سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

برای اولین نسل از مشتریان بانکی میانمار (Myanmar)، تفاوت اندکی بین ویزا کارت و «یونیون پی» (UnionPay)، که سیستم پرداخت کارتی دولت چین است، وجود دارد. با وجود اینکه تنها دو درصد از جمعیت ۵۳ میلیون نفری این کشور جنوب شرقی آسیا، از سیستم کارت بانکی استفاده می‌کنند، اما هجوم سریع یونیون پی به بازارهای این کشور در حال توسعه، باعث خواهد شد که لوگوهای قرمز، آبی و سبز آن، اولین چیزی باشد که جوانان برمه‌ای هنگام افتتاح حساب یا درخواست کارت اعتباری در یک بانک محلی ببینند.میانمار برای تلاش‌های گروهی جهت ربودن سهم بازار جهانی از کمپانی‌هایی مثل ویزا کارت و مستر کارت یک مرحله‌ اساسی محسوب می‌شود. در مورد کشورهایی مثل اندونزی، مالزی، قزاقستان و حتی جمهوری دموکرات کنگو هم همین‌طور است؛ در تمام این کشورها بانک‌های محلی شروع به صدور کارت‌های این کمپانی چینی برای مشتریان غیرچینی کرده‌اند.

«نیل کاتکوف»، نایب رئیس ارشد گروه مشاوران مالی Celent در توکیو می‌گوید:

«برای بسیاری از مردم در بازارهای نوظهور کشورهای در حال توسعه، یونیون پی اولین کارتی خواهد بود که در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. دیگر زمان آن که ویزا کارت و مستر کارت تنها یکه‌تازان این حوزه در شهرها بودند، گذشته است».

یونیون پی در عرض فقط پانزده سال توانست از لحاظ ارزش تراکنش‌ها، به بزرگ‌ترین گروه کارت‌های بانکی در جهان تبدیل شود و طبق گزارش به دست آمده از شرکت مشاور مالی RBR که در لندن قرار دارد، ۳۷ درصد از ۶/۲۶ تریلیون دلار تراکنش‌های بازار در سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده است.

یونیون پی

اما تمرکز این کمپانی تقریبا به طور کامل روی چین است که حق انحصاری این شرکت در آنجا، کشور را به سمت جنگی چندین ساله با «سازمان تجارت جهانی» می‌برد. یونیون پی با فاکتور گرفتن از کسب و کار خود در چین، ادعا می‌کند که تنها نیم درصد از بازار جهانی را در دست دارد، که در مقایسه با سهم ۵۰ درصدی ویزا کارت و ۳۱ درصدی مسترکارت، رقم قابل توجهی نیست. کارشناسانی که فعالیت این گروه را رصد می‌کنند می‌گویند که یونیون پی از دولت دستور رسمی دارد تا بیرون از مرزهای چین با ویزا کارت و مستر کارت رقابت کند.

«سیمون لی»، معاون ریاست دانشکده چینی مدرسه کسب و کار هنگ‌کنگ، می‌گوید:

«تلاش یونیون پی بر این است تا نفوذ مالی چین را در جهان گسترش دهد. شهرت برندهای چینی، به خصوص در زمینه‌ مالی، در کشورهای خارجی خیلی کم است. کمپانی‌هایی مانند یونیون پی در تلاش هستند تا این رویه را تغییر دهند».

یونیون پی از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد و مستر کارت هم در مورد استراتژی رقیب چینی خود حرفی به میان نیاورده است. کمپانی ویزا کارت هم به درخواست در مورد اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده است. اولین ورود یونیون پی به بازارهای جهانی نشان داد که این کمپانی، به دنبال توریست‌های چینی بود که به تازگی ثروتمند شده‌اند و می‌خواهند برای اولین بار از کارت اعتباری استفاده کنند. فروشگاه‌های لوکس در اروپا مثل «لویی ویتون» و «بربری» هم در میان اولین برندهایی بودند که این کارت‌ها را در کشورهای غربی قبول کرده و امیدوار بودند که ثروت رو به رشد مسافران مستقل چینی را جذب کنند.

