سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

درآمد ویزا کارت چقدر است؟ این درآمد از کجا به دست می‌آید و مدل درآمدی این شرکت چگونه است؟ شرکت ویزا کارت، یک شرکت چندملیتی است که در حوزه خدمات مالی فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی آن در فوستر سیتی، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. ارائه خدماتی در راستای تسهیلات مبادلات مالی الکترونیکی در سراسر جهان، از جمله وظایف این شرکت است که عمدتاً توسط کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی با نشان تجاری VISA انجام می‌شود. سوال مهمی که در مورد این کمپانی وجود دارد، نحوه کسب درآمد یا مدل کسب و کار آن می‌باشد.

مدل کسب و کار و درآمد ویزا کارت کمی پیچیده‌تر از آن است که به ‌نظر می‌آید. در این مقاله به بررسی مدل کسب و کار این کمپانی می‌پردازیم . به عبارت دیگر راه‌های کسب درآمد ویزا کارت را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به تشریح این موضوع می‌پردازیم که چگونه این شرکت از زمان فروش اولین سهام خود و عمومی شدن، بازار را قبضه کرده است.

 

راه های کسب درآمد ویزا کارت چگونه است؟

اگر شما یک سرمایه‌گذار هستید، این موضوع برای شما بسیار اهمیت دارد که بدانید شرکت‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید چگونه کسب درآمد می‌کنند. البته کاملا واضح است که بسیاری از افراد تنها با یک تصور مبهم از روش کسب درآمد یک شرکت، در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. درک برخی مدل‌های کسب و کار از دیگر مدل‌ها آسان‌تر است. برای مثال، حتی مشتریان معمولی هم می‌توانند به شما بگویند که کمپانی نایک با فروش کفش پول به‌دست می‌آورد و سود کوکاکولا از فروش نوشابه‌های شیرین گازدار به‌دست می‌آید.

مدل‌های دیگر کسب و کار زیاد واضح نیستند. برای مثال، درآمد ویزا کارت را در نظر بگیرید. این شرکت از زمان اولین فروش سهام خود و تبدیل شدن به یک شرکت عمومی در مارس ۲۰۰۸، با تولید سودی بیش از ۵۰۰ درصد، بازده فوق‌العاده‌ای را برای سهامداران خود فراهم کرده است.

نمودار درآمد ویزا کارت

اگرچه بازده شرکت ویزا کارت بدون شک زیاد بوده، ولی اغلب مدل کسب و کار آن به اشتباه فهمیده می‌شود. در حالی که معمولا این شرکت به‌عنوان یک شرکت کارت اعتباری شناخته می‌شود، این تعریف مبهم است و در این ارتباط که این شرکت چگونه تولید درآمد می‌کند، توضیح دقیقی ارائه نمی‌دهد. اجازه دهید بدون زمینه چینی بیشتر، نگاهی دقیق به این سرمایه‌گذاری قبضه کننده بازار بیندازیم تا مشخص شود این شرکت دقیقا چگونه این مقدار سود را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد.

 

روشی که ویزا کارت با آن پول ایجاد نمی‌کند

برای جلوگیری از ایجاد سردرگمی، اجازه دهید از این شروع کنیم که ویزا از چه راهی پول در نمی‌آورد. مشتریان ویزا کارت مانند مستر کارت هنگام استفاده از کارت اعتباری خود از ویزا پول قرض نمی‌کنند. بنابراین هنگامی که مشتریان با کارت اعتباری پرداخت می‌کنند، ویزا کارت از نرخ بهره شارژ شده توسط کار سود نمی‌برد. پولی که قرض می‌شود از موسسه مالی صادر کننده کارت مانند JPMorgan Chase یا Capital One است و بنابراین تمام هزینه بهره‌های پرداخت شده روی کارت‌های اعتباری ویزا کارت به صادر کننده کارت می‌رسد.

این مدل، مزایا و مشکلاتی دارد. جنبه منفی واضح آن، این است که مشتری هر سال بهره زیادی به‌ خاطر کارت اعتباری می‌پردازد و چیزی از این درآمد به ویزا کارت نمی‌رسد. جنبه مثبت آن، این است که ویزا کارت با هیچ یک از خطرات پیش فرضی که به‌خاطر قرض دادن به‌وجود می‌آید رو به رو نمی‌شود. به دلیل ارزش بالایی که این کار دارد، وال استریت تمایل دارد برای شرکت‌هایی که با ریسک پیش فرض وام روبه‌رو نمی‌شوند، ارزش‌گذاری بالاتری در نظر بگیرد. در نتیجه، نسبت قیمت به درآمد ویزا کارت و مسترکارت بیش از دوبرابر ارزش کارت‌های صادر شده شرکت‌هایی مانند  American Express Company ،Capital One و JPMorgan Chase است.

