سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

به سوالات رایج درباره بیت کوین در این مقاله پاسخ داده‌ایم. قیمت ابتدایی بیت کوین که در سال ۲۰۱۰ تعیین شد، چیزی کمتر از ۱ سنت آمریکا بود اما حالا قیمت آن از مرز ۱۷۰۰۰ دلار هم گذشته است. زمانی بیت کوین تنها علاقه‌مندان به تکنولوژی و قاچاقچیان موارد مخدر را به خود جذب می‌کرد اما امروزه این ارز رمزپایه میلیون‌ها دلار را از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک خارج و به سمت خود جذب کرده است. در یکی از آخرین تلاش‌ها برای گسترش بیشتر خرید بیت کوین در سطح جهان، بازار معاملات آینده بیت کوین در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سهام آمریکا کار خود را آغاز کرده است.

پاسخ به سوالات رایج درباره بیت کوین

افزایش اخیر قیمت بیت کوین ممکن است تنها یک حباب باشد. یا شاید به دلیل این‌که جوامع مختلف مالی ناگهان بیت کوین را به رسمیت شناختند قیمت این ارز دیجیتالی افزایش پیدا کرده است. در هر صورت وقت آن است که سوالات رایج درباره بیت کوین را برای شما خوانندگان گرامی پاسخ دهیم تا با تمام جوانب این ارز رمزپایه بیشتر آشنا شوید. ما را با نظرات خود همراهی کنید.

۱. بیت کوین دقیقا چیست؟

همه چیز درباره بیت کوین

یکی از اصلی‌ترین سوالات رایج درباره بیت کوین ، این است که بیت کوین چیست . بیت کوین نوعی پول است که ویژگی اصلی آن از چیزی نشات می‌گیرد که در واقع وجود ندارد؛ بیت کوین پولی نیست که شما بتوانید در جیب یا دست خود نگه دارید. بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ آن را به رسمیت نمی‌شناسند و توسط یک دولت یا بانک مرکزی پشتیبانی نمی‌شود.

بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه ذاتا پروتوکل‌های نرم‌افزاری هستند که توکن‌های دیجیتالی تولید می‌کنند و تراکنش‌ها و معاملات مالی را به گونه‌ای ثبت می‌کنند که تقلب یا استفاده چند باره از یک توکن را عملا غیرممکن می‌سازند. قیمت یک بیت کوین هم وابسته به توافق میان کاربران آن است.

 

۲. سیستم بیت کوین از چه زمانی و از کجا آغاز شد؟

ساتوشی ناکاموتو

نرم‌افزار اصلی بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط یک نفر یا یک گروه که از اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو استفاده می‌کنند روی یک ورق سفید (اوراق سفید یک ابزار مشارکتی برای مستندسازی است) به وجود آمد. هویت خالقان بیت کوین همچان مشخص نیست اگرچه بسیاری تلاش کردند تا اعتبار آن را به حساب خود بزنند.

بازی‌های فانتزی آنلاین مدت‌ها پیش از بیت کوین، از ارزهای مجازی استفاده می‌کردند؛ اما تفاوت اساسی بیت کوین با ارزهای مجازی بازی‌ها،تکنولوژی بلاک چین است. بلاک چین در حقیقت یک دفتر ثبت اسناد آنلاین، عمومی و بی‌نام است که تراکنش‌های بیت کوین را در خود ثبت می‌کند.

 

۳. بلاک چین چگونه کار می‌کند؟

بلاک چین

یکی دیگر از سوالات رایج درباره بیت کوین چگونگی کارکرد آن است. فرآیندی را در نظر بگیرید که شما می‌خواهید با استفاده از خدمات یک بانک مبلغی پول را به صورت آنلاین به حساب دیگر انتقال دهید؛ بانک ابتدا موجودی شما را تایید می‌کند و سپس مبلغ مورد نظر را از حساب شما که در دیتابیسی عظیم از حساب‌های بانکی وجود دارد، کم می‌کند و به حساب فرد دیگر واریز می‌کند. شما می‌توانید نتیجه این انتقال پول را با وارد شدن به حساب کاربری خود ببینید اما این تراکنش مالی تحت کنترل بانک صورت می‌گیرد.

