سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

نکاتی که باید هنگام خرید آنلاین با کارت رعایت کنید: برخی از مشتریان بنا به دلایل مختلف بطور موقت یا مستمر در پرداخت های آنلاین خود با کارت شان از سایت های خارجی دچار مشکل می شوند. این امر میتواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که به برخی از انها اشاره می کنیم . لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

۱. ممکن است مبلغ خرید شما بیش از موجودی داخل کارت باشد توجه کنید مبلغی که در ابتدای صدور کارت بعنوان سپرده نزد بانک گذاشته اید جزو موجودی کارت محسوب نمی گردد

 

۲. ممکن است شما خواسته باشید بیش از محدودیت کارت خود با آن خرید انجام دهید. توجه کنید که کارت شما در خرید آنلاین دارای محدودیت های حجمی و تعداد تراکنش می باشد. محدودیت ویزا/مسترکارت های کلاسیک: روزانه ( تعداد تراکنش: ۱۰ بار ، حجم خرید: ۲۰۰۰ دلار ) – ماهانه ( تعداد تراکنش: ۳۰ بار ، حجم خرید: ۳۰۰۰۰ دلار )

محدودیت ویزا/مسترکارت های گلد: روزانه ( تعداد تراکنش: ۲۰ بار ، حجم خرید: ۴۰۰۰ دلار ) – ماهانه ( تعداد تراکنش: ۶۰ بار ، حجم خرید: ۶۰۰۰۰ دلار )

مبنای خرید ماهانه اولین روزی است که شما با کارت خود خرید انجام می دهید و نه اول هر ماه میلادی. مثلا ممکن است شما اولین خرید خود را در ۱۵ ژانویه انجام داده و طی بازه ۳۰ روزه محدودیت خود را استفاده کرده باشید. بنابراین باید تا ۱۵ فوریه منتظر بمانید تا مجددا محدودیت ماهانه برداشت شود و نه ۱ فوریه

 

۳. ممکن است درگاه پذیرنده کارت در سایت مورد نظرتان سیاست ها و محدودیت های خاصی را جهت جلوگیری از کلاهبرداری اعمال کرده باشد. مثلا درگاه پرداخت در بعضی از سایت های امریکایی فقط کارت های صادر شده از بانک امریکا را پشتیبانی می کنند. بعنوان مثال اگر در آیتونز امریکا حساب کاربری داشته باشید فقط با استفاده از یک کارت امریکایی میتوانید از درگاه ویزا/مستر خرید کنید. اما مثلا میتوانید یک حساب در آیتونز امارات باز کرده و از آن طریق کارت خود را متصل و به راحتی پرداخت کنید.

 

۴. برخی از درگاه های پرداخت فقط از کردیت کارت جهت انجام امور پرداخت پشتیبانی می کنند توجه کنید کارت شما از نوع دبیت کارت می باشد. بعنوان مثال برای خرید بلیط از ایرلاین Fly Emirate باید حتما با یک کردیت کارت خرید خود را انجام دهید.

 

۵. اکثر پذیرنده های ویزا/مسترکارت بدلیل جلوگیری از کلاهبرداری محدودیت هایی را هنگام خرید روی درگاه خود اعمال می کنند. در صورت عدم رعایت موارد زیر ممکن است پرداخت شما با خطا مواجه شود

  • پرداخت با آی پی ایران یا سایر کشورهای مورد تحریم
  • عدم تطابق آی پی شما با بیلینگ آدرس در زمان پرداخت
  • اشتباه در وارد نمودن کد CVV یا تاریخ انقضا در پرداخت اول و امکان بلاک شدن موقت کارت شما در آن سایت برای ۲۴ ساعت
  • درگاه هایی که بر روی آنها قابلیت AVS مخفف Address Verification System فعال شده باشد و از کارت های با قابلیت Free Billing پشتیبانی نکنند.

 

۶. Hold بودن یا رزرو شدن مبلغ برای مدتی کوتاه در کارت شما ممکن است بعضی از سایت ها مبلغی را بطور موقت در کارت شما بلاک کنند که حتی با گرفتن گردش حساب نتوانید آن را مشاهده کنید و موجودی شما در واقع بیشتر نشان داده شود.

