سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

طی چند روز گذشته مقالات و خبرهای زیادی پیرامون افت شدید قیمت بیت کوین منتشر شده است. برای مثال نرخ بیت کوین تنها طی دو روز ۷۰۰۰ دلار کاهش یافته و بررسی‌ها نشان می‌دهد این روند ادامه داشته باشد. بیایید با هم به نمودار به دست آمده از آخرین تحلیل بازار BTC-USD نگاهی بی‌اندازیم که روند رشد را پیش از افت شدید قیمت بیت کوین نشان می‌دهد:

افت شدید قیمت بیت کوین

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، قیمت در نزدیکی خط قرمز با روند ثابتی حرکت می‌کرده است؛ به محض این که این روند شکسته می‌شود، قیمت بیت کوین بلافاصله به طرز وحشتناکی افت پیدا می‌کند. بنابراین، بازار نشان از پایان این نمودار سهمی‌وار فعلی داد. در حال حاضر، در بخش منحنی سهمی‌وار قیمت بیت کوین به دنبال نقطه پشتیبانی است اما زمان‌بندی‌ها نشان می‌دهند که گویا قبل از وقوع یک جهش قیمتی مناسب، یک حرکت نزولی دیگر هم اتفاق افتد. از آنجایی که روند نزولی به در جایی رخ داد که بازار از روند خطی خارج شد، بنابراین احتمالا در آن نقطه پشتیبانی قدرتمندی وجود داشته باشد:

افت شدید قیمت بیت کوین

در صورتی که BTC-USD با کاهش‌های جدیدی رو به رو شود، می‌توان انتظار پشتیبانی قوی در قیمت‌های بالای ۹۹۰۰ دلار و کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار را داشت. احتمالا در این نقطه شاهد یک جهش خواهیم بود که منجر به یک دوره تثبیت قیمت می‌شود و در نهایت بازار تصمیم می‌گیرد که به افت شدید قیمت بیت کوین ادامه دهد یا سیر صعودی در پیش بگیرد. با توجه به این حقیقت که از محدوده خرید و فروش توزیعی خارج شده‌ایم، احتمالا پس از هرگونه دوره تثبیتی، مجددا روند نزولی ادامه خواهد یافت.

توزیع در بالاترین بخش چرخه بازار قرار دارد و به محض این که اختلالی در طیف خرید و فروش ایجاد شود، منجر به تنزل قیمت خواهد شد. البته تمام این موارد هنوز در حد حدس و گمان است و باید ببینیم این بار بیت کوین چگونه فاز بعدی تثبیت قیمت را پشت سر می‌گذارد. در حال حاضر هیچ‌گونه پیش‌بینی مبنی بر کاهش شدید و ناگهانی قیمت بیت کوین وجود ندارد. هرچند برخی از وب‌سایت‌های تحلیلی بورس اعلام کرده‌اند که قیمت بیت کوین از نرخ فعلی بسیار پایین تر خواهد رفت.

به نظر نمی‌رسد فعلا به نقطه اوج فروش رسیده باشیم. گرچه فروش‌ها به شدت افزایش یافته اما در مقیاس کلان طی شب‌های گذشته هیچ‌گونه روند وحشتناکی دیده نشده است:

افت شدید قیمت بیت کوین

تحلیل‌گران معتقد هستند افت شدید قیمت بیت کوین باید جدی گرفته شود و فعلا هیچ گونه توصیه‌ای برای خرید و فروش بیت کوین وجود ندارد. البته برخی از افراد که به رشد مجدد بیت کوین ایمان دارند به خرید این سکه اقدام کرده‌اند تا در صورت رشد مجدد قیمت‌ها، سود کلانی عاید خود کنند.


تگ ها : تحلیلگران از افت شدید قیمت بیت کوین پیش از رشد بعدی می گویند افزایش قیمت بیت کوین نمودار/ سومین افت بزرگ قیمت بیت کوین در سالجاری تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین 17 ژانویه (27 دی) – ارز دیجیتال تحلیلگران از افت شدید قیمت بیت کوین پیش از رشد بعدی می گویند بیت کوین دوباره بر مدار افزایش قرار گرفت ارزش بیت کوین نصف شد سقوط 14 درصدی قیمت بیت کوین در بازار جهانی حباب بزرگ ارز مجازی می ترکد؟ طلا، دلار یا ارز مجازی؟

نظرات




نماد