سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

اخیراً در رابطه با مقاله مان در مورد کاربردی بودن "ایمیل تأیید" با یکی از مدیران بازاریابی بحث و گفت ‌و گو می‌ کردم. او معتقد بود که با این که به نظرش تحقیق جالبی بود، ولی واقعاً به درد تیم بازاریابی او نمی‌ خورد زیرا پیام ‌های تأیید پس از اینکه مشتریان سفارش خود را نهایی کرده اند برای آنها فرستاده می ‌شود.

این حقیقتاً صحیح است که پیغام‌ های تأکید بخشی از روند ابتدایی فروش محسوب نمی ‌شوند. ولی باید آنها را بخشی از راهبرد بازاریابی اینترنتی خود در نظر بگیرید زیرا این پیغام ‌های تأیید بر سفارشات آتی مشتریان مؤثر هستند.

بزرگ ‌ترین چالش در تجارت الکترونیک، ایجاد اعتماد است. در دنیای اینترنت کمپانی شما عملا مجازی به شمار می ‌رود. کاربر نمی‌ تواند محصول را لمس کند. نمی ‌توانید او را با طراحی سایت ساختمانی یا طراحی سایت دکوراسیون  شیک تحت تأثیر قرار دهید، و فروشنده ای چرب زبان نیز نمی ‌تواند با او گپ بزند. تنها چیزی که او می‌ بیند چند پیکسل درخشان روی صفحه است.

چرا او باید پولی به شما پرداخت کند؟ چرا باید امید داشته باشد که محصولی را که سفارش داده‌ دریافت خواهد کرد، و محصول سالم به دست او خواهد رسید، و دقیقاً همان چیزی خواهد بود که طبق توضیحات و عکس ‌های طراحی سایت فروشگاهی انتظار دیدنش را دارد؟      

 

نقش اطمینان ‌بخشی

واضح است که طراحی سایت شما می ‌تواند با رویکرد مثبتی به جواب دادن به این سؤال ها کمک کند. به عنوان مثال قراردادن بخش "درباره ما" و همچنین پیروی از بهترین روش ‌های کاربردی بودن در تجارت الکترونیک، به کمپانی و تیم مدیریت شما اعتبار می‌ بخشد. اما نهایتاً صفحات وب سایت فقط شامل اطلاعات هستند. برای دستیابی به اعتبار حقیقی باید در عمل محصول به دست مشتری برسد.

مفهوم تجربه کلی کاربری به ما می‌ گوید که شما باید هر آنچه که کاربر با آن برخورد می ‌کند و نه فقط طراحی وب سایت صفحه را مد نظر قرار دهید. ایمیل تأیید نقش مهمی در آرامش دادن به کاربر و از بین بردن نگرانی ‌های او ایفا می ‌کند مخصوصاً اگر در رساندن سفارش به دست او تأخیری به وجود آمده باشد. و حتی وقتی که همه چیز مرتب است و تحویل کالا سر موعد مقرر انجام خواهد پذیرفت نیز می‌ توانید با فرستادن ایمیل های تأییدی مناسب به مشتری جهت مطلع نگهداشتن او، اعتماد او را بیش از پیش به خود جلب کنید. انجام این کار این اطمینان خاطر را در مشتری به وجود می‌ آورد که در صورت بروز مشکل در آینده نیز، با او به خوبی رفتار خواهد شد.

و همچنین بایستی بسته‌ بندی، رسید، و دیگر اوراق ضروری را که باید همراه با محصول به مشتری تحویل داده شود، نیز مدنظر قرار دهید. چند وب سایت تجارت الکترونیک می‌شناسم که درباره تجربه دریافت محصول، تحقیقات کاربردی بودن انجام داده ‌اند. البته ]کیفیت ضعیف[ بسته‌ بندی هایی که به دست من می‌رسند، نشان دهنده این هستند که بیشتر کمپانی ‌ها این مقوله را کاملاً نادیده می‌ گیرند. Chocolate Godiva یکی از معدود وب سایت ‌های تجارت الکترونیک است که در بسته‌ بندی محصول خود کاربردی بودن را به خوبی رعایت می ‌کند.

این درسی است که مکرراً پیش ‌از این نیز در رابطه با آن صحبت شده است: داشتن فروش بیشتر با مشتریان کنونی آسان ‌تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. افرادی که تمایل خود برای پرداخت پول به شما را ثابت کرده اند باز هم در آینده این کار را انجام خواهند داد. این حقیقتی است که درباره تمام کانال ‌های فروش مصداق دارد اما برای تجارت الکترونیک اهمیتی خاص و حیاتی پیدا می ‌کند زیرا اگر بتوانید به خوبی از عهده رساندن محصول به دست مشتری و خدمات پس از آن بر آیید، در همان اولین سفارش، مورد اعتماد بودن خود را به او اثبات خواهید کرد.

