سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

در طول چهار سال گذشته من سایت ها و اپلیکیشن هایی را طراحی نمودم و یاد گرفته ام که چگونه با بخش ها و زمینه های مختلف کار کنم و آگاهی موجود در آن ها را برای ساخت و ایجاد یک طراحی بهتر و موثرتر به کار ببرم.

در این مقاله طراحی سایت، به طور مشخص دنیای طراحی رابط های کاربری وب سایت و اپلیکیشن را بررسی می کنیم و می بینیم که آیا گرایشات جدیدی در این زمینه به وجود آمده است یا خیر. مانند هر بخش دیگر، رابط های کاربری مدام در حال تغییر دادن نگرش های طراحان می باشند و اگر شما با گرایشات و تغییرات جدید همراه نشوید، خود را با رابط کاربری مواجه می بینید که بسیار قدیمی و منسوخ می باشد. اولین قدم به سمت موفقیت در هر مشکلی، درک چیزی است که باید انجام شود. درک رابط کاربری و تجربه کاربری، یک عامل قدرتمند در موفق شدن در زمینه طراحی وب سایت یا محصولات شرکت می باشد.

قبل از این که به معنا و مفهوم رابط کاربری بپردازیم، بیایید دریابیم که این رابط کاربری درباره چه مواردی نمی باشد و مربوط به آن ها نیست. رابط کاربری به طور مثل در طراحی سایت، چیزی نیست که مانند یک خوراکی خوشمزه کاربر سایت را به خود جذب کند.

ما همیشه باید اندکی از روان شناسی و ادراک را وارد کار خود کنیم، زیرا درک این که چه مواردی باعث می شود تا فردی در طراحی وب سایت روی دکمه ای کلیک کند و یا اینکه کاربران سایت چگونه اطلاعات مورد نظر خود را می یابند و یا این که چه موانعی سد راه تصمیم گیری آن ها برای انجام عملکردی در وب سایت می شود، بسیار اهمیت دارد. اما در تمامی رابط های کاربری شفاف و واضحی که ما طراحی کرده ایم، دو بعد اساسی وجود دارد:  عوامل بسیار ساده و استفاده از ترفند ها.

نقش رابط کاربری این است که سیستمی برای کاربران سایت مهیا کند تا با محصول و یا سرویس مورد نظر در طراحی ارتباط برقرار کنند. موارد بصری این سیستم جزو موارد فرعی این رابط کاربری محسوب می شوند.

شما نیاز دارید تا از خود بپرسید که "مخاطبین طراحی وبسایت دوست دارند در رابط کاربری سایت چه مواردی را مشاهده کنند؟ آیا می خواهند عوامل سه بعدی زیادی مانند گرادینت و یا افکت های محو را در این طراحی ببینند؟ آیا بدون دردسر می خواهند در این رابط کاربری نیازهای خود را تحقق ببخشند؟

 

امروز، من تمامی مراحلی که به طور طبیعی در طراحی یک رابط کاربری انجام می دهم را با شما به اشتراک می گذارم. این موارد چیزی است که من معتقد می باشم من را به یک طراح بهتر تبدیل نموده است.

 

پیش از پروسه طراحی

 

1.تا جایی که امکان دارد اطلاعاتی را درباره رابط کاربری که می خواهید طراحی کنید، فراهم نمایید (از مشتری خود بخواهید تا سه مثال از طراحی که می خواهد را به شما ارائه دهد)

برای من، هیچ چیز بیشتر از مثال های واقعی و کاربردی نمی تواند شفافیت را به وجود آورد. زمانی که با مشتری جدیدی کار می کنم و یا در صفحه اصلی یک برند جدید برای یک محصول می باشم، من متوجه می شوم که ساده ترین نقطه شروع می تواند درخواست کردن از مشتریان طراحی باشد تا صفحات الهام بخشی را به عنوان مثال معرفی نمایند، زیرا این موضوع می تواند به نفع هر دو جانب یعنی طراح و مشتری طراحی باشد. خواستن از مشتریان تا ایده هایی را روی میز بیاورند می تواند به شما فرصتی را ارائه دهد که به آسانی و واقعا آن چه که دوست دارند و آن چه که از طراحی نهایی انتظار دارند را درک نمایید.

