سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

جالب ‌ترین یافته ما از تحقیق کاربردی بودن جدیدی که بر روی 10 خبرنامه انجام دادیم این بود که کاربران عکس‌العمل عاطفی زیادی نسبت به خبرنامه از خود نشان می ‌دهند. این یافته در تقابل شدید با مطالعات قبلی ما درباره کاربردی بودن طراحی وب ‌سایت است که مبنی بر آن، کاربران بیشتر به کارآمد بودن وب سایت‌ها توجه دارند. حتی وب سایتی که هر روز نیز از آن بازدید می‌ کنید برای شما مثل یک ابزار می‌ ماند که می‌ خواهید تا جایی که امکان دارد سریع وارد آن شده و از آن خارج شوید و ارتباطی با آن برقرار نکنید.

خبرنامه حالت شخصی ‌تری دارد، زیرا وارد صندوق نامه‌ های دریافتی شما می‌ شود، پس یعنی ارتباط مداومی با آن دارید. سایت دقیقاً برخلاف این است و شما وقتی که نیاز دارید کاری انجام دهید یا جواب سؤالی را پیدا کنید، فقط نگاهی به آن می اندازید. جنبه مثبت خبرنامه این است که بیشتر از یک سایت می ‌تواند ارتباطی عاطفی میان کمپانی و کاربر ایجاد کند. جنبه منفی آن این است که مشکلات کاربردی بودن آن اثر عمیق ‌تری بر رابطه مشتری می‌ گذارد.

به‌عنوان مثال کاربری چنین پیغام خطایی دریافت کرد "آدرس ایمیل شما معتبر نیست" با اینکه در هر رابط کاربر دیگری این پیغام خطای بسیار ضعیفی محسوب می‌ شود، جنبه عاطفی خبرنامه‌، باعث عصبانیت بیشتر کاربر شد:" آدرس ایمیل من خیلی هم معتبر است! با این پیغام کل وجود مرا در فضای مجازی داری زیر سؤال می ‌بری!"

 

کاربردی بودنِ صوری

در تحقیقی که انجام دادیم کاربران در به پایان بردن مراحل ثبت‌ نام و خارج شدن از حالت اشتراک در خبرنامه، موفقیت بالا و بی‌سابقه ای از خود نشان دادند: 78% موفقیت در ثبت‌نام و 92% موفقیت در خارج شدن از حالت اشتراک. با در نظر گرفتن اینکه بیشتر تحقیقات کاربردی، نرخ موفقیت در حدود 50 یا 60% را در حوزه‌ های دیگر طراحی سایت گزارش می ‌کنند، این نرخ موفقیت در کاربردی بودنِ خبرنامه به طور چشمگیری بالا محسوب می‌شود.  ولی هنوز نسبت به آنچه که ما به عنوان رویای تجربه کاربری بی‌ نقص در سر می ‌پرورانیم پایین به حساب می ‌آیند.

با احتساب این نرخ موفقیت اگر همه بتوانند از رابط کاربری ثبت‌نام خود به درستی استفاده کنند به طور متوسط یک خبرنامه با 50٬000 مشترک می ‌تواند حدود 14٬000 مشترک جدید بپذیرد.

در تحقیق خود به دو دلیلِ احتمالی برای میزان بالای موفقیت رسیدیم. اول اینکه کاربرد خبرنامه بسیار ساده است یعنی به سادگی وارد فهرست دریافت شده یا از آن خارج می‌ شوید. در واقع بیشتر مشکلات در وب سایت‌ هایی وجود دارند که کار با آنها مشکل است مثلاً ترکیب کردن ثبت ‌نام برای خبرنامه با ثبت‌ نام برای آن وب سایت. به طور کلی هنگامی که کاربرد چیزی راحت ‌تر باشد طراحی رابط کاربری برای آن، آسان‌ تر می شود.