شما به بانک اعتماد می‌کنید که دقیقا همان مقداری را که شما درخواست کرده‌اید از حساب شما کند و بانک هم کاری می‌کند که شما دیگر قادر به استفاده از این مقدار پولی که از حساب شما کسر شده است نباشید. بلاک چین هم دیتابیسی است که همین فرآیند را برای کاربران خود انجام می‌دهد. اما نکته اساسی، حذف بانک یا انواع دیگری از مقامات دولتی از این فرآیند است.

 

۴. چه کسی فعالیت‌های مشابه با فرآیندهای بانکی را برای بیت کوین انجام می‌دهد؟

تراکنش های بیت کوین

فرآیندهای بانکی از توافق جمعی در یک شبکه غیر متمرکز صورت می‌گیرد. تراکنش‌های بیت کوین از طریق وب‌سایت‌هایی که کیف پول‌های دیجیتالی یا الکترونیکی را به کاربران خود ارائه می‌دهند، صورت می‌گیرد. این کیف پول‌ها در واقع داده‌ها یا تراکنش‌های مورد نظر شما را در سیستم آپلود می‌کنند. معاملات جدید به صورت دسته دسته جمع‌آوری می‌شود و برای تایید توسط افرادی که اصطلاحا استخراج‌کنندگان بیت کوین نام دارند به شبکه ارسال می‌شود.

 

۵. استخراج‌کنندگان بیت کوین چه کسانی هستند؟

استخراج بیت کوین

یکی دیگر از مهم‌ترین سوالات رایج درباره بیت کوین این است کهاستخراج بیت کوین چگونه است و چه کسی بیت کوین را تولید می‌کند. استخراج‌کننده بیت کوین به واقع هر کسی می‌تواند باشد. البته آن فرد باید به کامپیوترهایی بسیار پرقدرت و منبع بزرگی از الکتریسیته دسترسی داشته باشد و همچنین از حل معما و پازل خسته نشود.

داده تراکنش‌ها که به دسته‌ای به شبکه ارسال می‌شوند توسط یک فرمول رمزنگاری شده و تنها از طریق تعداد عظیمی حدس و آزمون و خطا رمزگشایی می‌شوند. استخراج کنندگان بیت کوین از تعداد زیادی دستگاه محاسبه‌گر استفاده می‌کنند تا در یک رقابت بزرگ اولین کسی باشند که این فرمول را رمزگشایی می‌کنند.

اگر پاسخ یک استخراج کننده توسط دیگران مورد تایید قرار بگیرد، داده رمزگشایی‌شده به زنجیره‌ای از داده‌های پیشین که بلاک نام دارند (بلاک چین) متصل می‌شود و استخراج‌کننده این‌گونه بیت کوین‌هایی که با رمزگشایی او تازه تولید شده‌اند، تصاحب می‌کند.

بزرگترین مکان استخراج بیت کوین در امریکای شمالی

 

۶. این سیستم چگونه از تقلب جلوگیری می‌کند؟

شاید از مهم‌ترین سوالات رایج درباره بیت کوین یا حتی مهم‌ترین آن‌ها، چگونگی جلوگیری این سیستم از کلاهبرداری و تقلب‌های احتمالی است. به خاطر این که هر بلاک حاوی داده‌هایی متصل به بلاک‌های پیشین است، استفاده مجدد از بیت کوینی که یک بار استفاده شده است به معنی اصلاح تعداد زیادی از بلاک‌ها و اتصالات میان آن‌ها در سیستم است که عملا غیرممکن است. علاوه بر آن، در رقابتی که میان استخراج‌کنندگان شکل می‌گیرد، در تمام مراحل این فرآیند هر کدام از آن‌ها بر فعالیت دیگر نظارت دارند.

 

۷. مگر بیت کوین توسط قاچاقچیان مواد مخدر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟

استفاده از بیت کوین برای قاچاق مواد مخدر

بله؛ به ویژه در گذشته که اصلی‌ترین ویژگی آن بی‌نام و نشان بودن تراکنش‌های بلاک چین بود. هنوز هم وب‌سایت‌هایی وجود دارند که از اسلحه گرفته تا مواد مخدر را با استفاده از بیت کوین به فروش می‌رسانند. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ یک بازار سیاه آنلاین ۱/۲ میلیارد دلاری را به نام راه ابریشم تعطیل کرد اما پس از مدتی وبسایت‌های مشابه جای آن را گرفتند.
جوزف استیگلیتز، برنده جایزه نوبل اقتصاد، اخیرا درباره بیت کوین گفته است:

خرید و فروش بیت کوین باید فعالیتی مجرمانه تلقی شود؛ زیرا طراحی بیت کوین بر اساس فرار از مقررات بوده و هیچ عملکرد مثبتی برای جامعه در بر ندارد.

