سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

هارون گاستافسون، حامی استانداردهای وب و دسترسی به آن و نویسنده طراحی سایت سازگاراست. "هی، تو!" جمله ای است که Skype در زمان بیدار شدن و شروع به کار نمودن می گوید. تصویر روشن تر می شود و آرون گاستافسون نمایان می شود- ریش دار، با لبخند و لمیده در صندلی خود. او شروع به گفتن داستان خود و توضیح بخش های مختلف زندگی اش می نماید. او می گوید: "من احتمالا بیشتر از همه به عنوان طرفدار بزرگ ارتقاء تدریجی شناخته شده هستم. من از سال 2004 از طرفداران آن بودم و این کار در دنیای موبایل و طراحی سایت پاسخگو بسیار مهمتر شده است ... درحالیکه همه این دستگاهها با پیکربندیهای مختلف، تواناییها و - در برخی موارد – مسئولیتها هستند. گذشته از این ها، من در آزمایشگاه Open Device نیز مشغول کار هستم. "

گاستافسون دستاوردهایش را با فروتنی تشریح می کند. او یک سخنران مداوم در web ciruit، استانداردهای وب و طرفداران دسترسی وب در مایکروسافت است، مشاوره توسعه وب Easy Design را انجام می دهد ، استانداردهای وب Sherpa را هدایت می کند و کتابی تحت عنوان طراحی وب سازگار ( Adaptive Web Design  ) را نوشته است.

 

 

شروع کننده دیرهنگام در طراحی وب سایت

با این حال، گاستافسون مجددا ذهن خود را به عقب برمی گرداند و او علاقه زیادش به کامپیوتر را اذعان می کند. او می گوید: "من در دبیرستان باهوش نبودم؛ دوستانی داشتم که حسابهای ایمیل داشتند اما همیشه به نظر من برای من خیلی مسخره بود. من اصلا کلاس علمی کامپیوتر را نگرفتم."

"من برای اولین بار در سال 1995 به اینترنت رفتم. من یک طرفدار مشتاق موسیقی بودم و اولین سایتی که رفتم سونی بود (sony.com). همه چیزی که دیدم یک صفحه سیاه با کلمات سفید بود. فکر کردم: این چیزی که وب نامیده می شود خیلی مسخره است! "

خوشبختانه، یک مرورگر موزاییک عصر ژوراسیک به سمت نجات این وضعیت آمد و گاستافسون در نهایت "وب را دید." او می خندد و می گوید: " طرح های جدولی بسیار، پس زمینه های مرمری با حروف طلایی و متن های بزرگ با فونت Times New Roman وجود داشت! ".

 

یادگیری کد نویسی با کتاب و فلاپی دیسک

 

 

گاستافسون روزهای اولیه طراحی وب سایت را به یاد می آورد

"من در سال 1996 کار وب را شروع کردم. یک روزنامه نگار و ناشر مجله مشتاق بودم که به دانشگاه بازگشتم و من مجله موسیقی و سرگرمی را داشتم و از یک دوست یاد گرفتم که چگونه یک صفحه وب سایت را طراحی و ایجاد کنم. می خواستم بیشتر یاد بگیرم بنابراین خودم با استفاده از یک کتاب به نام ایجاد و ارتقاء صفحات وب نت اسکیپ نوشته اندرو شافران مطالب بیشتری آموختم.

" اکنون که فکر می کنم خیلی جالب بود... همه انها کد نویسی دستی بود. من همچنین نسخه فتوشاپ 3 را روی فلاپی های 3.5 اینچ داشتم. اینگونه من وارد طراحی وب شدم."

در سال 1999، گوستافسون نخستین کار وب خود را آغاز کرد - برای روزنامه برادنتون هرالد کار می کرد. او می خندد و می گوید : "در آن موقع، من در سیستم مدیریت محتوا بودم.

"من ساعت 11 شب به دفتر شرکت هرالد می رفتم و تا ساعت هفت صبح کار میکردم، و داستانهایی را که بر روی سایت قرار می گرفت را انتخاب می کردم. داستانها را از Quark انتخاب می کردم، آنها را در Dreamweaver قرار می دادم و از Fetch استفاده کنم تا آنها را در سرور بگذارم . "

 

 

سخت کار کنید و فروتن بمانید!

گاستافسون پس از چند سال آزاد کار بودن و چندین کار تمام وقت، کار خود را برای یک شرکت تبلیغاتی به نام Cronin & Co. آغاز کرد. من به عنوان وب کار اصلی آنها وارد کار شدم - من واسطه بین تیم طراحی و وب کارها بودم.