دلیل دوم برای اینکه روند ثبت‌نام در خبرنامه از طراحی‌ های دیگر، کاربردی بودنِ بالاتری داشت این بود که طراحی خبرنامه بسیار مسئولانه است. در بسیاری از حوزه‌ های دیگر طراحی سایت، مدیران پروژه می ‌توانند خود و رؤسای شان  را با خیال باطلِ وجود منفعت در طراحی‌ هایی که باعث آزار کاربر است (مثل صفحات ورودی) گول بزنند. طراحی چیزی که در آن افراد نمی‌ توانند آنچه را که می ‌خواهند پیدا کنند ممکن است بازدید از صفحات را حتی افزایش نیز بدهد زیرا کاربران بی هدف و بدون داشتن هیچ راهنمایی از یک صفحه به صفحه دیگر می‌ روند و در نهایت بدون خرید از آن شرکت، وب سایت را ترک می ‌کنند. با طراحی ثبت ‌نام برای خبرنامه دو حالت بیشتر وجود ندارد: یا کاربر ثبت نام می‌کند و یا ثبت ‌نام نمی‌ کند. اگر ثبت‌ نام نکند دیر یا زود وب سایت طراحی را اصلاح‌کرده و این بار بر سادگی و سهولت متمرکز می ‌شود، و پس از این کار ثبت ‌نام افزایش می یابد. اگر وب سایتی یک طراحی پیچیده را جایگزین یک طراحی ساده بکند به زودی متوجه کاهش ثبت ‌نام‌های جدید خواهد شد و با درس گرفتن از آن طراحی بد، به طراحی قبلی باز خواهد گشت.

 

کاربردی بودنِ کم در نظر کاربر   

با وجود اینکه کاربران توانستند در 92% مواقع در آزمایش ما با موفقیت از حالت اشتراک خارج شوند، ولی اغلب حتی تلاشی نیز برای خارج شدن از فهرست ایمیلی که مایل به اشتراک در آن نبودند، از خود نشان ندادند.

سه دلیل عمده برای عدم تلاش کاربر جهت خارج شدن از حالت اشتراک را در زیر می‌ بینید:

  • وابستگی عاطفی به خبرنامه: حتی وقتی که دیگر نامه ‌ها را نمی ‌خوانید قطع کردن ارتباط به طور کلی احساس خوبی در شما ایجاد نمی‌ کند.
  • توقع کاربردی بودن کم از وب سایت: افراد بر این باور بودند که تلاش برای خارج شدن از حالت اشتراک دشوار و و وقت گیر است بنابراین این کار را دائماً به روز دیگری موکول کردند و یا فقط نامه‌ هایی که هر روز به دستشان می‌ رسید را پاک می ‌کردند.
  • ترس از اینکه خارج شدن از حالت اشتراک به دردشان نخورد و باعث شود حتی نامه ‌های بیشتری دریافت کنند زیرا بسیاری افراد شنیده‌اند که تلاش برای خارج شدن از فهرست هرزنامه ها فقط باعث می‌ شود اعتبار آدرس شما برای فرستندگان هرزنامه ها محرز شود و این فکر باعث شده است که در رابطه با اپراتور های خبرنامه‌ نیز چنین نظری داشته باشند.

دلیل هرچه که باشد، صاحبان فهرست ایمیل ها نباید فرض را بر این بگذارند که کسی که ثبت‌ نام کرده‌ در واقع مایل به دریافت خبرنامه است. ممکن است بسیاری از کاربران، به خارج شدن از حالت اشتراک به یکی از دلایل فوق بی ‌توجهی کرده باشند.

برخی از خبرنامه‌ ها به وسیله پنهان کردن دستورالعمل برای خارج شدن از حالت اشتراک و یا پیچیده کردن این کار عامدانه خارج شدن از حالت اشتراک را برای کاربر دشوار می‌ سازند. نظریه‌ پشت این عمل احتمالاً باید این باشد که جهت داشتن قدرت عمل بیشتر در برنامه ‌های بازاریابی تا آنجایی که ممکن است بیشترین تعداد ثبت‌نام‌ کنندگان را باید حفظ کرد.  اما واقعیت این است که هنگامی که کاربری تصمیم به نخواندن خبرنامة شما می ‌گیرد، چه در فهرست دریافت کنندگان خبرنامه باشد و آن را نخواند و چه از فهرست شما خارج شده باشد، حضور و عقیده او در بازاریابی، دردی از شما دوا نخواهد کرد. اگر کاربر به طور مداوم خبرنامه ‌های ناخواسته دریافت کند این خبرنامه ها نتیجه عکس خواهند داشت و دائما به او یادآوری می‌کنند که کمپانی شما مایه عذاب است. پس بهتر است اجازه دهید که از لیست خارج شود.

