقیقاتمان در آمریکا دیده بودیم افراد از دیدن صفحات ورودی که آنها را ملزم به وارد شدن به حساب کاربری شان می‌کند و همچنین از دیدن غلط‌های تایپی سرخورده می‌شوند. وب سایت هائی که به کاربران نمونه‌های قیمت ارائه نمی کنند و یا آنها را ملزم به درخواست قیمت حدودی می کنند، باعث دلسردی آنها می شوند. کاربران وب سایت هائی را دوست دارند که در رابطه با قیمت صریح و شفاف باشند. نحوه برخورد افراد با وب سایت ها در سنگاپور تفاوت چندانی با آمریکا و اروپای غربی نداشت.

 

اگر اینقدر شباهت وجود دارد چه نیازی به تحقیق در بازارهای جهانی است ؟

آزمایش در بازارهای جهانی ممکن است آنطور که باید و شاید انتظار ما را برآورده نکند. خوب پس چرا به خودمان باید زحمت دهیم؟ به خاطر اینکه ما نمی‌توانیم گمان کنیم که می‌توانیم تفاوت‌های ظریف فرهنگی را از محل کارمان در آن طرف دنیا تشخیص دهیم.

برای شرکت‌های بین‌المللی دیرزمانی است که تحقیق در رابطه با بازاریابی محصول، در اولویت قرار داشته است. سازمان‌هایی که نحوه تفکر و احساس مشتریانشان را درک می‌کنند شانس بیشتری برای برآورده کردن نیازهای مشتریان شان دارند. که در نهایت منجر به این می‌شود که در بازارهای جهانی موفق‌تر باشند.

 

 

در تصویر بالایی می‌ بینید که در فرانسه مک‌دونالد همبرگرهای 100 گرمی خود را Royal Cheese نام‌گذاری کرده است. در تصویر پایین می ‌بینید که در شیلی، در منو "سمبوسه با پنیر" وجود دارد (یکی از محصولات اصلی شیلی که در رژیم غذایی مردم یافت می‌شود و بسیار نیز لذیذ است)

 

از این محصولات روشن و مشخص که در این مثال‌ ها می‌بینید بگذریم، شرکت‌ هایی همچونUber  ]یک موسسه کرایه خودرو و تاکسی[ نیز وجود دارند که خود را با ویژگی ‌های بازار محلی وفق داده اند. مثلاً شما می‌توانید یک قایق در استانبول Uber کنید و هزینه را به صورت نقدی در هند بپردازید.

 

 

     (شکل سمت چپ) آیا می‌دانستید که می‌توانید در استانبول از Uber درخواست کرایه قایق بکنید؟ (شکل سمت راست) و همچنین آیا می‌دانستید که در بخشی از شهرها که بازار این وب سایت در حال رونق گرفتن است می‌توان از پول نقد برای پرداخت کرایه استفاده کرد.

 

این شرکت ها پس از انجام تحقیقات بسیار زیاد و با چند روش مختلف، خدمات خود را  با بازارهای کشورهای مختلف وفق دادند.

طراحانی که طراحی سایت شرکتی را انجام می دهند در مقامی نیستند که بخواهند خودِ محصول را تغییر دهند، می‌توانند با استفاده از تحقیق کاربری راه هائی را برای متناسب کردن تجربه دیجیتالی با بازارهای جهانی پیدا کنند. حتی اگر بیشتر یافته‌های شما در میان ملل مختلف یکسان باشد، هر از چند گاهی یک بار، پرده از نکته ای بر خواهید داشت که منجر به ایجاد یک تفاوت چشمگیر خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری: اولین قدم در تحقیق بین‌المللی را بردارید

اگر شما کاربرانی در بازارهای جهانی دارید امیدواریم که همین الان هم در حال تحقیق با کاربران بین‌المللی باشید. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید شروع کردن آنقدرها هم که به نظر می‌آید هولناک نیست. حتی یک تحقیق کوچک هم می‌تواند حقایق جالبی را در رابطه با کاربران شما در سرتاسر دنیا نشان دهد.

زمانی را تنظیم کنید تا چند روزی را در بازارهای اصلی خود در خارج از کشور سپری کنید. با گام‌های کوچک آغاز کنید و یک تحقیق کاربردی بودن در کشورهای کلیدی انجام دهید. اگر چیز قابل توجهی مشاهده کردید، تحقیقات بیشتر به شما نشان خواهد داد که آیا آن چیز مربوط به یک ویژگی فردی است یا نشان دهنده یک ویژگی عمیق فرهنگی. اگر وب سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید با تحقیق بر وب سایت های رقبایتان دست به کار شوید. از مصاحبه‌ها و گروه‌های تحقیق برای درک توقعات و ترس های کاربران ( و همچنین خانواده های همسرانشان!) استفاده کنید و سعی کنید مدل ذهنی کاربران را که بدون تحقیق نمی‌توانستید درک کنید، پیش‌بینی کنید.