"من خودم PHP و MySQL را یاد گرفتم و خیلی کم درباره توسعه فرانت اند ... HTML، JavaScript و CSS می دانستم. در حالیکه از یک سابقه خوبی برخوردار بودم، من توانستم شکاف بین آن دو گروه را پر کنم و مطمئن شوم که طراحان چیزی را طراحی نمی کنند که توسعه دهندگان نتوانند ایجاد نمایند و بالعکس. "

 

کار بر روی پروژه استانداردهای وب

به غیر از ارتقاء تدریجی (progressive enhancement) - حوزه ای که می توانیم با خیال راحت بگوییم او آن را مال خودش ساخته است - گوستافسون همچنین یکی از اعضای برجسته جامعه وب است.

او یکی از مدیران پروژه استاندارد وب (WaSP) بود، یک گروه مردمی که در سال 1988 تاسیس شد. در آن زمان، Netscape و مایکروسافت بازار مرورگر را بین خود تقسیم کردند و سیستم عامل هایی تولید کردند که سازگار نبودند.

در حالیکه طراحان و توسعه دهندگان در دو جبهه مبارزه می کردند، وب به شکلی تقسیم شده بود و WaSP - یک مجموعه از داوطلبان و بینندگان از سراسر جهان - برای درمان آن مصمم شدند. آنها منبع باز، هماهنگی، قابلیت دسترسی و قابلیت حمل را پشتیبانی می کردند. ما برای کمک آنها بایستی بسیار سپاسگزار باشیم.

 

 

 نمایشی از طراحی ارین کروکوبه برای مسابقه پوستر طراحی وب سازگار گاستافسون

پس چه چیزی گاستافسون را به حوزه استانداردهای وب جذب کرد؟ در اوایل دهه 2000، گاستافسون مقاله ای را خواند تحت عنوان: "طراحی CSS : حرکت به سمت چاپ" توسط اریک میر که در A List Apart آن مقاله قرار داشت. اریک مایر جزئیات نحوه ایجاد و طراحی صفحات سبک چاپی را که محتوای وب را برای خواندن و چاپ در صفحه نمایش فرمت می کردند، بیان نمود.

"در آن زمان، من کاملا استاد طرح های جدولی شده بودم؛ این شیوه ای بود که ما همه چیز را در سایت می ساختیم، اما همیشه احساس عجیب و غریبی داشتم. بنابراین مقاله اریک را خواندم و فکر کردم: چیزهای خیلی بیشتری است که CSS می تواند انجام دهد. من شروع به خواندن هر چیزی که می توانستم نمودم، و بلافاصله متوجه شدم که استانداردهای وب یک مسیر  پیشرفت کننده است.

"من می دیدم که وب سایتی که ما در حال ساختن آن بودیم چقدر شکننده بود ... اگر در کد شما اشتباهی وجود می داشت و چیزی اشتباه می شد آنگاه همه چیز از بین می رفت.

او خود را زمانیکه به صورت آزادکار در Gartner بود به یاد می آورد، که در آن صفحات استایل جداگانه ای برای هر مرورگر وجود داشت، و تیم با استفاده از جاوا اسکریپت تصمیم می گرفت کدام صفحه  را مورد استفاده قرار دهد. "من همه جاوا اسکریپت فجیع را که در حال نوشتن و ویرایش بودیم را به یاد می آورم. بسیار دردناک بود. آنگاه یک  فکری به مغزم خطور کرد- فکر کردم، این استانداردهای وب می تواند بسیار معنی دار باشد!" اگر ما قادر به ایجاد استانداردهایی باشیم آنگاه این استانداردها یک پایه محکمی خواهد بود که بتوانیم تجربیات بهتری را ایجاد کنیم. "

از آنجا به بعد ، گوستافسون به گفته خودش، مانند یک اسفنج عمل می کرد، هر چیزی را می توانست در مورد استانداردهای وب پیدا کند جذب می کرد. بعد از صحبت در مورد آن او شروع به نوشتن در مورد این موضوع نمود و در سال 2006 گاستافسون خودش به WaSP پیوست.

 

او روزهای اولیه خود را بر روی "برخی از چیزهای بسیار جالب" صرف کرد، از جمله همکاری با تیمی در اینترنت اکسپلورر برای بهبود مترجم جاوا اسکریپت و ایجاد W3C's Event Model.

 

برنده دیگری از مسابقه پوستر، توسط گووس ون زیلند.

خیلی زود گوستافسون دعوت شد تا مدیری در WaSP شود. "بعد از Glenda Sims، Derek Featherstone و من که به تصویب رسیدیم، ما با مایکروسافت کمی بیشتر کار کردیم تا اینترنت اکسپلورر را بهبود ببخشیم، استانداردهای وب Sherpa را راه اندازی کنیم و مبارزه کاری کوچک مان را آغاز نمودیم ... اما در نهایت تصمیم گرفتیم که زمان آن رسیده است که WaSP را تعطیل کنیم. "

او می گوید، مأموریت آن نیز تا حدودی پایان یافته بود. "جنگ استانداردهای وب - تلاش برای دستیابی به استانداردهای متقابل در مرورگرها - در آن زمان برنده شده بود. کار هنوز هم باید انجام می شد، اما ما در جای بهتری نسبت به 10 یا 15 سال پیش قرار داشتیم."

