سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

ارزش شما، با تیمی که رهبری می‌کنید یکی است

زمانی که رهبری یک تیم را می‌پذیرید، باید بدانید که دوران گله و شکایت کردن از اعضای تیم به پایان رسیده است. اگر از وضعیت فعلی ناراحت هستید، می‌توانید به افرادتان کمک کنید تا پیشرفت کنند. می‌توانید مسئولیت‌های آنان را به شیوه‌ای تغییر دهید که از نقاط قوتشان برای حل چالش‌های مناسبی استفاده کنند. حتی می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید که این سازمان را ترک کنند، اما نمی‌توانید از آن‌ها شکایتی داشته باشید. زیرا شما رهبر این تیم هستید و موقعیت و ارزش این تیم را خودتان شکل داده‌اید. شما سزاوار همین تیم هستید و مسئولیت همه‌ی مشکلات، به دوش خودتان است.

این تیم شما است.

زمانی که رهبری یک سازمان را به عهده می‌گیرید، خوب، بد یا زشت، باید مسئولیت تمام اتفاق‌هایی را که پیش چشم شما رخ می‌دهد به عهده بگیرید. سرزنش کردن یا انگشت اتهام را به سمت کسی نشانه گرفتن، نشانگر عدم بلوغ یک رهبر یا بدتر از آن، عدم صداقت او است.

 

The Price Of Leadership

یک رهبر بد، واقعاً سازمان را نابود می‌کند

سازمان‌ها، بازتاب رهبری خود هستند. بنابراین وقتی رفتار، یا نکته‌ای را در تیمتان می‌بینید که ناراحتتان می‌کند، پیش از هر چیز باید نگاهی به آینه بیندازید. از خودتان بپرسید: «چه راهی را اشتباه رفته‌ام و کدام بخش از سبک رهبری من نادرست بوده که به چنین رفتاری منجر شده است؟» شاید متوجه شوید افرادی را استخدام می‌کنید که شبیه خودتان هستند، یا الگوهایی را توسعه می‌دهید که در زندگی‌تان وجود داشته است.

اگر یک رهبر هستید و انرژی جاری در دفتر کارتان را دوست ندارید، باید بدانید که این انرژی از سمت خودتان جریان پیداکرده است. برنارد بنکس، پروفسور مدیریت و رهبری دانشگاه نورث‌وست می‌گوید:

رهبری شاید مثل قوانین فیزیک باشد. شما یک تیم بد را به من نشان بدهید و من رهبر بد آن را به شما نشان خواهم داد.

نتایج را بپذیرید، یا همه‌چیز را از نو پایه‌گذاری کنید

ریچارد مندرز، کارآفرین و مربی کسب‌وکار اشاره می‌کند که سازمان‌ها، به شکلی طراحی‌شده‌اند که نتایج فعلی را تولید و عرضه کنند. اگر از نتایج تیم یا سازمانتان راضی نیستید، باید همه‌ی سازمان را از نو طراحی کنید. سؤال اینجا است که اگر محصولات این تیم را دوست ندارید، چرا رهبری آن را به عهده گرفته‌اید؟

The Price Of Leadership

نوآوری‌های متحول کننده، دستاورد افراد جسور و بی‌پروا است

حس کنجکاوی، به یک مزیت رقابتی ناعادلانه میان شرکت‌های متمرکز بر رشد تبدیل‌شده است. اگر می‌خواهید واقعاً بازار را متحول کنید، باید سیستم‌ها و روال‌های فرمالیته را کنار بگذارید. تیمتان را تشویق کنید به آرامش رضایت ندهند و اوضاع را همان‌طور که همیشه هست، نپذیرند.

می‌خواهید تیم نوآوری داشته باشید؟ چالش شما این است که وجه ماجراجو و جسور افرادتان را بیرون بکشید و آن‌ها را با یکدیگر همسو کنید. افراد هوشمند و کنجکاو که خودشان را با فرهنگ‌سازمانی شما سازگار می‌کنند، می‌توانند تیم فوق‌العاده پیشرویی را شکل دهند.

اما موضوع به همین سادگی نیست. اگر بیش‌ازحد فریفته‌ی هوش و جسارت افراد شوید و فرهنگ را فراموش کنید، نمی‌توانید اعضای خطرناک سازمانتان را تشخیص دهید. حتی ممکن است خودتان به بیراهه بروید: یک رهبر استراتژی را تصور کنید که مشتریان عاشقش هستند، اما پشت درهای شرکت به یک دیکتاتور فکری تبدیل می‌شود. یا یک رهبر فروش که درآمد فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورد، اما غیرقابل اطمینان است و اعتماد اعضای تیمش را هم ازدست‌داده است. واقعیت این است که شما می‌دانید به تغییر نیاز دارید، اما چگونه می‌توانید تغییر مثبت و نتیجه بخشی به وجود آورید و مطمئن باشید که قدم در راهی بسیار اشتباه نگذاشته‌اید؟ چراکه در این صورت بزرگ‌ترین اشتباه حرفه‌ای‌تان را مرتکب شده‌اید.