درآمد ویزا کارت

 

مدل پرداخت چهار بخشی

ویزا کارت در اصل به عنوان یک واسطه در مدل چهار بخشی عمل می‌کند. این مدل علاوه بر ویزا کارت، موسسه مالی صادرکننده کارت، تاجر و کارفرما (بانک تاجر) را شامل می‌شود. براساس گزارش ۱۰-K شرکت، هر بار که یک کارت استفاده می‌شود، شرکت ویزا کارت مقداری از مبلغ هر مبادله را به عنوان هزینه کار برمی‌دارد (این مقدار بسته به بانک صادر کننده کارت و کسب و کاری که کارت در آن استفاده می شود، متفاوت است). این برداشت از سه راه اصلی درآمد خدمات، درآمد پردازش داده و درآمد معامله بین المللی انجام می‌شود. در سه ماه گذشته بیش از ۹۶ درصد درآمد ویزا کارت از این سه راه ایجاد شده است.

 

درآمد ویزا کارت از خدمات

درآمد ویزا کارت از خدماتی که به صادرکنندگان کارت جهت استفاده از محصولات کمپانی ویزا کارت ارائه می دهد، محرک اصلی این نوع درآمد حجم پرداخت است. به عبارت دیگر هرچه هزینه محصول بیشتر باشد، ویزا کارت درآمد بیشتری کسب می کند. برای مثال، یک گالن شیر درآمد خدماتی به اندازه یک یخچال کارآمد با نام تجاری New Energy را ایجاد نمی‌کند. آنچه که این نوع درآمد را خاص می‌کند این است که این درآمد یک مانع در برابر تورم است. اگر هزینه‌ها به‌خاطر تورم مصرف‌کننده افزایش یابد، درآمد ویزا کارت به‌طور خودکار متناسب با آن افزایش می‌یابد.

 

درآمد ویزا کارت از پردازش اطلاعات

کمپانی ویزا کارت درآمدهای خیلی کمی برای مجوز، حل و فصل، پاک‌سازی و دیگر دسترسی‌های مختلف و هزینه‌هایی برای تعمیر و نگهداری شبکه لازم است، دریافت می‌کند. این درآمدها بر اساس تعداد مبادلاتی است که در داخل شبکه ویزا انجام می‌شود، نه مقدار پولی که در شبکه جابجا می‌شود.

 

این عبارات دقیقا به چه معنی است؟

برای توضیح بیشتر، دقت کنید که مجوز فرآیندی است که در آن ویزا کارت، مبادله را برای تصویب از نقطه فروش به صادر کننده کارت انتقال می‌دهد. پاک‌سازی یعنی تبادل اطلاعات تراکنش بین صادرکننده و دریافت‌کننده بعد از اینکه یک فروش انجام و تایید شده و توافق به معنای تسهیل تبادل واقعی وجوه بین طرف‌های درگیر است.

 

درآمد ویزا کارت از معامله بین‌المللی

درآمد یک معامله بین‌المللی از فعالیت‌های برون‌مرزی و تبدیل ارز به‌دست می‌آید. این درآمد هنگامی حاصل می‌شود که یکی از دارندگان کارت، چیزی را در کشوری غیر از کشور مبدا صادرکننده کارت خریداری می‌کند. از آنجا که این هزینه‌ها قسمت قابل توجهی از درآمد کل ویزا را تشکیل می‌دهند، شرکت مخصوصا به رکود اقتصادی در سراسر جهان یا هنگامی که اتفاقی مانند شیوع یک بیماری یا اقدام تروریستی که می‌تواند به صنعت گردشگری آن کشور به‌طور موثر ضربه وارد کند می‌افتد، حساس است. این مسأله همچنین به این معنا است که ویزا کارت بیشتر از سایر شرکت‌ها تحت تاثیر قدرت دلار آمریکا است.

 

روش کسب درامد شرکت ویزا

 

سخن آخر

آنچه که برای درک مبهم از مدل کسب و کار شرکت ویزا کارت مفید است این است که بخش کلی کسب و کار شرکت را در گزارش ۱۰-K سالانه آن بخوانیم. این گزارش‌ها معمولا در وب‌سایت روابط سرمایه‌گذار یک شرکت پیدا می‌شوند. پانزده دقیقه خواندن این بخش، یک سکوی پرتاب عالی برای کشف بیشتر و کسب اطلاعات درمورد یک شرکت است. تقریبا تمام اطلاعات در این مقاله از تشکیل پرونده سالانه ویزا گرفته شده است.