جنگ استاندارد در شرف پیروز شدن بود، اما گاستافسون به نظر نمی آید که آماده باشد که سلاح مک خود را به زمین بگذارد و ماهیگیری کند. در عوض، او توضیح می دهد، هنوز هم خطرات زیادی برای سلامتی ظاهری وب وجود داشت.

"طرز فکر برنامه یک تهدید است. آنها از فناوری های وب استفاده می کنند و بر اصول HTTP تکیه دارند، اما منابعی که آنها دسترسی به آن را فراهم می کنند از وب قابل آدرس دهی نیستند . این واقعا ترسناک است برای من. داشتن شاخص هایی در مورد اینکه کجا می توانید محتوا را پیدا کنید، بخش بزرگی از قدرت وب است. "

 

داخل حباب

یکی ترس بزرگ دیگر برای گوستفسون این است که دسترسی برابر وجود داشته باشد. "کسانی که از ما که وب سایت می سازند از لحاظ فنی شناخته شده هستند و معمولا درآمد بیشتری برای خرج کردن دارند، به همین دلیل ما دستگاه های گران قیمتی مانند اپل و آندرویدی های بالا را داریم. این امر موجب می شود که مایک دیدگاه بسیار جزیی داشته باشیم از اینکه " وب موبایل " چیست و چه دسترسی های وبی در یک دستگاه تلفن همراه باید باشد. "

برای تاکید بر این نکته خود، او توضیح داد که وی به یک فروشگاهی که تبلت ارزان را می فروخت مراجعه نمود. "من از تیم وب و طراحی که طراحی سایت فروشگاهی  را انجام داده بود پرسیدم که آیا آنها بر روی دستگاه هایی که فروش می کنند، آزمایش می کنند یا خیر. ما با دستگاه های high-end احاطه شده ایم و فکر می کنیم که این وب موبایل است. ما از دستگاه های Low-end  اندرویدی غافلیم، یک پردازنده بد و یک صفحه نمایش نه چندان خوب. "

این امر ما را به زمین شکار اصلی گاستافسون می برد: طراحی وبسایت سازگار. گاستافسون می گوید: " ارتقاء تدریجی پایه همه چیزهایی است که من انجام می دهم. کل ایده این است که شما بدون ایجاد محدودیت های تکنولوژیکی برای کاربران سایت ها، محتوا، صفحات وب و هر آنچه که هست را ایجاد می کنید.

"با ارتقاء تدریجی، شما بر محتوا و وظایف کلیدی صفحه تمرکز می کنید و تجربه را از آنجا به وجود می آورید در حالیکه بر روی تکنولوژی های مختلف لایه بندی های مختلفی را ایجاد می کنید. این تجربه بیشتر ادامه ای از یک پایه اولیه است که آن پایه فقط می تواند با لینک نوشته شود و دقیقا تا یک موردی که بصورت متقابلا فعال باشد. "

گوستافسون به تعدادی از کتابهای طراحی وب کمک کرده است

فلسفه گاستاسفون حول ارائه تجربیات مختلف برای افراد مختلف - و یا به طور صحیح تر، دستگاه های مختلف -  می باشد. او می گوید: "همه چیز این است که بفهمیم آیا برای مردم تجربه های متفاوت از یک رابط کاربری تا زمانی که آن تجربه ها مثبت هستند و تا زمانی که می توانند کارهایی را که از آنها خواسته می شود را انجام دهند، مناسب است یا خیر."

"نام کتاب من، طراحی وب سازگار ( Adaptive Web Design ) است، به این دلیل اتفاق افتاده است که Progressive Enhancement دارای  تاثیر بسیار زیادی بر روی آن است. ما ایده یک تجربه وب را که می توانست برای کاربر سازگار شود را دوست داشتیم. " گاستوفسون اطلاعات کمی داشت در مورد اینکه مقاله « طراحی وب واکنشگرا» توسط اتان مارکوت، در همان زمینه در حال انجام و انتشار بود، و موجب ایجاد بحث های زیادی درباره "سازگارانه در مقابل پاسخگو" بودن گردید.

گوستافسون می گوید: "در نهایت این دو رویکرد بسیار هماهنگ هستند." "با توجه به مقاله اتان، طراحی واکنشگرا سه چیز است: پرسش درباره رسانه ها، شبکه های سیال و تصاویر انعطاف پذیر. این سه چیز باید بخشی از ارتقاء تدریجی صفحه باشد.