شما نمی‌توانید جریان جاذبه را معکوس کنید

سوزان رابرتسون، استاد خلاقیت دانشگاه هاروارد می‌گوید:«فرهنگ‌سازمانی از بالاترین مقام به پایین‌ترین رتبه‌ها جریان پیدا می‌کند.» اگر می‌خواهید بالای قله‌ی رهبری ایستاده باشید، باید دائماً پایین را نگاه کنید و ببینید چه پیامی را ارسال می‌کنید. هر ارزشی را که برای سازمانتان می‌خواهید، باید خودتان پیش از همه به آن پایبند باشید. در این صورت کارمندانتان به شما اعتقاد خواهند داشت و زندگی‌تان به طرز چشمگیری آسان‌تر خواهد شد.


تگ ها : چالش‌ها و هزینه‌های رهبری چالش ها و هزینه های رهبری – فناوری هزینه‌های سازش، فرصت‌های چالش رهبر انقلاب: برخی میگویند چالش هزینه دارد؛ بله، اما رهبری:برخی میگویند چالش با قدرتهای دنیا هزینه دارد ! چرا رهبری از هزینه و فایده چالش یا سازش سخن می گویند؟ سازش هم هزینه دارد چرا رهبری از «هزینه و فایده» چالش یا سازش سخن می‌گویند؟ فیلم/ رهبر انقلاب: برخی میگویند چالش هزینه دارد؛ بله، اما سازش هم هزینه دارد چالش های نو در رهبری سازمان ها جهان نيوز تبیین اندیشه های دانشگاهی رهبر انقلاب هزینه سازش از چالش منطقی بیشتر است /تخلفات در انتخابات به طور جدی متن سخنرانی امروز مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در نسیم آنلاین شورای عالی صلح؛ رهبری جدید و چالش‌های فراوان کهنه و نو چرا رهبری از «هزینه و فایده» چالش یا سازش سخن می گویند؟ بولتن‌نیوز خامنه‌ای: چالش «اگر عقلانی باشد» کم‌هزینه‌تر از سازش است – Pars TV خامنه‌ای: چالش «اگر عقلانی باشد» کم‌هزینه‌تر از سازش است شوراآنلاین : رسولی: احتمال تبدیل بحران مالی شهرداری به چالش ملی مقام معظم رهبری در حرم امام (ره): بعضی می گویند چالش با امریکا هزینه د استراتژی چالش یا سازش، کدام هزینه بیشتری دارد؟ » زرخبر آوا سازش هزینه دارد! وزارت اقتصاد و 10 چالش فراروی رهبری جدید رهبر انقلاب امام خامنه ای در سخرانی حرم امام خمینی : برخي ميگويند چالش تهران با چالش عدم تعادل درآمد و هزینه مواجه است حوادث روز گذشته یک عملیات"کور"بود/ هزینه های چالش همراه با عقلانیت سازش هزینه‌دار و ترس از چالش الف محورهای کنفرانس دولت بی‌تفنگ: چرا روحانی ناگزیر است مقابل رهبر بایستد؟ رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها: باید نشان داد که هزینه سازش بیش شایستگی های رهبری سازماني ناب و بیست اقدام کلیدی بانک ها در چالش درآمد تماشا 5 چالش و 13 نقطه ضعف طرح تحول سلامت + پیشنهادات چالش اصلی دانشگاه ها عدم توازن میان درآمد و هزینه آنها است وزیر اطلاعات:سعی داریم هزینه های تامین امنیت را به حداقل برسانیم/تاکنون [PPT]Slide 1 ایرنا شمارش معکوس برای مرگ سلطه ی دلار پس از سخنان رهبر انقلاب عدم توازن میان درآمد و هزینه، چالش اصلی دانشگاه های ایران بحران رهبری و شکاف‌های بینِ نسلی رهبر معظم انقلاب: در قضاوت ها درباره دهه 60، جای شهید و جلاد عوض نشود هزینه‌های سازش دورهمي چالش رهبري در عمل (همراه با بازي پينت بال رهبري) هزینه چالش طلبی رهبران کردستان را کُردها می پردازند استراتژی رهبری هزینه و ویژگی‌های آن [PDF]تحلیل سیاست های کلی جمعیت ابالغی مقام معظم رهبری هزینه های سازش ایده شگرف؛ انقلاب بهداشت و درمان به رهبری کارفرما دکترای مدیریت فرهاد رهبر:قطع همکاری با اساتید در صورت عدم جذب گرنت پژوهشی/ چالش تشریح دو سیاست اوقاف کشور رهبر ایران: رییس جمهور آمریکا در کنار رئیس نظام قبیله‌ای رقص شمشیر چالش دانشگاه‌ در دهه‌های آینده، عدم توازن درآمد و هزینه است 5 چالش جدی نیمار در پاری سن ژرمن؛ از توپ طلا تا رهبری در فرانسه نقد رهبری در ایران نامه‌ها: با مقدمه‌ای از حصر مهم‌ترین دغدغه رهبر انقلاب! namanews.com استراتژی امریکا ؛تخریب برجام با هزینه ایران جام نیوز نکاتی برای بهبود شیوه رهبری در کسب و کار استراتژی – درس 7:پایین ترین هزینه به عنوان یک استراتژی رقابتی در تقویت روسیه و چین بهانه ای برای افزایش هزینه های نظامی آمریکا سقوط: بررسی رویدادهای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

نظرات




نماد