 

۸. پس چه چیزی تغییر کرده است؟

سرمایه گذاری روی بیت کوین

کاهش دزدی‌ها و کلاهبرداری‌های بزرگ‌مقیاس بیت کوینی طی یکی دو سال اخیر، همچون آن چیزی که برای صرافی Mt. Gox در ژاپن رخ داد، موجب شده تا محبوبیت بیت کوین افزایش یابد. اما با این وجود شرکت‌های فناوری و مالی بسیاری به جای این که جذب بیت کوین شوند، شیفته تکنولوزی بلاک چین شده‌اند. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به جای سرمایه‌گذاری در بیت کوین در حقیقت در بلاک چین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

۹. جاذبه بلاک چین چیست؟

جذابیت بلاک چین

علاقه‌مندان به این تکنولوژی، بلاک چین را راهی جدید برای بهبود شرایط هر کسب و کاری می‌دانند. در واقع زمانی که شما واسطه‌ای که سوابق تراکنش‌ها را ذخیره می‌کند و بابت آن از شما پول می‌گیرد از فرآیند معامله تجاری خود حذف می‌کنید، هزینه‌های انجام معامله پایین‌تر خواهد آمد. از همین رو است که بانک‌ها و بازارهای بورس به شدت در حال سرمایه‌گذاری در تکنولوژی بلاک چین هستند تا از این بازی بزرگ کنار گذاشته نشوند.

شرکت‌های بزرگ هم از ظرفیت‌های بلاک چین استفاده می‌کنند. برای مثال، فروشگاه‌های وال مارت با استفاده از بلاک چین امنیت غذایی فروشگاه خود را تضمین می‌کند. برخی از بانک‌های مرکزی حتی به فکر عرضه ارزی رسمی و بلاک چین مبنا هستند. به علاوه اشکال دیگر بلاک چین هم تا کنون توسط افراد مختلف به وجود آمده‌اند که در آن‌ها از ارزهای دیجیتال خاص خود استفاده می‌کنند. برجسته‌ترین آن‌ها بلاک چین اتریوم است که برخی مواقع با نام به اصطلاح قراردادهای هوشمند از آن یاد می‌شود.

 

۱۰. چرا بیت کوین تا کنون در رقابت با دیگر ارزهای دیجیتال شکست نخورده است؟

بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه

در حالی که تاکنون هزاران ارز دیجیتالی متفاوت خلق شده اما همچنان بیت کوین، مشهورترین، معتبرترین و آزموده شده‌ترین ارز رمزپایه جهان است. همین مساله موجب شده تا افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بلاک چین هستند به بیت کوین به عنوان مهم‌ترین دارایی این تکنولوژی بنگرند.

 

۱۱. دلیل افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین چیست؟

افزایش قیمت بیت کوین

یکی دیگر از مهم‌ترین سوالات رایج درباره بیت کوین افزایش چشم‌گیر قیمت آن طی ماه‌ها و به ویژه هفته‌های اخیر است. ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار بیت کوین که در حال حاضر روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، موجب شده تا قیمت بیت کوین تنها در سال ۲۰۱۷ تا این لحظه ۱۷ برابر شود.

ورود بازار معاملات آینده بیت کوین به بازار بیت کوین هم احتمالا عاملی خواهد شد تا این افزایش قیمت تقویت شود. بازار جهانی Cboe چهار روز پیش معامله قراردادهای آتی مرتبط با بیت کوین را آغاز کرده است و بازار سهام شیکاگو و بازار نزدک هم اعلام کرده‌اند که به زودی این کار را صورت خواهند داد (در بازار معاملات آتی بیت کوین قراردادهایی را به صورت پیش فرض و برای آینده صورت می‌دهند تا قیمت آینده بیت کوین تخمین زده شود).

