سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

اگر به یاد گرفتن چیزهای جدید اشتیاق دارید، مجذوب تکنولوژی و کامپیوتر هستید و از حل مسائل کوچک و بزرگ لذت می برید خبر خوب این است که می توانید به یک نابغه ی کامپیوتر تبدیل شوید. اگر هم تاکنون به دنبال مدارک علوم کامپیوتری نرفته اید اصلاً نگران نباشید. شما قادر خواهید بود با آشنایی نحوه ی کار کامپیوتر، تجربه کار با نرم افزارهای مختلف، توانایی عیب یابی و همچنین دانش پیدا کردن اطلاعات مفید تا حد زیادی بر این حوزه مسلط شوید. به خصوص در این روزها که مطالب و ویدیوهای آموزشی بی نظیری از طریق اینترنت در دسترس کاربران قرار می گیرند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با اولین قدم برای تبدیل شدن به یک نابغه ی کامپیوتر یعنی یادگیری مبانی سخت افزاری آشنا کنیم.

 

 

1) کتابی برای مبتدیان پیدا کرده و شروع به خواندن کنید. حتی اگر در استفاده با کامپیوتر فردی مبتدی به شمار نمی آیید، خواندن این دست از کتاب ها می تواند یکی از بهترین روش ها برای افزایش دانش شما باشد. وقتیکه مطالب این حوزه را به صورت اصولی دنبال کنید علاوه بر تکمیل اطلاعات قبلی خود همچنین با نکات جدید مختلفی آشنا خواهید شد. کتاب های مختلفی در این زمینه وجود دارد که با یک جستجوی ساده در اینترنت یا کتابفروشی ها می توانید با بهترین های آن آشنا شوید. برخی از این کتاب های معروف عبارتند از :

  • کتاب های سری For Dummies همچون PCs for Dummies یا Macs for Dummies
  • کتاب How Computers Work از Ron White
  • کتاب Upgrading and Repairing PCs از Scott Mueller

 

 

2) اسامی سخت افزارهای کامپیوتر خود را یاد بگیرید. برای اینکه تبدیل به یک نابغه کامپیوتر شوید نیاز است تا با بخش های مختلف یک کامپیوتر و ارتباط آنها با یکدیگر به خوبی آشنا باشید.

  • هر چیزی بر روی کامپیوتر شما همچون پردازنده مرکزی (CPU) که به عنوان مغز کامپیوتر شناخته می شود به مادربورد (Motherboard) متصل است.
  • رم (RAM) دیتا هایی که اخیراً در حال استفاده بوده اند را ذخیره می کنند. با نحوه کار آن و همچنین اتصال آن به مادربورد آشنا شوید.
  • کارت های جانبی (Peripheral) قابلیت های اضافه ای را به کامپیوتر شما اضافه می کنند. درباره کارت صدا، شبکه و ویدیو اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • کارت حافظه و دیسک درایو ها به ذخیره اطلاعات شما می پردازند. درباره هارد درایو، سی دی یا دی وی دی رام، فلش های یو اس بی و مموری کارت ها تحقیق کنید.

 

 

3) به فروشگاه های کامپیوتری رفته و با آخرین تکنولوژی ها آشنا شده و در صورت امکان آنها را امتحان کنید. به دنبال بخشی از فروشگاه که شامل سخت افزار های کامپیوتر می شود گشته و با انواع رم با مقادیر مختلف، سی پی یو با سرعت ها و برندهای مختلف و رزولوشن صفحه نمایش ها آشنا شوید. اگر در فروشگاه مربوطه امکان تست سیستم وجود دارد حتماً سیستم هایی با قطعات مختلف را امتحان کرده و تفاوت سرعت و عملکرد آنها را مشاهده کنید. از فروشندگان بخواهید تا به شما کامپیوترهایی برای وظایف مختلف توصیه کنند. به عنوان مثال کدام واحدها برای بازی کردن خوب است، کدام را برای یک دانش آموز یا دانشجو توصیه می کنید و این دست از سوالات. همچنین مثل همیشه جستجو در اینترنت را هم فراموش نکنید.

 

 

4) در یوتیوب به مشاهده ویدیوهایی بپردازید که افراد در آنها به باز کردن کامپیوتر خود اقدام می کنند. سخت افزارهای کامپیوتر دیگران و نحوه اتصال یا جایگزینی آنها را تماشا کنید و از نکته ها و مشکلاتی که در طول ویدیو مطرح می شود استفاده ببرید. به گفته های شخص با دقت گوش کنید.

 

 

5) کامپیوتر خود را باز کرده و با محل و نحوه اتصال هر جز سخت افزاری آشنا شوید. لازم به ذکر است که بدین منظور باید از خاموش بودن کامل سیستم و قطع برق آن مطمئن شوید. اگر هنوز اعتماد به نفس کافی برای این کار را ندارید از یک دوست با دانش بیشتر بخواهید تا کامپیوتر شما را باز کرده و قسمت های مخلتف را برایتان توضیح دهد.

 

 

با روش های بالا می توانید به خوبی با مبانی سخت افزار کامپیوتر های امروزی آشنا شده و اولین مرحله برای تبدیل شدن به یک نابغه ی کامپیوتر را طی نمایید. منتظر قسمت بعدی این دست از آموزش های ترفندها باشید.


تگ ها :

نظرات




نماد