سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

این روز‌ها حوصله و زمان مطالعه کم شده است، در این راستا به ذهنم رسید که چک لیستی ازتجربه خواندن یک کتاب را این‌جا به اشتراک بگذارم.

در این کتاب شما با شش کلید طلایی برای ماندگار‌ کردن ایده‌هایتان آشنا می‌شوید، که به اختصار آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

  • سادگی
  • غیر‌منتظره بودن
  • ملموس بودن
  • معتبر بودن
  • احساسی بودن
  • داستانی بودن

 

برای فهمیدن این شش کلید چند داستان را با هم مقایسه می‌کنیم و این شش کلید را با هم از این پیام‌ها استخراج می‌کنیم.

 

پیام ۱:مواجهه با ترس ناشی از حمله کوسه‌ها

 

هر چند سال یک بار رسانه‌ها درباره حمله کوسه‌ها سر و صدا به پا می‌کنند. با این حال حمله کوسه‌ها بسیار نادر است ولی چرا این مسئله آنقدر مورد توجه عموم و رسانه‌ها هستند؟ پاسخ این است که حمله کوسه‌ها تولید داستان‌های ترسناک می‌کنند؛ حال در این راستا دو پیام را با هم مقایسه می‌کنیم و قبل از اینکه این دو پیام را با هم مقایسه کنیم با یک داستان ذهن خود را در رابطه با حمله کوسه‌ها آماده کنیم.

 

برنامه تلویزیونی اپرا: بتانی همیلتون به موج سواری علاقه بسیاری داشت. او در این زمینه استعدادی خدادادی داشت و ستاره پرفروغ موج سواری بود در منطقه خودش مشهور شده بود، اما اتفاقی که روی داد بتانی را در کل جهان به تیتر اول تبدیل نمود.

 

صبح خیلی زود بود. بتانی در اقیانوس روی تخته موج سواری‌اش دراز کشیده و دستش را درون آب آویزان کرده بود که ناگهان کوسه قاتل ۱۵ فوتی به دستش حمله کرد و آن را از بدنش جدا نمود و کل دست او را با خود برد.

 

این پیام آنقدر قوی است که اگر شما مدیر بنیاد حمایت از کوسه‌ها باشید یا بخواهید فرزندتان را متقاعد کنید که رفتن به ساحل دریا خطری ندارد، می‌تواند کار شما را بسیار سخت کند.

 

پیام۱:این پیام‌ را بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط موزه تاریخ طبیعی فلوریدا بیان می‌کنیم:

 

احتمال اینکه در منطقه حفاظت شده‌ای که ناجیان غریق نیز حضور دارند غرق شوید بیشتر از آن است که از سوی کوسه‌ای مورد حمله قرار بگیرید. در سال ۲۰۰۰، دوازده نفر در منطقه حفاظت شده کشته شدند. در صورتی که مرگ و میر توسط کوسه‌ها اتفاق نیفتاده است و یا به طور کل در هر سال ۰.۴ درصد به این دلیل کشته می‌شوند.

 

پیام۲: این پیام‌ هم بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط موزه تاریخ طبیعی فلوریدا بیان می‌کنیم:

 

احتمال اینکه توسط کدام یک از دو حیوان کشته شوید بیشتر است؟ کوسه یا آهو

 

پاسخ:احتمال اینکه آهو شما را بکشد بیشتر است. در واقع ۳۰۰ برابر بیشتر احتمال دارد که آهو شما را بکشد.(در اثر برخورد با اتومبیلتان)

 

در مقایسه این دو پیام باید گفت: پیام اول خوب است اما عالی نیست. اول اینکه مقایسه درستی اتفاق نیفتاده و در ادامه باید گفت که غرق شدن دلیل بسیار رایجی برای مرگ ومیر است. خیلی غیر منتظره به نظر نمی‌رسد. دوم اینکه مقایسه آماری ۱۲ کشته در برابر ۰.۴ خوب است. اما بسیار بعید است که کسی این اعداد را یک هفته بعد به خاطر بیاورد و در ادامه در توضیح پیام دوم باید گفت که ما این ایده غیر منتظره را دوست داریم که آهو خطرناک‌تر از کوسه وحشی است و به دنبال آن، این آمار غیر منتظره‌تر است. یعنی آهو ۳۰۰ برابر کشنده‌تر است! و اینکه این پیام مثل برنامه تلویزیونی اپرا که به صورت نا‌خودآگاه فرد را از وحشت برای دریا رفتن منع می‌کند؛ فرد را از ترس کمین آهو‌ها از رانندگی منع نمی کند. باید گفت؛ این مقایسه بسیار اثر‌گذار‌تر است.

