سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

استخراج مخفیانه با وای فای جدیدترین نوع استخراج با سوء استفاده از رایانه کاربران است. بر اساس توییت یکی از مشتریان شعبه بوینس آیرس استارباکس، در این شعبه از طریق وای فای رایگان که به مشتریان ارائه می‌شود، بصورت مخفیانه و غیرقانونی با لپ تاپ مشتریان بیت کوین استخراج می‌شد. مدتی است که گزارش‌های متعددی از استخراج مخفیانه بیت کوین از طریق رایانه کاربران منتشر می‌شود. بیشترین استخراج ‌های مخفیانه که گزارش شده است از سایت‌هایی بوده که به صورت مخفیانه برنامه‌ استخراج را روی مرورگر اینترنت کاربران اجرا می‌کردند. در این روش‌ها، سایت یا ارائه دهنده اینترنت از پردازشگر رایانه کاربر برای استخراج بیت کوین یا سایر ارزهای رمزپایه استفاده می‌کند. البته روش‌های متعددی برای جلوگیری از این نوع سوء استفاده معرفی شده است.

کاربران، استارباکس را به استخراج مخفیانه با وای فای متهم کردند

استخراج مخفیانه با وای فای

استارباکس یک شرکت بزرگ صاحب چندین شعبه کافی شاپ و عرضه کننده قهوه در جهان است. اولین بار فردی به نام Noah Dinkin در دوم دسامبر متوجه استخراج مخفیانه با وای فای در شعبه بوینس آیرس استارباکس شد و تصویری از اسکریپت اجرا شده از طریق وای فای رایگان در لپ تاپش را توییت کرد.

این مشتری استارباکس، توضیح داد که در هنگام اولین اتصال به وای فای یک تاخیر ۱۰ ثانیه‌ای برای اتصال وجود داشت که در همین زمان رایانه برای استخراج آماده می‌شده است.
در واکنش به این توییت، بیش از ۱۰۰ کاربر توییتر نگرانی خود را از سوء استفاده‌های احتمالی و همینطور امنیت و حریم خصوصی خود را اعلام کردند. افراد دیگری هم گزارش مشابهی را اعلام کردند و نوشتند که این اسکریپت ارز رمزپایه Monero استخراج می‌کرده است نه بیت کوین. گروه دیگری از کاربران گفتند شاید این یک شیطنت تبلیغاتی بوده تا نام استارباکس بر سر زبان‌ها بیافتد، چون استخراج از این طریق سود چندانی در پی ندارد.

 

واکنش استار باکس به استخراج مخفیانه با وای فای در شعبه بوینس آیرس

شرکت استارباکس در پاسخ به این توییت، توضیح داد که ما این قضیه را بررسی کردیم و در اقدامی سریع، مشکلات به وجود آمده از سوی تامین کننده اینترنت را حل کردیم و مطمئن شدیم که مشتریان ما از وای فای رایگان امن استفاده کنند.

این توییت که بویی از عذرخواهی نداشت،‌ مشکلات به وجود آمده را به گردن تامین کننده اینترنت انداخت و نشان داد که فقط در یکی از شعب این اتفاق افتاده است. در هر صورت انتظار می‌رود اتفاقات مشابهی در نقاط دیگری تکرار شود، پس لازم است قوانین در این رابطه نوشته شود و از نظر فنی هم جلوی این نوع روش‌های استخراج مخفیانه گرفته شود.


تگ ها : سوء استفاده از لپ تاپ مشتریان برای استخراج مخفیانه با وای فای رایگان بیت‌ کوین ۵۰۰ میلیون قربانی گرفت بيت كوين رايگان (@iranbit اموزش اتصال لپ تاپ به صورت بی سیم به تلویزیون هک وبکم و جاسوسی از وبکم لپ تاپ و کامپیوتر دیگران از چه روشی انجام [PDF]boultan7.pdf3.6 MB آموزش اتصال لپ تاپ را به صورت بی سیم به تلویزیون Images about #پول password revealer wifi password wifi password revealer

نظرات




نماد