 

سرعت مهم است

ثبت‌نام در خبرنامه‌ هایی که بر روی آنها تحقیق کردیم به طور متوسط پنج دقیقه به طول انجامید و زمان خارج شدن از حالت اشتراک نیز به طور متوسط سه دقیقه بود. با اینکه شاید این زمان ‌ها به نظر خیلی طولانی نرسند اما برای کاربردی که مدنظر ما است بیش از اندازه طولانی محسوب می ‌شوند.

توصیه ما این است که هدفمان را جوری قرار دهیم که کاربر بتواند (با فرض داشتن نسخه‌ ای مرتبط از خبرنامه) در عرض کمتر از یک دقیقه از حالت اشتراک خارج شود. برای خبرنامه ‌هائی که تنها اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در آنها آدرس ایمیل کاربر است ثبت ‌نام برای کاربران جدید باید کمتر از یک دقیقه به طول بیانجامد. حتی اگر به اطلاعات بیشتری نیاز باشد کاربران باید قادر باشند که در خبرنامه ‌های رایگان در عرض کمتر از دو دقیقه ثبت نام کنند. تنها در صورتی ثبت نام یک کاربر عادی باید بیش از دو دقیقه طول بکشد که برای ثبت ‌نام در آن خبرنامه بایستی هزینه ای پرداخت و مراحل زیادی پشت سر گذاشته شود.

کاربران در مورد کارآمد بودن فرایند هائی مانند ثبت‌ نام و خارج شدن از حالت اشتراک، بسیار متوقع و سخت گیر هستند. طبق تحقیقات ما برای هر دوی این کارها رابطه کاملاً مستقیمی میان زمان انجام کار (r = -0.71) و رضایت کاربر (r = -0.96) وجود دارد.

این روابط به ما می ‌گویند که هرچه سرعت روند ثبت‌ نام یا خارج شدن از حالت اشتراک آهسته ‌تر باشد، افراد کمتری از وب سایت خوششان خواهد آمد. به ازای هر یک دقیقه بیشتر در زمان ثبت نام، به میزان 0.3 امتیاز (در مقیاس 1-7) از رضایت کاربر را از دست خواهید داد و به ازای هر یک دقیقه بیشتر در زمان خارج شدن از حالت اشتراک، 0.6 امتیاز از شما کسر خواهد شد.  همان طور که از ارقام نیز مشخص است کاربران نسبت به آهستگیِ روند خارج شدن از حالت اشتراک حساسیت بیشتری به خرج می ‌دهند. اگر می‌خواهم دیگر این خبرنامه را دریافت نکنم دوست دارم که این کار بلافاصله انجام شود!

طبق محاسبات ما رضایت کامل (یعنی امتیاز 7)، نیازمند انجام فوری و بی‌درنگ عملیات می‌ باشد. طراحی رابطی که به کاربر اجازه دهد در عرض 0 ثانیه ثبت ‌نام کند یا از حالت اشتراک خارج شود به نظر غیرممکن می‌رسد، اما بالاخره این خواست کاربر است. هیچ کس دوست ندارد که زمانی را برای مدیریت ثبت ‌نام‌ ها اختصاص دهد، بنابراین هر کار اضافی مایه دردسر کاربر خواهد بود. نهایت سادگی و سهولت در استفاده، برای ایجاد تأثیر مثبت روی کاربر ضروری است.

 

تنوع زیاد پلتفرم

از آنجایی که امروزه تقریباً تمامی کاربران از یک مرورگر یکسان استفاده می ‌کنند، دنیای اینترنت بدون هیچ تنوع زیستی هر روز بیش از پیش شبیه جهان موجودات شبیه سازی شده در داستان‌های علمی تخیلی شده است. هنوز هم بررسی اینکه طراحی سایت شما در پلتفرم‌ هائی به جز اینترنت اکسپلورر و ویندوز نیز عملکرد دارند یا خیر، روش خوبی به شمار می‌ رود البته شمار زیادی از کاربران از یکی از این دو استفاده می ‌کنند. به هر صورت از نقطه نظر طراحی رابط، نت اسکیپ کپی ضعیفی از اینترنت اکسپلورر محسوب می ‌شود و مکینتاش همان نسخه گران قیمت تر و شیک تر ویندوز است! تفاوت میان پلتفرم ‌های مرورگر اینترنتی در حد تفاوت میان فیل آفریقایی و فیلم هندی است و نباید تفاوت آن را در حد تفاوت میان خرچنگ و عقاب در نظر گرفت.