اگر شما با تیم های فراوانی کار می کنید، باید در نظر داشته باشید تا همان مدت زمانی که با برنامه نویسان می گذرانید را برای همکاران طراح خود نیز در نظر بگرید و زمان مشخصی را با آن ها صرف نمایید. چیزی که در این زمینه یاد گرفته ام این می باشد که کلید اصلی، موثر ساختن یک تصمیم طراحی، مطمئن صحبت کردن با تیم برنامه نوسیی تا جایی که امکان دارد می باشد. در شرایط من، مواقعی وجود دارد که راه حلی برای یک مشکل موجود می باشد، اما من نمی توانم با آن مطابقت یابم.

هدف اصلی این می باشد تا سوالات بسیاری را تا جایی که می توانید قبل از این که به سمت برنامه نویسی وب سایت بروید، جواب دهید تا ابهامی باقی نماند.

 

  1. درباره خصوصیت ها مواردی را یاد بگیرید.

در ابتدا، من باید بگویم که در گذشته درباره خصوصیت ها دو دل بودم، اما حالا این موضوع برای من خیلی حائز اهمیت می باشد.

از این رو درست برخلاف پروسه ای که در گذشته دنبال می نمودم، می توانم مشاهده کنم که چگونه خصوصیت طراحی محصولات و وب سایت ها به خوبی کار می کنند و بسیار حائز اهمیت می باشند، مخصوصا زمانی که راه حل دارای جنبه های مختلفی باشد. این امر به شما کمک می کند تا دریابید که دقیقا برای چه کسی طراحی می کنید. من در نظر دارم تا 4 تا 5 خصوصیت و ویژگی محصول و یا سایت خود را پیش از شروع پروژه برای خود مشخص نمایم.

 

  1. معین کردن هدف های مشخص- دقیقا باید روی چه مواردی نظارت داشته باشیم؟

من فکر می کنم که بیشتر طراحان و مشتریان سایت این مرحله را نادیده می گیرند، اما یکی از مهم ترین بخش های طراحی برای هر دو جانب این می باشد که هدف های محصول و یا وب سایتی که طراحی می کنید را درک نمایید. ما می خواهیم به سرعت به سراغ موارد کلی برویم و استارت پروژه طراحی رابط کاربری را بزنیم. اگر این طراحی برای یک برند و یا سایت جدید و یا برای اضافه کردن یک ویژگی باشد، اطمینان حاصل نمایید که اهدافی از آن چه که می خواهید به دست آورید را در ابتدا مشخص می کنید.

از جایی که هر چیزی قابل نظارت می باشد، درباره نقاط دقیق صحبت کنید که می خواهید روی آن ها کنترل داشته باشید. برای مثال، این موارد می تواند از ثبت نام های جدید گرفته تا شماری از مشتریانی باشد که از PAYPAL استفاده می کنند و یا با کارت های اعتباری شان خرید می نمایند. همیشه اطمینان حاصل نمایید که شما می دانید که باید در ابتدا چگونه هدف گذاری کنید.

 

  1. یک فولدر برای محصول و یا وب سایت مورد نظر بسازید و طراحی را شروع کنید.

وب سایت های بسیاری وجود دارند که می توانند برای شما الهام بخش باشند- DRIBBBLE, BEHANCE, PTTRNS و غیره. بسیار آسان می باشد که پروژه های مشابه ای با طراحی که روی آن کار می کنید را بیابید. به علاوه، ممکن است راه حلی برای مشکلی که با آن رو به رو می باشید و سعی در حل کردن آن می باشید، موجود باشد.