 

نتیجه:

 

پیام۱: ساده، ملموس، معتبر

پیام۲: ساده، غیرمنتظره، ملموس، معتبر و احساسی.

 

در کل برای ماندگاری ایده‌هایمان در دنیای حقیقی و دنیای رسانه‌ای باید بدانیم که پیام ما باید قابل فهم باشد، به یاد ماندنی و موثر در تغییر تفکر یا رفتار، از طرفی مختصر و عمیق مانند ضرب المثل‌ها.


تگ ها : چگونه ایده را طراحی کنیم تا ماندگار شود؟ Images for ‫چگونه ایده را طراحی کنیم تا ماندگار شود؟‬‎ چگونه ايده هاي ماندگار توليد كنيم؟ چگونه یک ایده ماندگار داشته باشیم؟ 6 راه برای ماندگار کردن ایده هایتان در ذهن مخاطب [PDF]دانلود خلاصه کتاب برند خود را چگونه ماندگار کنیم روش های تقویت محصول و ایده اولیه ۱۰ تکنیک کاربردی طراحی لوگو مراحل طراحی لوگو چطور یک ایده جدید برای کسب و کارمان خلق کنیم؟ 5 ایده برای ماندگار کردن اثر دست و پای کوچولوی نوزاد شما چگونه یک کانال تلگرام حرفه‌ای داشته باشیم؟ ۱۵ کتاب استارتاپی که هر کارآفرین باید بخواند – بخش اول – مجله ایده استقبال از ایده جدید یک تاکسی تلفنی در مشهد ایده عالی مستدام – مجید جعفری هفت نکته برای یک طراحی سایت به یادماندنی چگونه از کرم پودر هنگام آرایش کردن استفاده کنیم تا زیباتر جلوه کنیم؟ کتاب ایده عالی مستدام : چگونه ایده های ماندگار بسازیم ؟ چگونه کافی شاپی متفاوت طراحی کنیم؟ بلاگ غرفه سازی نمایشگاه پاسخ سوالات همایش تازه های آمیا تعاریف ایده وکانسپت چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ چگونه علامت تجاری خود را طراحی کنیم؟ چگونه از هنر عکاسی در تبلیغات مدرن استفاده کنیم ۷ نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد از ایده تا واقعیت بایگانی‌ها کتاب ۲۰ تکنیک برای طراحی و اجرای تبلیغات خلاق چگونه ماندگاری رژ لب را زیاد کنیم؟ چطور پرو معماری پایا چگونه تبلیغ مان را، عملی کنیم ؟!؟ ۱۰ تکنیک برای یادآوری بیشتر و یادگیری سریع‌تر – تسکولو چگونه ایده های پیچیده را برای دیگران توضیح دهیم 10 ایده کسب و کار برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی جذب مشتری برای رستوران چگونه است می توانید ایده های طراحی سنگ شکن [PDF]ﻢ ا ﻦ ا ا ﻢ قسمت دوم و پایانی گفتگوی مفصل درباره کمپین خلاقانه پرومکس با چگونه‌ یک نشانه طراحی کنیم؟ بارن فررن: برای آفریدن چیزی ماندگار، اجازه دهید هنر و مهندسی با هم ترکیب برای دوام بیشتر رنگ موی فانتزی چه باید کرد؟ یک پرتفولیوی خوب معماری چگونه باید باشد ؟ ایده عالی مستدام کلینیک ایده آل عادات معماران و طراحان موفق! ایده عالی مستدام ! روش های نگهداری و خشک کردن دسته گل عروس چگونه فردی خلاق باشیم؟ یک تاتوی زیبا و ماندگار با حنا ایده‌های قرآنی و نقش‌هایی ماندگار / نقش قرآن بر تار و پودی از عشق به میهن وجود ایده انکارناپذیر است آموزش طراحی با حنا نکات کلیدی که باید در طراحی لوگو رعایت کنید [DOC]جزوه درس روشهای اجرا چگونه برند خود را در ذهن مشتری، ماندگار کنیم؟ چگونه صحیح عطر و ادکلن بزنیم؟ (نکات و روش های عطر زدن) نکاتی کاربردی برای طراحی حرفه ای لوگو چگونه مدت زمان ماندن کاربران در سایت را طولانی تر کنیم؟ راف بیلبورد هم‌نت میوه چگونه یک کانال تلگرام خوب و موفق داشته باشیم بایگانی‌ها مقالات چگونه کفپوش چوب پلاست خانه خود را طراحی کنیم ایده آل Tcuir.xyz 30 چگونه ایده خلق کنیم چگونه در 10 دقیقه 93 ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید Searches related to چگونه ایده را طراحی کنیم تا ماندگار شود؟

نظرات




نماد