سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

گاهی اوقات نوع فونتی که برای طراحی خود انتخاب می کنید باید احساسات را همراه با معنای خود کلمه به مخاطبان ارائه دهد و به منظور این عملکرد، طراحان وب سایت بیشتری به سوی تایپوگرافی دراماتیک روی آورده اند. این نوع از تایپوگرافی بیشتر از هدف خوانایی به کار می رود. تایپوگرافی دراماتیک همیشه پایدار می باشد. این نوع از تایپوگرافی در صفحه نمایش ها بسیار به کار می رود و توجه ببینندگان را جلب می کند و آن ها را به پیامی که در حال انتقال آن می باشند، هدایت می نماید. این یک فرصت برای تایپوگرافی دراماتیک است تا هویت برند را نمایش دهد، محتواهای متنی و مفهوم آن را ارتقاء دهد، سلسله مراتب بصری زیبا و کاملی بسازد و تاثیر به یاد ماندنی را ایجاد کند. خیلی شگفت انگیز نمی باشد که تایپوگرافی دراماتیک در طراحی سایت ها تبدیل به یک گرایش شده است.

چه ساده باشد یا دشوار، کلمات در وب سایت های امروزی به روش کاملا جدیدی خوانده می شوند. در این مقاله، ما به 5 مثال از تایپوگرافی دراماتیک در طراحی سایت ها نگاهی می اندازیم.

 

1.سبک حروف ساده اما دراماتیک

تایپوگرافی ساده و تایپوگرافی دراماتیک مجزا از هم نمی باشند. در حقیقت، تایپوگرافی ساده یکی از بهترین فرم های تایپوگرافی دراماتیک می باشد. این تکنیک برای به کار بردن در صفحات وب سایت تان بسیار راحت می باشد- تنها باید یک سبک حروف ساده را انتخاب نمایید و این توصیه ها را پیروی نمایید:

  • اندازه این نوع فونت را افزایش دهید (سبک حروف های بزرگ می توانند پیام های قدرتمندی را منتقل نمایند، مخصوصا زمانی که با تصاویر بزرگ و برجسته ای همراه باشند)
  • باید کنتراست رنگ متن را با پیش زمینه رعایت نمایید (رنگ متن و نوشته معمولا سفید و یا مشکی می باشد که با یک تصویر و یا پیش زمینه رنگ روشن بسیار مطابقت و کنتراست می یابد).
  • باید سبک بولد و یا برجسته بودن حروف را به نوشته اضافه نمایید.

 

اندازه فونت وسیله ای برای کنترل تاثیراتی است که بر مخاطبان خود می گذارد؛ مثالی که در زیر وجود دارد اثبات می کند که چگونه حروف ها می توانند به تنهایی بسیار شکوهمند و قدرتمند باشند. با بزرگ تر نشان دادن حروف چه به صورت تکی و یا گروهی، بسیار ساده می شود تا پیام های قدرتمند و بزرگی را بدون این که ناراحتی و آزاری پیش بیاید به مخاطبین انتقال دهیم.

 

حروف ساده به خوبی با اطمینان، وضوح و شفافیت ارتباط دارد.

 

  1. استفاده خلاقانه از سبک حروف ساده

قطعا امکان پذیر می باشد که فونت های پایه و ساده را در طراحی سایت ها خود به کار ببریم و تجربه های خاطره انگیزی را به وجود آوریم. تمام چیزی که نیاز دارید این می باشد که توسط اصول تاپوگرافی این مورد را تست و بررسی نمایید:

آیا می خواهید پیام موجود در وب سایت تان بسیار با صدای بلند و با وضوح و شفافیت به مخاطبان و کاربران سایت منتقل شود؟ از حروف بزرگ یا caps در متن ها استفاده نمایید. آیا می خواهید تا موارد استثنایی را در سایت خود نمایش دهید؟ از سبک حروف ساده همراه با افکت ها و یا ویدئو های انیمیشنی استفاده کنید.

 

  1. سبک حروف دکوراتیو

طراحان وب سایت احساسات مختلفی را درباره سبک حروف درکوراتیو با هم عجین نموده اند. خیلی از طراحان سایت نوع دکوراتیو فونت ها را به علت ارزان و بهم ریخته بودن، کوچک می شمارند، این در حالی است که برخی دیگر نیز از آن ها بسیار استقبال می کنند و به شیوه جالب و خلاقانه ای از آن ها در طراحی سایت های خود استفاده می کنند. شخصا، معتقد می باشم که استفاده از تایپوگرافی دکوراتیو به گونه ای متناسب، می تواند حالت سایت را مشخص سازد و برند را به شیوه ای بسیار عالی و دلنشین برای مخاطبین آشکار سازد؛ اما این مورد تنها زمانی اتفاق می افتد که این نوع سبک فونت با شخصیت و هویت برند و فضای موجود در وب سایت هماهنگی داشته باشد. زمانی که یک طراح وب سایت تعادلی را میان هماهنگی متن با یک فونت دکوراتیو ایجاد می کند، تمام تجربه ای که کاربران از آن به دست می آورند، عالی و جذاب خواهد شد. در این جا مثال هایی از این نوع فونت در طراحی سایت ها وجود دارد:

