سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

لوگو، برند شما و هویت تجاری شما نمی باشد. طراحی لوگو، طراحی هویت تجاری و طراحی برند همگی دارای نقش های متفاوتی می باشند که در کنار هم یک تصویری از تجارت و محصولات و سرویس های آن ارائه می دهد. مباحث زیادی اخیرا در وب سایت ها در این باره به وجود آمده است، درباره اینکه یک طراحی لوگو نمی تواند برند شما باشد. اگر چه شاید این جمله صحت داشته باشد، ولی من هیچ شفاف سازی از تفاوت ما بین برند، هویت تجاری و لوگو مشاهده نکرده ام. امیدوارم بتوانم این موارد را اصلاح کنم.

برند چیست؟ -درک احساسی از تصویر یک شرکت به صورت کلی.

هویت تجاری چیست؟ -قسمت های بصری که بخشی از برند کلی را شکل می دهد.

لوگو چیست؟ -یک لوگو، یک تجارت را در ساده ترین شکل با استفاده از نماد و یا آیکون ها، مشخص می کند.

برای توضیح دادن این موارد با جزئیات بیشتر، بیایید از ابتدا شروع کنیم- طراحی برند.

 

طراحی برند و یا برند سازی چیست؟

برند سازی و یا طراحی برند، یک موضوع شفاف و واضح نمی باشد- تمامی نشریات و صدها کتاب درباره این موضوع نوشته اند، در هر صورت به صورت خلاصه شما باید یک برند را به عنوان یک سازمان، سرویس و یا محصول آن همراه خصوصیتی توضیح دهید که توسط درک مخاطبین این تجارت شکل گرفته است. توجه داشته باشید، این مورد را نیز باید اشاره کرد که طراحان نمی توانند یک برند را بسازند- این تنها مخاطبین هستند که در شکل گیری یک برند موثر هستند. یک طراح تنها پایه های ساخت و طراحی برند را شکل می دهد.

خیلی از مردم اعتقاد دارند که یک برند شامل عوامل اندکی است- رنگ، فونت، لوگو، شعار و شاید اندکی هم موسیقی. در واقع، مفهوم برند خیلی پیچیده تر از این موضوع می باشد. شاید شما به یک برند، "تصویر شرکت و تجارت" بگویید.

ایده پایه و مفهوم اصلی در پس این "تصویر شرکت و یا تجارت" این است که هر کاری که یک شرکت انجام می دهد، هرچیزی که دارا می باشد و هر چیزی که تولید می کند باید انعکاسی از ارزش ها و اهداف کلی تجارت خود باشد.

پایداری در این ایده اصلی و عمده است که یک شرکت را می سازد، نشان می دهد که به چه منظور ثابت قدم مانده است، به چه مواردی اعتقاد دارد و برای چه چیزی به وجود آمده است. برند و طراحی برند تنها به رنگ، فونت، لوگو و یک شعار ختم نمی شود.

برای مثال به یک شرکت IT مشهور نگاه کنید: APPLE. اگرچه آن ها دارای برند مردمی نمی باشند، اما مفهوم برندشان یکسان باقی مانده است و دارای تصویر بزرگی در سراسر دنیا هستند.

APPLE فرهنگ انسانی و اخلاق و منش های معقولی را در شرکت و طراحی برند خود رعایت می کند که توسط عموم مردم مشخص گردیده است. این ارزش های تجارت اسنادی از کارهایی که انجام داده اند، نوآوری محصولات شان و تبلغات شان می باشد. APPLE یک برند انسانی است که به مردم مربوط است و به آن ها ارتباط دارد- زمانی که مردم از سرویس ها و محصولات شان استفاده می کنند، خود را بخشی از این برند و تجارت حس می کنند، مانند اعضای یک قبیله. این ارتباطات حسی است که برندشان را موفق ساخته است- نه اینکه موفقیت شان بر اساس محصولات و یا طراحی لوگو شان باشد.

