سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

در حال حاضر اکثر سهام این برند متعلق به شرکت وودبریج، از دارایی‌های خانواده‌ی ثروتمند تامسون است. تامسون رویترز در سال ۲۰۱۰ از طرف نشریه‌ی اینتربرند به‌عنوان برترین برند کانادا انتخاب شد. این شرکت در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا فعال است و بیش از ۴۵ هزار کارمند دارد.

تاریخچه تأسیس

همانطور که گفته شد، تامسون رویترز از ادغام دو شرکت تامسون و گروه رسانه‌ای رویترز تأسیس شده است. هر یک از این دو شرکت، سابقه و تاریخچه‌‌ای طولانی در صنعت رسانه دارند.

شرکت تامسون (Thomson Corporation)

شرکت تامسون در سال ۱۹۳۴ توسط روی تامسون در اونتاریو و به‌عنوان ناشر روزنامه‌ی تیمینز دیلی تأسیس شد. در سال ۱۹۵۳، تامسون روزنامه‌ی Scotsman را خریداری و به اسکاتلند نقل مکان کرد. گسترش حضور تامسون در میان رسانه‌های اسکاتلندی با برنده شدن فرانچایز تلویزیون این منطقه در سال ۱۹۵۷ سرعت گرفت.

تامسون رویترز در سال ۲۰۰۸ و پس از خرید گروه رسانه‌ای رویترز توسط شرکت کانادایی تامسون تأسیس شد

تامسون در سال ۱۹۵۹ گروه رسانه‌ای کمزلی (Kemsley) را خریداری کرد. این خرید باعث شد که کنترل روزنامه‌ی ساندی تایمز به دست او بیفتد. خرید بعدی، روزنامه‌ی تایمز بود که در سال ۱۹۶۷ اتفاق افتاد.

تامسون در صنایع دیگر نیز دستی بر آتش داشت. او در سال ۱۹۶۵ به صنایع هوایی وارد شد و شرکت بریتانیا ایرویز را خریداری کرد. او در سال ۱۹۷۱ نیز وارد صنایع نفت و گاز شد و در یک کنسرسیوم استخراج در دریای شمال همکاری کرد.

لرد تامسون

در سال ۱۹۷۶ و با مرگ روی تامسون (معروف به لرد تامسون)، شرکت او تمامی فعالیت‌های رسانه‌ای خود را متوقف کرد و روزنامه‌های تایمز، ساندی تایمز و تلویزیون اسکاتلند را فروخت. هدف آن‌ها، گسترش فعالیت‌های صنعت نشر بود. شرکت تامسون در سال ۱۹۸۸، انتشارات Sweet & Maxwell را خریداری کرد. از آن زمان نام شرکت به International Thomson Organisation تغییر کرد. ادغام بعدی در سال ۱۹۸۹ شکل گرفت و این شرکت با روزنامه‌ی تامسون ترکیب شد. این ادغام، شرکت Thomson Corporation را تشکیل داد. اولین خرید پس از این ادغام، انتشارات وست پابلیشینگ بود که در زمینه‌ی ارائه‌ی سرویس‌ها و ابزارهای تحقیقاتی حقوقی فعالیت می‌کند. یکی از معتبرترین سرویس‌های این شرکت، پلتفرم Westlaw است.

گروه رسانه‌ای رویترز (Reuters Group)

پائول جولیوس رویترز یک جوان آلمانی مقیم شهر آخن در امپراطوری پروس بود. او در ۳۴ سالگی و در میانه‌ی دهه‌ی ۱۸۵۰ متوجه قابلیت تلگراف برای ارسال اخبار شد. او معتقد بود با استفاده از تلگراف می‌توان با سرعت بیشتری اخبار را رد و بدل کرد و نیازی به صبر کردن چندروزه و چند‌هفتگی برای دریافت اخبار نیست.