زمانی که روی پروژه جدیدی کار را آغاز می کنم، همیشه فولدری را با نام مخصوصی می سازم- فایل های منبع، اسکرین ها و ارسال موارد، الهامات و منابع. من هر چیزی که در اینترنت می یابم در فولدر الهامات ذخیره می کنم تا بتوانم بعد ها برای موارد پایه از آن استفاده کنم. این فولدر باید شامل هر چیزی از پلاگین ها گرفته تا نمونه سوالات و حتی مطالعات انجام شده در BEHANCE باشد.

 

رفتن به مرحله طراحی با انعطاف پذیری پایین

 

  1. وایت برد

اگر بخواهیم تا ویژگی جدیدی را بی افزاییم و یا یک پروسه را مجددا طراحی کنیم، ما می نشینم و هر کسی که در جلسه حضور دارد، شروع به ارائه ایده هایی روی وایت برد، کاغذ و یا حتی روی یک آی پد می کند. این عملکرد به ما اجازه می دهد تا هر کسی را در تیم، در جایگاه طراح محصول و یا سایت قرار دهیم. در نهایت ما با دو گزینه طراحی مواجه می شویم که باید دریابیم کدام یک می تواند تاثیر بسزایی داشته و عملی شود.

ما همیشه سعی می کنیم تا همه تجربه های مان را روی دایره بریزیم و درباره تمامی شرایطی که پروسه ممکن است با آن رو به رو شود، به بحث و گفت و گو بپردازیم. بسیار ضروری می باشد که هم تیم های خود را در طول پروسه طراحی و حتی پروسه برنامه نویسی سایت و یا محصول همراه خود باقی نگاه داریم. در این جا است که زمان و تلاش بسیاری از شما هدر خواهد رفت، اما ارزشش را دارد.

 

  1. درباره تمامی صفحه نمایش های خود برنامه ریزی کنید ( کاربر باید چه اطلاعات و داده هایی را وارد نماید).

در این جا باید بیشتر از وایت برد پیش رفته و لیستی از داده هایی که کاربر باید وارد کند را مهیا کنید. دقیقا بنویسید که یک کاربر باید چه مواردی را در چه صفحات مشخصی وارد نماید و چگونه یک کاربر می تواند به اهداف دلخواه خود دست یابد.

 

  1. نوشتن تمامی حالت های ممکن.

به این دلیل که تمامی قوانین وب سایت ها، اپلیکیشن ها دارای شرایط بخصوصی می باشند، این موضوع می تواند مرحله مهمی محسوب شود که نباید آن را از یاد ببرید.

ما باید اطمینان یابیم که تمامی موارد را تحت پوشش قرار می دهیم. بسیار عالی می شود که نمودار های چشمگیر و تصاویر پروفایل جالب و مهیجی در فایل های پیش طراحی و یا PSD های خود داشته باشیم. در هر صورت، کاربران می خواهند عوامل دیگری را در سایت و یا اپلیکیشن شما مشاهده نمایند. مخصوصا زمانی که آن ها با محصول و یا سایت شما رو به رو می شوند، بسیار اهمیت دارد تا آماده باشید. در تصویر زیر مثالی را می توانید در این زمینه مشاهده نمایید.

 

  1. اولین نمودار خود را آماده کنید.

تمامی این موارد به یک موضوع به نام "طراحی با انعطاف پذیری بالا" ختم می شود. با وجود نتایج به دست آمده از وایت برد ما حالا همه حالت ها احتمالی، ورود داده های کاربران و اهداف آن ها را  می دانیم. برای خلاصه تمامی تعاملات، من یک نموداری را ساختم و صادقانه باید بگویم که سبک انجام این روش را بارها و بارها تغییر داده ام: از فایل های پیش طراحی با طرح بندی هایی که اشکال آن ها رفع شده است شروع نمودم تا قرار دادن نام هر صفحه در انتهای آن. این موارد گفته شد تا این موضوع را مشخص کنیم که پروسه  در ابتدا تماما دارای نواقصاتی می باشد، من معمولا در شرایطی این موضوع را حل می کنم که موردی را در پروسه اضافه کرده و یا تغییر می دهم. با این راه حل ها من معمولا با انجام مراحل بسیاری رو به رو می شوم؛ مانند تغییر موقعیت خط ها، فلش ها و تصاویر.