خبرنامه‌ های ایمیلی باید خود را با تنوع پلتفرم ‌ها تطبیق دهند، تنوعی که بیشتر شبیه تنوع زیستی دوران کرتاسه (قبل از برخورد شهاب سنگ به زمین) است. کاربران آزمایش ما به طور مساوی از AOL، Hotmail، ایمیل نت اسکیپ، outlook، و ایمیل یاهو استفاده می ‌کردند و همچنین با کسانی آشنا شدیم که از Endora، Lotus Notes و گونه‌ های مختلفی از سیستم ‌های mainframe و اشکال متنوعی از Unix Mail استفاده می‌ کردند.

هر پلتفرم ایمیلی روش نمایش خاص خود را برای قسمت فرستنده، موضوع، و محتوای خبرنامه دارد و همچنین از رویکرد های مختلفی برای فیلتر هرزنامه و روش‌ های دیگر برای تحت تأثیر قرار دادن تجربه کاربری ثبت نام کننده، بهره می ‌برد.

این تنوع باعث می‌ شود که طراحان خبرنامه این تنوع در پلتفرم را بسیار جدی بگیرند و روند ثبت‌نام، خارج شدن از حالت اشتراک، رساندن خبرنامه، و نمایش خبرنامه‌ در پلتفرم‌های مهم ایمیلی را تحت آزمایش قرار دهند.

 

خبرنامه باید ساده باشد  

افراد ایمیل های زیادی دریافت می ‌کنند. آنها وقت ندارند که متون مختلفی را مطالعه کنند. خبرنامه باید به گونه‌ای طراحی شود که بتوان مفهوم آن را در یک نگاه متوجه شد. در تحقیق ما تنها 23% از خبرنامه‌ ها به طور کامل مطالعه شدند. به باقی خبرنامه‌ها یا به صورت گذرا و برای فهمیدن مفهوم کلی آن  نگاهی انداخته شد، یا قسمتی از آن‌ها مطالعه شد، و یا اصلاً باز نشدند، سرنوشتی که در انتظار 27% از خبرنامه ‌ها است.       

تنها خبرنامه‌ ای که در تحقیق ما به صورت مداوم و هر بار که به دست مخاطب می‌ رسید مورد مطالعه قرار می‌ گرفت خبرنامه "لغت امروز" از dictionary.com بود. این خبرنامه بسیار کوتاه بود و ساختار آن به گونه‌ای طراحی شده بود که حجم عظیمی از نوشته ها وجود نداشت که باعث ترساندن مخاطب شود.

کاربران در نظراتشان اظهار داشتند که اگر خبرنامه ‌ای وقت زیادی از آنها بگیرد و یا نیاز داشته باشد که کاربر کار زیادی برای آن انجام دهد اصولاً خبرنامه بدی است. اگر خبرنامه ‌ای زمان انجام کاری برای کاربر را کاهش دهد و یا کاربر بتواند به سرعت آن را بخواند و مطالب آن بی معنی و سطحی نباشد، خبرنامه خوبی محسوب می‌ شود.

کاربران عموما از ثبت‌ نام در خبرنامه اجتناب می‌ کنند زیرا حجم زیاد اطلاعات، آنها را آزار می‌ دهد. وظیفه‌ منتشر کننده خبرنامه این است که کاربر را متقاعد کند که خبرنامه‌ ساده و مفید است و می ‌تواند به سادگی از آن استفاده کند.

زمان انتشار و تعدد دریافت خبرنامه نیز باید برای کاربر قابل پیش‌ بینی باشد، ولی خبرنامه ‌هائی که اخبار فوری را منتشر می ‌کنند مستثنی هستند. البته این طور هم نیست که همه کاربران دوست داشته باشند در خبرنامه‌ هایی ثبت ‌نام کنند که به نظرشان سهل و ساده بیاید، اما یک برنامه زمانی مرتب برای انتشار به کاربر این امکان را می ‌دهد که بداند چه زمانی بایستی در انتظار دریافت خبرنامه باشد و احتمال پاک شدن آن (به خاطر اشتباه گرفته شدن آن با هرزنامه) را نیز کاهش می‌دهد.

