سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

با این وجود خیلی از این افراد در گوش‌دادن به‌طور موثر مشکل دارند. مطالعات نشان می‌دهند که افراد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از وقت‌شان را صرف نوعی از ارتباط برقرار کردن می‌کنند که بیش از نیمی از این زمان صرف گوش کردن می‌شود.

گوش کردن فعال کار سختی نیست، با این وجود بسیاری از افراد در رشد این توانایی مهم، و موفق شدن در آن دچار مشکل می‌شوند. گوش‌دادن فعالانه عبارت است از تفاوت بین شنیدن صحبت‌های دیگران در مقابل درک کردن و رابطه برقرار کردن با گفته‌های آن‌ها. گوش‌دادن فعالانه باعث ایجاد اعتماد، تحکیم روابط، و ایجاد اعتبار می‌شود. افراد می‌توانند با تبدیل شدن به فردی که مهارت گوش‌دادن فعالانه را دارد، بقیه را در مقابل بیان مفاهیم، ایده‌ها و عقیده‌های خود بیشتر تشویق به شنیدن کنند.

برای این‌که عادت کنید یک شنونده فعال باشید، باید به‌طور مداوم هفت اقدام زیر را انجام دهید:

۱. حفظ تمرکز

اکثر اوقات یک شنونده معمولی درافکار خودش غرق است و دنبال زمانی می‌گردد تا صحبت کند. اگر وقت خود را صرف مشاهده دیگران در هنگام ارتباط برقرار‌ کردن کنید احتمالا متوجه می‌شوید که این افراد بیشتر برای جلب توجه و متمرکز کردن بقیه روی خود تلاش می‌کنند تا با صحبت‌های مخاطبین ارتباط برقرار کنند. برای این‌که تمرکز خود را روی صحبت‌های گوینده حفظ کنید، سعی کنید تماس چشمی عادی خود را از دست ندهید و با حالات چهره و چشم‌های او ارتباط برقرار کنید. از بازخورد و قضاوت کردن قبل از شنیدن کامل صحبت‌های گوینده اجتناب کنید. از وقوع هر چیزی که ممکن است حواس شما در حین گفت‌وگو پرت کنند، جلوگیری کنید تا متمرکز باقی بمانید. گوشی، لپ‌تاپ و هر نوع فناوری دیگری را که ممکن است حواس شما را پرت کند از دسترس خود خارج کنید. بیشتر از همه صبور باشید. 

برای این‌که تمرکز خود را روی صحبت‌های گوینده حفظ کنید، سعی کنید تماس چشمی عادی خود را از دست ندهید و با حالات چهره و چشم‌های او ارتباط برقرار کنید.

وقتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید و روی صحبت‌های آن‌ها متمرکز می‌شوید، آن‌ها به‌طور ناخودآگاه تشویق می‌شوند که به اشتراک‌گذاری اطلاعات با شما ادامه دهند. سعی کنید صبر خود را به آن‌ها نشان دهید و اجازه دهید که جزئیات دقیق پیام‌شان را برسانند. این تمرکز روی صحبت‌های آن‌ها و زبان بدن به شما کمک می‌کنند تا پیامشان را بهتر تفسیر کنید و زمینه را برای یک گفت‌وگوی آزاد فراهم کنید.

۲. در لحظه حضور داشته باشید

شنیدن فعالانه شوقی برای شنیدن و حفظ مواردی است که یک گوینده سعی در گفتن آن‌ها دارد. برخی پژوهشات نشان می‌دهند که افراد تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد از چیزهایی را که شنیده‌اند به خاطر می‌سپارند. این بدین معنا است که توجه به گفته‌ها در یک مکالمه کمتر از نصف است.

برای بهبود توانایی در حفظ جزئیات مکالمه، در لحظه حضور داشته باشید و از ساختن جواب در ذهن‌تان جلوگیری کنید. موقع صحبت کردن بقیه به‌جای در نظر گرفتن تجارب خود، ذهنتان را از افکار پاک کنید. فرد گوینده را با گفتن عباراتی مثل ادامه بده و آهان، درک می‌کنم، به ادامه دادن صحبت تشویق کنید. این نوع عبارات به روند ادامه مکالمه کمک می‌کنند و جزئیات بیشتری را نسبت به ملاحظات اصلی گوینده برملا می‌کند. این کار نه تنها احترام گذاشتن شما را نشان می‌دهد بلکه این توانایی را نیز به شما می‌دهد که پیام‌های مهم‌تری دریافت کنید.