اخیرا من از CAMUNDA MODELER استفاده می کنم که واقعا یک ابزار طراحی نمی باشد، بلکه یک اپلیکیشن ساده برای ساخت نمودارهای تکنیکی و فنی می باشد. چیزی که در این میان غریب و ناشناخته می شود این است که این اپلیکیشن برنامه نویسی شده است تا به شما کمک کند که نمودارهای پایه را بسازید. از همه مهم تر، هر چیزی که در این ابزار و یا اپلیکیشن ساخته می شود به طور کلی مقیاس پذیر است. شما در این اپلیکیشن می توانید هر نقطه ای که دوست دارید را درگ و دراپ کرده و به طور اتوماتیک سیستم خطوط و فلش هایی را برای شما می سازد. شما می توانید هم چنین نقاط مختلفی که به طور مثال برای زمانی که یک کرابر ایمیلی را از INTERCOM دریافت می کند را برجسته بسازید. CAMUNDA فایل های SVG را می سازد که می توانند رنگ کردن نقاط قابل نظارت را در پیش طراحی ساده بسازند.

 

کار/طراحی

 

  1. MOODBOARD

من می توانم با ساخت یک صفحه از حالات های مختلف شروع کنم، به این ترتیب که تمامی تصاویر را در فولدر الهامات خود جمع آوری می نمایم. من از این صفحه دارای حالات مختلف برای بحث درباره تفکرات خود با همکاران و توضیح ایده های تصویری قبل از این که پروسه طراحی را شروع کنم، استفاده می نمایم.

  1. ابتدا طراحی پیش نویس و یا اولیه را انجام دهید.

طراحی کردن همیشه یک پروسه در حال پیشرفت می باشد. شما در مسیر خود بارها و بارها موارد بسیاری انجام می دهید تا نتایج خارق العاده ای را به دست آورید. با اولین پیش طراحی می توانید بازخورد ها و واکنش هایی را از جانب کاربران دریافت نمایید. شما نباید ابتدا به طراحی همه جانبه بپردازید تا واکنش هایی را از هم تیمی ها، مشتریان و کاربران واقعی تان دریافت نمایید. برای آن که اولین تفکرات را در معرض نمایش گذاشته و ارائه بازخوردها را از جانب کاربران شروع نمایید، من معمولا صفحاتی را از ترکیب طراحی های اخیر خود نمایان می سازم. این امر به ما اجازه می دهد تا با طراحی های واقعی و زنده ای در کمتر از یک روز مواجه شویم. اگر تمامی موارد در طراحی به نظر متناسب و صحیح باشند، شما می توانید اولین نمونه سازی ساده را مورد تست و بررسی قرار دهید.

 

  1. متن های خود را برای طراحی سایت و یا محصول خود بنویسید.

متن، یکی از بخش های کلیدی تصمیمات کاربران می باشد و من آن را به عنوان یک بخش ضروری در طراحی در نظر می گیریم. هیچ چیز بدتر از یک طراحی زیبا با متن ها و جملات سردرگم کننده نمی باشد که کاربر را برای رفتن به مرحله بعد و درک چگونگی استفاده از طراحی با مشکلاتی مواجه می سازد.

 

  1. ابتدا تست های داخلی را برگذار نمایید.

با اولین طراحی پیش نویس خود می توانید به سرعت نمونه سازی را در MARVEL و یا INVISION بسازید. این مورد چیزی است که من اخیرا شروع به انجام آن نموده ام و حالا تبدیل به یک بخش معتبر و حیرت انگیز در این طراحی شده است. با نمونه سازی می توانید حالا به سادگی با 3 یا 4 نفر از هم تیم های تان تماس بگیرید و لینک نمونه سازی خود را با آن ها به اشتراک بگذارید و سعی کنید تا از آن ها سوالاتی را در حالی که روی سناریو مشخصی کار می کنید، بپرسید.