برای درک بیشتر برند سازی و طراحی برند، من پیشنهاد می کنم تا "WALLY OLIN, S: THE BRAND HANDBOOK" را مطالعه فرمایید که یک منبع عالی به منظور درک بیشتر برندسازی درخشان می باشد.

 

طراحی هویت یک تجارت چیست؟

یک نقش عمده در برند و یا "تصویر شرکت"، هویت آن می باشد. در اکثر شرایط، طراحی هویت تجارت بر اساس ابزارها و موارد بصری می باشد که در یک شرکت استفاده می شود، معمولا در قالب یک مجموعه دستورالعمل ها می باشد. این دستورالعمل ها که یک هویت تجارت را می سازد و شکل می دهد، معمولا مشخص می کند که این هویت تجاری چگونه در بخش های مختلف به کار بسته می شود و از رنگ، فونت، طرح بندی، اندازه و موارد دیگری استفاده می کند که تایید شده باشد. این دستورالعمل ها مطمئن می سازد که هویت یک شرکت منسجم و پایدار مانده است و به طور کلی به برند اجازه می دهد تا قابل شناسایی و شناختن باشد.

هویت و یا تصویر یک شرکت از ابزارها و موارد بصری مختلفی ساخته شده است:

  • یک لوگو (سمبل کلی هویت و برند یک تجارت)
  • نوشت افراز (سر فصل + بیزینس کارت+ تمبر، و غیره)
  • اسناد بازاریابی (تبلیغات، بروشور، کتاب ها، طراحی سایت ها و غیره)
  • محصولات و بسته بندی (محصولات فروشی و بسته بندی که در میان مردم توزیع می شود)
  • طراحی پوشاک (آیتم های لباس و پوشاک که توسط کارمندان پوشیده می شود)
  • نماد و نشانه (طراحی داخلی و خارجی)
  • پیام و عملکردها (پیام ها که باید به طور مستقیم و غیر مستقیم به مخاطب منتقل شود)
  • دیگر ارتباطات (صدا، حس شامه، لمس و غیره)
  • دیگر موارد بصری که نمایان گر تجارت می باشد

تمامی این موارد هویت یک تجارت را می سازد و باید به طور کلی برند را حمایت کند. در هر صورت لوگو، هویت یک شرکت و برند است که به عنوان یک نشانه و نماد قابل شناسایی نمایش داده می شود. این نشانه، نماد و سمبل کلی یک تجارت می باشد.

 

طراحی لوگو چیست؟

برای درک اینکه لوگو چه چیزی می باشد، ما باید ابتدا درک کنیم که به چه منظور به کار می رود. یک طراحی لوگو برای هویت یک تجارت می باشد. یک طراحی لوگو، یک شرکت و یا محصول را با استفاده از نماد، پرچم، نشانه و یا امضا مشخص می سازد. یک طراحی لوگو دقیقا روی فروش شرکت به طور مستقیم تاثیر نمی گذارد و به ندرت تجارت را توضیح می دهد. طراحی لوگو معنی خود را از محصولات و سرویس هایی که نمایان گر آن می باشد، مشتق گرفته است- طراحی لوگو برای هویت یک تجارت هستند، نه اینکه آن را توضیح دهد. به طور خلاصه، چیزی که یک لوگو معنی می دهد مهم تر از جلوه بصری آن می باشد. برای درک این مفهوم، به طراحی لوگو ها مانند انسان ها فکر کنید. ما ترجیح می دهیم که به جای توضیحات گیج کننده و و فراموش شدنی مانند "شخصی که همیشه صورتی می پوشد و موی بلوند دارد"، توسط نام خودمان خوانده شویم- JAMES، DOROTHY، JOHN. به همین ترتیب، یک طراحی لوگو نباید کاری که تجارت خود انجام می دهد را توضیح دهد، بلکه هویت تجارت را باید به روش قابل تشخیص و به یاد ماندنی مشخص کند. خیلی مهم است تا اشاره کنیم که، زمانی که یک لوگو میان مردم شناخته می شود، مانند نام اشخاصی که می شناسیم شان، در ذهن ها می ماند و توسط این لوگو، تجارت شناخته می شود. یک طراحی لوگو، یک تجارت و یا محصول را به ساده ترین شکل ممکن، مشخص می سازد.