 

listening

۳. ساکت باقی بمانید

تا موقعی که صحبت‌های گوینده به‌طور کامل تمام نشده است، صبوری کنید. به گوینده به اندازه یک وقفه کوتاه فرصت بدهید تا تمام افکارش را بیرون بریزد. سپس جواب دهید. با این‌که ساکت باقی ماندن و تداخل ایجاد نکردن در گفت‌وگوی گوینده یکی از راهکارهای شنیدن فعالانه است ولی بدین معنا نیست که لزوما بدون واکنش بمانید. حالات چهره، زبان بدن و حرکات دست می‌توانند احساسات شما را به موضوع، بدون گفتن حتی یک کلمه نشان دهند.

۴. تکرار یا تشریح کنید

برای شنیدن فعالانه، گفته‌های گوینده را تکرار و یا ایده کلی او را تشریح کنید. این‌کار نشان می‌دهد که شما با پیام گوینده ارتباط برقرار کرده‌اید و برای شما به‌عنوان یک شنونده اعتبارسازی می‌کند. تکرار و تشریح همچنین به گوینده این اجازه را می‌دهد که جزئیات بیشتری از گفت‌وگو بیان کند.

۵. سوالاتی با پایانِ باز بپرسید

سوال پرسیدن اغلب اوقات برای درک بیشتر این‌که گوینده سعی دارد چه بگوید، ضروری است. از گوینده سوالاتی با پایان باز بپرسید تا به او اجازه دهید جزئیات بیشتری را برای موقعیت و در مورد موضوع بحث ارائه دهد. به‌عنوان مثال، به‌جای این‌که بپرسید: آیا این وضعیت برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت؟، بپرسید: این وضعیت چه مدت ادامه خواهد یافت؟ اگر جواب سوال شما یک بله یا خیر ساده باشد به روشن‌تر شدن صحبت کمکی نمی‌کند و در عوض سوالات پایان‌باز به گوینده این اجازه را می‌دهد که بیشتر وارد جزئیات شود.

۶. قصد گوینده را درک کنید

لغات و واژگان تنها بخشی از ماهیت گفت‌وگو را برملا می‌کنند و این حالات چهره، زبان بدن و تن صدا است که آن را تکمیل می‌کند. سعی کنید معنای احساسی را از پشت واژه‌ها درک کنید. سعی کنید هم چیزهایی را که گوینده می‌گوید درک کنید و هم چیزهایی که نمی‌گوید. درک خود را از گفته‌های گوینده با او درمیان بگذارید تا مطمئن شوید که قصد اصلی او را کامل درک کرده‌اید.

موضوعی که گوینده‌ها در بسیاری از مکالمات به آن فکر می‌کنند برای آن‌ها احساس‌برانگیز و حساس است و در نتیجه به آن شاخ وبرگ می‌دهند. از آن‌ها بخواهید که احساس خود را در مورد آن وضعیت به تفسیر توضیح دهند و یا این‌که تفکر آن‌ها را بسط دهید تا احساس واقعی‌شان راجع به موضوع را برملا کنید. این کار نه تنها مفهوم و مفاد گفت‌وگو را به شما می‌رساند، بلکه وضوحی را که ممکن است حتی گویندگان نیز آن‌ها را از دست داده باشند، به آن‌ها می‌دهد.

گوش‌دادن برای رهبران کسب و کارهای دنیا، مهم‌ترین مهارت ارتباطی مورد نیاز است و حتی ارزش آن از صحبت کردن هم بیشتر است.

۷. نشان دادن همدلی

گوش‌دادن فعالانه نشان‌دهنده اهمیت دادن به بقیه است و باعث بهبود پیوندهای منسجم، تعهد و اعتماد می‌شود. این کار می‌تواند میزان تنازع درون‌فردی را کاهش دهد و همچنین موقع بالا رفتن اختلافات، شانس حل اختلاف را به‌طور سریعی افزایش دهد. در پژوهشی که در ژورنال بین‌المللی گوش‌دادن منتشر شد، این‌گونه نتیجه‌گیری شد که: گوش‌دادن برای رهبران کسب و کارهای دنیا، مهم‌ترین مهارت ارتباطی مورد نیاز است و حتی ارزش آن از صحبت کردن هم بیشتر است.

پیگیری و دنباله‌روی جزو عناصر حیاتی هستند که همدلی را در گوش‌دادن فعالانه نشان می‌دهند. گنجاندن بازخورد در مکالمات، تغییر ایجادکردن و قول دادن به بقیه در مکالمه، توانایی یک رهبر برای گوش‌دادن با یکدلی (توانایی درک افکار بقیه) را نشان می‌دهد.

