سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

بیت کوین رکوردهای تاریخی در ارزش خود را جابه‌جا کرد. بسیاری از افزاد سرشناس، ریسک استفاده از بیت کوین را بسیار شبیه به اوبر می‌دانند که نظارت‌های بانک مرکزی را دور می‌زند و از طرفی می‌تواند برای کشورهایی با اقتصاد ورشکسته بسیار جذاب باشد. منتقدان هشدار می‌دهند که همین نبود نظارت می‌تواند سبب به وجود آمدن خطرها و ریسک‌های زیادی شود. لودویک سابران اقتصاددان ارشد شرکت بیمه اوئلر هرمس می‌گوید: اوبر همان سرویسی است که در سال‌های گذشته نظام تاکسیرانی سنتی را متحول کرده است. ارز بیت کوین در واقع کار اوبر را برای ارزهای رایج انجام می‌دهد و سعی می‌کند به جای بانک مرکزی در مورد قیمت‌ها تصمیم بگیرد.

ایو شوئیفاتی بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی توبام از پاریس که این هفته اولین صندوق مالی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را افتتاح کرد، می‌گوید:

استفاده از بیت کوین درست مانند اوبر می‌ماند که می‌تواند نظارت بانک مرکزی را دور بزند. این نبوغی است که پشت این ابداع وجود دارد.

 

ماهیت بیت کوین

ریسک استفاده از بیت کوین

بیت کوین تحت نظارت قرار نمی‌گیرد اما روی بسترهای مخصوصی مورد معامله قرار می‌گیرد. هیچ نرخ مبادله قانونی و پشتوانه بانک مرکزی ندارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخص ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو به عنوان یک نرم افزار رمز‌نگاری شده منتشر شد. بیت کوین توسط شبکه کاربرانش کنترل می‌شود.

سرمایه‌گذارها همین الان هم به بیت کوین لقب طلای دیجیتال را داده‌اند که البته با توجه با رشد ارزش این ارز در سال ۲۰۱۷ کاملاً هم طبیعی است. ایو شوئیفاتی معتقد است که موسسات سرمایه‌گذاری علت رشد قیمت بیت کوین هستند و هیچ حبابی هم در افزایش ریسک استفاده از بیت کوین وجود ندارد.

رشد ارزش بیت کوین سبب جلب توجه جریان‌های اصلی سرمایه‌گذاری شده است. گروه معاملاتی CME یکی از بزرگ‌ترین بسترهای معاملاتی دنیا، تصمیم گرفته است تا بازار معاملات آتی بیت کوین را ایجاد کند. همچنین دانشگاه‌های معتبر نیز دوره‌های آموزشی در مورد بلاک چین (که ارزهای دیجیتال براساس آن ایجاد شده‌اند) و ریسک استفاده از بیت کوین را برگزار می‌کنند.

 

ریسک استفاده از بیت کوین جهت جایگزنی با دلار

ارزهای دیجیتال ثابت کرده‌اند که در کشورهایی مثل: زیمباوه و ونزوئلا که پول رایج به خاطر تورم ارزش خود را از دست داده، بسیار نقش مهمی را بازی می‌کنند. به عنوان مثال: کاراکاس مجبور شد تا اسکناس ۱۰۰ هزار بولیواری چاپ کند، این در حالی است که سال گذشته بزرگ‌ترین واحد پولی آنها ۱۰۰ بولیوار بود.

کریستین لاگارد مدیر موسسه مالی بین‌المللی، اخیرا گفته است:

به کشورهایی فکر کنید که ساختارهای ضعیف و ناپایداری دارند. به جای اینکه ارزهای سایر کشورها مثل دلار را قبول کنند بعضی از این کشورها و اقتصادها از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

اقتصاددانان معتقد هستند که بیت کوین می‌تواند برای مردمان کشورهای در حال توسعه نیز جذاب باشد چرا که در این کشورها دسترسی به اینترنت راحت‌تر از دسترسی به حساب‌های سنتی بانک‌ها است.

با این حال بانک‌های مرکزی و موسسات مالی نگران هستند که ارزهای دیجیتال به منظور خریدهای غیر‌قانونی مورد استفاده قرار بگیرند و به شدت به آن بدبین هستند.

تیژان تیام، مدیر بانک بزرگ کریدیت سویز می‌گوید:

بیت کوین تعریف دقیق حباب است.

فرانکوئیس ویلروی، رئیس بانک مرکزی فرانسه می‌گوید:

افرادی که امروز بیت کوین می‌خرند به اختیار خود این ریسک را انجام می‌دهند.

جین تیرول برنده جایزه نوبل اقتصاد اصرار دارد که وضعیت کنونی بیت کوین قطعاً یک حباب است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت:

این ارزی است که هیچ ارزش ذاتی ندارد. می‌تواند در عرض یک روز از بین برود. من کاملاً مخالف سرمایه‌گذاری بانک‌های فرانسوی در آن هستم.