حتی اگر پس از تحقیقات شما اصول کلی کار شما ثابت ماند، اگر وب سایت شما بتواند جزئیات دقیق را رعایت کند، سازمان (و مشتریان شما) از این تحقیق شما بهره‌مند خواهند شد. اگر بتوانید تفاوت‌های فرهنگی کوچک را دریابید شانس بهتری در متقاعدکردن، راضی نگهداشتن و از همه مهم‌تر به دست آوردن اعتماد کاربرانتان خواهید داشت.


تگ ها : مقاله ت ثیر اختلافات کوچک فرهنگی بر تجربه کاربری دلیل استفاده از عدم تمرکز در محیط کار (بخش ششم): اختلال عدم دقت در اثر بیش فعالی 5 نکته تجربه کاربری (UX) مفید برای طراحی سایت استاندارد مسجد ولیعصر؛ برای عبادت خدا یا سجده بر الهه‌های یونان؟! +تصاویر مسائل فرهنگی جهان معاصر بررسی نقش عملیات روانی در فعالیت‌های اطلاعاتی پژوهشگری رسانه واکاوی مفهوم «نفوذ» از منظر مقام معظم رهبری [PDF]ﻧﻘﺶ دﯾﭙﻠﻤﺎﺳﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻧﻮﯾﻦ در ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻠﯽ ﺟﻤﻬﻮري تحلیلی بر عوامل پیدایش و رشد سریع دولت اسلامی در سوریه و عراق فقر فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازیاندیشکده راهبردی تبیین باید ها و نباید ها در طراحی صفحه اول سایت [PDF]روابط عمومي الكترونيك.pdf اهمیت «فضاى مجازى» همسنگ «انقلاب اسلامى» اختلاف احمدی نژاد با صداوسیما خسارت زیادی متوجه کشور کرد/ در تهران ارزش چیست و ارزش ها کدامند؟ – حسن مکارمی [DOC]تعریف روابط بین الملل [PDF]آشنایی با بناهای تاریخی [PDF]MVNO سفرنامه پاکستان این ماجرا حدود ۱۵ سال پیش برای من شروع شد آینده سیطره و هژمونی قدرتهای رسانه ای جهان با توجه به تحولات نوین جهانی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گلکسی نوت 7 در برابر گلکسی اس 7 اج ؛ مقایسه‌ی پرچمداران خمیده‌ی [PDF]مجموعه قوانين و مقررات فناوري ستاد ويژه توسعه فناوري نانو دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت رایگان از دانشگاه خدمت فرهنگی RASHNU مهاجرت به کانادا : قسمت اول رابطه ارتباطات و توسعه [DOC]مقاله نگاهی به آثار حاضر در بخش مرور سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر [DOC]9 10 سایت خبری برتر ایران در سال1396 لیست ده ها شبکه اجتماعی معتبر کتابخانه به‌عنوان مکان سوم:بازنگری در فضا، نقش و خدمات کتابخانه‌ای بازاریابی B2B؛ چه چیزی باعث خاص‌شدن آن شده است؟ – cafe MBA iran گفتگو با علی رضایی آشتیانی مدیر ارتباطات و بازاریابی دیجی‌ کالا هدف از حملات سایبری به ایران چیست؟ گفتگوی دوستانه در باره اعتقادات بهائی شيائومي مي ميکس 2؛ رقيب سر سخت گلکسي اس 8 از ضرورت تبیین فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی تا ارائه راهکارهای دختر بیمار در بیمارستان مورد تعرض نگهبانان قرار گرفت تعریف جنگ نرم و راهکارهای مقابله با آن با تاکید بر دیدگاه مقام معظم سيزده سالگی: سن اعتياد و روسپيگری در ايران بایگانی‌های تور استانبول [PDF]ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ Marketing Research ( ) اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ آﻗﺎﺷﻴﺮي :ه ﻧﻮﻳ a بررسی توقعات موضوعی از میدان های شهری چگونه تلویزیون هوشمند ال‌جی را به‌روز کنیم؟ جایگاه مسجد در شهرهای اسلامی صفحه علی شمخانی عهای جدید گلشیفته با سینه های پروتز نگاهی به آسیب‌ها و تبعات دوستی‌های قبل از ازدواج نقش رسانه ها در ارتباطات جمعي اينترنت و سبك زندگي قرارگاه فرهنگی هدنا اینترنت و تأثیر آن بر فرهنگ و سبک زندگی احکام شبکه های اجتماعی فرياد جنوب مصاحبه با متخصصین سرامیک پورتال پژوهشگاه صنعت نفت بانوان فرهیخته قائمشهر دپارتمان ICT کودکان و نوجوانان سفر در تونل نور چیست؟ در میزگرد «استراتژی رسانه ای ایران در جهان اسلام» مطرح شد: فشار نگاه های فرهنگ دستاوردهای سه دهه تلاش اینترنت و سبک زندگی تجربه دینی،روانشناسی دین و الهیات (کلام)

نظرات




نماد