سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

مرحله واقعاَ مفید برای ساخت مستندات طراحی UX :

برای یک طراحی سایت و متخصص UX در حالیکه تحقیق، طراحی، تعامل با مشتری و همکاری با تیم را انجام می دهد دیگر وقتی برای فکر کردن در مورد ایجاد مستندات طراحی وب سایت بصورت استراتژیک باقی نمی ماند.

آیا ارزش دارد که برای بهبود مستندات UX زمان صرف نمود؟ خوب هم بله و هم نه! این امر در واقع  به هدف شما از این مستندات و مفید بودن آن بستگی دارد. به عنوان مثال، مستندات عمومی ، خیلی کلی تر از آن هستند که بتوانند مفید باشند و (به واقع) بدون هدف هستند. از سوی دیگر، مستندات بسیار متمرکز می تواند هم مفید و هم هدفمند باشد.

برای اطمینان از این که ایجاد مستندات باعث نمی شود که از زمانی که می تواند برای طراحی و تحقیق بهتر استفاده می شود کاسته شود، سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا مستندات UX بر روی تصمیم گیری ها تاثیر دارد؟
  • آیا مستندات UX شما توسط تیم تان قابل استفاده است؟

در اینجا ما یک طرح سه مرحله ای برای ساخت مستندات طراحی UX را تا جایی که مکن است بصورت مفید ارائه می دهیم.

 

اهداف مستندات UX خود را ارائه دهید

مستندات UX در صورتی که در تصمیم گیری تاثیر داشته باشند دارای اهدافی هستند. مستندات UX دارای انواع مختلفی از کاربران نهایی هستند - از جمله طراحان، توسعه دهندگان، متخصصین QA، سهامداران و مدیران. همه این افراد معمولا از یک سند خاص برای تصمیم گیری آگاهانه در طول کار خود استفاده می کنند.

یک سند خاص ممکن است بر روی یک فعالیت خاص در چرخه عمر توسعه نرم افزار (SDLC) تاثیر بگذارد، در حالی که سند دیگری ممکن است بر تعدادی فعالیت متعاقب آن تاثیر بگذارد. بنابراین بسیار مهم است که چرخه عمر سند را در نظر بگیریم –قبل از آنکه دیگر نیازی به آن نباشد، چه مسیری را از کاربری به کاربر دیگر اتخاذ می کند؟

این امر یک مسئله ROI است. به طور کلی، هر چه یک سند به مدت طولانی تری لازم باشد، بازده زمان صرف شده برای بهبود آن بالاتر است. متخصصین UX باید فقط مستنداتی را که واقعا مورد نیاز هستند، ایجاد کند. در غیر این صورت، شما زمان و پول خود را هدر خواهید داد.

 

چرخه زندگی سند

شما ممکن است بپرسید که چطور می توان چرخه عمر یک سند را تعیین کرد قبل از آنکه حتی آن را ساخته باشید. خوب، این کار به سادگی نگاه انداختن به موارد مختلف استفاده از سند است. به عنوان مثال، نقشه همدلی زیر را ببینید.

نقشه همدلی ایجاد شده توسط تیم Codal برای یک مشتری.

بیایید چرخه حیات نقشه همدلی بالا را بررسی کنیم، با توجه به اینکه چه کسی احتمالا از سند استفاده خواهد کرد و برای چه منظوری. در این مورد، سند مورد نظر مجموعه کاملی از نتایج تحقیقات کاربری است.

نتایج تحقیقات کاربران در واقع تمام استراتژی محصول در طول چرخه توسعه نرم افزار را به وجود آید. حتی اگر توسعه دهندگان و مجریان سند را نداشته باشند، بینش ایجاد شده بر کار آنها تأثیر خواهد داشت.

اگر ما منطقی را که قبلا ارائه دادیم دنبال کنیم، آنگاه نقشه همدلی در واقع یک سرمایه گذاری باور نکردنی برای آینده محصول است. این سند است که همیشه ارزش ایجاد شدن را دارد- هر چه جدیدتر باشد آنگاه بهتر است.

 

مستندات UX خود را مفید سازید

یک سند می تواند تصمیم گیری را بهبود بخشد و در عین حال می تواند بی فایده نیز باشد. توسعه دهندگان همیشه در مورد چگونگی چیدمان یک صفحه صحبت نمی کنند - آنها فقط طرح های طراحی شده توسط طراحان UX و UI را دنبال می کنند. بنابراین، مستندات طراحی، هرچند ممکن است ضعیف باشند، بر تصمیمات نحوه ایجاد سایت تاثیر می گذارند.

به عبارت دیگر، "بهبود تصمیمات" یک مفهوم است و "ایجاد تصمیمات خوب" چیز دیگری است. توجه داشته باشید که مستندات و مدارک نه تنها هدف دارند، بلکه یک مخاطب هدف نیز دارا هستند که به احتمال زیاد باعث تحریک تصمیم گیری خوب در میان کاربران هدف می شوند.

