سعید-رضایی-ساری-خونیرث-برنامه-نویسی-کد-نویسی-فروش-اسکریپت-دانلود-Saeid-rezaei-khunires-admin-manager
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
برندها-ایرانسل-اسنپ-اپلیکیشن-اسکریپت-آپارات-همراه-اول-بانک-ملی-پاسارگاد-هواوی-دیجیاتو-زرین-پال-نت-برگ-دونیت-کافه-بازار-هدفون-آهنگ-عکس-فیلم-کد-نویسی-طراحی-وب-برنامه-نویسی-پونیشا-پاپکو-دیجی-کالا-ورزش-فوتبال-90-نتیجه-فوتبال-بازی-شیپور-دیوار-آگهی-رایگان-خونیرث

برگشت به لیست

آیا شما نیز با مشکلات قطعی و وصلی اینترنت مواجه هستیید و از مشکل کندی سرعت اینترنت خود رنج می برید؟ دلایل مختلفی برای قطع و وصلی و کندی سرعت اینترنت می تواند وجود داشته باشد که ممکن است روی کیفیت اینترنت شما تاثیر بگذارد. عوامل قطع و وصل شدن یا کندی سرعت اینترنت می تواند ناشی از اتصالات داخلی و یا اختلالات سرویس دهنده اینترنت شما باشد.در ادامه با راه حل مناسب جهت رفع این مشکل آشنا خواهید شد.

 

 

 

رفع مشکل قطع و وصلی و کندی سرعت اینترنت

How to Fix a Slow or Unstable Wi-Fi Connection

قبلا با دلایل کاهش سرعت اینترنت وای فای آشنا شدید و این دلایل، مهم ترین عوامل برای افت کیفیت اینترنت هستند و در ادامه متوجه خواهید شد که چگونه  سبب کندی و قطع و وصلی اینترنت خواهند شد.

اختلاط وای فای چیست؟

تمام عواملی که سبب کندی سرعت وای فای میشوند، از طریق اختلاط وای فای تاثیر خود را اعمال می کنند. اطراف ما انبوهی از برج های رادیویی با عنوان ایستگاه وجود دارد که منبع تولید امواج نامرئی رادیویی هستند و هریک ویژگی فرکانس خاصی دارند. راه اندازی هر یک از این برج ها، منجر به نصب یک کانال میشود. این کانال ها، منشا ارسال امواج وای فای هستند. در صورتی که برج های رادیویی نزدیک به هم، امواجی با یک فراکانس را منتشر کنند، پدیده اختلاط کانال و نهایتا وای فای به وجود می آید. فرکانس مناسب امواج وای فای چیزی میان 2.4 تا 5 گیگاهرتز است. چون اغلب دستگاه ها با یک فرکانس نزدیک به 24 تا 3 گیگاهرتز اتصال را برقرار می کنند، مشکل تداخل کانال ایجاد میشود و کاربر با کندی وای فای یا قطعی آن رو به رو میشود.

ابزارهای حل مشکل تداخل وای فای

برای حل مشکل کندی یا قطعی اینترنت، باید عامل اصلی آن، یعنی تداخل وای فای را شناسایی کنیم. اولین گام شناسایی کانال مناسب برای وای فای است که در آن ازدحام کاربر وجود نداشته باشد و سپس کانال روتر وای فای خود را عوض کنید.

آنالیز کانال مناسب وای فای

برای آنالیز کانال های وای فای ، ابزارهای زیادی جود دارد که برای کاربران ویندوز، WiFi Analyzer  بهترین گزینه می باشد. NirSoft’s WifiInfoView نیز برای تشحیص کانال مناسب وای فای و تنظیم مودم وای فای مناسب است.

استفاده از ابزار WiFi Analyzer

بعد از نصب این ابزار، با جست وجو از طریق قسمت search، برنامه را باز کنید. این برنامه باید قدرت سیگانالی دهی روتر شما را تخمین بزند و عددی بین 0 تا 100 برحسب dBm نشان دهد. هرچه قدر این عدد پایین تر باشد، بهتر است. سیگنال 0 به معنای آن است که شما در نزدیک ترین مکان نسبت به برج قرار گرفته اید و سیگنال 100 به معنای عدم دریافت سیگنال است. در صورت نیاز می توانید با استفاده از روش های تقویت سیگنال وای فای، قدرت سیگنال دهی را افزایش دهید.

روی Analyze کلیک کنید تا آنالیز دستگاه شروع شود.

 

رفع مشکل قطع و وصلی و کندی سرعت اینترنت

 

برنامه  شروع به آنالیز می کند و اگر در پایان دو فرکانس نمایش داده شود، یعنی این دو کانال با هم پوشانی دارند.

 

رفع مشکل قطع و وصلی و کندی سرعت اینترنت

 

در انتها نیز کانال مناسب را به شما معرفی می کند.

 

رفع مشکل قطع و وصلی و کندی سرعت اینترنت

 

تغییر کانال روتر اینترنت

بعد از تعیین بهترین کانال، باید کانال مودم را برای رفع قطعی و وصلی های اینترنت یا کندی سرعت عوض کنیم. جهت دسترسی به تنظیمات مودم، راه ثابتی وجود ندارد و آدرس مربوط به هر مودم ، بستگی به شرکت سازنده مودم دارد. به عنوان مثال برای سه مدل از مودم های پرکاربرد، آدرس های زیر را در مرورگر وارد می کنیم:

مودم NetGear: وارد کردن آدرس http://routerlogin.net

مودم TP-Link: وارد کردن آدرس http://tplinklogin.net

مودم Linksys : وارد کردن آدرس 192.168.1.1

پسورد برای ورود در صورتی که تغییر داده نشده باشد، admin است. برای تغییر کانال ، باید از طریق بخش network اقدام کنید. با توجه به این که این بخش در مودم های مختلف، جایگاه مختلفی دارد، بهتر است نحوه تغییر کانال را برای مودم خود در اینترنت جست وجو کنید.

 

رفع مشکل قطع و وصلی و کندی سرعت اینترنت

 

پیشنهاد شما چیست؟

در صورتی که برای رفع مشکل قطعی و وصلی و کندی اینترنت، راهکاری دیگری را به کار گرفته اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


تگ ها :

نظرات




نماد