در مثال HAWK&HEN در زیر، فونت دکوراتیو به ایجاد یک سبک منحصر به فرد و عالی در این سایت آشپزخانه و یا کافی شاپ بسیار کمک می کند.

 

یک سبک فونت سنتی در سایت SLEEPING TAPES از SQUATESPACE حالت صحیحی را متناسب با هدف وب سایت به وجود آورده است که تجربه ای شگرف را به مخاطبان خود ارائه می دهد.

 

سبک حروف بازیگوشانه در HAEDOFIICE فضای جذاب و پر انرژی را در سایت یجاد نموده است.

 

سبک فونت مدرن و اورجینال در صفحه HOME سایت MAAEMO توانسته است تا فضای مرموز و مبهمی را مطابق با هدف سایت ایجاد نماید.

شما احتمالا توجه کرده اید که تمامی مثال های بالا دارای یک مورد مشترک می باشند: فونت دکوراتیو همراه با یک طرح بندی ساده و مینیمالیست به کار رفته است. این مورد اتفاقی نمی باشد. حقیقت این می باشد که تایپوگرافی دکوراتیو به خودی خود خیلی جذاب نیست و باید همراه با این طرح بندی ها نمایان شود. بنابراین اگر می خواهید تا تایپوگرافی دکوراتیو را در صفحه هوم (HOME) سایت خود به کار ببرید و می خواهید تا توجه کاربران را روی یک عامل متمرکز سازید، بهتر است آن را همراه با یک طرح بندی ساده نمایش دهید تا به هدف خود دست یابید.

 

  1. علامت گذاری حروف

فونت های دست نوشته بخشی از صنعت طراحی وب سایت ها می باشند. برخی اعتقاد دارند که واقعا این فونت از اسکن نامه ها به دست آمده اند، به طور کلی در بیشتر شرایط این نوع فونت به نظر مثل دست نوشته می آید. فونت های دست نویس و علامت گذاری آن می تواند حالت شاد و سرزنده ای را به هر طراحی که انجام می دهید، ارائه دهد. این متن های دست نوشته مانند بسیار منحصر به فرد می باشند، زیرا می توانند پیام تجارتی که برای آن به کار رفته است را به راحتی بیان نمایند. به GRAIN&MORTAR و FEMMEFATALE در ادامه نگاه بی اندازید. ریشه های هنری و استعداد بالای شرکت های سازنده این وب سایت ها به خوبی در طراحی صفحات مشهود می باشد.

 

عوامل و متن های دست نوشته می توانند راه عالی برای القاء یک شخصیت انسانی به یک برند باشند.

 

تنها اطمینان حاصل نمایید که اگر خوانایی و وضوح متن آخرین هدف شما می باشد، پیام مورد نظر سایت تان توسط زیبایی بسیاری که در طراحی به کار رفته است، نادیده گرفته نشود. برای اینکه از برخی مسائل و مشکلات در این زمینه جلوگیری به عمل آورید، سعی نمایید استفاده از فونت های دست نوشته را برای تیترهای بزرگ که توسط عکس هایی پوشش داده شده است محدود نمایید و از فونت دیگری برای متن ها معمولی و رایج استفاده کنید.

 

  1. بزرگ تر نشان دادن حروف روی عوامل دیگری در طراحی وب سایت ها.

یکی از بهترین راه هایی که می توانیم متن ها را مورد توجه کاربران قرار دهیم، بزرگتر نشان دادن آن ها روی عوامل دیگر در طراحی سایت می باشد (مانند روی تصاویر و یا موارد گرافیکی دیگر). معمولا، فونت های انتخاب شده برای اینکه روی عوامل دیگر بزرگ نمایش داده شوند، بافت و الگو و سبک و هنر به کار رفته در آن عوامل را در نظر می گیرند تا بتوانند هماهنگی خوبی ایجاد نمایند.

شما می توانید متن را بالا تر از بخشی که به آن اختصاص یافته است توسعه دهید.

 

 

قرار دادن متن در نیمی از عکس که به سمت بیرون توسعه و بسط می یابد.