برعکس آن هم درست است. مستندات و مدارکی که در آن، نیازهای خاص مخاطبان در نظر گرفته نمی شود می توانند مقاصد متخصص UX را به طور نادرست انتقال دهند.

 اجتناب از مستندات غیر هدفمند ساده است:

  1. کاربر هدف را تعیین کنید.
  2. نحوه استفاده از سند را تجزیه و تحلیل کنید
  3. سند را بگونه ای تنظیم کنید که با زبان مشتری سخن بگوید.

 

 

این قالب تعاملی فعال، کاربران سند را هدف قرار می دهد

این قاب های تعاملی را در نظر بگیرید. شما می توانید کاربران هدف هر سند را با بررسی هدف آن تعیین کنید. از قالب های استاتیک به طور معمول به عنوان چهارچوب های بصری استفاده می شود، بنابراین طراح رابط ممکن است یک مدل پیکسل کامل از دید طراح UX ایجاد کند.

با این حال، wireframe های ( قاب های) تعاملی مخاطبان گسترده تری دارند. آنها می توانند توسط طراحان و توسعه دهندگان برای سنجش وابستگی ها و مدل های تعاملی استفاده شوند. مدیران محصولات می توانند از آنها استفاده کنند تا بتوانند به سرعت عمق مشخصه های محصولات را ارزیابی کنند. متخصصان QA حتی ممکن است از فریم های تعاملی استفاده کنند تا کارکرد توسعه دهنده را در زمان ایجاد کارکردهای آن دوبار بررسی کنند.

به عنوان مثال، مخاطبان مورد نظر برای یک فریم تعاملی شامل طراحان UI، مدیران محصول، توسعه دهندگان وب / تلفن همراه و متخصصان QA می شوند. برای اطمینان از اینکه سند مفید است، باید به نیازهای خاص هر یک از این کاربران پاسخ دهد.

 

 

یک نمونه اولیه که در UXPin برای یک پلت فرم سلامتی و زیبایی ایجاد شده است.

همانطور که در نمونه اولیه توضیح داده شده در بالا نشان داده شد ، در اینجا بیان شده است که چگونه شما می توانید به سرعت سند را برای به هر مخاطب متناسب کنید.

  • طراحان رابط کاربری: ابعاد تصویر و طرح را تخمین بزنید.
  • مدیران محصولات: هر ویژگی "احتمالی" که می تواند دارای فایده باشد اما از چشم انداز فعلی فراتر می رود را یادداشت کنید
  • توسعه دهندگان: یادداشت هایی را برای روشن کردن عملکردهای پیچیده اضافه کنید و در صورت امکان تقاضای ورودی نمایید.
  • متخصصین QA: یادداشت نمایید که چه قابلیت هایی برای بحث وجود دارد و کدام موارد را تیم قبول می نماید.

 

مستندات UX خود را قابل استفاده کنید

مستندات، همانند نرم افزار، به شدت به قابلیت استفاده بستگی دارند. مهم نیست که چه محتواهای خوبی را در مستندات تان قرار می دهید، اگر خواننده برای درک آن مشکل داشته باشد آنگاه نمی تواند مفید باشد. برای بهبود قابلیت کاربرد سند، لازم است که متمرکز شوید.

اغلب متخصصان UX در مورد کارشان حرف های زیادی دارند که بیان نمایند کارهایی که در سیر داده های رد و بدل شده انجام داده اند. این امر می تواند منبع بسیاری از مشکلات باشد، به ویژه هنگامی که داده ها در زمان تفسیر از بین می روند.

انسانها دوست ندارند جزئیات مهم را بخوانند. چند بار در زندگی تان از خواندن یک سند 20-30 صفحه ای به وحشت افتاده اید؟شما باید در سندتان بر روی مسائل تمرکز یافته باشید.

 

 

برای این نقشه سایت، Codal سعی نمود که بر روی همه چیز متمرکز باقی بماند.

برای مثال، نقشه سایت بالا را که برای یکی از پروژه های مشتری ما ایجاد شد در نظر بگیرید. این یک سند متمرکز است هیچ جزئیات اضافی وجود ندارد، یادداشت های بیش از حد وجود ندارد، و همه چیز به یک صفحه محدود می شود. مخاطب هدف قادر به درک داده های مورد نظر است - نه بیشتر و نه کمتر.

دستیابی به تمرکز در مستندات UX خیلی سادگی به معنای استفاده از اصول هدف و مفیدبودن است، همانطور که قبلا نیز در مورد آن صحبت شد. سند فوق به طور موثر این نکته را نشان می دهد.

طراحان و توسعه دهندگان رابط کاربری ممکن است نیازی به شنیدن تمام استدلال های آن سوی انتخاب هایی که شما انجام دادید نداشته باشد. یا آن را برای بحث شخصی خود ذخیره کنید یا فقط پنج تصمیم اصلی را برجسته نمایید و موارد اضافی را حذف نمایید.

