سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

حتی آن‌هایی که هرگز روی خرید آنلاین بیت کوین و سرمایه گذاری روی آن فکر نکرده‌اند با وجود اتفاقات سال گذشته، حالا آن‌ها هم به بیت کوین چشم دوخته‌اند. همه این‌ها به خاطر این است که قیمت بیت کوین افزایش یافت و باعث شد عده‌ای که مالک آن بودند هیجان زده شوند و از خود بپرسند که قیمت‌ها چقدر می‌تواند بالاتر برود. اما اکنون سوال بر سر حباب بازار ارزهای دیجیتال است.

 

حباب بازار ارزهای دیجیتال

حتی افرادی که هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ای ارزهای دیجیتال نداشتند، حس کردند اکنون زمان وارد شدن به بازار بیت کوین است. اما عده‌ای تماشاگر از خود می‌پرسند که آیا این ماجرا یک حباب مالی دیگر است و این که چه موقع این حباب بازار ارزهای دیجیتال خواهد ترکید؟

بیت کوین و نشانه‌های حباب مالی کلاسیک

درک تامپسون ویراستار ارشد اقتصادی وبسایت Atlantic می‌گوید که خیلی سخت است بگوییم بیت کوین یک حباب است؛ چرا که این خود یک صنعت است. هر چند او معتقد است که روندهای اخیر بیت کوین خیلی شبیه به بحران مالی دات کام در دهه ۹۰ میلادی است که سرانجام ترکید.

بیت کوین و حباب بازار ارزهای دیجیتال تبدیل به موضوعی شده که همه در مورد آن صحبت می‌کنند. سرمایه‌گذارها، تصمیمات بزرگی با توجه به ارزش آن اتخاذ می‌کنند و اغلب هم پیش‌بینی‌های جالبی در مورد آینده آن انجام می‌دهند. مردم همان کارهایی را می‌کنند که در رابطه با سایر فعالیت‌های شکست خورده در گذشته، مرتکب شده‌اند؛ فعالیت‌هایی که باعث تکرار دوباره تاریخ می‌شود. تنها چیزی که از آن مطمئن نیستند، این است که حباب بازار ارزهای دیجیتال چه موقع خواهد ترکید.

 

نوسانات دائمی بیت کوین

حباب در بازار بیت کوین

یکی از دلایلی که مردم در مورد بیت کوین خیلی صحبت می‌کنند، این است که ارزش آن به شدت افزایش یافته است. در شروع سال ۲۰۱۷ هر بیت کوین ۱۰۰۰ دلار ارزش داشت، حالا بالای ۱۰۰۰۰ دلار است. این را باید بدانیم که همه ارزهای دیگر هم به جز بیت کوین این شرایط نوسانی را تجربه کرده‌اند. همه این‌ها به این خاطر است که اغلب تصور می‌کنند بیت کوین یک حباب است. شاید آن‌ها تصور کنند که به اندازه سایر ارزها دچار نوسان می‌شود اما آمار جمع‌آوری شده از بازار نشان می‌دهد که بیت کوین یک ارز پایدار بوده است. دیو برچ موسس مرکز مشاوره (Hyperion) می‌گوید:

کسی روی بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کند، بلکه آن‌ها با بیت کوین قمار می‌کنند.

او به مردم توصیه می‌کند آن قدر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند که توانایی از دست دادنش را داشته باشند. اگر افراد به این ترتیب عمل کنند، احتمال ترکیدن حباب بیت کوین این قدر ترسناک نخواهد بود. به جای این کار، خیلی‌ها تمام سرمایه‌ خود را به دنیای بیت کوین انتقال داده‌اند.

به وجود آمدن شک و تردید به دلیل تراکنش‌های ناشناس و کمبود گزینه‌های پرداخت

یکی از مشخصه‌های جذاب بیت کوین این است که افراد می‌توانند بدون دادن اطلاعات شخصی، اقدام به ارسال و دریافت پول بکنند. آن‌ها همچنین از نبود نظارت و قوانین دولتی در این حوزه هم خوشحال هستند و حس می‌کنند با سرمایه‌گذاری روی بیت کوین از آزادی مالی بیشتری برخودار خواهند شد.