به این روش می توانید به سادگی مهارت های پرسیدن سوالات خود را نیز محک بزنید و به طور آشکاری تصمیمات طراحی خود را توسط کاربران واقعی بدون نگرانی از به هدر رفتن منابع و زمان، مورد تست و بررسی قرار دهید. من می خواهم افرادی را انتخاب نمایم که خیلی در روند برنامه نویسی حضور نداشته اند. هم چنین سعی کنید تا از افرادی که از قبل شانس این را داشته اند که با نمونه سازی تان کار کنند، اجتناب به عمل آورید.

 

  1. آداب معاشرت

همه ما می دانیم که چقدر سخت می باشد تا منظم و مرتب در این زمینه عمل کنیم. این مورد مربوط به فایل های پیش طراحی و PSD نامرتب و شلوغ می باشد. من درباره تفاوت های میان کار کردن به عنوان یک طراح مستقل مبتدی و کار کردن در یک تیم و گروه و یا فعالیت کردن روی محصولات دیجیتالی شخصی خود، موارد بسیاری را آموزش دیده ام.

زمانی که شما در یک تیم کار می کنید، سعی نمایید درباره PSD هایی که به طور مثال برای اشخاص دیگر می سازید، فکر کنید. من از قانون و اصولی استفاده می کنم که به این ترتیب می باشد: اگر بیشتر از 8 لایه در فولدر خود داشته باشید، باید یک فولدر دیگری را بسازید.

 

من یک پلاگین را به عنوان پیش طراحی ساختم که باعث شد تا ساعت ها در وقت من در هنگام ساخت و طراحی رابط کاربری صرفه جویی شود؛ نام آن را تغییر دهید.

 

توصیه: همه چیز را روی بوم طراحی قرار دهید. من همیشه در حالی که بیشتر بوم طراحی سفید و خالی می باشد، با طراحی زیبا تیترها مشکل دارم. در طول طراحی من یاد گرفتم تا همه محتواها را در اولین مکان قرار دهم –تنها با طرح بندی ها و تایپوگرافی مشغول بودم.

 

  1. دیگر عوامل رابط کاربری را بسازید و پیش روید.

شاید خیلی دیر به این موضوع پرداختم و این موضوع به نظر می رسد که اندکی از سایر موارد پیشین بی اهمیت تر می باشد. دلیلی که چرا ما هیچ الگویی را در این مسیر نمی سازیم و به کار نمی بریم بسیار ساده می باشد. برنامه SKETCH 39 با مواردی وارد بازار شده است که از نظر من بسیار غیر قابل باور می باشد و می تواند با خواص و ویژگی های بسیاری در طراحی مطابقت یابد. فایل پیش طراحی وب ما حالا تنها به صورت درگ و دراپ می باشد. شما می توانید به سادگی به هر یک از هم تیمی های خود فضایی را اختصاص دهید و آن ها می توانند پیش طراحی هایی با انعطاف پذیری بالا خلق کنند. با کمک این موارد ما می توانیم تمامی ابزار های الگو سازی را کنار بگذاریم و مدل های واقعی را به وجود آوریم.

این مورد دست به دست بین ما می چرخد و ما را قادر می سازد تا الگو ها و نمونه ها به طراحی های واقعی تبدیل شوند. هر PM می تواند یک الگو و نمونه بسازد و من می توانم آن را به سادگی به کار ببرم و آن را تبدیل به "طراحی با انعطاف پذیری بالا" نمایم.

 

 

زمانی که شما طراحی می کنید و آن را بر اساس اولین بازخورد ها تکرار می کنید، شما هنوز کارتان تمام نشده است. حالا شما باید این گونه طراحی ها را تحویل برنامه نویسان و طراحان دهید.