اوئلر هرمس، اقتصاددان شرکت بیمه سابرن از مقامات مالی می‌خواهد تا به سرمایه‌گذارها در مورد ریسک‌های احتمالی هشدار بدهد. او می‌افزاید:

می‌توان پول زیادی بدست آورد، البته پول زیادی را هم می‌توان از دست داد. شاهد افزایش اشتیاق زیادی برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین هستیم اما همه از ریسک‌های آن مطلع نیستند.


تگ ها : نظر اقتصاددانان در مورد ریسک استفاده از بیت کوین پرسشهای رایج هشدار بانک مرکزی؛ بیت‌کوین نخرید سیف: بیت کوین هیچ گونه تضمینی ندارد – ارز دیجیتال باید بیت کوین بخرم؟ بیت کوین در شرایط کنونی حبابی و مبهم است پرویزیان: ریسک خرید بیت کوین بالاست؛ مراقب باشید ایرنا پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک پاسخ کارشناس اقتصاد بین‌الملل به ابهامات بیت کوین نظر اقتصاددانان در مورد بیت کوین هشدار درباره سرمایه‌ گذاری در بیت‌ کوین بیت‌کوین توسط هیچ سازمان دولتی کنترل نمی‌شود استفاده از شبکه بیت کوین به شرط ریسک ۹۹ درصد!/ تکنولوژی «بلاک بیت‌کوین بیت کوین در آستانه ده هزار دلار؛ حباب یا سرمایه‌گذاری قابل اعتماد؟ (بیتکوین چیست و چگونه کار می کند؟ (همه چیز درباره بیتکوین بررسی مباحث فقهی بیت کوین آیا می‌توان با بیت‌کوین پولدار شد؟ نظرات و اشتباهات بزرگ افراد معروف در مورد بیت‌کوین فرهيختگان آیا حباب بیت‌کوین ترکیدنی است؟ سرنوشت سرمایه گذاری های مردم چه خواهد معاون بانک مرکزی: قوه قضاییه و دادستانی به دنبال نظارت بر بیت‌کوین همه چیز در مورد پولی به نام بیت کوین! برنده جایزه نوبل اقتصاد: خرید بیت کویین دورریختن پول است سرمایه گذاری روی بیت کوین یا بیوتکنولوژی ؛ کدام هوشمندانه تر است بیت‌کوین یک حباب تخیلی خطرناک است/ابراز سمی برای رمزگشایی از پول‌های جدید جهانی سرمایه گذاری در بیت کوین چه ریسک هایی را به همراه خواهد داشت؟ ادامۀ افزایش قیمت بیت‌ کوین جولان بیت کوین در جاده بی قانونی هشدار سیف درباره "بیت‌کوین" آنچه از بیت کوین باید بدانید پولی که با معامله ۲ پیتزا جهانی شد / بانک‌مرکزی: ریسک بیت ‌کوین روزنامه اعتماد96/9/2: افسانه پول هاي مرموز بررسی ریسک بازار در سال ۲۰۱۸ نور افکن در اتاق تاریک بیت کوین "بیت کوین" جایگزین دلار در ایران خواهد شد؟ بررسی مباحث فقهی بیت کوین(2) نود اقتصادی بیت کوین چیست توصیه یک اقتصاددان به بانک مرکزی درباره بیت کوین مخاطرات سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین بیت کوین دیگر برای خلافکاران مناسب نیست رمزگشایی از بیت‌کوین و پول‌های جدید جهانی کمی درباره بیت کوین؛ بیت کوین چیست؟ بیت کوین بخریم؟ بی‌اعتنایی بازارها به تصمیم خطرناک ترامپ؛ بیت‌کوین بالای 14 000 ریسک بسیار بالای فعالیت در بیت کوین ها سقوط بیت کوین در بین ریسک های مهم بازار در سال ۲۰۱۸ بیت‌کوین آماده جهش به سمت قیمت‌های بالاتر WikiZero [PDF]ﺳﻮداي درآﻣﺪزاﯾﯽ ﺑﺎ ﺑﯿﺖ ﮐﻮﯾﻦ نظر بانک مرکزی درباره بیت کوین وبلاگ – برگه 3 – گروه مشاوران مالی سامان رقیب بیت کوین می آید؟ اعلام موضع رسمی بانک‌مرکزی درباره ارزهای دیجیتال تا چند ماه آینده/ اگر در سخن گفتن از عملیات دشوار هشدار اقتصاددان کهنه‌کار وال‌استریت درباره بیت‌کوین تیغ تیز بیت کوین بر گردن سرمایه گذاران/ سقوط بیت کوین از نردبان وبلاگ زرین پول شاید بیت کوین سقوط کند ولی این اتفاق 100 سالی زمان می برد بیت کوین (Bitcoin) چیست و چه کاربردی دارد؟ گلوگا ابهام در ادغام بیت کوین بمب ساعتی است بورس آنلاین موافقان و مخالفان نامدار بیت‌کوین درباره آن چه می‌گویند؟ بیت کوین چیست؟ "همه چیز درباره بیت کوین" +آموزش Searches related to نظر اقتصاددانان در مورد ریسک استفاده از بیت کوین

نظرات




نماد