سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

 

Algorithms will change the way we work

الگوریتم‌ها شیوه‌ی کاری مردم را تغییر خواهند داد

هنگامی‌که در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، اغلب ما تصور می‌کنیم این فناوری مشاغلی نظیر تحویلداری و سرایداری را کنار خواهد زد. شاید فراموش می‌کنیم که این تکنولوژی به‌آرامی در زندگی همه‌ی ما نفوذ خواهد کرد.

بگذارید دو مفهوم را از هم متمایز کنیم: AI (هوش مصنوعی) و IA (هوش افزایی). باوجود گام‌های بلندی که در توسعه‌ی هوش مصنوعی برداشته‌ شده است و در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه خواهد یافت، هنوز تا زمانی که این تکنولوژی بتواند جایگزین نیروی انسانی شود، راهی طولانی در پیش داریم. بااین‌حال به‌زودی شاهد نفوذ بیش‌ازپیش هوش مصنوعی در مشاغل روزانه‌ی خود و همچنین هوش افزایی انسانی خواهیم بود.

به این موضوع فکر کنید که در حال حاضر مردم چگونه کار خود را انجام می‌دهند؟ بسیاری از وظایف تکراری کارمندان یا الگوهای ثابت، می‌توانند به بخشی منتقل شوند که نیاز زیادی به خلاقیت و شهود ندارد. برای مثال یک دکتر را تصور کنید. هوش مصنوعی به‌زودی می‌تواند خیلی سریع‌تر و دقیق‌تر، بیماری‌های مشترک و رایج را تشخیص دهد. جهانی را تصور کنید که در آن کامپیوترها سابقه‌ی پزشکی، نتایج اسکن و آزمایش‌های بیمار را می‌خوانند و به‌طور دقیق فهرست بیماری‌های محتمل را به پزشکان ارائه می‌دهند. در این صورت پزشکان می‌توانند زمان بیشتری به بررسی تشخیص‌های احتمالی، ارتباط برقرار کردن با بیماران و برنامه‌ریزی برای درمان‌های مؤثر و هدفمند اختصاص دهند.

دنیایی که در آن هوش مصنوعی کاملاً جایگزین پزشکان شود - البته اگر چنین اتفاقی بیفتد - فاصله‌ی زیادی با جهان حال حاضر ما دارد. بااین‌حال دورانی که در آن پزشکان با کمک هوش مصنوعی بسیار کاراتر و مؤثرتر فعالیت می‌کنند، به‌زودی فرامی‌رسد. در چنین مواردی، این فناوری جایگزین شغل هیچ‌کسی نخواهد شد؛ بلکه فقط به مردم کمک می‌کند کار خود را بهتر انجام دهند.

AI will be held against more scrutiny

 اشتباهات و بررسی‌های غلط هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت

هوش مصنوعی یک فناوری فوق‌العاده قدرتمند است و ازآنجاکه کیفیت کار مردم را افزایش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد روی بخش‌های مهم وظایفشان متمرکز شوند، به‌سرعت از طرف جامعه در حال پذیرش است. ولی  در واقع بخشی از جذابیت این فناوری، به این دلیل است که این تکنولوژی می‌تواند خطرناک هم باشد.

الگوریتم‌ها به دلیل توانایی‌شان در تصمیم‌گیری هوشمندانه و سریع محبوبیت پیداکرده‌اند. اما همین قدرت به آن‌ها اجازه می‌دهد زمانی که تصمیم نادرستی اتخاذ می‌کنند، تأثیری سریع‌تر و وسیع‌تر روی زندگی مردم داشته باشند. کارشناسان این پدیده را «سمت تاریک هوش مصنوعی» می‌نامند و معتقدند این پتانسیل وجود دارد که مجموعه‌ی داده‌های همگن، الگوریتم‌های اشتباهی تولید کنند که این الگوریتم‌ها، تصمیمات مهمی در مورد زندگی مردم اتخاذ می‌کنند. پیش‌ازاین نیز ما شاهد چنین تأثیراتی بوده‌ایم (ربات تای مایکروسافت یا نتایج تصویری گوگل برای واژه‌ی «Gorilla»)

به همین دلیل همان‌طور که هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ قدرتمندتر می‌شود، بررسی‌های اشتباه بیشتری هم انجام می‌دهند. متأسفانه به‌احتمال بالا ما بازهم شاهد چنین تجربیاتی خواهیم بود که نشان می‌دهند اگر جزئیات این فناوری کنترل نشوند، چه فاجعه‌ای در انتظار جوامع خواهد بود. بااین‌حال سال ۲۰۱۸، سالی است که شرکت‌های خریدار محصولات هوش مصنوعی، صرفاً به توانایی‌های قابل پیش‌بینی الگوریتم نمی‌اندیشند، بلکه متعهد می‌شوند که الگوریتم‌ها را به‌طور پیشرفته تحت نظارت و کنترل داشته باشند و تأثیرات غیر منتظره‌ی بالقوه‌ی آنان را به حداقل برسانند.