یونیون پی

ترمینال‌های پرداخت گروه یونیون پی اکنون در ۴۱ میلیون فروشگاه در بیش از ۱۶۰ کشور دنیا وجود داشته و این کمپانی ادعا می‌کند که قصد دارد به یکی از گسترده‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس‌های پرداخت در جهان تبدیل شود. از زمان ائتلاف بانک‌های دولتی چین و راه‌اندازی یونیون پی در سال ۲۰۰۲، بانک مرکزی چین توسعه‌ داخلی ویزا کارت و مسترکارت را مسدود کرده و کنترل رایگان بر یکی از بزرگ‌ترین بازارهای پرداخت جهان، یعنی چین را در اختیار این شرکت قرار داده است.

در سال ۲۰۱۲، «سازمان تجارت جهانی» طی شکایت کمپانی‌های خارجی اعلام کرد که چین به طور ناعادلانه‌ای بین کمپانی‌های پرداخت خارجی تبعیض قائل می‌شود. از آن زمان، قانون‌گذاران چینی با اکراه بازار را به تدریج برای کمپانی‌های خارجی باز کردند و اخیرا خبر دادند که امسال اجازه می‌دهند شرکت‌های خارجی هم کسب و کار خود را در چین آغاز کنند.

«آلفرد شانگ»، یکی از شرکای شرکت خدمات مالی Bain & Co در پکن، که به شرکت‌های چندملیتی فعال در حوزه‌ پرداخت در مورد استراتژی‌هایی که باید در رابطه با چین پیش بگیرند مشاوره داده است، می‌گوید:

«یونیون پی روز به روز بیشتر به رقابت در مقیاس جهانی می‌پردازد. آن‌ها باید مطابق با قوانین جهانی پیش بروند. آن‌ها در تلاش هستند تا منطبق بر قوانین دوسویه با دیگر شبکه‌های پرداخت جهان باشند؛ بنابراین باید نشان دهند که به قوانین پایبند هستند».

یونیون پی

بلندپروازی‌های جهانی یونیون پی تنها به کشورهای در حال توسعه مثل میانمار محدود نمی‌شود. این کمپانی اعلام کرد که در یک بازه‌ ۵ ساله، بیش از ۶۸ میلیون کارت یونیون پی در ۴۰ کشور خارجی، شامل اقتصادهای پیشرفته‌ای مانند سنگاپور و ژاپن، صادر شده است. در روسیه هم به دلیل اینکه مقامات دولتی به دنبال راهی برای کاهش اثر تحریم‌های احتمالی کشورهای غربی در آینده هستند، یونیون پی به طور مستقیم در سیستم پرداخت کشور قرار گرفته است.

علی‌رغم بهره‌مندی از پشتیبانی مستقیم دولت چین و در دست داشتن بازار داخلی، جنگ بین‌المللی یونیون پی به آسانی پیروز نخواهد شد. آقای شانگ می‌گوید که تکنولوژی جدید و دسترسی به داده‌های بهتر، در حال تغییر نحوه‌ عملکرد بازار جهانی پرداخت هستند و تازه‌واردهایی مثل یونیون پی مجبور خواهند بود خدمات جدیدی از حیث قیمت، خدمات، تکنولوژی یا مقیاس ارائه دهند.

او در ادامه می‌گوید:

«توسعه‌ جهانی یونیون پی درست زمانی اتفاق می‌افتد که کل بازار آماده‌ فروپاشی است. بنابراین آن‌ها باید مدل کسب و کار خود را با دقت انتخاب کنند. اگر آن‌ها فقط از استراتژی‌ها مشابه رقبای خود، یعنی ویزا کارت و مسترکارت پیروی کنند، واقعا هیچ جایی برای پیروزی نخواهد بود».

