سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

خطر بیت کوین فقط مربوط به حباب بودن آن نیست. عوامل زیادی برای خطر بیت کوین دخالت می‌کنند. بیت کوین از دید افراد زیادی نقش یک سیستم پرداخت جهانی را بازی می‌کند که بدون بانک مرکزی کار می‌کند. منافعی همچون عدم تمرکز و ارتباط شخص به شخص از دیگر مزایای بیت کوین هستند. روز گذشته بیت کوین به ارزش ۱۹,۰۰۰ دلاری رسید.مجموع بازار بیت کوین در حال حاضر ارزشی بیشتر از بانک آمریکا، والت دیزنی و کوکا کولا دارد. بسترهای معاملاتی بیت کوین شاهد سیل عظیم دلارها هستند و میلیون‌ها دلار نیز از سرمایه‌گذاری در بیت کوین بدست آمده است. با این وجود اما نگرانی‌های جدی در مورد خطر بیت کوین وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

 

خطر بیت کوین ؛ میزان ذخایر محدود بیت کوین

از نظر بعضی این یک مزیت بزرگ است اما یک سری ریسک‌ها نیز در این بین وجود دارد. با وجود ذخایر محدود به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال مثل طلا محل خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. وقتی مشکلات اقتصادی وجود دارد به صورت تاریخی سرمایه‌گذارها به سمت طلا می‌روند. طلا نیز مثل بیت کوین، ذخایر محدودی دارد.

مردم باور دارند که طلا به این خاطر ارزش دارد. پول‌های رایج را می‌توان به دفعات متعدد چاپ کرد اما این موضوع برای طلا و بیت کوین صدق نمی‌کند. فرق بزرگی که بین بیت کوین و دلار وجود دارد و کسی به آن توجه نمی‌کند این است که وقتی شما پول خود را درون بانک قرار می‌دهید وجود این پول توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) تضمین شده است.

وقتی حساب پولی شما مورد کلاه‌برداری قرار بگیرد این پول توسط موسسه‌ای که ذکر شد دوباره جبران خواهد شد. اما وقتی بیت کوین از دست می‌رود هیچ موسسه‌ای وجود ندارد که جبران بیت کوین از دست رفته‌ را انجام بدهد. هیچ مرکزی وجود ندارد تا برای جبران سکه‌ها به او مراجعه کنید. بیت کوین شما از دست رفته و از سیستم چرخش پول خارج شده است.

سکه‌ها از چرخه اقتصاد خارج شده‌اند چرا که شما نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید بیت کوین یک پول فیزیکی نیست و کاملا دیجیتال است. خیلی مهم است که از کیف پول بیت کوین خود یک ذخیره داشته باشید.

 

خط بیت کوین ؛ هزینه تراکنش بیت کوین

خطر بیت کوین

یکی از مزایای بیت کوین که در گذشته به آن اشاره می‌شد هزینه پایین تراکنش آن است که البته موضوع بحث ما نیست. هر کسی که بیت کوین خریده باشد می‌داند که اغلب حتی برای تراکنش‌های کوچک نیز هزینه‌های بالایی برای تراکنش وجود دارد.

همه این تراکنش‌ها به کمک شبکه بزرگ استخراج کنندگان بیت کوین در سراسر دنیا حمایت می‌شود. این ماینرها در انبارهای بزرگی همراه با سوپر کامپیوترها در سراسر دنیا در حال حل مسائل ریاضی هستند. انگیزه‌های آنها برای ادامه فعالیت، دریافت بیت کوین و اخذ نرخ تراکنش به ازای حمایت از دفتر بیت کوین است که ارائه می‌دهند.

این ماشین‌ها همزمان وظیفه حمایت از دفتر کل توزیع شده بیت کوین را نیز به عهده دارند. اما وقتی ۲۱ میلیون بیت کوین به اتمام برسد آیا نرخ تراکنش‌ها بالاتر خواهد رفت؟

وقتی دیگر بیت کوینی نباشد این ماینرها چطور سودآوری کار خود را توجیه می‌کنند؟ البته این سوالات خود یک سری مفروضات از پیش تعیین شده دارند.

رشد فناوری و قدرت پردازش، بدون شک سبب بهینه شدن این فرایند می‌شود. هر چند نگرانی اصلی این است که این ارز رمز پایه چه زمانی توسط میلیاردها نفر در سراسر دنیا پذیرفته می‌شود؟ این شبکه چطور هزاران یا میلیون‌ها تراکنش که در ثانیه صورت می‌گیرد را پشتیبانی خواهد کرد؟

اگر همین الان هم که نرخ تراکنش در حال افزایش است چطور رشد خود را وقتی به ارز آینده تبدیل شد، پشتیبانی می‌کند؟ چرا یک نفر باید پول قهوه را با بیت کوین بدهد زمانی که نرخ تراکنش از قیمت خود قهوه نیز بالاتر است؟ این هم یکی از عوامل خطر بیت کوین است.

 

مشکلات زیست محیطی

میزان برقی که سالانه در حال حاضر برای حمایت از شبکه بیت کوین مصرف می‌شود به اندازه میزان برق استفاده شده کشور ایرلند برای یکسال است. اگر بیت کوین مانند شرکت‌هایی مثل: مستر کارت و ویزا به صورت جهانی پذیرفته شود، آنگاه ممکن است یک بحران انرژی به وجود آید.