 

  1. خصوصیات

یکی از هدف های اصلی من این می باشد که همیشه بتوانم تصمیم های خود را با هم تیمی هایم به اشتراک بگذارم و آن ها را در این باره مفهوم نمایم و بتوانم دشواری و سختی را برای برنامه نویسان رفع نمایم. این بخش مهم از شغل طراحی وب سایت و یا محصول من می باشم.

از جایی که ما تمامی تعاملات را ثبت می کنیم و همه چیز را از ابتدا پروسه مان آماده می کنیم، ساخت ویژگی ها و خصوصیت ها تنها بخش کوچکی از کار ما می باشد. من تمایل دارم تا خصوصیت و ویژگی ها را در GOOGLE DOCS و یا و در پایین صفحات فایل های پیش طراحی بنویسم. خیلی زیبا است که طراحی تان را با توضیحاتی از تمامی ویژگی ها، مدیریت نمایید.

 

  1. نمودار

این تکنیک برای پرینت گرفتن طراحی ها و بحث کردن درباره آن ها با هم تیمی ها بسیار زیبا می باشد. اما این روزها من فکر می کنم که گزینه های بهتری وجود دارد، مانند آماده کردن نمونه سازی های نهایی.

 

 

  1. نمونه سازی نهایی

یکی از موارد کلیدی برای من این می باشد که همیشه تمامی تعاملات را در نمونه سازی آماده نمایم. من معمولا 3 تا 5 نمونه سازی را مهیا می کنم تا بتوانم نمونه سازی نهایی را آماده نمایم. من تمایل دارم تا تمامی حالت های پیش طراحی را در معرض نمایش بگذارم و آن ها را بارها و بارها تکرار کنم تا به یک واقعیت و نتیجه نهایی برسم.

خیلی خوب می شود که نظراتی را به بخش هایی از طراحی تان بی افزایید تا خصوصیت و ویژگی های آن را بیشتر در معرض نمایش بگذارید. از این رو اگر متن و دیالوگ ها به خوبی در طراحی کار کنند، حتی نویسنده می تواند به راحتی روی پروسه طراحی شما نظارت و کنترل داشته باشد.

 

  1. ویدئو ها و یادداشت های سریع

در برخی شرایط در برنامه HANGOUT برای هم تیمی ها و یا مشتریان خود، مواردی به اشتراک می گذارم، مانند ویدئوی SCREENSHARE که من در حال نمونه سازی طراحی و توضیح هر چیزی که در آن به کار برده ام، می باشم. این مورد می تواند قبل از هر ارائه و انتشار طراحی برای من لذت بخش باشد. این مورد مخصوصا برای تیم هایی که به دور از یکدیگر کار می کنند، بسیار مفید می باشد. هر کسی می تواند در هر زمانی به هر تعاملی که دوست دارد و می خواهد دست یابد.

 

  1. انیمیشن

به عنوان آخرین کاری که می توانید در این پروسه انجام دهید از AFTER EEFFECT  و یا PRINCIPLE به کار ببرید. خیلی عالی می شود تا توضیح دهید شما چگونه این کار و یا آن کار را در طراحی رابط کاربری خود انجام می دهید.

 

  1. راهنمای سبک

دیگر بخش ضروری برای مهندسین رابط کاربری، دانستن چگونگی عکس العمل و واکنش برخی کاربران در سناریو های مختلف می باشد. درباره پیام های خطا و یا مکان های که در طراحی خطا ایجاد می شود، فکر کنید. به طور مشابه به این فکر کنید که چگونه حالت غیر فعال دکمه "ارسال" در طراحی نمایان می شود و در کجا باید یک SPAINNER را قرار داد و غیره.

برای مهندسین طراحی رابط کاربری بسیار ساده می باشد که به سمبل ها و عوامل طراحی به صورت تک به تک قبل شروع برنامه نویسی رجوع کنند و این کارها را می توانند به کمک وجود فایل های پیش طراحی در قالب کادر هایLEGO  انجام دهند.