 

۷. عدم وارد نمودن اطلاعات کارت خود در سایت های نامعتبر

  • در حفظ و امنیت اطلاعات کارت خود شامل ۱۶ رقم کارت ، تاریخ انقضا و کد CVV بسیار دقت کنید.
  • اطلاعات کارت خود را در هر سایتی وارد نکنید و فقط در سایت های معتبر از کارت خود استفاده نمایید.
  • همچنین از امنیت سیستم خود مطمئن شوید که نرم افزارهای جاسوسی مثل Keylogger روی آن فعال نباشد.
  • همیشه سعی کنید اطلاعات کارت خود را از طریق کیبورد مجازی وارد کنید
  • اطلاعات کارت خود را در دسترس سایر افراد قرار ندهید

 

نکاتی پیرامون برداشت وجه از دستگاه های خودپرداز

با استفاده از این امکان شما می توانید در هر کشور خارجی که خودپرداز آن از ویزا و مسترکارت پشتیبانی می کند وجه نقد برداشت نمایید. در اینجا بسته به ATM بانک مورد نظر شرایط مختلفی ممکن است بوجود بیاید:

  • ممکن است آن دستگاه خودپرداز فقط از کارت های ویزا/مسترکارت صادر شده توسط بانک های آن کشور پشتیبانی کند که معمولا این مورد خیلی کم اتفاق می افتد
  • معمولا اکثر دستگاه های خودپرداز به ارز رایج آن کشور به شما پول می دهند. مثلا در کشور امارات درهم ، در ترکیه لیر ، در کشورهای اروپایی یورو و عملیات تبدیل را بطور اتوماتیک برای شما انجام می دهند. اما هستند ATM بانک هایی که علاوه بر ارز آن کشور امکان دادن دلار را نیز دارند.
  • ATM برخی از بانک ها گاها محدودیت هایی را به همراه دارند. مثلا بعضی از آنها امکان برداشت وجه با رقم های ۱۰۰-۲۰۰-۵۰۰-۱۰۰۰ دارند و برخی نیز مقادیر کمتر/بیشتر . همچنین ممکن است در تعداد دفعات برداشت مبلغ نیز محدودیت هایی را به همراه داشته باشند. مثلا کارت شما امکان برداشت روزانه ۴۰۰۰ دلار را از ATM داشته باشد اما یک ATM به تنهایی نتواند پاسخگوی این نیاز باشد
  • گاها ممکن است بطور اتفاقی یا نقص در سیستم ATM کارت شما ضبط گردد. در این شرایط شما باید با به همراه داشتن پاسپورت خود و مراجعه به داخل بانک از مسوول آن بخواهید کارت شما را تحویل دهد. در هر شرایطی اگر موفق به این کار نشدید باید بلافاصله با شماره پشتیبانی بانک صادر کننده کارت خود تماس گرفته و نسبت به مسدودسازی ان اقدام نمایید
  • در هنگام تحویل کارت در محتوای بسته یک پاکت رمز سربسته وجود دارد که آن رمز کارت شما برای استفاده در ATM می باشد. دقت کنید که از این پاکت مراقبت کنید یا رمز آن را در جایی یادداشت نمایید. زیرا در صورت گم کردن رمز و تقاضای رمز جدید متاسفانه باید کارت شما باطل شده و یک کارت با رمز جدید از بانک صادر شود که این کار مشمول صرف زمان و هزینه برای شما خواهد شد.

 

نکاتی پیرامون خرید با POS در فروشگاه های خارج کشور

شما با استفاده از کارت خود می توانید در تمامی فروشگاه های خارج از کشور که دارای دستگاه POS می باشند صرفنظر از ارز رایج آن کشور براحتی خرید خود را انجام دهید. اما باید نکاتی را رعایت نمایید:

  • سعی کنید تا جای ممکن از کارت خود در دستگاه های POS فروشگاه های برند و معتبر – هایپر مارکت ها و فری شاپینگ های فرودگاهی استفاده نمایید و ترجیحا از خرید در سوپرمارکت های داخل شهر یا مغازه های عادی اجتناب ورزید.
  • برخی از مشتریان ما که البته خدا را شکر تعدادشان به ۱۰ نفر نمی رسد و به کشورهای هند – چین – هنگ کنگ – ترکیه – فیلیپین سفر کرده بودند کارت شان توسط دستگاه های POS فروشگاهی با استفاده از اسکیمر کپی و مورد سواستفاده قرار گرفته بود. از آنجایی که اکثر کارت های صادر شده مثل کارت های بانکی ایران دارای تراشه امنیتی Chip نیستند اطلاعات آنها ممکن است مورد سواستفاده قرار گیرد. به همین خاطر اگر قصد سفر به این کشورها را داشتید در استفاده از کارت خود در POS های فروشگاهی بیشتر دقت کنید.
  • یکی از قابلیت های خوب این کارت ها امکان اجاره ماشین و خانه یا رزرو هتل می باشد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید. در صورتی که میخواهید از کارت خود برای اجاره ماشین استفاده نمایید توجه کنید که معمولا مبلغی تا حدود ۱۰۰۰ دلار توسط آن فروشگاه در کارت شما برای مدتی معمولا یک ماهه بلاک می شود. دلیل آن این است که اگر شما طی مدتی که از ماشین استفاده کرده اید مرتکب خلافی شدید پس از تحویل خودرو از محل مبلغ بلاک شده بتوان هزینه آن جریمه را برداشت کرد. یا اینکه ممکن است هتل شما مبلغی را در کارت تان بلاک کند که در هر دو حالت مطمئن گردید که این مبلغ به کارت شما بازخواهد گشت. چون مشتریانی بوده اند که هتل به اشتباه مبلغی را در کارت آنها بلاک نموده و سپس بجای ازاد نمودن مبلغ را از کارت برداشت کرده است.
  • بطور معمول دو نوع POS وجود دارد. یکی آندسته از POS هایی هستند که کارت از قسمت بغل در آنها کشیده می شود که امنیت در این نوع POS ها به مراتب کمتر است. یک دسته دیگر POS ها آنهایی هستند که کارت از قسمت جلو تا نیمه کارت در آن وارد می گردد که این دسته از POS ها از امنیت بسیار بالاتری برخوردارند.