 

 

حتی می توانید این قانون را زیر پا گذاشته و تصاویری را روی کلمات برجسته نشان دهید. به مثال زیر با دقت نگاه کنید:

 

دو ملاحظه بسیار مهم در این تکنیک، کنتراست و خوانایی آن می باشد. شما باید طراحی سایت خود را تست کنید تا اطمینان حاصل نمایید که هر دو این دو مورد به خوبی تعبیه شده است و سایت دارای تجربه کاربری بسیار عالی می باشد.


تگ ها : مقاله 5 تکنیک برای جذاب ساختن فونت های صفحه نمایش وب سایت ها ۱۰ تکنیک کاربردی طراحی لوگو ساخت یک منوی متحرک جذاب فقط با CSS ! فونت های فارسی را به وب سایت خود اضافه کنید تکنیک hero header در طراحی سایت حرفه ای شناسایی فونت وب سایت ها توسط افزونه WhatFont تکنیک طراحی سایت چگونه : فونت دلخواه ام را با Font ایده هایی برای زیباتر کردن وب سایت پنج روش تایپی که می تواند برند شما را توصیف کند تکنیک مینیمال یا minimal در طراحی سایت 9 کاری که بهتر است برای طراحی سایت انجام دهیم طرح حروف نمایشی آموزش طراحی سایت به صورت عملی و پروژه محور شیوه صحیح پیوست فونت به صفحه وب در CSS3 به همراه 40 فونت فارسی 10 سلیقه جدید طراحی وب برای سال 92 هفت راز بسیار مهم برای داشتن یک وب سایت خوب عوامل موثر و مهم در طراحی وب سایت در سال 2016 تاریخچه طراحی سایت مهارت های جدید طراحی سایت 2016 روش نصب وب فونت‌های ایران سنس 15تغییر طراحی وب سایت طراحی وب سایت شرکت طراحی سایت آکان 3 روند طراحی اساسی برای سایت "آذر 96" طراحی مینیمال وبسایت چیست؟؟ 20 تکنیک مهم در طراحی وب سایت چگونه فونت ها و اندازه آنها ،فرآیند برند سازی وب سایت شما را بهبود می 10 روش برای افزایش سود فروش و درآمد وب سایت شما وب سایت 10 اصل برتر در طراحی سایت آشنایی با تکنیک تون دوگانه در طراحی سایت (با معرفی نمونه های برتر استفاده از آیکن فونت ها در طراحی وب سایت + معرفی سایت تغییر در طراحی پوسته وردپرس و 5 روش مختلف و کارا برای ایجاد طراحی بازیابی محتوای صفحه با jQuery طراحی وب از ابتدا تا کنون بدست آوردن لایک بیشتر در شبکه اجتماعی صفر تا صد طراحی سایت مناسب برای تازه وارد ها (قسمت ۹) 8 تکنیک برای طراحی سایت با ارزان ترین قیمت به شکلی حرفه ای مقالات ۹ روش به دست آوردن یک وب سایت پرسرعت [PDF]فصل اول [PDF]فصل طرح بندی جداول و لیست ها صفحه با ایجاد asp.net کپشن های زیبا برای تصاویر در وردپرس با Image Caption Hover وبلاگ تبلیغات اینترنتی [PDF]نکاتــی کــه در طراحــی بنرهای تبلیغاتـیباید رعایت برترین وبسایت‌ ها و نرم افزار‌های ایرانی از چه فونت‌هایی استفاده می‌کنند؟ روش اضافه کردن فونت به قالب سایتتان سئو و طراحی سایت طراحی وب سایت ، افراد در طی این دوره با ساخت 3 عدد وب سایت بصورت كامل طراحی وبلاگ 20 روند داغ طراحی وب در 2013 آموزش اضافه کردن فونت دلخواه به قالب سایت ۴ روش برای تغییر فونت دستگاه آندروید شما گرایشات برتر طراحی وب در سال ۲۰۱۴ مقالات مربوط به طراحی سایت آموزش طراحی سایت صفحه اصلی وب تستر طراحی سایت بهینه سازی و خدمات گرافیکی کاربرد رتینا در طراحی سایت آموزش زبان برنامه نویسی HTML و CSS 5 عامل اصلی در طراحی وب و تاثیر آنها روی بازاریابی اینترنتی ارزش محتوا قبل از طراحی سایت 20 نمونه پس زمینه زیبا و خلاقانه برای وب سایت تصورات غلط درمورد ایجاد وب سایت و یا مهمترین اشتباهات در طراحی وب طراحی سایت آموزش نمایش تاریخ بروزرسانی مطالب در وردپرس Searches related to 5 تکنیک برای جذاب ساختن فونت های صفحه نمایش وب سایت ها

نظرات




نماد