رویترز

رویترز ابتدا از خطوط تلگراف میان آخن و برلین برای تبادل اخبار استفاده کرد. پس از مدتی برای ارسال خبرهای مهم به مرکز مالی امپراطوری یعنی بروکسل بلژیک، از کبوترهای نامه‌رسان در مسیر برلین به بروکسل استفاده کرد. رویترز در سال ۱۸۵۱ به لندن رفت. او پس از موفقیت در راه‌اندازی خطوط خبری تلگراف زیردریایی، توافقی با بورس‌های لندن و پاریس داشت و اخبار مالی و قیمت سهام‌ها را میان این بورس‌ها رد و بدل می‌کرد.

آژانس خبری رویترز پس از موفقیت در انتشار خبرهای مالی، اعتباری مثال‌زدنی در اروپا کسب کرد. این شرکت اولین رسانه‌ای بود که اخبار را منتشر می‌کرد و تا امروز نیز بسیاری از آژانس‌های خبری مشتری سرویس‌های رویترز هستند. یکی از مهم‌ترین خبرهایی که رویترز به‌عنوان اولین رسانه منتشر کرد، مرگ رئیس جمهور مشهور آمریکا، آبراهام لینکلن بود.

بسیاری از سرویس‌های رسانه‌ای جهان، اخبار خود را از رویترز دریافت می‌کنند

در سال ۱۹۸۴ سهام گروه رویترز به‌صورت عمومی در بورس نزدک و لندن عرضه شد. یکی از نگرانی‌هایی که از همان ابتدای عرضه وجود داشت، سهامداران عمده بودند که ممکن بود استقلال رسانه‌ای گروه را با مشکل مواجه کنند. به همین دلیل قانونی در رویترز تصویب شد که سهامداری بیش از ۱۵ درصد را برای افراد ممنوع می‌کرد. این قانون برای اولین بار برای روپرت مرداک اجرا شد. او قصد داشت شرکتی خریداری کند که با این خرید، مجموع سهام او در رویترز بیش از ۱۵ درصد می‌شد. قانون رویترز پس از خرید شرکت توسط مرداک او را مجبور کرد که مجموع سهامش را به کمتر از ۱۵ درصد کاهش دهد.

رویترز

پس از عرضه‌ی عمومی سهام (IPO)، گروه رویترز فعالت خود را با سرعت بیشتری گسترش داد. آن‌ها سرویس‌های متنوع اخبار مالی و اقتصادی را با همکاری شرکت‌های رسانه‌ای دیگر عرضه می‌کردند. گسترش گروه رویترز به حدی بود که در سال ۱۹۹۵ شرکت Greenhouse Fund را برای پشتیبانی از استارتاپ‌های تکنولوژی تأسیس کردند. یکی از محصولات خاص رویترز در زمینه‌ی اخبار مالی در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. آن‌ها سیستمی عرضه کردند که به ماشین‌ها و کامپیوترها اجازه و توانایی خواندن خبرهای مالی و آنالیزهای سهام می‌داد و تجارت خودکار سهام را ممکن می‌ساخت.

خرید رویترز توسط تامسون

شرکت تامسون در ۱۷ آوریل سال ۲۰۰۸، به‌صورت رسمی گروه رویترز را خریداری کرد. پس از این خرید، شرکت تامسون رویترز به‌صورت رسمی تأسیس و سهام آن نیز در بورس‌های نیویورک و تورنتو عرضه شد.

در فوریه‌ی سال ۲۰۱۳، شرکت اعلام کرد که قصد دارد ۲۵۰۰ شغل را در بخش‌های حقوقی، مالی و مدیریت ریسک حذف کند. آن‌ها در اکتبر آن سال نیز ۳ هزار شغل را در همین بخش‌ها حذف کردند. دلایل حذف شغل‌ها، کاهش هزینه‌ها اعلام شد.

