سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

چگونه میکروفریم ها تمام مزایای وایر فریم ها را تقویت می کند؟

وایرفریم ها مرده اند! پروتوتایپ های تعاملی دیگر همه چیز شده اند! ما این سخنان را حداقل در هفت سال گذشته شنیده ایم. اگر بخواهیم از محبوبیت این بحث ها آن را اثبات کنیم، واقعیت این است که این طور نیست. اما ابزارهای وایرفریم سازی و وایرفریم برای برخی از پروژه ها و برخی از طراحان نیز مناسب هستند.


پس چطور وایرفریم سازی هنوز باقی مانده است؟ و همچنان در حال تکامل است. مدت زیادی است که از روزهای قاب های سیاه و سفید در مایکروسافت Visio یا صفحات گستردع اکسل گذشته است (بله، من با PM کار می کردم که برای قرار دادن وایرفریم ها در صفحات گسترده استفاده می شد).


تکامل وایرفریم ها

وایرفریم سازی امروزه به تکنیکهای چندگانه ای تقسیم شده است که به اهداف، پروژه ها و اولویت های مختلف طراحان کمک می کند.



قابهای تعاملی سبک وزن

 برخی از طراحان می خواهند بازخورد اولیه را با فریم های تعاملی سبک وزن جمع آوری کنند (نگاهی به راهنمای مربوط به وایرفریم سازی تعاملی). وایرفریم های تعاملی محصولات طراحی هستند که نشان دهنده معماری سطح بالا و تعامل های پایه ای هستند. آنها به جای چندین روز فقط به مدت چند ساعت ساخته میشوند و به تست کاربر کمک میکنند و خریدهای اولیه از سهامداران را دریافت می کنند. وایرفریم های تعاملی ممکن است خیلی زود پس از ایجادشان نابود شوند یا به یک دارایی کاملا متفاوتی تبدیل شوند که بخشی از مفهوم کلی آن است.


وایرفریم های محتوایی

 نسخه دیگر وایرفریم ها، وایرفریم محتوایی است (راهنمای وایرفریم سازی محتوا برای طراحی پاسخگو را ببینید). این فرم استاتیک به عنوان یک ساختاری عمل می کند که برای برنامه ریزی معماری محتوا و اطلاعات قبل از سرمایه گذاری زمان و پول در بقیه طراحی رابط استفاده می شود. این تکنیک برای وبسایت های با محتوای بسیار سنگین به خوبی کار می کند . این وب سایت ها نیاز به یک استراتژی محتوایی دقیق دارند، قبل از اینکه طراحان همه خلاقیت خود را برای قالب سایت و ظاهر خوب آن صرف کنند. در نهایت در این جا محتوا حرف اول را می زند.


میکروفریم ها

 سرانجام اینکه وایرفریم هایی وجود دارند که حتی سطح وفاداری کمتری را دارا هستند. در این فرم، اندازه وایرفریم ها به حداقل می رسد، متن با اشکال هندسی جایگزین می شود و هر قطعه ای از رابط کاربری تا حد ممکن ساده می شود. این فرم جدید و محبوب مورد استفاده از وایرفریم سازی است.

 

مایکروفریم ها چه هستند

مایکروفریم ها یا میکرو وایرفریم ها، نسخه های كوچكی از ماکروفریم ها هستند. میکروفریم ها مزایای وایرفریم سازی را تقویت می کنند و بسیاری از کاستی ها را از بین می برند. مزایای آنها عبارتند از سرعت، وضوح ارتباط و عدم سردرگمی.


میکروفریم ها به سرعت تریم کردن هستند، اما به شما اجازه می دهند تا به راحتی تکرار کارها را انجام می دهند و بلافاصله نتایج را با هر کسی می توانید به اشتراک بگذارید، به غیر  از موقعیت محل. آنها به طور واضح برنامه ها و الزامات آنها را رد و بدل می کنند و به طراحان اجازه می دهند همراه با مشتری به سمت دید مشترکی گام بردارند، بدون اینکه سرمایه گذاری بیش از حدی در دارایی های یکبار مصرف صرف شود و نمی توانند با محصول نهایی اشتباه گرفته شوند، زیرا شکل آنها به شدت مینیمم شده است.

میکروفریم ها به حداقل کار و حداکثر سرعت نیاز دارند.


