سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

امروزه طرفداران فیلم‌ها چیزی بیش از تجربه ۲ ساعت فیلم دیدن در سینما را می‌خواهند و  با ظهور رسانه‌های اجتماعی، جای تعجب نیست که شرکت‌های توزیع فیلم، استراتژی‌های بازاریابی سنتی را رها کنند و به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی از طریق همین رسانه‌ها اقدام کنند؛ که از میان آنها اینستاگرام، مخصوصا در کشور ما سریع‌ترین رشد را در میان رسانه‌های اجتماعی داشته و به پلت‌فرم بازاریابی خلاقانه‌ای تبدیل شده که در ادامه می‌تواند بازاریابی فیلم را به چیزی متفاوت‌تر از آنی که تاکنون می‌شناسیم بدل کند.

متاسفانه در کشور ما پتانسیل‌های قوی بازاریابی آنلاین و بازاریابی شبکه های اجتماعی برای خیلی از نام‌آوران عرصه فیلم و سینما هنوز جا نیوفتاده و آن را جدی نمی‌گیرند.
در این مقاله می‌خواهم به شما آموزش دهم؛ چطور رسانه‌های اجتماعی می‌تواند موفقیت فیلم شما را تا حد بسیار قابل‌توجهی تضمین کنند و تجربیات خودم را در مدیریت سوشیال مدیا مینی‌سریال دندون‌طلا با شما در میان می‌گذارم.

  • ۱.فیلم‌تان را بشناسید!

قبل از هرچیزی سعی کنید، شناخت کلی نسبت به فیلمتان بدست بیاورید.

اولین تقاضایی که من هنگام پذیرفتن پروژه “دندون‌طلا” داشتم، دسترسی به فیلم‌نامه بود و قبل از رفتن به محل فیلم‌برداری، کاملا آن را مطالعه کرده بودم.
داستان دندون طلا ابتدا در دهه ۴۰ و سپس دهه ۶۰ رخ می‌داد و ما با فیلمی روبرو بودیم که همه‌چیز رنگ و بویی قدیمی داشت و حتی اگر اصرار داشتیم که فضایی مدرن در رسانه‌هایمان بسازیم، این کار باید بسیار هوشمندانه انجام می گرفت.

 

  • ۲.مخاطبانتان را بشناسید.

برای تولید محتوا شما نیاز دارید که بدانید مخاطبانتان  چه سنینی، چه قشری از جامعه و طرفداران چه حوزه هایی هستند.

مثلا اگر سوشیال مدیا فیلم whiplash  را برعهده دارید، باید تمرکزتان را روی طرفداران موسیقی Jazz و دانشجویان مدرسه موسیقی بگذارید.

متولدین دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ به خوبی با فضای دندون‌طلا ارتباط برقرار می‌کنند و فضا برایشان نوستالژیک است؛ اما در مقابل بیش از ۶۰ درصد کاربران اینترنت متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ هستند.
پس کاری که ما باید بکنیم این است که از کانال‌های دیگری هم وارد شویم.
۱.جذب طرفداران بازیگران سرشناسی که در این سریال نقش داشتند.
۲.موسیقی و ترانه سرایی قوی این سریال که برعهده‌ی بزرگانی چون فردین خلعتبری و هنگامه مفید بود و می‌توانست طرفداران این حوزه ها را به سمت این سریال بکشاند.

 

 

۳.فضای تئاترهای قدیمی و روحوضی که بخش عمده‌ای از سریال را در بر می‌گیرد برای دانشجویان و طرفداران تئاتر جذاب خواهد بود.

 

و حتی می‌توان سعی کرد مخاطبانی که با فضای سریال شما آشنایی ندارند و یا به قولی سنشان قد نمی‌دهد را در رسانه‌هایتان با این فضا آشنا کنید تا هنگام دیدن سریال راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کنند.

 

۳.”هلوبیاتوگلوبازی” در نیارین!

گاها می‌بینیم که در عرصه “بازاریابی آنلاین فیلم”، روش‌های درستی برای جذب مخاطب انتخاب نمی‌کنند؛ روشهایی مثل “خرید صفحه‌هایی که تعداد فالوورهایشان زیاد است و قبلا محتوایی بی‌مربوط با فیلم ما داشته”و با این کار می‌خواهند خیلی سریع و بی زحمت به هدفشان برسند و این نه‌تنها آنها را به هدفشان نزدیک نمی‌کند؛ بلکه ذهنیت بدی در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد.

 

۴)هیچ‌چیز مثل یک شروع خوب نیست!