رویترز

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، قوانین سهامداری رویترز به هیچ شخص یا سازمانی اجازه نمی‌داد که بیش از ۱۵ درصد از سهام آن را در اختیار داشته باشد. البته خرید این گروه توسط شرکت تامسون، شرکت خانوادگی وودبریج را صاحب ۵۳ درصد از سهام تامسون رویترز کرد. کارشناسان و روزنامه‌نگاران رویترز نگران آن بودند که این خرید و ادغام، استقلال رسانه‌ای آن‌ها را خدشه‌دار کند. این استقلال و بی‌طرفی رسانه‌های رویترز، یکی از نشانه‌های اعتبار آن‌ها در طول سالیان فعالیت بوده است. نگرانی دیگر کارشناسان این سرویس، در حاشیه قرار گرفتن فعالیت‌های رسانه‌ای به خاطر وجود کسب و کار ارائه‌ی اطلاعات مالی در شرکت جدید بود.

 یکی از مدیران رویترز درباره‌ی این نگرانی گفته بود که ادغام با شرکت تامسون، به خاطر شرایط مالی دشوار گروه رسانه‌ای بوده است. پر گیلنهامر در این باره گفته بود که اولین اصل سهامداری رویترز، برای خانواده‌ی تامسون نادیده گرفته خواهد شد؛ اما دلیل آن این است که در شرایط موجود، آینده‌ی رویترز مهم‌تر از اصول سهامداری است. او معتقد بود در صورتی که آینده‌ی رویترز تأمین نشود، اصولی باقی نخواهد ماند که برای آن‌ها تلاش کنند. به هر حال در حال حاضر خانواده‌ی تامسون با مالکیت شرکت وودبریج، درصد بالایی از تامسون رویترز را در اختیار دارند؛ اما با توافق‌های صورت‌گرفته، تعهد داده‌اند که در موارد تصمیم‌گیری با زیرمجموعه‌های مدیریتی باسابقه‌ی رویترز کاملا همکاری کنند.

روند کاری و شرکت‌های زیرمجموعه

مدیر عامل تامسون رویترز در حال حاضر، جیمز سی. اسمیث است. او پیش از این مدیر عامل بخش کسب و کار مجموعه بود. رئیس هیئت مدیره نیز از خانواده‌ی تامسون است و دیوید تامسون نام دارد. تامسون رویترز در هشت بخش اصلی فعالیت می‌کند. این بخش‌ها عبارتند از:

  • مالی
  • راه‌حل‌های مدیریت ریسک
  • مالکیت معنوی
  • حقوقی
  • علوم دارویی
  • آژانس خبری رویترز
  • مالیات و حسابداری
  • تحقیات علمی

شرکت تامسون رویترز در طول سالیان کوتاهی که از تأسیسش می‌گذرد، شرکت‌های متنوع پردازش اطلاعات و آژانس‌های خبری زیادی را به مجموعه‌ی خود اضافه کرده است.

در جولای سال ۲۰۰۹، شرکت Streamlogics به زیرمجموعه‌های این گروه اضافه شد. استریم لاجیکس در سال ۱۹۹۹ تأسیس شده و تمرکز اصلی آن روی استخراج و پردازش اطلاعات است. این شرکت در زمینه‌های متنوع فناوری، مالی و سلامت، داده‌های مفید را برای شرکت‌های بزرگ استخراج می‌کند. شرکت دیگری که در سال ۲۰۰۹ خریداری شد، Vhayu Technologies بود. این شرکت در زمینه‌ی جمع‌آوری و ارائه‌ی اطلاعات تیک کالا فعالیت می‌کرد. تیک کالا نوعی از اطلاعات سهامی است که در خرید و فروش سهام‌های آتی کاربرد دارد.