 

نکاتی پیرامون امکانات جانبی کارت ها :

 

قابلیت دریافت حواله بواسطه حساب سویفت

شما میتوانید از کلیه کشورهای خارجی به حساب کارت خود حواله دریافت نمایید. اما باید توجه نمایید که ذکر شماره ۱۶ رقمی کارت در توضیحات حواله توسط فرستنده بسیار مهم می باشد. زیرا در صورت عدم درج آن حواله شما پس از سپری شدن مدتی ۳۰ روزه برگشت خواهد خورد. معمولا اکثر حواله ها در بازه زمانی ۳-۷ روز از زمان ارسال به حساب شما می نشیند و شما میتوانید پس از گذشت این تایم درخواست اخذ گردش حساب از کارت را نمایید. در صورتی که حواله شما به حساب واریز نشده بود و از ذکر شماره ۱۶ رقمی کارت خود نیز مطمئن بودید میتوانید از طریق ما نسبت به پیگیری آن اقدام نمایید. ضمنا دقت کنید حساب شما امکان ارسال حواله را ندارد. همچنین در برخی از موارد ممکن است بانک مبلغی بین ۱۵ تا ۷۰ دلار بسته به حجم حواله از حساب کارت شما بعنوان کارمزد دریافت کند که در گردش حساب به ان اشاره می گردد. در شرایطی که فرستنده حواله کارمزد بانک شما را نیز متقبل شده باشد در این صورت کارمزدی از شما توسط بانک اخذ نخواهد شد.

 

قابلیت اینترنت بانکینگ

اگر این قابلیت بر روی کارت شما فعال است لازم است نکاتی را در این رابطه بدانید. در حال حاضر اینترنت بانکی که روی کارت های با این قابلیت توسط بانک ارائه می گردد فقط امکان مشاهده موجودی کارت را دارا می باشد و شما نمی توانید مواردی مثل گردش حساب کارت یا سایر کارها را انجام دهید. مورد دیگر اینکه موجودی نشان داده شده با تاخیری ۲۴-۴۸ ساعته همراه است. به همین خاطر برای فهمیدن مشاهده موجودی واقعی حساب خود باید بگذارید ۴۸ ساعت از آخرین خرید شما با کارت گذشته باشد   قابلیت ایمیل بانکینگ اگر این قابلیت بر روی کارت شما فعال است لازم است نکاتی را در این رابطه بدانید. معمولا کارت هایی که قابلیت اینترنت بانکینگ ندارند بجای آن از امکان ایمیل بانکینگ بهره مند شده اند. در این حالت به ازای هر واریزی/برداشتی که از کارت شما صورت می گیرد در کمتر از ۳۰ ثانیه جزییات واریز/برداشت برای ایمیلی که روی کارت شما ست شده است ارسال می گردد. شما با دریافت آن جزئیات میتوانید از میزان خرید ، مانده حساب و توضیحات مرتبط با خرید خود مطلع شوید

 

قابلیت دریافت پیامک روی سیم کارت

اگر به همراه کارت خود یک سیم کارت بین المللی نیز دریافت کرده اید با استفاده از آن میتوانید جزییات واریز/برداشت خود را بصورت پیامک دریافت کنید. توجه کنید در صورتی که سیم کارت شما در بازه زمانی ۴۵ روزه کمتر از ۱۰ سامانی ( $۲ ) شارژ داشته باشد خود بخود از سرویس خارج می گردد و در این حالت مجبورید یک سیم کارت جدید سفارش داده و مجددا تقاضای ست کردن شماره آن روی کارت خود را بدهید. لذا برای جلوگیری از سوختن سیم کارت همیشه آن را شارژ نگه دارید. ضمنا هزینه دریافت هر پیامک معادل ۱۵۰ تومان می باشد.

