سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

شروع به کار بازار معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) و بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) دوباره قیمت بیت کوین را افزایش داد و آمارها را جابجا کرد. بعد از اینکه زمان شروع معاملات آتی بیت کوین در پلتفرم‌های CME و CBOE اعلام شد، در آن زمان قیمت بیت کوین از ۱۰ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار در برخی از صرافی‌ها رسید. همه می‌دانیم که این تحرکات قیمت تنها آثار معاملات آتی بیت کوین نخواهد بود. در این پست به بررسی چهار مورد از مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین می‌پردازیم.

 

۴ مورد از مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین

سرمایه‌گذاران نسبت به معاملات آتی قیمت بیت کوین اشتیاق زیادی دارند چون سرمایه‌های سازمانی نقدینگی و پایداری قیمت را به بازار ناپایدار بیت کوین خواهند آورد. اما افزایش شدید قیمت، انتقاداتی را هم به همراه داشته است. برای مثال هاوارد دیویس، رئیس رویال بانک اسکاتلند از بازارهای بورس به خاطر سهل‌انگاری در زمینه نظرسنجی از شرکای بازار در زمینه محدوده قیمت و سطوح مارجین انتقاد کرد.

از طرفی بیت کوین یک ارز دیجیتال جهانی و بدون دولت است و نهادهای غیرقانونی پیچیدگی‌ها و مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین را بیشتر می‌کند. در ادامه چهار مشکل اصلی پیش روی بورس کالا و بورس اختیار معامله شیکاگو بعد از شروع فعالیت‌های بازار معاملات آتی بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

 

 کاهش سودهای تجاری

مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین

قراردادهای بورس کالای شیکاگو برای کاهش نوسانات، محدوده قیمت ۲۰ درصد بیشتر یا کمتر از قیمت مرجع بیت کوین دارند. هدف از تعریف محدوده قیمت به حداقل رساندن تاثیر نوسانات شدید قیمت بیت کوین روی بازار معاملات آتی است اما می‌تواند میزان سود سرمایه‌گذاران را هم کاهش بدهد. دلیل کاهش سود این است که قیمت مرجع مشتقات بیت کوین بدون محاسبه مبادلات بازارهای غیر قابل تنظیمی که نوسانات قیمت در آنها بیشتر از ۲۰ درصد است، تعریف می‌شود. بنابر این تریدرهای بازار معاملات آتی بیت کوین از نوسانات بیشتر از ۲۰ درصد قیمت بیت کوین سود نخواهند برد.

برات رائو، مدیرعامل و یکی از موسسان  لوروج (Leverj) معتقد است:

محدود کردن مشتقات به جای دارایی اصلی، مخرب است به این دلیل که اثربخشی آن ابزار معاملاتی را کاهش می‌دهد و بر مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین می‌افزاید.

بر اساس اظهارات رائو، محدودیت قیمت در بورس کالای شیکاگو، تریدرها را وادار می‌کند که برای کسب حداکثر سود از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین سراغ بازارهای دیگر بروند.

 

ریسک سیستماتیک برای بورس

تاریخ کوتاه بیت کوین پر از رشد و افت‌های شدید قیمت است، اما این تحرکات معمولا سریع و ناگهانی هستند و به همین خاطر تریدرها می‌توانند از سرمایه‌شان محافظت کنند. به نظر رائو، تاثیر تجمعی این تحرکات قیمت شدید در مبادلات بیت کوین بسیار کمتر خواهد بود.

با این وجود اگر مشکل سیستماتیک باشد، محدودیت قیمت بورس کالای شیکاگو باعث تداوم کاهش قیمت می‌شود چون تریدرهای بازار معاملات آتی، دومینو‌وار شروع به فروش قراردادهایشان خواهند کرد. بازار نوپای بیت کوین نمی‌تواند چنین حجم فروشی را تحمل کند و احتمال سقوط بازار وجود دارد.

درست به همین خاطر انجمن صنفی بازارهای معاملات آتی در یک بیانیه ضمن اشاره به ناپایداری بازار بیت کوین، خواستار یک صندوق تضمین جداگانه برای فائق آمدن بر مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین شده است. ایده اصلی این درخواست، پیشگیری از بروز ریسک سیستماتیک در بازار نوپای معاملات آتی بیت کوین است.

 

ناپایداری مبادلات بیت کوین

ناپایداری و مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین

مبادلات بیت کوینی که قیمت مرجع را مشخص می‌کنند، معمولا در بازارهای غیرقابل تنظیم صورت می‌گیرند. واضح است که بدون حضور و دخالت تنظیم‌ کننده‌های رسمی، این مبادلات در معرض دست‌کاری قرار دارند.

تحرکات شدید قیمت بیت کوین در گذشته باعث اختلال‌های مکرر در بازار شده است. برای مثال رشد و افت شدید قیمت بیت کوین در هفتم دسامبرباعث از کار افتادن صرافی‌های مهمی مثل کوین بیس و گروه IG شد. این نوسانات می‌تواند ضرر تریدرها را بیشتر و سودها را کمتر کند. رائو در همین زمینه می‌گوید:

نمی‌دانم چطور می‌توانید در بازاری که با هر تغییر ناگهانی قیمت، دچار اختلال می‌شود تجربه معاملاتی خوبی داشته باشید.