 

 

تست نهایی

از جایی که کنترل طراحی های مان را به مهندسین طراحی رابط کاربری ارجاع داده ایم، ما می توانیم روی آخرین مرحله پروسه تمرکز داشته باشیم- تست کردن تصمیمات طراحی مان.

 

  1. INSPECTLET/HOTJAR

بعد از این که طراحی ها وارد مرحله برنامه نویسی شدند، فراموش نکنید که INSPECTLET و یا  HOTJAR را وارد پروسه برنامه نویسی خود کنید. من همیشه درباره دیدن چگونگی جستجویابی کاربران در وب سایت و یا محصول و یا کارهایی که انجام می دهند، هیجان زده می باشم. INSPECTLET به اندازه ای حیرت انگیز می باشد که توجه تمامی شما را جلب می کند و این مورد برای پروژه های بزرگ تر به خوبی کار می کند و مفید می باشد.

 

  1. MIXPANEL

MIXPANEL برای اعتبار بخشیدن به اهداف مان بسیار عالی می باشد (مواردی که در ابتدا پروسه طراحی و برنامه نویسی تنظیم می کنیم). MIXPANEL کمک می کند تا ببینید که چه تعداد کاربران عملکرد هایی را در طراحی شما انجام می دهند، چه تعداد کابران قبل از این که اکانتی را در سایت و یا اپلیکیشن شما بسازند خارج می شوند، و یا چه تعداد افراد از صفحه اصلی رابط کاربری تان خارج می شوند.

 

  1. GOOGLE ANALYTICS

من تبحری در برنامه نویسی موارد بزرگ ندارم، اما حداقل می توانم با فایل های CSS کار کنم و برنامه نویسی ساده ای را انجام دهم. در نهایت من بسیار مشتاق می باشم که کاربران در کجا کلیک می کنند و این مورد را می توانم از نقشه عالی و کاربردی به دست آمده، دریابم. از این رو من تصمیم گرفته ام تا  گزینه "کنترل کلیک ها" را در GOOGLE ANALYTIC تنظیم نمایم. شما می توانید به راحتی هر کلیک کاربر را در وب سایت خود نظارت و مشاهده کنید.

این مورد می تواند رفتار کاربران را به راحتی به تصویر بکشد. برای مثال، من متوجه شدم که مردم از جستجویابی در رابط های کاربری 5 برابر بیشتر از لینک های متنی برجسته استفاده می کنند. متاسفانه، این برنامه کلیک های کاربران را توسط ADBLOCK محاسبه نمی کند.

 

  1. INTERCOM

توسط INTERCOM کاربران ایمیل هایی را دریافت می کنند. مسئولیت ما در این جا اطمینان حاصل کردن از تمام متن ها و پیام هایی می باشد که به خوبی کار می کنند و واقعا برای بازدیدکننده کمک کننده می باشند. اطمینان حاصل کنید که ایمیل های تان کاربران را به نتایج بسیار عالی و مورد نظرشان هدایت می کند. همیشه سعی کنید تا مقاله های کمکی بخصوصی را مهیا کنید تا کاربران بدانند که باید در طراحی تان چگونه عمل کرده و چگونه جستجو کنند.

 

کلام آخر و مراحل آخر.

  1. DRIBBLE را فراموش کنید.

چیزی که در طول 4 سال اخیر در شغل خود یاد گرفته ام، باعث شده است تا من به نتیجه ای برسم که DRIBBLE ضرورتا مکانی نیست که بخواهم برای آن طراحی انجام دهم. من همیشه در نظر داشتم تا پیکسل به پیکسل طراحی رابط کاربری را زیبا و جذاب بسازم، اما این چیزی نیست که کاربران نیاز دارند و استفاده خواهند کرد.