تامسون رویترز

گروه Hugin هدف بعدی تامسون رویترز بود. آن‌ها این شرکت فعال در زمینه‌ی ارتباط با مشتری و سهامداران را در سپتامبر سال ۲۰۰۹ از NYSE Euronext خریدند. رقم این قرارداد در حدود ۴۰ تا ۴۲ میلیون یورو اعلام شده است. شرکت نرم‌افزاری Abaqus نیز در این سال به مالکیت تامسون رویترز درآمد. این شرکت سرویس‌های مالی و مالیاتی متعددی برای کشورهای اروپایی عرضه کرده بود. شرکت‌های Breaking Views و Sabrix، اهداف بعدی تامسون رویترز بودند که در سال ۲۰۰۹ به این شرکت اضافه شدند.

در حال حاضر تمرکز اصلی تامسون رویترز روی ارائه‌ی سرویس‌های آنالیز و آمار مالی است

در سال‌های بعدی نیز شرکت‌های متعدد آماری، مالی و نرم‌افزاری به تامسون رویترز اضافه شدند. شرکت نروژی Point Carbon یکی از خریدهای این شرکت بود که در زمینه‌ی آنالیز اطلاعات بازار انرژی فعالیت می‌کرد. در دسامبر سال ۲۰۱۱، شرکت توسعه‌ی وبسایت Emochila به تامسون رویترز پیوست. خرید این شرکت به‌منظور توسعه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری تحت فضای ابری خریداری شد.

در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۲، بزرگ‌ترین شرکت توسعه‌ی نرم‌افزارهای مالی کانادا یعنی Dr Tax توسط تامسون رویترز خریداری شد. یک سال بعد و در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳، شرکت اطلاعات کاربردی حقوقی Practical Law به زیرمجموعه‌ی بخش حقوقی تامسون رویترز اضافه شد. تمرکز اصلی این شرکت روی اطلاعات آموزشی کاربردی حقوقی و ابزارهای اطلاعاتی برای شرکت‌های حقوقی است. این شرکت در زمان خرید توسط تامسون رویترز، ۷۵۰ کارمند داشت.

در سال ۲۰۱۳، تامسون رویترز با همکاری شرکت‌های بزرگ مالی در سرتاسر جهان، پیام‌رسان Eikon را عرضه کرد. این پیام‌رسان برای ارتباط متخصصان بورس و تجارت‌های مالی استفاده می‌شود و شبکه‌ای عظیم از آن‌ها را گردهم آورده است.

از محصولات انقلابی دیگر این گروه که در بخش انتشار اخبار عرضه شد، Reuter TV نام دارد که اخبار ویدیویی را به بهترین نحو برای مخاطبان عرضه می‌کند. سرویس‌های این تلویزیون اینترنتی، کار را برای ناشران و شرکت‌های تبلیغاتی نیز آسان کرده است.

 

 

زیرمجموعه رویترز

 

در جولای سال ۲۰۱۶، تامسون رویترز اعلام کرد که قصد دارد بخش مالکیت معنوی و علمی خود را به بخش سرمایه‌گذاری خصوصی بفروشد. این فروش، شرکت مستقل Clarivate Analytics را تشکیل داده است که در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی‌ علمی در بخش‌های مختلف و همچنین حفظ و پیگیری‌ قانونی مالکیت معنوی تلاش می‌کند.

خریدهای سال‌های اخیر و ادغام‌هایی که در تامسون رویترز انجام شده است، نشان می‌دهد که حرکت عمومی این برند از سمت خبرگزاری به اطلاعات و آنالیزهای مالی در حال تغییر است. به بیان دیگر عمده‌ی درآمدهای شرکت جدید، از فروش اطلاعات مالی و ارائه‌ی سرویس‌های آنالیز اقتصادی جذب می‌شود و می‌توان گفت که نگرانی روزنامه‌نگاران رویترز از ادغام با تامسون، بی‌دلیل نبوده است.

در آخرین آمار ارائه‌شده، درآمد خالص تامسون رویترز در سال ۲۰۱۶، ۱۱.۱۶۶ میلیارد دلار اعلام شد که ۳.۰۹۸ میلیارد دلار از این رقم، سود خالص است. مجموع دارایی‌های این برند در آخرین آمار، ۲۷.۸۵۲ میلیارد دلار گزارش شده است.