هر چند ری دالیو موسس Bridgewater، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری دنیا، ادعای تراکنش‌های ناشناس بیت کوین را زیر سوال می‌برد. او معتقد است که دولت‌ها اجازه نمی‌دهند تا نبود اطلاعات شخصی در رابطه با بیت کوین تا ابد ادامه پیدا کند و به اداره مالیات آمریکا (IRS) اشاره می‌کند که همین الان هم اطلاعات حساب‌های کاربری وبسایتی مثل کوین بیس (Coinbase) را درخواست کرده است.

حباب بیت کوین

همچنین شرکتی مثل Chainalysis تخصصش پیدا کردن هویت افرادی است که از کیف پول‌های مجازی برای ذخیره بیت کوین استفاده می‌کنند. این اطلاعات کمک می‌کند تا میزان تخلف‌ها و پولشویی کاهش پیدا کند.

دالیو همچنین به عدم قطعیت و نبود گزینه‌های متنوع برای خرج کردن بیت کوین اشاره می‌کند. او معتقد است به صورت تئوری بیت کوین جواب می‌دهد؛ چرا که نوسانات زیادی دارد و مردم هم گزینه زیادی برای خرج کردن آن ندارند. به همین دلایل او معتقد است که یک حباب در بازار بیت کوین وجود دارد و این تنها دلیل منطقی رشد ارزش بیت کوین است.

 

کنترل شدن بازار توسط عده‌ای کوچک

یک دلیل دیگر که می‌تواند باعث ترکیدن حباب بازار ارزهای دیجیتال و همچنین حباب بیت کوین شود یا حداقل سبب ترساندن سرمایه‌گذارها بشود، این واقعیت است که حدود ۱۰۰۰ نفر مالک ۴۰ درصد کل ذخایر بیت کوین هستند. به این عده، وال‌های بازار می‌گویند. اگر آن‌ها تصمیم بگیرند که به صورت ناگهانی، بیت کوین‌های زیادی را بفروشند تا از قیمت بالای بازار سود ببرند سایر مالکان بیت کوین متوجه می‌شوند.

همچنین این ترس وجود دارد که این وال‌ها با هم همکاری کنند تا بازار را دچار نوسان کنند. به خاطر نبود قوانین حوزه ارزهای دیجیتال معلوم نیست که آیا آن‌ها به خاطر چنین اقداماتی با مجازات روبرو می‌شوند یا خیر.

 

نظر موسسان سایر ارزهای دیجیتال مبنی بر حباب نبودن بیت کوین

حباب بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین

با این که پیدا کردن افرادی که ادعا می‌کنند بیت کوین یک حباب است کار چندان مشکلی نیست، اما عده‌ای دیگر نگاه کاملا متفاوتی به موضوع دارند. یکی از آن‌ها بن دیویس موسس ارز دیجیتالی به نام Glint است. او می‌گوید:

مردم به تصویر بزرگ‌تر بیت کوین نگاه نمی‌کنند و این باعث می‌شود که به اشتباه آن را یک حباب بدانند.

دیویس همچنین فکر می‌کند که این تصور که بیت کوین درست مثل حباب گل لاله در هلند است کاملا اشتباه است. او اشاره می‌کند که هر چند قیمت گل لاله به شدت افزایش یافت و بعد شاهد کاهش ناگهانی بود اما این مقایسه تاریخی کاملا اشتباه است. او می‌گوید که افزایش قیمت گل لاله هیچ شباهتی به ارزهای دیجیتال ندارد. هر چند حتی او هم اعتراف می‌کند بیت کوین تمام نشانه‌های یک حباب را از خود بروز داده است.

این‌ها تنها نمونه‌ای از دلایلی بود که چرا مردم فکر می‌کنند بیت کوین یک حباب و نگرانی بزرگ است. برای جلوگیری از بروز این نوع مشکلات که می‌تواند زندگی‌ها را نابود کند، سرمایه‌گذارها باید بازار را مرتب مورد مطالعه قرار بدهند و به نوسانات ارزش بیت کوین توجه نشان بدهند. همچنین باید برای زمانی که حباب بازار ارزهای دیجیتال (در صورت وجود) ترکید، نقشه‌ای برای خروج داشت. خیلی‌ها که از حباب‌های مالی ضرر دیده‌اند این را از خود نپرسیده‌اند که «چه می‌شد اگر؟» و خود را برای بدترین شرایط آماده نکرده‌اند. انجام ندادن این کار یعنی این که به تاریخ توجه‌ای نشان نمی‌دهید.