 

زمان‌بندی بازار معاملات آتی بیت کوین

ثابت‌ترین قیمت هر کالای معاملاتی معمولا در بازار معاملات آتی وجود دارد چرا که هم تریدرها و هم دلال‌ها در آنها حضور دارند. با این حال، نوسانات اخیر قیمت بیت کوین هر کسی را درباره ورود بازیگرهای جدید به بازار بیت کوین به تردید می‌اندازد.

گابریل جیانکولا، مدیرعامل و موسس پلتفرم کوییبی (quibee) درباره این موضوع می‌گوید:

فعالیت‌های مشکوک در بازار بیت کوین به اندازه کافی وجود دارد که اخیرا باعث افزایش قیمت هم شد. واضح است اگر افراد بیشتری بتوانند وارد بازار بیت کوین شوند، فقط این فعالیت‌ها بیشتر خواهد شد.

کریستوفر گری، مدیرعامل پلتفرم همکاری سازمانی و اشتراک دیتای کپ‌لینکد (CapLinked) هم نوسانات قیمت بیت کوین را انگیزه مضاعفی برای ورود به بازار بیت کوین می‌داند. گری در مصاحبه‌ای گفته است:

انتظار دارم با شلوغ‌تر شدن بازار، این نوسانات قیمت بزرگ‌تر و بیشتر بشوند.

با وجود تمام این مشکلات که برخی از آنها بسیار جدی به نظر می‌رسند، هنوز برخی کارشناسان با وجود مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین باز هم به آن خوشبین هستند. نظر شما چیست؟ آیا شروع به کار بازار معاملات آتی بیت کوین می‌تواند این بازار آشفته را سامان بدهد؟


تگ ها : مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین را جهت سرمایه گذاری بشناسید بازار معاملات آتی بیت کوین قیمت بیت کوین را بیش از ارزش واقعی آن بیت کوین بازار معاملات آتی بیت کوین شرکت CME چطور کار می کند؟ آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال؟؟ جهش بیت‌کوین بعد از شروع معاملات آتی شروع کار معاملات آتی بیت کوین در شیکاگو بیت کوین وارد بازار ایران می‌شود؟ مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین را بشناسید عصر بازار رشد ارزش بیت کوین پس از آغاز معامله در تالار بورس بورس، سکه یا بیت کوین؟ چرا بیت کوین این قدر ترسناک است؟ بیت کوین به بزرگ ترین بورس قراردادهای آتی جهان راه یافت عصر اعتبار رشد ارزش بیت کوین پس از آغاز معامله در تالار بورس شیکاگو آربیتراژ در بازار بیت کوین ریسک‌ها و جذابیت‌های “بیت‌کوین” بایگانی: بیت بیت کوین در بورس چین استفاده از بیت‌کوین را ممنوع کرد آخرین اخبار بیت کوین Bitcoin و قیمت بیت کوین فروش و خرید بیت عمق و نقدشوندگی مناسب بازار قراردادهای آتی سکه طلا نزول شاخص های بورس در پایان معاملات فرصت‌ها و تهدیدهای بیت کوین برای ایران بازار گوشت آرام است همه چیز درباره بیت‌کوین زیرساخت های قانونی بیت کوین در ایران وجود ندارد پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ هرآنچه باید درباره «بیت‌کوین» بدانید؛ همه چیز درباره مزایا، معایب پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین: نمودارها و روش‌ها ورود بیت‌کوین به وال‌استریت شروع خوب برای طلا، وال‌استریت و بیت‌کوین تبدیل ایران به بازار هدف بعدی بیت کوین با ممنوعیت استفاده از دلار لاریجانی تغییر کرده اما نمی تواند نامزد اصلاح طلبان باشد [PDF]ثرومتند ترین و قدرمتندترین های جهان را بشناسید اخبار بازار چشم‌انتظار دلارهای دولتی پایگاه خبری، تحلیلی سرمدنیوز انتقال وجه بانک ملی بيت كوين وارز هاي رمزنگاري شده را بشناسيد بورس شانگهای بزودی میزبان معاملات آتی نفت به یوآن می شود پایگاه خبری تحلیلی فردا ریسک آخرین اخبار bitcoin یکسان‌سازی نرخ و راه‌اندازی بازار مشتقه ارز اولویت‌ دولت دوازدهم افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس در سال 93 ترکیبی از رانندگی انسان و ماشین در یک خودرو قیمت بیت کوین در سال 2018 Images about #آموزش چرا بازار بیت کوین داغ شد؟ ارز دیجیتالی روسیه به قیمت ۴ سنت دلار رسید برگی دیگر از مداخله انگلیسی ها در امور داخلی ایران نیوزهاب شش نکته ی که زمان سرمایه گذاری در فین تک باید در نظر داشت فصل اقتصاد بیت‌کوین #بیتکوین Instagram tag پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک التهابات بازار ارز کاهش یافت از «درخشش طلا و نفت در شروع 2018» تا «رشد 78 درصدی قیمت تخم مرغ در کوین اندرسون معاملات آتی سکه در مدار رشد جام جم آنلاین Searches related to مشکلات بازار معاملات آتی بیت کوین را بشناسید

نظرات




نماد