سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

تحقیقات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهتر مخاطب و مشتری بالقوه خود را شناسایی کنید؛ اما ممکن است به جایی از پروسه فروش برسید که تحقیقات به تنهایی پاسخگوی نیاز شما نباشند و فقط خود مشتری باشد که بتواند شما را در شناسایی بهتر او یاری کند. پیدا کردن نقاط درد مشتری به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌های بهتری برای او پیدا کنید و همینجاست که لازم است سوالاتی را مطرح کنید.

۳ مدل سوال مهم وجود دارد که با دستیابی به جواب آنها می‌توانید به خوبی مشتری خود را بشناسید.

 

۱)سوالاتی که بر اساس نیاز مخاطب هستند:

 

قبل از هر تماسی با یک موقعیت فروش لازم است که در مورد آن به خوبی تحقیق کرده و آگاهی داشته باشید؛ اما هر چه قدر هم که بدانید، بی‌شک اطلاعات زیادی است که شما از آنها بی‌خبر هستید و لازم است که وارد جزئیاتی شوید که در دسترس شما نیستند. نیاز یک مخاطب به شدت برای شما با اهمیت است و می‌توان گفت که اگر ندانید که هدف مخاطب از خریداری محصولات یا خدمات شما چیست، ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که یک مشتری ناراضی برای شما باقی بماند. از این رو لازم است که روی خواسته‌هال، احساسات و سلیقه مشتری خود تمرکز کنید.

 

بهتر است برای اینکه تیم فروش شما بهتر نیاز مخاطبش را تشخیص دهد، یک لیست از سوالاتی که به این مورد مربوط هست را تهیه کرده و آن را در اخیتارشان قرار دهید. بعد از مطرح کردن هر سوال، لازم است که به پاسخ مخاطب خود با دقت گوش دهید تا ببینید مشکل و نیاز او در کجاست. در نظر داشته باشید که پاسخ هر سوال می‌تواند سوالی جدید برای شما ایجاد کند که می‌تواند تکه‌های پازل شما را کامل کند.

 

۲) سوالاتی که برای ارائه مزایا هستند:

 

قبل از اینکه راهکارهای خود را برای موقعیت فروش خود رو کنید و مزایای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید را عنوان کنید، بهتر است دریابید که آیا آنچه شما در دست دارید، واقعا مزایایی است که او می‌خواهد؟ وقتی شما به جای تمرکز بر ویژگی‌های محصولات و خدماتتان، روی مزایایی که ارائه می‌دهید تکیه می‌کنید، لازم است که نیازهای منحصر به فرد مخاطبان خود را دریابید.

 

همیشه برای اینکه مزایای خود را بهتر درک کنید، لازم است که از خود بپرسید: فلان قابلیت محصولاتم/خدماتم چه کاری برای مخاطب من انجام می‌دهد.

 

۳) سوالاتی که در جواب اعتراض مخاطب پرسیده می‌شوند:

 

-می‌خوام در موردش فکر کنم.

-قیمتتون خیلی بالاس.

-باید با مدیریت صحبت کنم.

 

کم و بیش همه ما با سوالات بالا برخود داشته‌ایم، ولی کمتر شده که با یک سوال منطقی بتوانیم فرد را به هدف خود، یعنی فروش نزدیک کنیم.

 

مثلا:

-شما ترجیح میدین که این محصول رو چجوری دریافت کنین؟

-برای همچین پروژه‌ای چه بودجه‌ای در نظر دارین؟

 

چنین سوالاتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بواسطه جواب آنها، استراتژی فروش مناسب‌تری را انتخاب کنید و در صورت مناسب نبودن موقعیت فروش، به کل آن را فراموش کنید.

 

در نظر داشته باشید که همیشه باید سنجیده از موقعیت فروش خود سوال کنید و همواره شیوه بیانتان را سبک و سنگین کنید. در ضمن شنونده بودن را فراموش نکنید.