نوشتن متن خوب برای موضوع خبرنامه بسیار مهم است زیرا نه تنها کاربر را به باز کردن آن تشویق می‌ کند بلکه باعث می‌ شود که کاربر بتواند میان آن و هرزنامه تمایز قائل شود. با این که نوشتن یک عبارت کوتاه که حداکثر 50 یا 60 کاراکتر (نهایت تعداد کاراکتری که اغلب سرویس‌ های ایمیلی اجازه می دهند در متن موضوع استفاده کنید) داشته باشد حقیقتاً کار دشواری است ولی توصیه می‌ کنیم که بخشی از محتوای خبرنامه را در متن موضوع بگنجانید.


تگ ها : مقاله خبرنامه های ایمیلی ادامه دهندگان راه وب سایت ها بهبود رتبه الکسای وبسایت آموزش معرفی وبسایت به الکسا بازاریابی ایمیلی چیست؟ ارائه بهترین سرویس های ایمیل بغیر از جیمیل و یاهو! مقالات ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ – وب زین اصول طراحی وب سایت های فروشگاهی پنل ایمیل مقالات ارسال ایمیل تبلیغاتی نحوه استفاده از سرور SMTP برای ارسال ایمیل های وردپرس ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ ریزش کاربران اپلیکیشن(عوامل، نشانه ها و راه های جلوگیری)(قسمت دوم مزرعه آی قاصدک امنیت فناوری اطلاعات 30 کاری که باید به ترتیب برای دریافت ایمیل کاربران انجام دهید [PDF]خبرنامه افــتا حریم خصوصی راه هایی برای افزایش ارتباط با کاربران در طراحی وب سایت های فروشگاه آگاهی آگاهانه IPPF نمایش موارد بر اساس برچسب: ارسال ایمیل مقالات ارسال ایمیل انبوه SEO Content گروه پشتیبانی و طراحی سایت و تولید محتوا سی یو وب استفاده مناسب و محدودیت های سرویس Webmail گردهمایی دو روزه توسعه دهندگان وب ایران در تیرماه هاست رایگان برای من مناسب است؟ تغییر در تعریف شبکه طلایی — ای‌نتورک استارتاپ کیلویی چند؟ شرحی بر رویدادهای استارتاپی ایران 11 ترند بزرگ طراحی سایت برای سال 2018 گروه شتاب دهنده رادیب بد افزار (Malware) چیست ؟ چگونه تجارت خود را در دنیای دیجیتال بروز نگه دارید؟ وبلاگ – مدیا اد – پلتفرم یکپارچه تبلیغات اینترنتی همسان طراحی سای شیراز تارنمای آموزش آنلاین سیاست حریم شخصی طراحی وب سایت معرفی 10 سرویس دهنده رایگان پست الکترونیکی برتر در ایران و جهان فراخوان نارلیگا جهت جذب توسعه دهنده گان بازی پهنای باند اختصاصی آسیاتک چگونه و کجا و چه نوع تبلیغی از میان این همه ارائه دهنده تبلیغات انجام دهیم وبسایت گوگل استارت آپ 12 ترفند کوتاه برای تبدیل یک رهگذر به یک مشتری انتخاب بهترین سرویس میزبانی برای وردپرس میهن میزبان عضويت در خبرنامه شرکت پشتیبانان شبکه معرفی انواع مرورگرهای مطرح در وب تعرفه تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات بنری ، کلیکی مقالات راه اندازی فروشگاه اینترنتی،مدیریت لجستیک و انبار مدل های کسب و کار کارکینگ وبلاگ سیلورکاور اعتبار سنجی ایمیل؛ فاکتور مهم در بازاریابی ایمیلی تعریف وب سایت و وب لاگ و تفاوت آنها استارتاپ های موفق در ایران بانک ایمیل کاربران سایت دیوار ایرنا روشهای تبلیغاتی در اینترنت سئو وردپرس بایگانی‌ها مقالات طراحی سایت بهترین سایت ساز طراحی سایت مشاغل 5 مرحله برای طراحی یک وبلاگ زیبا و تاثیرگذار افزونه وردپرس بزرگترین حوادث سایبری سال 2017 تا کنون وب و موبایل روش‌های بازاریابی اینترنتی 7 نکته سرویس دهی به مشتریان از زبان مدیر عامل آمازون

نظرات




نماد