در این جا مثالی وجود دارد: در سمت چپ شما مواردی را می بینید که برای DRIBBBLE  طراحی شده است. در سمت راست، شما مواردی را می بینید که من در حین صرف زمان روی مشاهده کردن افرادی که پروفایل های شان را تغییر می هند، طراحی نمودم.


تگ ها : مقاله 26 مرحله برای طراحی سایت و یا محصول بهتر و کامل تر مقاله طراحی وب سایت بهتر و سریع تر با نمونه سازی مراحل طراحی سایت چیست؟ راهنما: سیر تا پیاز راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی مراحل طراحی سایت آوینا پرداز راهنمای گام به گام راه اندازی یک وب سایت حرفه ای طراحی سایت تولید محتوا سایت آژانس نگرش برتر مشاوره تبلیغات بازاریابی دیجیتال طراحی وب سایت ساخت پیشرفته محصول در شاخه لوازم خانگی برقی دیوید پوگو: محصولات ساده بهتر هستند بیست و شش گام برای طراحی وب سایت بی نقص مقالات طراحی سایت 12 ترفند کوتاه برای تبدیل یک رهگذر به یک مشتری طراحی سایت ورزشی و باشگاهی [PPT]طراحی و توسعه محصول جدید یک محصول از تولد تا افول، چه مراحلی را طی می کند؟ سئو سایت فروشگاهی 50 مرحله کامل «نهنگ آبی» ۸ نکته برای سئو آدرس سایت آموزش طراحی وب سایت دوره کامل(ویژه) طراحی وب Archives [PPT]PowerPoint Template برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست؟ نکات کلیدی برای وب سایت های فروشگاهی روش بازگوکردن نیازتان به طراح وبسایت طراحی فروشگاه اینترنتی طراحی سایت شیراز طراحی فروشگاه [PDF]English در دنیای امروز طراحی سایت امریست لازم و ضروری بایگانی: دسته‌بندی نشده طراحی قالب سایت بایگانی [PDF]طراحي صحنه و فضا در پويانمايي طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟ 5 ابزار کاربردی در طراحی UI اپلیکیشن های موبایل تفاوت شیر پاستوریزه و استریلیزه اصول و قوانین بهینه سازی سئو و رتبه سایت در موتورهای جستجو درگاه های بانکی یک راه بهینه ، سریع و مطمئن برای سایت های فروشگاهی و طراحی فروشگاه اینترنتی با مدیریت محتوای دروپال روش تشخیص عطر اصل از تقلبی [PDF]متن کامل (PDF) افزایش بازدید سایت بدون ساخت لینک آموزش css اولین قدم بازاریابی چیست خلاصه کتاب اصول مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان پرسش و پاسخ آموزش ساخت اکانت PSN در کنسول PS4 – دنیای آموزش های تکنولوژی برنامه بازاریابی را چگونه طراحی کنیم؟! ساینا در برابر تیبا؛ مقایسه دوقلوهای ارزان قیمت سایپا نکات طلایی تولید محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی PooyaSoft: Products قیمت محصولات ایران خودرو (30 آذر 96) رواج «محصولات تراریخته» توطئه صهیونیزم برای بیمار کردن ملت ایران چگونه کالای خود را از طریق اینترنت بفروشیم؟ فیلم آموزشی طراحی صفحات وب با HTML5 و CSS3 – قسمت 1 رنگ کاری چوب و سوالات متداول رنگ چوب و ترمو وود دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی تندیس نگاران معین بررسی کامل رنو کولیوس 2017 ( Reanult Koleos 2017 ) آموزش مرحله به مرحله فسنجان همراه با نکات ریز طراحی سایت مدرسه هوشمند یا مؤسسه یا دانشگاه شما با امکانات کامل آپلود کردن سایت روی هاست، آموزش تصویری چگونه مشتریان را وادار به خرید کنیم مقالات فرآوری مجله ايده پرداز وردپرس بهتر است یا جوملا؟ کدام را انتخاب کنم؟

نظرات




نماد