تگ ها : داستان برند: تامسون رویترز، رسانه کانادایی، سابقه بریتانیایی تامسون رویترز اخبار خبرگزاری زومیت زومیت: دنیای فناوری بیوگرافی جف بزوس ، موسس آمازون و ثروتمندترین فرد جهان » مجله فناوری بررسی و مشخصات فنی مزدا ۳ ۲۰۱۸ ؛ سدانی کوچک، مجهز، قدرتمند و ارزان تولید باتری هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز کشور دلیل استفاده از چراغ‌های روشنایی اتومبیل در روز چیست؟ سامسونگ احتمالا از تراشه مجهز به هوش مصنوعی خود در MWC 2018 رونمایی پنج اتفاقی که امیدواریم امسال در دنیای عکاسی شاهد باشیم ال‌ جی وی 30 با مشخصات جدید در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد شد اپل عنوان تحسین برانگیزترین شرکت نشریه فورچون را به خود اخبار تکنولوزی: چگونه ویزای تاجیکستان بگیریم؟ اخبار تکنولوزی: چرا در رژیم بردن شکست می خوریم؟ دوربین جدید کداک با زوم 102X معرفی شد غیرفعال شدن ۱۴ هزار گوشی بعد از رجیستری خورشید در حال از دست دادن کنترلِ منظومه شمسی زومیت مسمومیت سه کارگر مرغداری بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن با هر گونه استحصال و بهره‌برداری از منابع آب ژرف مخالفیم انجمن بیورزونانس ایران واروپا راه اندازی می شود مدیران هواوی نقره داغ شدند کارگران «کیان کُرد» خواستار تشکیل نهاد کارگری شدند رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه: افزایش ۲۵ درصد قیمت گوشی بعد از تصاویر بیشتری از گلکسی اس 9 پلاس فاش شد جریمه مدیران ارشد هواوی به دلیل سهل انگاری دو جهش ژنتیکی احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد استرداد وجوه دریافتی بابت گوشی های قاچاق به خریداران در مورد دستیار صوتی پیشرفته آمریکا برای شناسایی صدام چه می دانید فرانسه چگونه ۸۹ میلیون گردشگر جذب می‌کند؟ مصطفی معین:بیش از 2 میلیون کودک کار و خیابانی درایران وجود دارد سرمایه گذاری یاماها در تولید موتورسیکلت سه چرخ قیمت پرفروش ترین انواع هارد دیسک اکسترنال در بازار؟ +جدول تدبیر واتس اپ برای کسب وکارها پرداخت ۱۶ میلیارد دلار توسط اپل به کمیسیون اروپا ۱۴هزار گوشی با رجیستری غیر فعال شدند Dating cafe ohne anmeldung چقدر طلا در جهان وجود دارد؟ تلگرام باز دانلود سریال خانگی دانلود رایگان سریال بازداشت ناگهانی خبرنگاران رویترز در میانمار علی رها ايران ۰۷ آذر ۱۳۹۶ page ۳۱۳ ابراز همدردی جانسون با مردم ایران و عراق جستجوی شرکت avto انجمن علمی جستجوی گزارش رویترز از عوامل موثر بر طلا تولس دونکان هالدین جستجو begoonah – صفحهٔ 170 موفقیت سریال کره ای کشتی بیمارستانی hospital ship با Loading Language Detector model done (0.795s) fas pes کتیبه‌های [PDF]شر‌خود‌را‌از‌سر‌ما‌کم‌کنید! Alborznews Logo نشريه فرهنگ BC شماره 304 نگرانی جدی از برگشت تورم شدید Searches related to داستان برند: تامسون رویترز؛ رسانه کانادایی، سابقه بریتانیایی

نظرات




نماد