ماکرو فریم ها همچنین بسیار انعطاف پذیر هستند. آنها می توانند به خودی خود به عنوان بخشی از نمودار سفر کاربر، مستندات و یا حتی بخشی از نقشه راه بردی پروژه مورد استفاده قرار گیرند. آنها به عنوان یک تصویر ساده و ابزاری برای افزایش تفکر طراحی سایت کمک می کنند.

و حدس بزنید چه؟ سالهاست که شما به نحوی کار میکروفریم را انجام داده اید - فقط آن را روی تخته سفید انجام دادید. میکروفریم ها نسخه های دیجیتالی از طرح های بر روی تخته سفید هستند که طراحان از آن همه وقت استفاده می کنند زمانیکه طوفان مغزی با همکاران و مشتری ها به راه می اندازید. با این حال، بر خلاف نقشه های بر روی تخته سفیدتان، میکروفریم ها دارای اشتراک گذاری آسان هستند و بهینه سازی سرعت و قابلیت استفاده مجدد آنها آسان است.

 

شروع کار با مایکروفریم سازی

مایکروفریم سازی بسیار شهودی و الهامی است. اگر که سعی نمایید که ایده های خود را در یک پنجره 200px*300px بگنجاند میکروفریمینگ را بطور طبیعی بوجود می آید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از متن پرهیز نمایید: به جای متن ، انواع مختلف سمبول ها را در کار های تیپوگرافی قرار دهید.
  • از رنگ برای قسمت های مختلف رابط کاربری استفاده نمایید: CTA ها را جدا نمایید لینک های انتقال و بلوک های متنی را با نسبت دادن رنگ پس زمینه مختلف ( ترجیحاَ سایه های خاکستری ) جایگزین نمایید.
  • آیکون هایی را برای رفع ابهام اضافه نمایید: آیکون ها می توانند المان هایی را مشخص کنند که به راحتی با دیگر المان ها اشتباه گرفته می شوند – برای مثال آیکون قدیمی منظره را می توان برای نشان دادن تصویر استفاده نمایید.
  • از جزئیات پرهیز نمایید: شما مدت زمان بسیاری را خواهید داشت تا آنها را بعدا اضافه نمایید زمانیکه مفاهیم برای سطوح بالاتر وفاداری منسجم شده اند.
  • زمانیکه تصاویر شما آماده شدند در مورد آنچه که نیاز است تا اضافه شود تا ارزش ارتباطی آنها اضافه شود فکر نمایید. هر آنچه که به هدف کمک نماید خوب است.

 

زبان طراحی میکروفریم ها

برای بهینه سازی فرآیند مایکروفریم سازی از لحاظ سرعت و قابلیت استفاده مجدد بایستی زبان طراحی میکروی خاص خودتان را ایجاد نمایید. در مورد یک رسم و سنتی فکر کنید که برای شما و دریافت کننده های کار شما سازگار هستند یعنی قانونی که مناسب شما باشد سپس آن را مستند نمایید.

نگاهی اجمالی به فرآیند میکروفریم سازی در حالیکه در کتابخانه های سیستم طراحی و سمبل ها جابجا می شوید.

درست همانند یک طراحی کامل، شما باید با پی کار را شروع کنید و به تدریج به ساختارهای سطح بالا حرکت کنید (اگر شما علاقه مند به ساخت یک سیستم طراحی جامع هستید - من تجربه خود را در این مجموعه پست ها به اشتراک گذاشته ام) . تمام بلوک های متنی و الگوهای کوچک خود را بیرون بیاورید و آنها را به صورت نماد و سمبل در آورید، آنها را در میکروفریم های خود قرار دهید و به نماد تبدیل کنید.

آیا وایرفریم سازی دیگر از بین رفته است؟


قطعا نه. وایرفریم سازی از بین نخواهد رفت  تا زمانی که ما نیاز به راه های سریع  برای ایجاد و به اشتراک گذاری طرح های دیجیتال داریم. ایجاد میکرو وایرفریم ها فقط راه های ارتباط و افزایش خلاقیت تیم را بدون فدا کردن سرعت فرآیند کار ، بهبود می بخشد،. ما اخیرا واقعا عاشق این تحول کوچک شده ایم. امیدوارم آن را مفید بیابید.


تگ ها : مقاله آیا میکروفریم ها آینده وایرفریم ها هستند آیا میکروفریم ها آینده وایرفریم ها هستند؟ بایگانی خوانایی و واضح بودن و قابل درک بودن مقاله های گروه design بررسی سئو وب سایت gowebsite.ir بررسی وضعیت سئو وب سایت gowebsite.ir Website review gowebsite.ir

نظرات




نماد