شما می توانید یک سایت دسکتاپ واکنشگرا بسازید و از بزرگترین اندازه تا کوچکترین اندازه کار کند. پایین ترین ابزارهای رایج معمولا پشتیبانی رسانه ای ندارند ... بنابراین اگر شما بخواهید آن را به طرف دیگر برگردانید و طراحی وب واکنش گرا را از دیدگاه ابتدا موبایل طراحی کنید، این امر به طور کامل با ارتقائ تدریجی هماهنگ است. برای من واکنشگرا یک روش است که زیر چتر ارتقاء تدریجی قرار می گیرد. "

گاستافسون اشاره می کند که ساختن با ارتقاء تدریجی، لزوما به این معنی نیست که سایت به هزینه بیشتری برای ساختن نیاز دارند. "هنگامی که شما به ذهنیت ارتقاء تدریجی مسلط میشوید شما شروع به درک این مطلب می کنید که مرورگرها چگونه کار می کنند. یک ویژگی اساسی در HTML و CSS، تحمل خطا است ... سیستم می تواند بدون اینکه مشکلی برای کاربر ایجاد کند آن را رفع نماید و با آن سازگار شود. "

او اشاره می کند که در HTML و CSS، مرورگرها آنچه را که نمی فهمند نادیده می گیرند. دانستن این نکته، کلیدی برای نوشتن HTML5 است، به طوری که مرورگرهایی که حتی HTML4 را نمی فهمند، هنوز محتوا را می توانند ارائه دهند. او می گوید: "مرورگر هر متن داخل المان را نمایش می دهد، و فقط المان را نادیده می گیرد."

"بنابراین، شما دارای سیستم عالی جایگزین در داخل HTML و در داخل CSS هستید که شما را قادر می سازد که یک پایه حمایتی از دستگاه های قدیمی را بوجود آورید که در عین حال قادر است به تغییرات جدید طراحی نیز دست یابد."


تگ ها : ترفند هایی برای طراحی صفحه وب سازگار با موبایل طراحی قالب وب سایت سازگار موبایل (ریسپانسیو) راهنمای جامع برای طراحی وب سایت سازگار با موبایل طراحی سایت به صورت واکنش گرا و یا ساخت وب سایت ویژه طراحی وب سازگار با موبایل برای داشتن یک وبسایت بهتر شرکت طراحی وب سایت در تهران طراحی سایت وب کندو سازگار کردن طراحی سایت با موبایل آموزش طراحی صفحات وب سازگار با Bootstrap و Dreamweaver طراحی سایت مقاله نویسنده 34 طراحی وب سازگار 34 از تلاش خود برای طراحی وب سایت واکنشگرا رشت سه روش برای داشتن وب سایتی سازگار با موبایل بدون نیاز طراحی وب سایت حرفه ای سازگار با بروزهای مدرن گرایش های جدید طراحی وب سایت ( Responsive Web Design) سازگاری صفحات وب با مرورگرهای مختلف طراحی سایت طراحی وب واکنش‌گرا طراحی ریسپانسیو یا وب سایت واکنشگرا طراحی سازگار با مرورگرها Archives شرکت اصفهان سازگار طراحی وب سایت طراحی وب سایت رایگان طراحی وب بایگانی طراحی سایت تهران طراحی سایت رشت سيفا برنامه نویسی وب سایت سامانه گستر آکو طراحی وب طراحی سایت سازگار با سئو تفاوت های اپلیکیشن تلفن همراه با وب سایت سازگار با طراحی کاملا سازگار با موبایل و تبلت در نوین ایران طراحی وب سایت پزشکی طراحی وب ساز سازگار با گوشی موبایل و تبلت بایگانی برنامه گوگل برای سایت های سازگار با موبایل اهمیت طراحی سایت سازگار با موبایل اهمیت طراحی وب سایت سازگار با موبایل و تبلت ایران مدرن سازگار با موبایل و تبلت آیسان وب سازگاری با مرورگرها وب سایت طراحی سایت حرفه ای : سایت باید با دستگاه های مختلف چرا وب سایت من نیاز به سئو دارد آموزش بررسی سازگاری وب سایت با مرورگرهای مزایای طراحی وب سایت با PHP دانلود نرم افزار طراحی صفحات وب Microsoft Expression Web نیکو وب 10 قانون در طراحی وب سایت اهمیت فونت ها در طراحی وب سایت ®خدمات سفارش طراحی وب سایت طراحی سایت نسخه موبایل طراحی وب سایت برای موبایل طراحی وب سایت موبایل ارائه محتوا و خدمات سازگار در طراحی سایت مشاوره تخصصی و رایگان طراحی وب سایت طراحی وب سایت طراحی فروشگاه اینترنتی برنامه نویسی کلیک اول طراحی سایت ساناتک آموزش طراحی سایت برای موبایل جستجوهای مربوط به طراحی وب سازگار

نظرات




نماد