 

اخذ گردش حساب از کارت

در صورتی که شما نیاز به گرفتن یک گردش حساب از کارت خود را دارید میتوانید درخواست آن را در بخش پشتیبانی سایت عنوان کنید که با اخذ کارمزد توسط ما انجام می گردد. لطفا دقت داشته باشید که تراکنش های انجام شده با تاخیر ۴۸-۷۲ ساعت در گردش حساب شما لحاظ می گردد. لذا در صورتی که قصد دارید اطلاعات کامل اخرین تراکنش های خود را داشته باشید پس از سپری شدن این بازه میتوانید درخواست خود را عنوان کنید. ضمنا توجه کنید که بانک گردش حساب بیشتر از بازه ۳ ماهه ارائه نمی دهد و همچنین اگر حجم تراکنش های شما بیش از ۵ صفحه باشد بدلیل زیاد بودن معمولا درخواست رد می شود.

 

نکته مهم: در صورتی که اطلاعات کارت شما به هر شکلی دزدیده شود یا کارت فیزیکی شما توسط دستگاه اسکیمر کپی گردد و مورد سواستفاده قرار گیرد متاسفانه بانک در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی را متقبل نمی شود و این کار باعث وارد امدن خسارت مالی به صاحب کارت می گردد. امیدواریم با به اشتراک گذاشتن مطالب بالا توانسته باشیم کمکی در استفاده صحیح و مفید از کارت ها به شما مشتریان گرامی کرده باشیم.


تگ ها : نکات مهم برای دارندگان کارت های ارزی ویزا و مسترکارت همه چیز درباره کارت های ارزی بین المللی نظیر کارت اعتباری کارت دبیت نکاتی مهم درباره پی پال که باید بدانید! آموزش استفاده از ویزا کارت و مستر کارت مستر کارت هدیه / مستر کارت گیفت همه چیز درباره ی خرید گیفت کارت ویزا و مستر و نکات استفاده از آن راهنمای پرداخت آنلاین با کارت ویژن کارت ایرانیان مطالب مرتبط با برچسب "کارت" سفارش مسترکارت قابل شارژ مسافرتی ویزا کارت اعتباری از جمله کارت‌‌های اعتباری معتبر است که در سراسر جهان کلمات و واژه های پرداخت بین المللی بانک پارسیان مستر های فعال خرد کردن فروش انگلستان آنچه از مستر کارت و ویزا کارت در ایران نمیدانید اصطلاحات مستر کارت ویژن کارت ایرانیان نمایندگی رسمی ویزا کارت و مستر کارت در ایران PersianDaneshjoo بانک صادرات ایران آیا بانک های ایرانی هم ویزا کارت ارائه میدهند ؟؟؟ [بایگانی روسیه نخستین کشور جهان در استفاده از سیستم پرداخت هوشمند با تلفن پورتال شاپرک پرداخت ارزی ويزا کارت هديه غير قابل شارژ استفاده دستگاه بلوک برای فروش در ایالات متحده آمریکا استفاده از ویزا کارت در ایران چرا و چگونه؟ میکسر حجمی برای فروش استرالیا استفاده می شود با سلام پرداخت ارزی بلوک ساخت دستگاه در انگلستان می توانید ماشین های خرد کردن برای فروش محدودیت یک ماشین خرد کردن خرید ویزا کارت 15 دلاری : ویزای المان پاورپوینت بررسی پرداخت الکترونیکی و کارت های اعتباری TehranPayment پرداخت آنلاین ارزی دانشجویی ارزان تر از همه جا TehranPayment.com TehranPayment @tehranpayment Instagram Profile MasterCard (@payacard) MasterCard (payacard) چگونه می توان از طریق کارت پرداخت کرد. چگونه می توان برای کالاهای مستركارت چيست؟ #tehranpayment hashtag • instagram photos and videos @tehranpayment Instagram profile Images about #تهران [PDF]Page 1 امید نامه پذیرش و درج در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران شرکت دغدغه‌های فکری طرز تهیه مستر کارت آشنایی با کارتهای هوشمند سوخت TehranPayment (@tehranpayment) MasterCard Instagram خرید ویزا و مستر کارت مجازی TehranPayment (@tehranpayment) Instagram profile مسترکارت» / قربانی حذف دلار مسافرتی #تهران دغدغه‌های فکری ارتباط با ما خريد و فروش ارز اينترنتي – خرید فروش دلار وب مانی پی پال بیت کوین کارت های اعتباری انحصاری مخصوص سوپر میلیاردرها + عکس Tehranpayment.com گزارش سئو وب سایت تجارت الکترونیک [PDF]ROM TehranPayment (tehranpayment) instagram profile & photos Searches related to نکات مهم برای دارندگان کارت های ارزی ویزا و مسترکارت

نظرات




نماد