 

به طور خلاصه

برند- درک تصویر احساسی یک شرکت به طور کلی.

هویت- موارد بصری از بخشی از یک برند.

لوگو- مشخص کردن تجارت به ساده ترین شکل توسط استفاده از نشانه ها و آیکون ها.


تگ ها : توضیح طراحی برند، لوگو و هویت یک تجارت مقاله توضیح طراحی برند لوگو و هویت یک تجارت تعریف لوگو ، نام تجاری و هویت نام تجاری چیست؟ مراحل ساخت و طراحی هویت برند آموزش طراحی لوگو و نشانه تجاری تعریف هویت بصری، برندسازی و هویت برند، هویت، لوگو؛ تفاوت در چیست؟ طراحی لوگو، طراحی هویت و برندسازی. تفاوت ها در کجاست؟ آموزش طراحی لوگو برند چیست ؟ طراحی هویت بصری برند، هویت، طراحی لوگو نکات عملی در ساخت هویت بصری یک برند تجاری نکات عملی در ساخت هویت بصری یک برند تجاری علامت تجاری چگونگی ساخت و طراحی هویت برند چگونه یک آرم تجاری موفق طراحی کنیم؟ چگونه یک برند بسازیم؟ طراحی لوگو بکارگیری نام و برند تجاری مراحل طراحی لوگو تفاوت میان هویت بصری برند و برند چیست؟ لوگو ، هویت برند و برند GO 20 تعریف آرم چگونه از علامت تجاری خود حفاظت کنیم نحوه ساخت یک برند آنلاین – هوراوب لوگو ، طراحی لوگو ، نشان تجاری ، لوگو و اهمیت آن بر یک کتابچه برند نکات عملی در ساخت هویت بصری یک برند تجاری – بخش اول مشاوره برندسازی ( مشاوره برندینگ ) مشاوره برند طراحی لوگو چاپخانه کاغذچی طراحی آرم، لوگو و علامت تجاری قوانین ثبت برند در ایران (قوانین ثبت علامت تجاری و نام آموزش طراحی حرفه ای لوگو (بخش اول) لوگو یا آرم تجاری طراحی لوگو، آرم، نشان تجاری برند نکات مهم برای طراحی یک لوگوی خوب نقش آرم های تجاری (لوگو برند) در عملکرد شرکت (قسمت دوم) برندسازی و هویت لوگو پرسیس وب 10روش در ساخت برند برای تجارت های کوچک آموزش طراحي لوگو آموزش کامل مفاهیم طراحی لوگو دانلود مقاله : نقش آرم های تجاری (لوگو برند) در عملکرد شرکت طراحی هویت بصری برند طراحی برندینگ برندینگ در مقابل طراحی برند؛ هنر در مقابل مهارت هدف از ساخت لوگو چیست ؟ درباره لوگو لوگوی شما، برند شما نیست! – وبلاگ آژانس تبلیغات کادوسیه طراحی لوگو و ست اداری قیمت طراحی لوگو حرفه ای ترفند های ساخت برند و لوگوی معتبر چگونه از طریق طراحی سایت برندسازی کنید؟ طراحی برند لوگو چیست؟ بررسی انواع طراحی لوگو و اهمیت آن در سازمان ها تاریخچه لوگو ها و آرم های گرافیکی برند های معروف دنیا طراحی هویت برند – استودیو تجربه و رابط کاربری فیل عناصر برند: عناصر کلیدی در ساخت هویت برند GADOO 30 طراحی آرم و لوگو طراحی لوگو ، طراحی آرم طراحی برند تجاری لوگوی شرکت های معروف جهان و مفهوم شناسی جستجوهای مربوط به توضیح طراحی برند، لوگو و هویت یک تجارت

نظرات




نماد