از آنجا که تقریبا غیرممکن است که بدون دانستن راه‌های مختلف کسب درآمد یک شرکت، چشم‌انداز آینده آن‌ را ارزیابی کرد، درک اینکه چگونه یک شرکت کسب درآمد می‌کند برای سرمایه‌گذاران بالقوه، یک ضرورت است. باعث شرمندگی است اگر سرمایه گذاری‌های بالقوه بزرگی مانند ویزا کارت بخاطر عدم درک مدل کسب و کار اساسی آن از بین برده شوند.


تگ ها : درآمد ویزا کارت از کجا می آید؟ بالاترین: درآمد ویزا کارت از کجا می آید؟ تفاوت بین مستر کارت و ویزاکارت چیست؟ ایرانیکارت پرداخت آنلاین با مستر کارت و ویزا کارت ویزا کارت (Visa Card)/ مستر کارت (Master Card) چگونه کار می کنند تجارت جهانی ویزا و مستر به ایران می آیند؟ / بلوغ شبکه پرداخت ایران در دوران تحریم هشت راه کسب درآمد از طریق اینترنت حساب بانکی دلاری برای کسب درآمد شما – چرا و چگونه؟ چگونه ویزا کارت یا مسترکارت تهیه کنیم؟ وبلاگ رپورتاژ: چگونه می‌توانید ویزاکارت و مسترکارت سفارش دهید و به راحتی پرتال خدمات ارزیکردیت کارت Credit card چیست مستر کارت فیزیکی یا مجازی، کدامیک مناسب شماست؟ چگونه از طریق وبلاگ یا سایت کسب درآمد کنیم؟ Vpayment تفاوت ویزا کارت و مستر کارت تفاوت بین مستر کارت و ویزا کارت چیست؟ [PDF]تازه وارد در هلند ورود اعضای خانواده به آلمان همه چیز درباره ی خرید گیفت کارت ویزا و مستر و نکات استفاده از آن ویزا کارت مجازی فرهاد اکسچنج تفاوت بین مستر کارت و ویزاکارت چیست؟ بانک ها چگونه از طریق مشتریان خود پول به دست می آورند؟ صدور چراغ خاموش مستر کارت در بانک های خصوصی ایرانیان؛ توهم کردیت کارت و مهاجرت اینترنشنال پی وی نبض کسب درآمد از یوتوب YouTube مسترکارت پاسخ به سوالات شما صدور کارت‌های ارزی ویزا و مسترکارت saravar آسان‌ترین روش برای شارژ کردن مستر کارت چگونه می‌توان از سایت‌های خارجی خرید آنلاین کرد؟ دریافت مستر کارت رایگان ، ویزا کارت رایگان مطالب مرتبط با برچسب "کارت" ویزای کار آلمان مقایسه انواع کارت های اعتباری در نروژ – Under Sky of Norwayزیرآسمان ریچ مکس ویزا کارت یا مستر کارت چیست؟ کارت اعتباری ( credit card ) چیست و با کارت بدهی (debit card) چه مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا UK Visa Information پاسخ به پرسشهای متداول نکاتی در مورد بانک : معمولا بانک آر بی مدیر تلگرامی که ماهی ۳۰ میلیون درآمد دارد اطلاعات صدور ویزای کشورها درآمد ناسا از چه طریقی بدست می‌آید؟ – وب سایت علمی بیگ بنگ پی پال چگونه کار می‌کند ؟ شارژ ویزا کارت و مسترکارت آمدن به فنلاند جهت انجام کار [PDF]کتابچه جامع اطالعاتی IEEE قوانین مهاجرت به امریکا ویژن کارت به جای مستر کارت به ایران می آید [PDF]پاسخ به سواالت مربوط به حقوق متقاضیان و افراد مستحق حمایت بین المللی Payoneer، مستر کارت متصل به حساب ارزی شما [PDF]اقامت و کار در اتریش GISTI آموزش افتتاح حساب وب مانی [PDF]کارت آبی اتحادیه اروپا [PDF]تحصیل و تحقیقات در آلمان PDF 2185.36k (خریدهای رایگان از سراسر دنیا بدون کارتهای اعتباری بین المللی كارت اعتباري چيست؟ کارت های اعتباری تا تحریم باشد، مستر کارت به ایران نمی آید شرایط اخذ بلوکارت آلمان کارت آبی گزارشی از کارکرد «کارت اعتباری» و اثر آن بر زندگی شهروندان کانادایی [PDF]درخواست برای مزایای CALFRESH Searches related to درآمد ویزا کارت از کجا می آید؟

نظرات




نماد