  • در حوزه بازاریابی فیلم، این موضوع نسبت به باقی عرصه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
    زمانی که خبر استارت خوردن ضبط فیلم پخش شده و همه در رسانه‌های مختلف به دنبال ردپایی از آن هستند تا آن را در بوق‌وکرنا کنند؛ اگر بتوانید صفحهای جذاب و در عین حال مبهم داشته باشید، مخاطبانتان را وادار به پیگیری می‌کنید .
  • 1

 

  • ۵.لوده نباشید!

حواستان باشد که چه نوع و چه حجمی از اطلاعات را لو می‌دهید. محدودیت‌ها را در نظر بگیرید و اگر در انتشار هر محتوایی شک دارید، حتما با مسئولان فیلم مشورت کنید.

محدودیت‌هایی از قبیل :

– لو نرفتن داستان فیلم؛
– لوکیشن‌هایی که بنا به دلایلی نباید تا زمان پخش فیلم عنوان شوند؛
– مسائل شخصی بازیگران که خط قرمزهایی برای عنوان آنها وجود دارد؛
– قبل از اعلام حضور هرکدام از بازیگران در رسانه‌های رسمی نباید هیچ پستی راجع به آنها گذاشته شود.

۶)خبیث باشید!

  • اطلاعات و محتوایی که مجاز به انتشار آن هستید را یک مرتبه در اختیار مخاطابانتان قرار ندهید.باور کنید آنها هم ترجیح می دهند درگیر این پروسه شوند و پازل محتوای شما را خودشان بچینند.

 

۷)ذره‌بینتان را فراموش نکنید!

هر‌روز قبل از شروع فیلم‌برداری سعی کنید از تمام جزئیات و المان‌هایی که در صحنه وجود دارد و یا در حال آماده‌سازیست عکاسی کنید؛ تا در ادامه بتوانید توجهتان را به فیلم‌برداری و اتفاقاتی که روی صحنه می‌افتد بدهید.فراموش نکنید، هرچیز پیش‌وپاافتاده‌ای می‌تواند علامت‌سوالی را در ذهن مخاطبتان ایجاد کند.

 

۸) هشتگ‌تان را تحمیل کنید!

به مردم، با‌زیگران و همه دست‌اندرکاران تاکید کنید که در پست‌هایی که راجع به سریال در صفحه خودشان می‌گذارند، حتما از هشتگی که مد‌نظر شماست استفاده کنند.

 

۹) مسابقه، رقابت، جایزه!

مسابقه و جایزه دادن همیشه مخاطب خودش را دارد. پتانسیل‌های فیلم‌تان را بشناسید و سعی کنید با توجه به آن مسابقه‌ای طراحی کنید که مخاطبانتان را درگیر پروسه جالبی با فیلم کند.
نمونه‌هایی که من برای سریال دندون‌طلا در نظر داشتم:

  • عکس با استایل دهه۴۰، مثلا با کلاه شاپو
  • حدس زدن دیالوگ برای یک عکس و یا جواب دادن به یک دیالوگ خاص از فیلم.
  • عکس با موضوع دندون‌های طلایی

برای این مسابقات می‌توان جوایز جالبی هم در نظر گرفت.

  • یک روز با تیم فیلم‌برداری
  • عکس سلفی با همه بازیگران
  • اشتراک رایگان همه‌ی قسمت‌های سریال

ارسال کلاه شاپو با آرم دندون‌‌طلا به ۱۰۰ شرکت‌کننده اول

برای معرفی مسابقه و جایزه ‌ها می‌توان توسط بازیگران یک آنونس ساخت.

 

۱۰) از چهره ها دعوت کنید!

چهره های مطرح از صنف‌های مختلف را سر صحنه بیاورید؛ هر فرد مطرحی می‌تواند حامیانش را به سمت شما بیاورد.

 

۱۱) تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کنید!

همانطور که گفته شد، قبل از اعلام حضور هرکدام از بازیگران در سایر رسانه‌ها نباید پستی راجع به آنها گذاشته می‌شد و من این موضوع را تبدیل به فرصتی کردم تا مخاطبانمان را بیشتر با صفحه اینستاگرام دندون‌طلا درگیر کنم.

به این صورت که با گذاشتن عکسی مبهم یا ناقص، از آنها می‌خواستیم که بازیگر جدید را حدس بزنند.
 

۱۲) پست‌های تاریخ‌مصرف‌دار!

استفاده به موقع از پست‌های مناسبتی نکته‌ای است که همواره باید به یاد داشته باشید.