تگ ها : پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ پیش بینی تحولات هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک پنج پیش‌بینی درباره آینده هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ هوش مصنوعی نتایج اسکار 2017 را پیش بینی کرد؛ فروشنده در میان پنج پیش‌بینی در حوزه هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۶ ۷ گرایش فناورانه دنیای آی تی در سال ۲۰۱۸ گروه مشاوره مدیریت آراد پیش‌بینی گرایش‌های نیروی کار در سال ۲۰۱۸ پیش بینی بازار فناوری اطلاعات در ۲۰۱۷/ رکود بودجه در هوش مصنوعی ۱۲ پیش‌بینی فناورانه برای دنیای آی‌تی در سال ۲۰۱۸ ۱۰ پیش‌بینی برای هوش‌مصنوعی، بیگ‌دیتا و تجزیه‌‌و‌تحلیل داده در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی گارتنر از ۱۰ تکنوولوژی در سال ۲۰۱۸ : کدام ۱۰ پیش‌بینی برتر گارتنر در حوزه فناوری اطلاعات برای سال ۲۰۱۸ به بعد تراشه‌ های هوش مصنوعی پای ثابت گوشی های پرچم‌دار سال 2018 است ۳ پیش بینی درباره مهمترین موضوعات فین‌تکی در سال ۲۰۱۸ جهان خودرو در سال ۲۰۱۸؛ آغاز نبرد با تسلا نگاهی به 11 تکنولوزی مهم سال 2017 ۲۰۱۷ سال گوشی‌های هوشمند تمام صفحه و مجهز به هوش مصنوعی بود پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سرمایه‌گذاری‌ها روند طراحی سایت در سال ۲۰۱۸ آیا هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۰ جای شغل روزنامه‌نگاران را می‌گیرد؟ اینترنت اشیا بازوی هوش مصنوعی ۱۲ پیش بینی «اکونومیست» درباره سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی‌ها درباره اسمارت‌فون‌های اندرویدی سال ۲۰۱۸ چه می‌گویند؟ هوش مصنوعی، حوزه بهداشت و درمان را متحول خواهد کرد 8 ترند تکنولوژی در سال 2018 – رسانه اکوسیستم کارآفرینی ایران ايتنا تلویزیون‌های 4K سال 2018 ال‌جی دارای قابلیت هوش مصنوعی و HDR بایگانی‌ها هوش مصنوعی ۱۲ پیش‌بینی از سال ۲۰۱۸ ۱۸ ترند مهم بازاریابی در سال ۲۰۱۸ سه تکنولوژی مطرح سال ۲۰۱۸، کدام‌یک برنده رقابت خواهد شد؟ – ارز دیجیتال ۸ کاربرد هوش مصنوعی که بازاریابی را متحول می‌کند ۳ فناوری برتر سال ۲۰۱۸ را بشناسید ۴ پیش بینی برای آینده مشاغل در جهان ۳ پیش بینی برای صنعت خودرو در سال ۲۰۱۸! ری کورزویل: هوش مصنوعی تا سال 2029 از انسان‌ها پیشی خواهد گرفت ۱۲ پیش‌بینی از ۲۰۱۸ هوش مصنوعی بانک‌ها را متحول می‌کند پیش بینی های (Ray Kurzweil) مدیر فنی گوگل از آینده هوش مصنوعی تا چگونه در آستانه عصر طلایی فناوری هوش مصنوعی قرار گرفتیم؟ پیش بینی فناوری در سال ۲۰۱۸ ۱۲ تکنولوژی داغ که چهره ۲۰۱۸ را دگرگون می‌کند ۱۰ موج برتر فناوری در سال ۲۰۱۸، برای آن‌ها که به کار و زندگی خود اهمیت هوش مصنوعی می تواند به بانکها صدمه بزند بازدهی هوش مصنوعی ترندهای برندسازی در سال ۲۰۱۸ هوش مصنوعی – سایت اخباروتکنولوژیهای نوین فناوری اطلاعات(سیده استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل آفات کشاورزی در اسپانیا/ سامانه هوش مصنوعی در بازاریابی ۱۱ ترند بزرگ طراحی سایت برای سال ۲۰۱۸ – طراحی سایت اسپیناس 7 ترند تکنولوژی که تا سال 2018 مسلط خواهند شد! پیش بینی ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۸؛ روند صعودی تا ۲۵۰ هزار دلار ادامه دنیای اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های سال ۲۰۱۸ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟ Cloud وضعیت فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر چطور است و آینده آن چگونه روندهای تکنولوژی در سال ۲۰۱۸ ۲۰ زلزله در سال ۲۰۱۸ پیش بینی می شود

نظرات




نماد