پس از بررسی بازار و در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال، اگر به دنبال مرجعی مطمئن برای خرید بیت کوین بودید، می‌توانید از خدمات خرید و فروش بیت کوین پیمنت۲۴ استفاده کنید.


تگ ها : چقدر از حباب بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین تعلق دارد؟ آیا حباب بیت‌کوین ترکیدنی است؟ سرنوشت سرمایه گذاری های مردم چه خواهد بیت کوین چیست ؟ همه چیز درباره بیت کوین + ویدئو – ارز دیجیتال چرا بیت کوین با طرح پانزی کاملا در تضاد است؟ – ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟ حباب اقتصادی یا طلای جدید – ارز دیجیتال بیت کوین در آستانه ده هزار دلار؛ حباب یا سرمایه‌گذاری قابل اعتماد؟ - آیا حباب بیت کوین ترکیدنی است؟ بیت‌کوین پول را از دولت جدا می‌کند بیتکوین برای نخستین بار در تاریخ پول را از دولت جدا می‌کند پول مجازی بیت‌کوین چیست و کجای کار است؟ چقدر از حباب بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین تعلق دارد؟ بازار سرمایه در هفته گذشته از رشد شاخص بورس تا ممنوعیت معامله بیت بیت کوین نفتی هم به بازار آمد! بیت کوین بزرگترین حباب قیمتی جهان را دارد بیت‌کوین برای نخستین بار در تاریخ پول را از دولت جدا می‌کند تیک تاک بمب ساعتی بیت کوین به صدا درآمده است هر آنچه می خواهید در مورد ارز مرموز «بیت کوین» بدانید بیت کوین یک ارز نیست/ابهام در ماهیت ارزهای دیجیتال حباب بیت کوین ترکید آیا حباب بیت کوین در سال ۲۰۱۸ می ترکد؟ بیت کوین سکته کرد ارزش بیت کوین افزایش یافت عصر بازار پوتین به بیت‌کوین چراغ سبز نشان داد حباب قیمت سکه چقدر است آرشیو رد پای «بیت کوین» در ایران bitcoin $ (btc.gold.elec) Images about #بیت ارزاینترنتی بایدها و نبایدهای دوران نامزدی! تقریبی یعنی چه افزایش جستجوی خرید بیت کوین با کارت اعتباری در گوگل نشان دهنده افزایش بدون طرح توجیهی بودجه شهر بجنورد نگران کننده است سهم شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت به پالایشگاه های داخلی افزایش bitcoin $ Instagram آنالیز وب سایت سکوت سنگین دوستان احمدی‌نژاد درباره اتهامات به قوه قضاییه اجرای بدون مماشات استاندارد خودرو تحولات ریاض از نگاه ۲ رسانه غربی اجرای طرح «ساماندهی کوله‌بران» تا پایان سال در ۴استان/ اختصاص مستقیم سپرده‌گذاران موسسات‌مالی غیرمجاز تا پایان بهمن تسویه می‌شوند مطالب منتشر شده در کانال اقتصاد آنلاين آنچه از بیت کوین باید بدانید بیت‌کوین؛ مولود وصلت ریاضیات با اینترنت عکس افزایش تقاضا برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند کوین Photos & Videos on Instagram سقوط آزاد ارزهای دیجیتال/ ارزش بیت کوین به ۱۳هزار دلار رسید قیمت دلار امروز 19 آذر 96 فصل تجارت management لاریجانی: اشکالاتی به عملکرد بودجه ۹۶ وجود دارد/ بودجه دولت مطابق با [PDF]فقهی ماهی «یک» درصد افزایش مصرف بنزین ایرانیان! چراخ سبز پوتین به ارز دیجیتالی/بیت کوین روسی وارد بازار می شود انجمن راسخون فيلو جامعه شناسي بازار خودرو هند Images about #بیتکوین on Instagram حباب نرخ ارز تخلیه شده است روایت دوم از رونق معاملات مسکن بیشتر سرمایه گذاران بیت کوین انتظار سود بیشتری در عصر اعتبار سایتهای کویین پات coinpot دو وام مسکن اوراق‌دار چه تفاوتی باهم دارند؟ [PDF]دانلود پی‌دی‌اف [PDF]Untitled Searches related to چقدر از حباب بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین تعلق دارد؟

نظرات




نماد