چین در دو دهه‌ گذشته رشد چشمگیری از لحاظ اقتصادی تجربه کرده است و در تلاش است تا در تمام عرصه‌ها علاوه بر رقابت با طرف‌های خارجی، خود پاسخگوی نیاز شهروندانش باشد تا سود آن هم عاید دولت خودش شود. باید دید آیا چین می‌تواند کمپانی‌های موفق و پر سابقه‌ ویزا کارت و مستر‌ کارت را شکست دهد و سهم بیشتری از بازار پرداخت بین‌المللی را از آن خود کند؟


تگ ها : جنگ چین با ویزا کارت و مستر کارت جهانی می شود نیک پی راهنمای خرید با ویزا کارت یا مستر کارت تفاوت مسترکارت با ویزا کارت سیف: کارت‌های اعتباری آمریکایی در ایران صادر نمی‌شود بُر خوردن ورق های بانکی ورود اولین کارت‌ بانکی بین‌المللی/ کارت‌های ژاپنی و چینی در ایران داستان برند: مستر کارت؛ اعتباری به وسعت جهان چین باز می شود بازار به ویزا و مسترکارت – Bitcoin ارز دیجیتال چیست ؟ عصر اعتبار روسیه دست ویزا و مستر کارت را از این کشور کوتاه می کند مورد عجیب مسترکارت در ایران مذاکره برای ورود ویزا و مستر کارت/ ورود کارت های ژاپنی در نیمه نخست 95 یوان چین ورود نخستین کارت‌های بانکی خارجی به ایران از سال آینده عصر بازار فرق گرین کارت و تابعیت آمریکا چیست؟ خدمات علمی و فناوری بیت کوین زمان اتصال به ویزا و مسترکارت/ صدور ۳۰۰ میلیون کارت Farsi.Ru ایرنا فعالیت زیرپله‌ای ٩٤ سایت برای فروش مسترکارت IREMCC [PDF]مسترکارت حضورش را تکذیب کرد تجارت الکترونیک محققان کوچکترین کارت تبریک کریسمس جهان را ساختند وبلاگ چپ نوار کناری نمایش موارد توسط برچسب: بانک های جهانی کانال آموزش نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس پ نرم افزار حسابداری نرم افزار حسابداری پارمیس راهنمای سفر به روسیه بیت‌کوین و اخلال در نظام مالی بتاسهم » گزارش بازارشنبه ۲۹ آبان ۹۵ بازار داغ «گیفت کارت ها» در ایران .:CaspianGC سرور :. Caspian ۵۰ برند جهانی که از بالاترین ارزش برای سرمایه گذاری برخوردارند ( بخش ناتو: هکرهای «ناشناس» تعقیب و محاکمه خواهند شد تا تحریم باشد مستر کارت به ایران نمی آید مهمترین اخبار ایران و جهان کارت پیش پرداخت مستر کارت مانع خروج اسکناس از کشور می شود سفر به لائوس و شمال تایلند تایلند اپلیکیشن موبایل سازمان تاکسیرانی نوروز ۹۶ آغاز به کار می‌کند صدور ویزا و مسترکارت برای ایرانی‌ها بین هندوراس دریاها مواد معدنی جاده یک طرفه مسترکارت برای ایران بازار داغ «گیفت کارت‌ها» در ایران دیجیتال آرتانگلستان دیجیتال ساینیج مرگ بر خبررسان [PDF]ظریف: آمریکا در یک جبهه كنار القاعده و داعش می جنگد زمان کارت های اعتباری روسی وارد بازار شد بازار بین المللی اخبار بایگانی BBC فارسی چگونه اقتصاد جهانی را نجات دهيم؟ موضوع نقاشی برای اتصال شبکه شتاب ایران به مسترکارت در حال مذاکره هستیم/به دانشگاه های مهم دنیا در امريکا: راهنمای تحصیل در امریکا هیاهوی مسترکارت در ایران ایرانیان چطور مستر کارت دریافت کنند؟ گردشگری Home اطلاعات کاربر ارائه ویزا کارت و مستر کارت به اعضای هیئت علمی جنگ نفتی ایران و عربستان Searches related to جنگ چین با ویزا کارت و مستر کارت جهانی می شود

نظرات




نماد