در واقع به وجود آمدن امکان معامله بیت کوین توسط بازارهای معاملات آتی بیت کوین بدون این که واقعا صاحب آن بود، موجب شده تا بسیاری از کارشناسان آن را به عنوان نقطه عطفی در افزایش محبوبیت بیت کوین بدانند.

به علاوه از آنجایی که نرم‌افزار بیت کوین تضمین داده است که تولید بیت کوین روزی به پایان خواهد رسید، موجب شده تا برخی از سرمایه‌گذاران احساس کنند که ممکن است از قافله جا بمانند. دقیقا دو هفته پیش، زمانی که قیمت بیت کوین به ۱۱۰۰۰ دلار رسید بود یکی از مشهورترین صرافی‌های بیت کوین با نام Coinbase شاهد دو یا حتی سه برابر شدن تعداد مراجعه‌کنندگان به وب‌سایت خود بود. همین اتفاق موجب شد که برای مدتی وب‌سایت این صرافی از دسترس برخی از کاربران خارج شود.

بر تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزپایه هم که هدفشان کم کردن ریسک سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از طریق خرید تعداد زیادی از ارزهای رمزپایه است به صورت هفتگی افزوده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک رمزپایه افتتاح شده است که اغلب آن‌ها حداقل بخشی از سرمایه‌گذاری خود را در بیت کوین انجام داده‌اند.

 

۱۲. آیا افزایش قیمت بیت کوین حباب است؟

حباب قیمت بیت کوین

ممکن است! برخی چهره‌های مشهور از جمله جیمی دایمن مدیر عامل بزرگ‌ترین بانک جهان، جی پی مورگان، بیت کوین را یک کلاهبرداری خطاب کرده است. در حالی که بانک او در حال ارائه معاملات آتی بیت کوین به مشتریان خود است.

مایک نووگرتز، یکی از شرکای سابق بانک گلدمن سکز، بیت کوین را بزرگ‌ترین حباب دوران معاصر می‌داند. با این وجود خود مشغول یک سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در بیت کوین است. بسته به این که با چه کسی صحبت می‌کنید، ارزش بیت کوین ممکن است دو برابر شود یا این که به صفر سقوط کند.

 

۱۳. چگونه می‌توانم بیت کوین بخرم یا در آن سرمایه‌گذاری کنم؟

سوالات رایج درباره بیت کوین به نحوه خرید یا سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال ختم می‌شود. راه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ریسک خود را دارند. شما می‌توانید مستقیما از طریق پیمنت‌۲۴ اقدام به خرید بیت کوین کنید. یا این که می‌توانید در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین مشارکت کنید که به جای شما ریسک خرید و فروش بیت کوین را بررسی می‌کند.

به علاوه در حال حاضر سرمایه‌گذاران می‌توانند در بازار معاملات آتی بیت کوین شرکت کنند و در آینده‌ای نزدیک وقتی صندوق‌های قابل معامله بازار بورس از ایده سرمایه‌گذاری در بیت کوین مطمئن شدند، از آن‌ها بیت کوین بخرند. اما مواظب باشید. حتی بسیاری از آن‌هایی که به آینده بیت کوین اعتقاد کامل دارند هم کاهش چشم‌گیر قیمت بیت کوین را محتمل می‌دانند.

برای مثال، بعد از افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۹ نوامبر، چند روز بعد این ارز دیجیتالی شاهد افت قیمت ۲۰ درصدی بود.


تگ ها : پاسخ به سوالات رایج درباره بیت کوین پرسشهای رایج سوالات رایج درباره بیت کوین یک سوال از حرفه ای ها: چرا بیت کوین به 10.000 دلار رسید؟ – ارز دیجیتال سوالات رایج در مورد تجارت در بازار فارکس و گزینه های باینری پاسخ به سوالات شما درباره پول دیجیتال و بیت‌کوین اتریوم » درگاه بیت کوین جیب سیاست ایران و دیگر کشورها در مورد ارز مجازی (بیت کوین) بیت‌کوین از دریچه نگاه اقتصاددانان نقش بیت‌کوین در معاملات تجاری آینده Searches related to پاسخ به سوالات رایج درباره بیت کوین

نظرات




نماد