تگ ها : ۳ مدل سوال مهم که باید از خریداران خود بپرسید [PDF]سه پرسش کلیدی برایان تریسی ۵پرسش مهم درباره مشتریان تان، که باید قبل از هر فعالیت تبلیغاتی از نکته های تبلیغاتی مهم در فروش و بازاریابی ده سوال که باید قبل از مشخص کردن بازار هدف خود، بپرسید – مشاوره بازاریابی و فروش سه سوال مهم و کاربردی در بازاریابی ۱۰ سوالی که باید درهنگام استخدام یک مشاور رسانه‌ اجتماعی از او بپرسید فرصت‌های بی‌پایان فروش با سوال پرسیدن وبلاگ SarvCRM مهم ترین سوالاتی که در خواستگاری باید بپرسید اگر به دنبال خوشبختی هستید این سوالات را حتما از همسر آینده تان قبل از یافتن سرمایه گذار این ۵ سوال مهم را از خودتان بپرسید aroosbarun ۷ نکته ایی که برای خرید موتورسیکلت دسته دوم باید بدانیم! بهترین روش برای فروش خودروهای دست دوم سه روش آفلاین برای اینکه خود را در ذهن مشتریانتان حفظ کنید 28 نکته در تدوین یک استراتژی موفق برای مشاورین املاک سوالات متداول – طرح کسب و کار راهنمای خرید آون توستر الف [PDF]راﻫﻨامی اﻧﺘﺨﺎب و ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺴﮑﻦ در Bay Area چطور یک دوربین دیجیتال برای خرید انتخاب کنم – 9 قدم برای کمک به چگونه هر چیزی را به هرکسی بفروشیم؟ نكاتي كه بايد در هنگام خريد خودروي كاركرده بدانيم بخش پرسش و پاسخ مای نوکیا راه اندازی شد نسخه قابل چاپ 10 روش و 12 نکته مهم در فروش خودرو و ماشین دست دوم و کارکرده ۱۰ نکته مهم در خرید خودرو که باید بدانید! چگونه ماشین دست دوم بخریم؟ آنالیتیکس نکات خیلی مهم برای خرید لب تاب سوالات متداول سوالات متداول جواهری بینا درباره جواهری بینا نکاتی مهم در دانشگاه علوم پزشکی گلستان بایگانی‌ها اصول فروش سوال هایی که باید قبل از دکوراسیون خانه از خودتان بپرسید / مجله / 7j06d مطالب آموزشی توستر خوب کدام است؟ مقایسه آسیاب دستی و آسیاب برقی بایگانی‌ها فروش راهنمای خرید کوله‌پشتی — مجله آنلاین روزچین سوالات مراسم خواستگاری بهترین راه برای شناخت بهتر طرفین نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای چیست ؟ نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا ۳ سیگنال قابل توجه در سئو سوالات خود را درباره دانشگاه پیام نور اینــــجا بپرسید از ما بپرسید استارتاپ 101 – نکاتی که هر موسسی باید قبل از شروع استارتاپ خود بستن فروش : سه تکنیک چهارم محتوایی که هویت برند شما را زیر سوال می‌برد راهنمای گام به گام معامله خودرو راهنمای خرید لپ تاپ سوالات آندرویدی خود را بپرسید (همراه با 20 سوال عمومی) طرح رجیستری 7 راهکار برای فروش بهتر نابغه فروش باشید 3 پونیلا راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند: هفت سوال که باید جوابشان را بدانید [PPT]استراتژی اقیانوس آبی مدل کوله پشتی اسپرت و چرم سوال امنیتی که باید از خود بپرسید/اسپیکر بیسیم 360 سامسونگ وارد [PPT](علل وعوامل خرید مشتریان از ما) 2 فروش سوالات راهنمای خرید تبلت راهنمای خرید پالتو؛ هنگام خرید پالتو به چه نکاتی توجه کنیم؟ رفتار شناسی در مذاکره و فروش راهنمای بهینه سازی نرخ تبدیل و افزایش فروش به زبان ساده راهنمای خرید لپ تاپ ، پاسخ به سوالات متداول خریداران لپ تاپ

نظرات




نماد