البته، استثنائاتی نیز وجود دارند. اگر سند برای یک عضو تیم QA در نظر گرفته شده باشد، ممکن است لازم باشد همه استدلال های خود را توضیح دهید تا بتوانند عملکرد نرم افزار را به طور مناسب آزمایش نمایید - اما حتی این هم همیشه لازم نیست.

 

مستند سازی یک دنباله ای از کاغذ نیستند

به زمان خود و همکاران خود احترام بگذارید. وقت خود را هدر ندهید که مستندات و مدارکی را که متمرکز نیستند جمع آوری کنید. به یاد داشته باشید که مستندات را مفید و هدفمند نگه دارید و اطلاعات اضافی را حذف کنید. اطمینان حاصل کنید که مستنداتی که ایجاد می کنید برای تصدیق تصمیم گیری استفاده می شود ، در غیر این صورت شما صرفا وقت خود را هدر داده اید.


تگ ها : مقاله چگونه می توان مستندات طراحی سایت را کم کرد مقاله چگونه نمونه سازی طراحی سایت را روی کاغذ انجام دهیم ساختن نمونه طراحی سایت بر روی کاغذ طراحی یک سایت را چگونه آغاز کنیم؟ مدیریت محتوا طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟ طراحی سایت کودکان چگونه می توان با هزینه های مقرون به صرفه، وب سایتی با ویژگی های حرفه وردپرس فارسی » مستندات » اولین قدم‌ها با وردپرس طراحی سایت داینامیک طراحی سایت طراحی وب سایت سئو آرمانیک طراحی سایت وردپرس فارسی » مستندات » سوالات متداول درباره‌ی نصب وردپرس ٢۵ ترفند CSS بسیار مفید که باید بدانید فارسی کردن اعداد انگلیسی در وب‌ سایت جلوه های تصویری در طراحی سایت Airfree Fit پرسش و پاسخ پیشرفته [PDF]راﻫﻨﻤﺎي آﻏﺎز ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺻﺎدرات ۱۰ تکنیک کاربردی طراحی لوگو از 10 تصور غلط دوری کنید و یک برنامه نویس حرفه ای شوید! حراجیمون: صفحه اصلی شیوه صحیح پیوست فونت به صفحه وب در CSS3 به همراه 40 فونت فارسی معماری پایا 10 تصور نادرست در مورد شغل برنامه نویسی اولین قدم‌ها با وردپرس « WordPress Codex [PDF]ﺗﺎب آورﺗﺮ ﻧﻤﻮد ﺷﻬﺮﻫﺎ را ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان دوﻟﺖ ﻫﺎي ﻣﺤﻠﯽ ﻣﺪ شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک پرسش های متداول تقويت فرهنگ موزه داري پرسش های متداول طراحی سایت با پورتال داده ورزان سی ام اس تولید نرم افزار. فرآیند مدار نت چگونه می‌توان هوای پاک را حفظ کرد/ نگاهی به تجربه کشورها برای مبارزه سازمان هنری رسانه ای اوج | پلیس فتا نمونه کار طراحی وب سایت شخصی "داعش" چگونه متولد شد + تصاویر و فیلم سايت اطلاع رساني شوراي نگهبان/قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات افشای پشت پرده طراحی و ساخت «پل طبیعت» در تهران! +مستندات مراحل بازی نهنگ آبی چیست و دانلود آن به چه صورت است؟ چگونه با موبايل فيلم كوتاه بسازيم فیلم اختصاصی رجانیوز از لحظه شلیک موشک به ناو امریکایی/ سردار [PPT]روش تحقيق شغلي به نام طراحي وب سايت رزومه ساز تلنت یاب «ادوارد» چگونه از جمع منافقین جدا شد/ ۳ سال تلاش برای یک مستند آرشیو پرسش‌های شما و پاسخ‌های وکیل‌آنلاین/طرح پرسش در آیتم اول [PDF]صفر تا صد مالیات رژیم لاغری و نکاتی که گفته نمی‌شوند + معرفی رژیم‌ها پرسش و پاسخ چین چگونه 800 میلیون شغل ایجاد کرد؟ + مستندات [DOC]شیوه های نوین انبارداری چجوری میشه خلافی خودرو رو کم کرد؟! پرسشهای متداول پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه ملی پیامک [PDF]دهمين نشست مشاورين و كميته اجرايي بخش ايران سوالات متداول بخشنامه 14 جدید درآمد افزونه پرداخت آنلاین WooCommerce ووکامرس برای زرین‌پال هم‌تراز کردن متن فارسی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یک راهنمای NODE.JS برای تازه کارها ابتکار یک دندان‌پزشک ایرانی/ دندان‌های پوسیده تان را عصب‌کشی نکنید شرایط قطعی پرداخت قسطی جریمه سربازی اعلام شد کمی به خودمان بیاییم سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان درمان و آموزش پزشکی چگونه تلویزیون هوشمند ال‌جی را به‌روز کنیم؟ محل طرح پرسش کاربران، با مرکزمشاوره موسسه

نظرات




نماد