گوش‌دادن فعالانه کار آسانی نیست و نیازمند نظم، قدرت تمرکز و تعهد در هر مکالمه است. شما با تلاش برای ارتباط برقرار کردن با بقیه موقع صحبت کردن آن‌ها اعتمادسازی می‌کنید، روابط را عمیق‌تر می‌کنید و یک حس اعتبار در خودتان به‌عنوان دوست، همکار، رهبر و رازدار به‌وجود می‌آورید.

 


تگ ها : گوش دادن فعال مهمترین مهارت ارتباطی مدیران گوش دادن فعال مهمترین مهارت ارتباطی مدیران – فناوری چگونه مهارت گوش دادن موثر و فعال را در خود تقویت کنیم؟ ۵ نکته برای بهبود مهارت گوش دادن فعال [PDF]مطالعه مهارتهای ارتباطی مدیران از دیدگاه کارکنان در مهارتهای ارتباطی (نقشه راه یادگیری) مهارت گوش دادن و مهارتهای ارتباطی(به همراه لینک مقالات برگزیده تکنیک گوش دادن ، مهارت مهم ارتباطی مدیران کتاب «با گوش دادن موثر، غول ارتباط موثر شوید ده اصل مهم در مهارت گوش دادن فعال و مؤثر [PDF]مهارت های ارتباطی گوش دادن فعال مهارت گوش دادن فعال و موثر چیست و یک مدیر پروژه چگونه می تواند آن را [PDF]چکيده گوش دادن های مؤثر و بهره وری در ارتباطات مدیران گوش دادن فعال چیست و موانع شکل گیری آن مهارت ارتباطی در مدیریت (6) گوش دادن مؤثر بررسی وضعیت مهارت‌های ارتباطی کارکنان اداری و رابطه‌ی آن با رضایت مهارت‌های ارتباطی مورد نیاز یک مترجم چیست و چگونه آن‌ها را بیاموزیم مهارت گوش دادن چیست؟ رهبري و ضرورت توسعهء مهارت هاي ارتباطي - راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت‌هاي ارتباطي در مديران، مهارت‌هاي ارتباط ارتباط موثر بررسی نقش ارتباطی شنود موثر و تعهد سازمانی [DOC]شنود موثر » گويند مهارت گوش دادن موثر گوش دادن ،مهارتی مهم در روابط بين فردي راهکارهای تقویت و توسعه مهارت‌های ارتباطی در مدیران یکی از مهمترین مهارت های شما در کالج نیست شبکه دانشگاه مهارت گوش دادن فعال مهارت های ارتباطی برای موفقیت شغلی مهارت و سواد ارتباطی برای موفقیت شغلی مهارت گوش‌دادن، پایه ارتباط مؤثر با دیگران است. تمرین هایی برای برقراری ارتباط مؤثر [PDF]ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﺷﻨﻮد ﻣﺆﺛﺮ و ﺗﻌﻬﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ [PDF]مهارت های ارتباطی مدیران روابط بین فردی مهارت های ارتباطی موثر مهارت های ارتباطی موثر برای کارکنان و مدیران در سازمان ها [PDF]اثربخشی آموزش ارتباط راه حل مدار بر مهارتهای ارتباطی مهارت خوب صحبت کردن و گوش دادن موثر گوش دادن فعال (Active Listening) چیست؟ آیا شما مناسب هستید؟ 8 مهارت مدیران موفق نگهداری و تعمیرات (بخش اول موانع برقراری ارتباط موثر (5 مورد) درباره گوش کردن فعال؛ مهارتی که بسیاری از مردم فاقد آن‌اند [DOC]ارتباط موثر شغلی در محیط کار ، نقش وتقویت ارتباطات در مدیریت [PDF]گـوش دادن فعــال مهارت گوش دادن [PDF]ﺗﻔﮑﺮ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩی [PDF]داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣﻪ راﺑﻄﻪ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎي ارﺗﺒﺎﻃﯽ و ﻣﻬﺎر درباره مهارت “گوش دادن” [PDF]پرورش مهارت های ارتباطی و مشارکتی چرا باید افراد را بر اساس مهارت‌های نرم استخدام کنید، نه تجربه‌شان؟ [PDF]های فردی کتابداران های ارتباطی و ویژگی رابطه بین میزان مهارت مازن کاربرد گوش دادن فعال در مشاوره بایگانی‌ها ارتباط موثر یادگیری ، یادگیری ، یادگیری [PPT]گوش شنوا ، زيربناي مهارت ارتباطي مدیر دانا ehsanfar خوب گوش دادن، هنر فراموش شده

نظرات




نماد