شرکت ویزا به طور متوسط ۲۰۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند و در حالت ماکزیمم تا ۲۵۰۰۰ تراکنش را پردازش می‌کند. بیت کوین به خاطر محدودیت کنونی در بلاک چین آن (۱ مگابایت) می‌تواند ۲-۴ تراکنش را در ثانیه و در حالت ماکزیمم تا ۷ تراکنش را پردازش ‌کند.

با نرخ کنونی، میزان مصرف انرژی به اندازه تامین برق ۳ میلیون خانوار آمریکایی در سال است. در مقایسه، شرکت ویزا به اندازه ۵۰۰۰۰ خانوار آمریکایی در سال برق مصرف می‌کند.

با نرخ کنونی افزایش محبوبیت بیت کوین و افزایش فعالیت استخراج که برای حمایت از شبکه نیاز است، میزان انرژی استفاده شده برای بیت کوین می‌تواند تا سال ۲۰۱۹ برای تمام خانوارهای آمریکایی انرژی تامین کند.

 

مشکلات تراکنش

مشکلات تراکنش بیت کوین

در صورت عدم افزایش اندازه بلاک بیت کوین در آینده، بیت کوین همچنان نیازمند انرژی بیشتر خواهد بود و کاربران هم شاهد افزایش نرخ تراکنش و تعداد تراکنش‌های پایین خواهند بود. بیت کوین با شرایط حاضر نمی‌تواند مقیاس پذیر باشد. اگر کاربران بیت کوین می‌خواهند که آن را تبدیل به یک سیستم پرداخت جهانی کنند باید اندازه بلاک آن را افزایش بدهند تا بتوانند تراکنش‌های بیشتر را پشتیبانی کند.

صف تراکنش‌های ماینرها شکل می‌گیرد و هر تراکنشی که نرخ بالاتری برای انتقال پیشنهاد بدهد در اولویت قرار دارد. اگر این افزایش اندازه بلاک به زودی رخ ندهد هزینه تراکنش‌ها بالاتر می‌رود و کاربران انگیزه خود را برای کار با آن از دست می‌دهند.

 

محدودیت فروش بیت کوین

یک سری محدودیت روی میزان فروش شما در هفته وجود دارد که در بسترهای معاملاتی مثل: (Coinbase) اعمال شده‌اند. البته این محدودیت به میزان تایید شدن حساب کاربری شما بستگی دارد اما اگر هم حساب شما کاملا تایید شده باشد باز هم یک سری محدودیت وجود دارد.

این محدودیت درست مثل: محدودیت اعمال شده از طرف دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت پول است. بیت کوین شاید یک ارز باشد اما در حال حاضر بیشتر یک سرمایه‌گذاری است. میزان نقد شوندگی بالایی برای بیت کوین وجود دارد اما یک سری محدودیت‌ها برای فروش آنها وجود دارد. دانستن این محدودیت‌ها در زمان سرمایه‌گذاری خیلی مهم است. این هم یکی از عوامل خطر بیت کوین است.

 

معاملات آتی بیت کوین بدون حضور خود بیت کوین

یک سری بازارهای سهام اعلام کرده‌اند که اقدام به فروش معاملات آتی بیت کوین می‌کنند. این اقدامات برای موسساتی که می‌خواهند روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند و برای ماینرها خبر خیلی خوبی است. مالکان بیت کوین خیلی خوشحال هستند چرا که پول موسسات مالی معتبر وارد بیت کوین خواهد شد. اما مسئله این است که در واقع پولی وارد سیستم بیت کوین نمی‌شود.

در واقع موسسات مالی اقدام به خرید قراردادهایی می‌کنند که خودشان مالک بیت کوین نیستند. اینها مشتقات مالی هستند که مستقیما روی قیمت بیت کوین اثری ندارند. همه چیز براساس پیش‌بینی میزان قیمت بیت کوینی است که در مراکز بزرگ فروش بیت کوین، خرید و فروش می‌شود.

چیزی شبیه به معامله فارکس روی سایر ارزهای رایج است. موسسات سرمایه‌گذاری شاید بخواهند که مالک خود بیت کوین شوند اما قراردادها به طور کل براساس پیش‌بینی هستند. این واقعیت نیز وجود دارد که نرخ تراکنش‌ها و حاشیه سود یا زیان قراردادها بسیار زیاد است.

 

نتیجه‌گیری

خیلی مهم است تا ریسک‌های مرتبط با این نوآوری در زمینه ارزهای دیجیتال را بهتر بشناسیم. خطر بیت کوین مهم‌ترین آنها است. درک درست از فرایند استخراج، بلاک چین بیت کوین و بسترهای فروش بیت کوین بسیار ضروری است. بیت کوین این قابلیت را خواهد داشت تا تبدیل به ارزی جهانی شود هر چند باید تغییرات مهمی در مورد اندازه بلاک و چندین تغییر دیگر صورت بگیرد تا عمر این ارز دیجیتال بیشتر شود.


تگ ها : خطر بیت کوین ؛ چرا بیت کوین این قدر ترسناک است چرا بیت کوین این قدر ترسناک است؟ می‌خواهید به سراغ خرید بیت‌کوین بروید؟ آیا این مطالب را می‌دانید؟ من این پیام را از سال 2025 درباره بیت کوین می فرستم ! – ارز دیجیتال چرا بیت کوین با طرح پانزی کاملا در تضاد است؟ – ارز دیجیتال بیتکوین چگونه کار می کند Payment24 ساعات کاری Payment24 در ایام نوروز تب بیت کوین با سقوطی وحشتناک به پایان خواهد رسید ‌طلای مجازی

نظرات




نماد