به عنوان مثال روز چهارشنبه‌سوری که ما و همه عوامل فیلم در ورامین تهران بودیم؛ قبل از شروع فیلم‎‌برداری فرصتی بدست اوردیم تا از خانم اسکندری بخواهیم برای مخاطبان در مورد این روز چیزی بگوید. این ویدیو ساعاتی بعد آپلود شد و بازخوردش عالی بود.

اما ویدیویی که در یک روز برفی از یکی از بازیگران گرفته شد، به موقع تائید نشد و به همین خاطر پست کردنش در روزهای بعد لطفی نداشت.

 

۱۳) برگ برنده خود را به موقع رو کنید!

در فیلمی مثل “paranormal activity” مسئولان سوشیال مدیا این فیلم تصمیم گرفتند تا زمانی که درخواست مخاطبان برای پخش تریلر فیلم به ۱ میلیون نفر نرسد، این کار را انجام ندهند و از این طریق توانستند توجه همه را به خود جلب کنند.
در دندون طلا کمتر از یک ماه از شروع فیلم‌برداری نوروز شد و باید پست‌هایی با حال و هوای نوروز برای آن روزها آماده می کردیم. اولین ویدیوئی که از این سریال پخش شد، ویدیویی موزیکال و شاد بود که برای روز سال‌تحویل در نظر گرفته شد و همچنین در آن روزها عکس‌هایی از حمیدرضا آذرنگ در حالیکه لباس حاجی‌فیروز به تن داشت را در صفحه اینستاگرام آپلود کردیم.

 

۱۴) سه…دو…یک “شمارش معکوس”

وعده انتشار ویدیو یا منتشر کردن یک خبر جذاب یا شمارش معکوس برای توزیع فیلم؛ ترفندی است که می‌تواند مخاطبانی که به صفحه شما می‌آیند را باز به صفحه‌تان برگرداند.

 

۱۵) کمپین‌های سرگرم‌کننده به راه بیاندازید!

به عنوان مثال کمپین “Why so serious?” برای فیلم “Dark Knight” چیزی بالغ بر ۱۰ میلیون طرفدار از اقصی نقاط جهان برای این فیلم به همراه داشت.

در این کمپین مردم به نقاط شاخص شهرشان می‌رفتند و با آرایش جوکر از خودشان فیلم و عکس می‌گرفتند.

 

۱۶) ستاره هایتان را درخشان کنید!

فراموش نکنید محبوبیت بازیگران و دست‌اندکاران، محبوبیت فیلم را به همراه دارد.

در این راستا بهتر است ویژگی‌های بارز ستاره ها و عوامل فیلم را نشان داده و رزومه و تجربه‌های کاری موفق آنها را معرفی کنید.

برای نمونه  روزی که در یکی از حلبی‌آبادهای تهران فیلم‌برداری داشتیم، عکس هایی از خانم اسکندری در حالی که مشغول بازی و خوش‌وبش با کودکان  آنجا بود، در اینستاگرام گذاشتیم که بازخورد بسیار خوبی داشت.

h

۱۷) مخاطبانتان را به پشت صحنه ببرید!

نشان دادن پشت صحنه فیلم برداری، علاوه بر اینکه حس کنجکاوی مخاطب را بر می انگیزد، با مشاهده‌ی سختی کار اشتیاقش را برای دیدن نتیجه کار بیشتر می‌کند.

 

۱۸) قلم و خودکارتان همراهتان باشد!

دیالوگ‌های جالب و تاثیرگذار فیلم را یادداشت کنید. به دردتان می‌خورد!

 

۱۹) کاراکترهای فیلمتان را جدی بگیرید!

می توانید برای کاراکترهای شاخص فیلم صفحه جداگانه بسازید و با توجه به شخصیت آنها در فیلم پست‌های مرتبط بسازید و در آن صفحه آپلود کنید.

 

۲۰) همه‌چیز سر شما خراب خواهد شد!

سینما یک حوزه فرهنگی است و حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

گاهی‌وقت‌ها برخی از پست‌ها عواقبی را به همراه دارد که فکرش را هم نمی‌کردید.
یکی از روزهایی که در ورامین فیلم‌برداری داشتیم، من به روی مینی بوس تجهیزات رفتم و از بالا، عکسی از خانم اسکندری گرفتم که پشت زمینه ایشون طبیعت سرسبز ورامین و البته تعداد زیادی پوست گوسفند بود که کنار هم روی زمین چیده شده بود.
این عکس مورد اعتراض انجمن حمایت از حیوانات قرار گرفت و کامنت های بدی هم دریافت کرد.