بزرگ ‌ترین چالش در تجارت الکترونیک گرفتن اولین سفارش از کاربر است. آن را به هدر ندهید. نشان دادن رفتار خوب نسبت به مشتری پس از انجام سفارش اولیه، احتمال خرید های بیشتر او از شما در آینده را به شدت افزایش می‌ دهد. 


تگ ها : مقاله در تجارت الکترونیک پس از خرید چگونه با مشتری رفتار کنیم الگوهای رفتار مشتری در خرید اینترنتی ۱۰ روش موثر در برخورد با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در محیط مجازی E رفتار مشتری در خرید اینترنتی برخورد صحیح با مشتری و خریدار نقش تجارت الکترونیک در توسعه فروش و بازاریابی – مشاوره بازاریابی چگونه با مشتری صحبت کنیم؟ 10 روش عالی روانشناسی برای فروش بیشتر چگونه مشتریان را وادار به خرید کنیم مشتری مداری در تجارت الکترونیک 7 نکته سرویس دهی به مشتریان از زبان مدیر عامل آمازون رفتار شناسی در مذاکره و فروش 12 ترفند کوتاه برای تبدیل یک رهگذر به یک مشتری روش صحبت کردن در مورد پول با مشتریان چگونگی برخورد با مشتری ناراضی تجارت باداده کاوی مشتریان خود را پیش بینی کنیم ویژگیهای فروشنده موفق و روشهای افزایش فروش [PDF]بررسي رابطه مشتري مداري و مديريت ارتباط با مشتري الكترونيك چرا تجارت الکترونیک ؟ و البته چگونه تجارت الکترونیک را شروع کنیم ؟ دانلود فیلم فن بیان در ارتباط با مشتری مديريت مشتري مداري (CRM) مقالات بایگانی [PPT]نيروهاي تاثيرگذار بر رفتار مصرف کننده آن لاين مشتری مداری در تجارت الکترونیک با گزینه های سرعت، دقت و امنیت 15 راه ساده برای نفوذ در قلب مشتری [PDF]چگونـه چگونه مشتریان‌مان را حفظ کنیم؟ تجارت الکترونیک مدیریت ارتباط با مشتری – برگه 2 – نرم‌افزار CRM با مشتری ناراضی چگونه برخورد کنیم؟ چگونه فقط در ۳ ثانیه محصول خود را به مشتری بفروشید؟ 5 کلمه طلایی برای فروش موفق Webfaqt.com اَنجلا ونگ: چین چگونه آینده خرید را تغییر می‌دهد چگونه اطلاعات بازار را به ثروت تبدیل می‌کنیم؟ چطور مشتری جذب کنیم: نوزده کانال کشش راههاي كسب رضايت مشتري و مشتري مداري یادداشت احسان رفیعی با عنوان "با داده کاوی مشتریان خود را پیش بینی ۲۳ راه برای بستن یک قرارداد بازاریابی تجارت الکترونیک چیست؟ تکنیک های فروش در بازاریابی ۵ راه کلیدی برای جذب مشتری ها به فروشگاه آنلاین چگونه از طریق تحویل کالا بدون واسطه در اینترنت کسب درآمد کنیم ؟ بازاریابی شبکه های اجتماعی: راهنمایی برای تجارت و رسانه های اجتماعی بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر ساختار جدید تجارت الکترونیک كدينگ سازماني بستري براي مديريت ارتباط با مشتري – مجله چگونه با استفاده از وبلاگ برای کسب‌وکار آفلاین خود مشتری جذب کنیم فروشنده هایی که مشتری را فراری می دهند! فاکتورهای تأثیرگذار بر رفتار خرید مشتری در زمینه خرید آنلاین خبرنامه کسب و کار آنلاین کاوشگران تدابیر بازاریابی اصفهان در باشگاه ورزشی چگونه رفتار کنیم آکا 5 راهکار طلایی برای جلوگیری از ریزش مشتریان مدیریت تجربه مشتری (CEM) چگونه مقاله رانقد کنیم [PPT]مدل رفتار مصرف كننده Online [DOC]پارادایم مدیریت الكترونيكي ارتباط با مشتري در كلاس جهاني محتوای محصول، پادشاه نرخ تبدیل شماست » وبلاگ وب ایده مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی بازاریابی موبایل و رفتار شناسی مشتری : موفقیت بررسی نقش کلان‌ داده در کسب‌وکارها رازهای افزایش فروش وفادار سازی مشتری با 8 روش اجرایی ایجاد نگرش نسبت به "مدیریت ارتباط با مشتریان" مقالات تخصصی برندینگ، بازاریابی، رفتار مصرف کننده و تجربه مشتری آینده‌ی تجارت الکترونیک: تمرکز بر ایجاد تجربیات جدید برای مشتریان دیجی سنگ بررسی جنبه های مختلف اعتماد در تجارت الکترونیکی Searches related to در تجارت الکترونیک، پس از خرید چگونه با مشتری رفتار کنیم

نظرات




نماد