سیاوش احمدزاده: مدیرعامل و مؤسس مجموعه خونیرث
خونیرث مجموعه ای از داغ ترین ایده های ثروت ساز بین المللی و ایرانی در کنار کادری مجرب در زمینه های توسعه و طراحی سایت، اپلیکیشن، امور گرافیکی کاملاً اختصاصی می باشد. سهم خودتان را از وب بردارید...
مشتریان خونیرث

برگشت به لیست

اگر اهل وب و طراحی وبسایت باشید به احتمال زیاد تاکنون برایتان پیش آمده که از قالب یک وبسایت خوشتان آمده و به دنبال طراح یا نام آن گشته باشید. یا فرض کنید که یک توسعه دهنده ادعا داشته برخی سایت ها از قالب های طراحی شده توسط او استفاده می کنند و شما نیاز به بررسی صحت این موضوع دارید. اما از این پس با سرویسی که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید وارد کردن آدرس وبسایت موردنظرتان خواهد بود. این سرویس که یک تشخیص دهنده ی قالب وردپرس (WordPress Theme Detector) است به صورت خودکار به دنبال نام، سازنده، وبسایت طراح و هر جزئیات ممکن دیگر در ارتباط با قالب وبسایت موردنظر شما خواهد گشت و تمام آنها را در کمتر از چند ثانیه در اختیارتان خواهد گذاشت. البته همانطور که گفتیم این سرویس تنها قادر به پیدا کردن قالب های وردپرس خواهد بود و برای سایر سرویس های مدیریت محتوا طراحی نشده است. ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

 

سرویسی که از آن صحبت کردیم What WordPress Theme نام دارد و می توانید از طریق این لینک به آن دسترسی پیدا کنید. بعد از ورود به وبسایت، در فیلدی که سمت چپ صفحه وجود دارد، آدرس وبسایت موردنظر خود را وارد کنید. حال بر روی دکمه ی What WordPress theme is that ضربه بزنید.

 

 

چند ثانیه ای صبر کنید تا وبسایت موردنظر شما تحلیل شده و در صورت امکان، قالب وردپرس آن تشخیص داده شود. بعد از اتمام پردازش، اگر قالب وردپرس سایت مربوطه تشخیص داده شود، جزئیات مربوط به آن را در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که نام طراح، نام پوسته، ورژن قالب و وبسایت طراح همگی تشخیص داده شده اند. حال می توانید وارد وبسایت سازنده شده و به جستجوی این قالب که هم اکنون نام و نسخه آن را در اختیار دارید بپردازید. اگر قالب مربوطه رایگان باشد می توانید آن را به راحتی دریافت نمایید و اگر هم برای آن هزینه ای در نظر گرفته شده باشد می توانید با پرداخت مبلغ موردنظر در وبسایت معتبر طراح، به تهیه ی آن بپردازید.

 

 

اگر هم قالب وبسایت موردنظر شما تشخیص داده نشد به یکی از سه علت زیر است :

  1. قالب مربوطه به شدت تغییر یا اصطلاح شده باشد.
  2. وبسایت مربوطه از یک شیوه نامه (stylesheet) سفارشی شده استفاده کرده باشد.
  3. سایت موردنظر شما اصلاً بر پایه ی وردپرس طراحی نشده باشد.

به عنوان مثال مشاهده می کنید که این سرویس قادر به تشخیص قالب گوگل درایو نبوده است و واقعاً هم از آن انتظاری بر این امر نداشتیم!

 

 

 

امیدوارم که از این مطلب کاربردی، لذت برده باشید و در صورت درخواست آموزش ها و ترفندهای مشابه، تنها آن را با ما مطرح نمایید.


تگ ها :

نظرات




نماد