 

۲۱) دسته‌گل به آب ندهید!

یادتان باشد تکرار سکانس‌ها آنقدر اعصاب‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد؛ که نیازی به یک عامل مزاحم نباشد. پس سعی کنید درحالیکه همه‌جا حضور دارید و تمام وقایع را ثبت و ظبط می‌کنید، دست‌وپا‌گیر نباشید و تلفن‌همراه و فلاش دوربین عکاسیتان را خاموش کنید.

 

۲۲) متفاوت نگاه کنید!

تا جای ممکن سعی کنید از زاویه تصویر‌بردار به فیلم نگاه نکنید.با اینکار حتی اگر عکس یا ویدیوئی از یکی از سکانس‌ها را قبل از توزیع اصل فیلم، جایی آپلود کنید، باز هم جذابیت نگاه کارگردان به فیلم را برایش حفظ کرده‌اید!

5

 

در آخر باید بگویم “بازاریابی آنلاین فیلم ” و ویدیو مارکتینگ کار ساده‌ای نیست و احتیاج به شناخت نسبی روی این عرصه و مخاطبانش دارد.
فکر نکنید که برای این کار به بودجه هنگفتی احتیاج دارید. برای رسیدن به یک نتیجه خوب، پول کمک خواهد کرد اما یادتان باشد در دنیای بازاریابی، وجه رایج خلاقیت است نه پول!


تگ ها : Images for ‫صدا…دوربین…سوشیال‌مدیا!‬‎ صدا…دوربین…سوشیال‌مدیا! صدا…دوربین…سوشیال‌مدیا! چرا باید دوباره در مورد استراتژی دیجیتال فکر کنید؟ چگونه محل دکمه فراخوان را انتخاب کنم؟ Camera شگردهای جدید وزارت اطلاعات درمورد« تخلیه اطلاعاتی» رهبران اپوزیسیون Camera Shutter Sound Effect [ HD ] چگونه پادکست بسازیم فرخ ابراهیمی نژاد #عمر پدر را برای شهادت علیه پسر مقابل دوربین نشاندند ویژه برنامه‌های شبکه الکوثر در اربعین حسینی News Feed About نوشته هایی از جنس دل Images tagged with #عمر 7 نکته در مورد اطلاعاتی که باید بروی کارت ویزیت قرار دهید Images about #جلال جایی دیگر عرضه تلویزیون کنترل شونده با صدای انسان اين دختر ديگه آخر خنده و ديوانگي وێبلاگی روئیا تلۆعی، کچی ئاربەبا : October 2014 GEM Insider (@geminsider) جامعه شناسی Images about #gemonline tag on instagram Sepehr Afshar @sepehrafshar10 Instagram Profile #gemseries فضایی را برای خودت پیدا کن Images about #عمر Images about #مسعودصدر tag on instagram مشخصات، قیمت و خرید گوشی موبایل بلکبری مدل Keyone Black Edition Images about #تبليغات soorena سورنا (@soorena میلاد دخانچی اخبار فناوری هیبا فحاشی حامی «ربع پهلوی» کار دستش داد! گرگ و میش Instagram Photos and Videos tagged with #عمر کادوس ۱۲ آبان ۱۳۹۶ page ۴ Images about #amirkamali tag on instagram soorena سورنا Instagram | ICC | Articles | 2017 | - ICCMA سادگانه خوزستان چه خبر؟ مادران پارک لاله ایران: صحبت راندن از بخشیدن نابهنگام جز تیز کردن Images about #جم on Instagram مجله ی موفقیت soorena سورنا @soorena سیماران واحدی فراز تصویری دوربین آیفون واحدی فراز فراز سیماران Great 127+ #عمر @sepehrafshar10 Instagram Photos Videos & Bio beeeiran (@beeeiran) علت ممنوعیت پرواز بر فراز کعبه چیست؟ ehsan NamakiRavesh 5 تکنیک برای جذب حداکثری مخاطب برای مطالب وبلاگ شخصی و تجاری فناوری اطلاعات دلیل ممنوعیت پرواز بر فراز کعبه چیست؟ ۷ نکته در مورد اطلاعاتی که باید روی کارت ویزیت قرار دهید بیوگرافی افراد مشهور تسلط كامل سپاه بر تنگه هرمز و درياى عمان BlackBerry KEYone [PDF]فرا رسیدن سال 2016 میالدی را تبریک می گوییم Images about #نسلیحان Pana 30 آدم های فضایی

نظرات




نماد